Istanbulda bir kez cbf150 kullanan bayan gordum ve cok sasirdim oyle bir motoru kullandigi icin. Hayran kalmistim.
Istanbulda bir kez cbf150 kullanan bayan gordum ve cok sasirdim oyle bir motoru kullandigi icin. Hayran kalmistim.
Kas gücü gerekli değilse o zaman aynı bayana hayabusa veya GS1200 veya Goldwin verin bakalım ne yapacak : ) Belgeseli izledi iseniz bana cevabınız bu olmamalıydı.... konuyu takip ederseniz, Bayanlar bu motorlara binemez , bayanlar motor kullanır ama bunları değil.. bunlar teknik ile birlikte kas yardımı da isterler. kas yardım ve desteği gerektiğinde yapamayacak erkek veya bayan fark etmez ,o yoksa anında yan yatar çamura batar yerleri öper malesef...
bir kız arkadaşım 50 kg ama hayabusa kullanıyor. Yani kas gücü önemli tabi ama işin tekniğini bildikten sonra sıkıntı yok. Istanbul da bayan motorcu olmak hakikaten çok zor. Kaç tane hanzo gördüm gözümün önünde bayan motorcuya sataşan. Beyfendilerde çek diyince sağa çekecek erkeklik yok ama. (sen milletin namus bekçisi misin diyen olacaksa söyleyeyim, ben sıkıştırılan sataşılan herhangi bir motor gördüğüm zaman müdahele, yardım ederim. Ama bayanlarda neredeyse istisnasız şahit oluyorum buna)
yüksek cc motor maddi olanaklarla alakalı birşey ben 10 senedir motor kullanıyorum hala 125 cc lik motorum var 6.60 lık bişey alsam masrafına yetişebilirmiyim diye almıyorum alamıyorum kadın erkek faketmez diye düşünüyorum sonuçta motosiklet hareket edince hepsi iki teker üzerinde gidiyor sen taşımıyorsun sırtında para para para videodaki ablalar maddi olarak çok şeyi aşmış durumda baksana ablam drz 400 e biniyor sıfır almıştır cayır cayır benzin yakar tek silindirli bakımıda cabası cbf 150 binen fukara kardeşimiz yeteneksizlikten değil madii imkanın dar olmasından binemiyor.
yahu motor kırmızı ışıkta durduğu yerde sırtınıza çıkmıyor ki taşıyasınız, ayaklarla çok az denge veriyorsunuz o kadar. 200kg üstü motorları kullanan kadınlar gayet de var, bir arkadaşım hatta abisini artçı alıp bile cbf1000 kullanıyor zayıf birisi olsa da.
200-250 kg yerde duruyor. Bacaklarımızla onu tutmuyoruz, onu dengeliyoruz (düşmediğimiz zamanlarda )...
Newton fiziği kuralları gereği, motorun düşey ile açısı az olduğu sürece onu dengelemek için (sürücü tarafından sağlanması) gereken güç de az olacaktır... Çünkü yükün çoğunu zaten motosikletin tekerleri taşıyacak.
Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...
motosiklet sürüşü için kastan çok kondisyon gerekiyor. sürekli el ayaklar hareket ediyor ve vücudun uzun sürüşlerde yorulmaması, reflekslerin zayıflamaması gerekiyor. kas yapmıyor bunları kondisyon yapıyor. ancak burada kadın erkek zayıf kaba farketmez.
sizin sorununuza gelince, eğer 100 kiloluk motosikleti nasıl kullanacağınızı bilmezseniz, isterseniz 2 metre boyunuz olsun dengenizi kaybedersiniz. denge dediğimiz olay motosiklette kilit noktadadır. bir çok motorcunun ayağını yere koyması gereken yerde ben ayağımı yere koymadan devam edebilirim yol ayrımında durum ama ayağımı koymadan yola devam edebilirim. motosiklet ile en yavaş gitme yarışması yapılıyor neden yapılıyor sanıyorsunuz? işte linki;
http://www.youtube.com/watch?v=GwVqB9sfyUs
gelelim durmak zorundasınız ve motosiklet bu sırada denge kaybetmemeli. burada olay güçte değil boyda, eğer ayaklarınız yere değecek şekilde bir motosiklet kullanıyorsanız güç önemli değildir. problem ayaklarınızın yere değmediği yerde başlar. eğer bir bayan 1.50 boyunda ise tabii ki 80 cm'den daha yüksek koltuklu motorda zorlanacaktır. ancak o bile tekniğini bildikten sonra durup motoru dengesi bozulmadan tutabilir. tek yaşayacağı sıkıntı yokuşta durmak zorunda kalırsa olacaktır.
motosiklet sürüşünü etkileyen bu kadar faktör varken yalnızca kas gücüne odaklanılması rahatsız etti beni. tabii ki etkisi vardır ve olmalıdır ancak kas gücü = motosiklet kullanabilir değildir.
Normal şartlarda evet dediğiniz gibi isterse motor 500kg olsun sizde 50kg olun..
Ancak dalgınlığa gelip durduğunuz yerde veya elde garaja sokup çıkarırken motor yan yatmaya yöneldiğinde toparlarken iş değişiyor,ağırlık ve güç farkıda burada ortaya çıkıyor..
Olmaz demiyorum ama ne olursa olsun hafif ve alçak motosikletler bayanlar için herzaman daha uygundur..
Benimde kızkardeşim başlangıç olarak cb125e alarak İstanbul trafiğinde 1haftadır motor kullanmıya başladı.Arkadaşlara katılıyorum motor kullanmak güç değil tekniktir...
Dostum, senin de gayet iyi (muhtemelen benden de iyi) bildiğin gibi; boş anına geldiyse, ne kas ne boy hikaye O yüzden zaten (düşmediğimiz zamanlarda) diye yazmıştım (bkz. motor yatıyor ben bakıyor / motor yatıyor ben altına yatıyor)...
Ama çukuru, rampası v.b. durumlarda elbette belli unsurların avantajı var. Bence boy burada daha çok etkili oluyor (bende yok ya, ondan öyle )...
Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...
Motosikleti teknik kullanıyor fakat uygulamada sıkıntı oluyor :(
Mondial 150 zatlı 2 byn gördüm resmen robot saga sola bakmak yok arkayı takip etmek yok şerit desen komple isgal etmiş kas gücü yok reflex yok vs vs.
Bayan motosikletli araba kullanan gördügüm zaman yönümü degistiriyorum ilk sebebim yolda sadece kendileri varmıs gibi davranmaları sinyal verdimi zaten yol onun
Bir keresinde benzinlige girerken biri beni eziyordu sinyal verdiya arkadas baskaları umrunda degil artık lambalarda yakaladım bunu amacın ne diye vay canına gene görmüyor beni
Tek diyecegim motosiklet kullanmak araba kullanmaya benzemez 125 cc de olsa 600 cc de olsa
Normalde dengeyi sağladın mı gerek yoktur zaten kas gücüne. Ancak iki tekerli bir araç bu ve zaman zaman dnegesinin bozulduğu anlar olabiliyor. Motosiklet yatma eğilimine girdi mi yeterli gücünüz yoksa çok zor tutarsınız. Youtube'da birsürü video var bununla ilgili. Motosiklet sürmek için sadece kas gücü gerekir demiyorum kesinlikle. Ancak güçte olması gerek bir etken. Hele birde bacak boyu kısaysa yandı ki ne yandı
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...
'Bayan motosikletli araba kullanan gördügüm zaman yönümü degistiriyorum ilk sebebim yolda sadece kendileri varmıs gibi davranmaları sinyal verdimi zaten yol onun'
Ramazan Bey,
Maalesef bunu yapan erkek şoförler de var, tamam haklısınız ben de hem araba hem de motor kullanırken sinir olduğum şoför popülasyonuna baktığımda çoğunluğu bayanlardan oluşsa da, %100 lük bir genelleme yapılamaz.
Benim ralli yarışçısı bayan arkadaşım da var, GS 650 ve FZ6 süren bayan arkadaşım da...
Küçük bir yüzdeyi oluştursak da bayanlardan da iyi şoförler çıkabiliyor...
Ortadaki en önemli gerçek şu ki; erkeklerin motora ya da arabaya bakış açısıyla bayanların ki asla bir olamaz!
Dolayısıyla da iyi erkek şoför popülasyonu ile iyi bayan şoför popülasyonu da asla karşılaştırılmamalıdır!
Ve bence motor ya da araba farketmez, şoförlük önce teknik, sonra zeka ve ardından da güç gerektirir...
Herkese keyifli sürüşler.
Life is shorter than you think, so live your life the way you want...
Hangi konuda bir oldu ki
Yine de; motosikletin anlamı kişi için eğer, özgürlük, doğa, v.b konular ise, kadın ya da erkek olunmasıyla bakış açısı farketmeyebilir, diye düşünüyorum.
Katılmamak elde değil. Yine de gücün abartıldığını düşünüyorum. Olgunluk ve yetenek daha büyük güçler kanımca...
Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...
Geçen sene MT forumu yoğun takip ederken yine böyle bir konu ya denk gelmiştim. Hala daha yazılanları hatırlayınca midem bulanır.Konu üzerinde çatışma yapmak yerine kendimden söz etmek istiyorum çünkü ne eşek kadar heriflere terbiyeli olmayı öğretebilirim ne beceriksiz insanların etiketinden kurtulabilirim ne de içimdeki motorsiklet aşkından vazgecebilirim. 'Erkeklerin Dünyası'nda bir kadın motorsiklet kullanıcısı olarak görüp geçirdiğim şeyler çok fazla bunları iyi eleştiri kötü eleştiri olarak ikiye ayırırsak iyi yöndeki eleştiriler daha fazla.Motorsikletimi iyi kullandığımı düşünüyorum.Direk 150 cc ile başladım 1 yıldır kullanıyorum 12.000 km civarında deneyimim var şu ana kadar. İki defa toplu geziye katıldım ileri de 2014 sonu gibi bir zamanda 250 cc lik ss almayı planlıyorum,egitim kursuna gitmek istiyorum. Yani uzun lafı kısası bütün bayanları aynı kefeye koymak yanlış. Kendi adıma beceriksizler ( kadin-erkek hiç farketmez beceriksiz insan beceriksizdir) sınıfında etiket yemek beni rahatsız ediyor..
Aslında sorun kadın sürücü olmak değil.
Bu tanımlama üzerinden sürüş yeteneği ve mekatronik işleyişi algılamada sorun yaşayanların (kadın ve erkek yani insanların) günlük hayatta karşılaştıkları sorunlar olarak tanımlıyorum.
Elli yıllık hayatımda dünyanın birçok ülkesinde torna tezgahına salgısız iş bağlayıp kater bileyen kadından tutunda evinin V otomat sigortası attığında bile korkup elektrikçi çağıran erkeğe kadar çok farklı insan grupları ve kültürlerini tanıdım.
Örneğin: Bulgaristan'da karbüratör ayarı yapan, YG (yüksek gerilim) trafo bakımı yapan kadın gördüm. İspanya'da fabrikanın mekanik atelyesinde kaynak yapan kadın da.
Avrupada birçok ülkede berberler kadındır, belkide erkeğe en yakışan saç stilini kadınlar biliyordur ve bence saçımı erkek beğeneceğine kadın beğensin daha iyi, ya sizce?
Bu tamamen kültürle, verilen eğitimle ve kişisel yeteneklerle ilgili bir konu.
Yani kazmanın dişisi erkeği olmaz, kazma heryerde kazmadır nokta.
Not: Aramızda kalsın birçok kadının taşıt trafiğinde başarısız olduklarını eşim ve kızlarımda iddia ediyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)