valla bende eminyert şeridi pek kullanmak istemiyorum onun için direk en solun solu daha cazip geliyo valla orda sıkıştıranda olmuyo iki ara gaz sesi duyan birazda toparlanıyo sol şerit full şerit en güzeli en sol şerit tabi trafiğin tıkalı oldugu zamanlarda onun harici hallerde ise normal şeridime dönerim en sağ yani emniyet şeridindeyse bende emniyet şeridi boş kalmalı çok aşırı bi trafik yığılması yoksa kullanılmamalı geçen emniyrt şeridinde arızalanmış bi araç kavisli bi yolda durmuş ben tavsiye etmiyorum söz usta şöförlerin...
emniyet şeridi kuralını hepimiz biliyoruz fakat herkesin uyduğunu sanmıyorum. şahsım adına soyleyeyim, ben icap eden durumlarda boş şerit bulamıyorsam trafik felci atlatılana kadar emniyet şeridini kullanıyorum.
herkesin de bir şekilde o şeridi kullandığına inanıyorum. bu kadar yani olay.
Adı üzerinde emniyet şeridi! Bence her türlü araca kapalı olmalı.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
emniyet şeridi kullanlmaz arkadaşım kul-la-nıl-maz sebebi her ne olursa olsun.
medeniyetin bir gereğide kurallara uymaktır kendi başına kural koymak değil.Motorcular örnek olmamız gerekirken böyle birşey yaparsak otomobillerin bizi yok sayması gayet doğal tabi yapmayın.
Gözlerim yaşarıyor... Ne mutlu bu günleri de gördüm ya...
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Yorumun garibime gitmedi dersem dürüst olmamış olurum, Polemik en sevmediğim bir tutum şeklidir Ege veya çevresinde emniyet şeritine çok gerek olmadığını o tarafları bildiğim için çok iyi biliyorum fakat malum istanbul trafiğinde ve istanbulda yaşayan biri olarak bu başlığa emniyet şeridinin kullanımı hakkında kürsü yapan arkadaşlara tavrım ben trafikte kendim görüyorum hemen hemen günün çoğu motorun üzerindeyim. Bırakın eski motorcuları daha dün motor almış kişiler bile kaldırımların üzerinden sol arıza şeridinden ve emniyet şeritlerinden gidiyorlar, ben zaten gelin hepimiz emniyet şeridini işgal edelim demiyorum ki bazı hallerde nasıl zamanında müsamaha gösteriliyorduysa aynı tavrın devamından yanayım, trafikteki motor sayısının artması ve bu sayının daha da artmasını engellemek için sanki önümüze engeller çıkarıldığı kanatindeyim. Belki ilerliyen günlerde çok daha farklı uygulamalara maruz kalacağız. Sevgiler.
Özür Dilerim dostum açacağım diğer TOPIC'ler de senden mutlaka fikir alacağım.
[QUOTE=vipseyahat;396427]Yorumun garibime gitmedi dersem dürüst olmamış olurum, Polemik en sevmediğim bir tutum şeklidir Ege veya çevresinde emniyet şeritine çok gerek olmadığını o tarafları bildiğim için çok iyi biliyorum fakat malum istanbul trafiğinde ve istanbulda yaşayan biri olarak bu başlığa emniyet şeridinin kullanımı hakkında kürsü yapan arkadaşlara tavrım ben trafikte kendim görüyorum hemen hemen günün çoğu motorun üzerindeyim. Bırakın eski motorcuları daha dün motor almış kişiler bile kaldırımların üzerinden sol arıza şeridinden ve emniyet şeritlerinden gidiyorlar, ben zaten gelin hepimiz emniyet şeridini işgal edelim demiyorum ki bazı hallerde nasıl zamanında müsamaha gösteriliyorduysa aynı tavrın devamından yanayım, trafikteki motor sayısının artması ve bu sayının daha da artmasını engellemek için sanki önümüze engeller çıkarıldığı kanatindeyim. Belki ilerliyen günlerde çok daha farklı uygulamalara maruz kalacağız. Sevgiler.
Özür Dilerim dostum açacağım diğer TOPIC'ler de senden mutlaka fikir alacağım.[/QUOT
Aramızda o kadar çok polemik yaratmak isteyen arkadaşlar varki.Zorla konuşturuyorlar adamı.Kardeşim görüşünü yaz oraya bak keyfine diğer görüşleri oku.Katıl veya katılma.Deli oluyorum bu adamlara.Biri yazmış bakın mesajlara okuyun,işte gelde istanbul'a beraber yol alalım seninlede gör,burada motor kullanmak bursa'da motor kullanmaya benzemez falanda filan yani.
Kardeşim aç trafik yasasını oku.İster uygula ister uygulama.
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
Her gun gemlik - bursa yolunu tepiyorum motorla.. sağ seritte arkamdan durmadan selektör yapıp, yol verdiğimde en çok 10m onume gecebilen ardından hızını kesen Tır yada kamyondan, en solun solundan geçen araçlara kadar her turlusuyle karşılaşıyorum. Emniyet seridinden gitmek tabii ki rahat olacaktır. Ancak allah kimsenin basına vermesin, evde bir yakınınız rahatsızken basında ambulans beklediğinizde o şeritte kedi köpek bile olmaması için dua ediyor olursunuz. Annem 112 acilde hemşirelik yaptı yıllarca. Emniyet seridi yada yol verme konularında inanın çok dertliler. O insanlar o seridi ihlal edenler yada yol vermeyenler yuzunden kurtarmak için canlarını ortaya koydukları insanlara ulaşamayabiliyorlar.
- Ayrıca Bursa trafiğini de bilenbilir. Bursada da sinyal kullanılmaz,dolmuşlar slalom yapar, ancak bu dolmuşlara şahin doğan gibi, tek renk olmayan, tepe lambalarını farketmezseniz dolmuş oldugunu anlayamayacagınız araclar da dahildir. Bu arkadaşlar en soldan en sağa size çarparak geçer sonra da kavga çıkartırlar. Gayet rahat olun. Biz de burada kır gezisi yapmıyoruz. Neyin ne oldugunun farkındayız. Ancak kuralları biliyorsan ve motor kullanmayı istiyorsan uyacaksın bu kadar basit. Tombaladan çıkmadı bu yasa, herkes bunu bilerek çıkıyor trafiğe.
-McA-
bir motosikletin, emniyet şeridini terkedip ardından gelecek kamu aracına yol verebilme hızı nedir, bir fikrin var mı dostum? ben max 5 sn diyorum ve sonuçta burada orası kullanılmaz edilmez, medeniyetin gereğidir diyen arkadaşlara da şaşıyorum.Ancak allah kimsenin basına vermesin, evde bir yakınınız rahatsızken basında ambulans beklediğinizde o şeritte kedi köpek bile olmaması için dua ediyor olursunuz. Annem 112 acilde hemşirelik yaptı yıllarca. Emniyet seridi yada yol verme konularında inanın çok dertliler. O insanlar o seridi ihlal edenler yada yol vermeyenler yuzunden kurtarmak için canlarını ortaya koydukları insanlara ulaşamayabiliyorlar.
bir şekilde istanbul'da trafiğin kötü olduğu zamanlarda otobana motorla çıkan herkes o şeridi "KULLANIYOR", aksini ısrarla soyleyen arkadaşlar ömürleri boyunca hiç o şeride girmedilerse dediğim hallerde buyursunlar konuşsunlar. öbür türlü gülünç oluyor valla her gün görüyorum herkes kullanıyor o şeridi.
peki......
istanbul trafiği ni sadece siz mi yaşıyosunuz veya istanbulun trafik sorununun çözümü kalmadı da emniyet şeridini kullanmakmı tek çözüm
arkadan bir ambulans veya başka bir kamu aracı gelse yol verme süresi 5 sn diyen arkadaş madem 5 saniye içinde yol verebilecek durumdasın girebilecek yada kaçabilecek yerin varda emniyet şeridinde ne işin var
emniyet şeridi üzerinde giderken kaza yaptın düştün bişey oldu arkadan gelen bir ambulans olursa ambulans senimi kurtaracak taşıdığı yada yetişmeye çalıştığı hastayımı
madem motosikletler kural dışına çıkacak çıkma hakkı olmalı ozaman bizi farkedin motosikletleri fark edin bize saygı duyun diye bağırmayın
Yazacaklarımı yazdım ancak bu mesajı okuduktan sonra aynı oldugunu farkettim. Baştan sonra katılıyorum.
Beş saniyede, emniyet seridini kullanma hakkı olan bir arac gelmeden once kendine yer bulamadığın seritte, bir anda arkadan gelen gorevli aracın hızını kesmeden, kaza yapmadan, sorun yaşamadan kaçabiliyorsan emniyet seridinde ne işin var?
-McA-
Ben bazı arkadaşlarımın düşüncelerini anlıyorum,galiba.
''En emniyetli şerit, adı üstünde emniyet şerididir.'' demeye getiriyorlar.
Bir de emniyet şeridi emniyetin şeridi değildir.Her tepe lambası koyan resmi veya sivil araç burayı kullanıyor.İnsaf be kardeşim,acil bir durum yok,görevde değilsin,ne halt etmeye kullanıyorsun.Bence motorsikletlerden daha fazla sorun bu araçlar tarafından ortaya çıkıyor.İnanın diğer tüm sürücüler de bunlara acayip sinir oluyor.Bazen bu sinirleri yüzünden ( onlara bir şey yapamadıklarından ) bizleri sıkıştırıyorlar.
Arkadaşlar emniyet şeridini kullanmayı bırakalım bence.Bu alışkanlık yüzünden ben bir kaç kaza atlattım.Bir çok motorcu arkadaşımız da araçların sağından geçerken kaza geçirdi.Sevgilerimle...
Zaten emniyet şeridi yasal olarak motosikletlere açılasa o şerit artık "motosiklet yolu" olarak anılır ve en az 20 motorun o yoldan gittiğini düşünün, hangi motor nereye girip yol verecek, 5 er saniyeden heaplayın, ambulansın hızını kesmek bir yana bir de virajlarda park etmiş arızalı bir araca bindirmek de cabası... ayrıca katılıyorum; madem bir anda arkadan gelen gorevli aracın hızını kesmeden, kaza yapmadan, sorun yaşamadan kaçabiliyorsan emniyet seridinde ne işin var?
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Her olgu yasak-kurallar dahilinde sınırlayamayız.Kanunen yanlış olabilir ama iki üç motorun aradan fırtlamasının kimseye zararı dokunmaz değil mi?
Kolpa Adamları
hala tartışıyomusunuz Bir arkadaşımız 100 YTL yemiş emniyet şeridinden gittiği için ismi mevzu bahis değil
bence sorunun veya tartışmanın cevabı zaten konu başlığının içinde. emniyet şeridi.dünyanın her yerinde trafiğin yoğunluğuna göre mutlaka ama mutlaka bırakılmış şerit için, şimdi biz motorcuların bu şeridi biz kullansakmı diye bir düşüncemizin olması bence yanlış.Allah göstermesin ama o şeride bizimde birgün ihtiyacımızın olmayacağını kim garanti edebilir.
İstanbul veya o yoğunlukta trafiği olan bir şehirde yaşayıpta emniyet şeridine girmeden motor kullandım bu güne kadar diyecek kişiler heralde trafiğin en rahat olan saatlerinde sadece motor kullanmışlardır,ve motorları garajda duruyodur.
Tabiki emniyet şeridinde motor kullanılmaz normal şartlar altında,bi anlamıda yok çünkü tehlikeli.
Ancak zorda kalınca da dalmayan motorcuda yoktur.(bazılarımız itiraf etmesede..)zaten emniyet şeridinden ambulans gitmez,sadece polis ve bazı kamu araçları sadece laf olsun diye aynen motorcular gibi dalarlar;
Emniyet şeridi arıza yapan araçların zorunlu ve geçici park etmeleri içindir,hatta bazı yerlerde sadece park edilsin diye çapraz engellerle bölünmüştür.
Konuya yanlış bakınca bir sürü gereksiz yorum oluşmuş.
Kazasız sürüşler dileklerimle.
[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Green"]ÖZGÜRLÜK+HUZUR=[/COLOR][COLOR="DarkOrange"]Keşke ben diyebilsem[/COLOR]:) [COLOR="Green"]Ama motosiklet üzerindeki herkes olabilir....[/COLOR][/FONT]::biggrinn...[COLOR="Red"]5562[/COLOR]...[COLOR="DarkOrange"]dj-roer[/COLOR]::sos::
Emniyet şeridinin tek işlevi söylediğin değildir.. aşağıdaki gazete haberinin son bölümünde Emniyet şeridi ne içindir yazıyor... (Bkz 2918 sayılı Karayolları Kanunu’nun 71. maddesi)
Emniyet değil tehlike şeridi
Ali AKSOYER / İSTANBUL
2 milyona yakın aracın seyrettiği İstanbul trafiğinde emniyet şeritleri ‘tehlikeli şerit’ haline dönüştü. Emniyet şeridinde trafik kontrolü yapan iki polisin ölümü, ikisinin de yaralanmasından sonra ambulanslar bile güvenli olmadığı gerekçesiyle sol şeridi tercih ediyor. Emniyet şeridini ihlal eden binlerce araçtan günde sadece 50’sine ceza yazılıyor.
İSTANBUL’da bir haftada 2 trafik polisinin yaşamını yitirdiği 2 trafik polisinin ise yaralandığı ‘Emniyet şeritleri’ kural tanımayan sürücüler ve kuralları uygulamayan yetkililer yüzünden, ‘tehlikeli şerit’e dönüştü. Yaralı taşıyan ambulanslar bile, dolu ve güvensiz olduğu için emniyet şeritleri yerine sol şeridi tercih ediyor.
2 milyona yakın aracın seyrettiği İstanbul trafiğinde her gün binlerce kez yaşanan emniyet şeridi ihlallerine, 2005 yılı boyunca günde ortalama kesilen ceza sayısı 50’yi geçmedi. 2005 yılı içinde Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan kontrollerde, toplam 13 bin 072 araç emniyet şeridini hatalı kullandığı gerekçesiyle işlem yapıldı. Bu araçlara Trafik Ceza Kanunu’nun 54-1-B maddesi gereğince araç başına 92 milyon 400 bin lira ceza uygulandı. Toplam 1 milyon 207 bin YTL ceza kesildi.
Polis, emniyet şeridi ihlallerinin 155 Polis İmdat ve Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ihbar telefonu 0212 214 40 69’a bildirilmesini istedi.
POLİSE DE CEZA
Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından tüm emniyet birimlerine gönderilen bir yazı ile sivil ve polis araçlarının acil durumlarda emniyet şeridi kullanırken tepe lambası takması ve ışıklı ve sesli ikaz yapmaları istenmiş. İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah’ın emriyle, göreve gitmediği halde keyfi olarak emniyet şeridi kullanan sivil ve resmi polis araçlarına da ceza kesilmeye başlanmış. Ancak uygulamaların yetersiz olması nedeniyle emniyet şeritleri, İstanbul’daki yolların en tehlikeli şeridi olma özelliğini sürdürüyor.
Hangi araçlar emniyet şeridini kullanabilir
EMNİYET şeridini hangi araçların kullanacağı, 2918 sayılı Karayolları Kanunu’nun 71. maddesinde açıkca yazılmış. Kanuna göre bu araçlar, görev halinde iken geçiş üstünlüğüne sahip. Yasaya göre bu hak, halkın can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak, duyurulur ve görünür geçiş üstünlüğü işaretini vermek şartı ile kullanılabilir.
Cankurtaran araçları, yaralı veya acil hasta taşıyan araçlar.
İtfaiye araçları.
Hükümlü veya sanığı takip eden veya emniyet ve asayişi korumak için acele olay yerine giden zabıta araçları.
Bir trafik suçu işleyerek kaçan aracı takip eden veya trafik güvenliğini koruma veya trafik kazasına el koyma amacıyla olay veya kaza yerine gitmekte olan görevlilere ait araçlar.
Alarm sırasında sivil savunma hizmetlerinde görevli bulunan araçlar.
Koruma ile görevli olan ve korunan araçlar.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
ben de pazartesi ceza yedim emniyet serindinden gitmisim diye.. arkamdan cevirdikleri 15 motoru da benden sonra bıraktılar ceza kesmeden, kopru yolunda. icime oturdu, ogretmen adamiz zaten, kus kadar maasimiz var.. tamam anliyoruz kural kuraldir ama, emniyet seridinde bile guvende gidemiyorum ki arabalarin burnunu cikarmasindan, birakin araclarin arasindan gitmeyi...
bence trafikte mootorla ugrasmak cok gereksiz ve sacma, cunku motor su gibidir, bos buldugu yerden gecer gider, araba gibi tıkamaz yolu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)