Sol Gidon Kolu - Ayna, Debriyaj Kolu vs. Sökme Takma
Reklamlar
-
Herkese Selamlar;
Öncelikle teknik konularda, aslında motosiklet ile ilgili hemen her konuda neredeyse hiç denecek
kadar az bilgiye sahip olduğumu belirteyim. Bu nedenle belki bazı terimleri yanlış kullanıyor olabilirim.
Aşağıda resimlerini görmekte olduğunuz sol gidon üzerindeki tüm parçaları sökmem gerekiyor.
http://www.resmim.org/i/1672956717.jpg
http://www.resmim.org/i/53468372.jpg
gidon yerinden sökülmeyecek, sadece üzerinde bulunan ayna, debriyaj, far ve sinyal butonlarının çıkması,
kısacası gidonun sadece metal boru şeklindeki haline dönmesi lazım.
Not : Resimleri link olarak vermek zorunda kaldım zira cep telefonu ile çektiğim için oldukça büyük bir formatta
çekmiş ve ben de upload etmiş bulundum, yazıya eklemeyi denedim ancak boyutundan dolayı çok geniş göründüğünden
bir şey anlaşılmıyor. kusura kalmayın.
Ayrıca ikinci resimde görebileceğiniz PASS yazılı buton ne işe yarıyor bilmiyorum. Aydınlatırsanız sevinirim.
Sürç-i lisan ettiysek affola.
Saygı, Hürmet.
Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.
Reklamlar
-
-
pass sellektör
diğer kalan her şeyi sökeceksen ne kadar vida civata varsa sökeceksin
sağ vel sol kütüğü genelde 2 alyan veya tornavida açan vida olur. debriyaj ve fren koluda ayne ile birlikte çıkar onuda gidona 2 vida tutuyor.
onlarıda söktünmü elcikleri sökmek için adam akıllı güç istiyor önce gidon topuzlarını sök sonra elciklere giriş
gaz tarafının elciğini kütüğü sökmeden zorlama...
-
çok teşekkürler öncelikle, pass olayını çözmüş olduk :)
sadece sol taraf sökülecek ve gidon yerinde kalacak. gidonun sökülmemesi lazım.
tüm vida cıvata vs. söküyoruz, ok. peki takarken sorun yaşar mıyım?
dikkat etmem gereken nokta(lar) nedir?
elcik, elimizle gidonu kavradığımız tutamaç oluyor olsa gerek, kütükten kastınız nedir acaba?
tekrar tşk.ler
Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.
-
Öncelikle gidon topuzunu sökmen lazım. Yanılmıyorsam 5 alyan ile sökülüyordu. Sonra elciği el becerisi ile sökeceksin, bir çok yöntem var youtubedan bakabilirsin. Kompresör varsa en kolay öyle çıkar. Sonra sol kontrol panelinin altına bakarsan orda 2 tane yıldız başlı vida olucak. Onları gevşet zaten kendini salacaktır. Ayna ise 10 anahtar ile resimde de görülen vidayı gevşeterek çıkar.
Buraya başlık açıp sorana kadar biraz sağına solun baksan kesin çözerdin bence
-
hissizadam adlı üyeden alıntı
çok teşekkürler öncelikle, pass olayını çözmüş olduk
sadece sol taraf sökülecek ve gidon yerinde kalacak. gidonun sökülmemesi lazım.
tüm vida cıvata vs. söküyoruz, ok. peki takarken sorun yaşar mıyım?
dikkat etmem gereken nokta(lar) nedir?
elcik, elimizle gidonu kavradığımız tutamaç oluyor olsa gerek, kütükten kastınız nedir acaba?
tekrar tşk.ler
sadece sol tarafsa dikkat edecek bişe yok
kütüktan kasıt sinyal farlar uzun kısanın bulunduğu kontrol paneli
vidaları söktünmü zaten kendini salar
-
öncelikle teşekkürler bilgilendirme için :)
sağına, soluna bakmaktan sıkıldığım için burada başlık açtım zaten. başta da belirttim, bu işlerden hiç anlamam
ve bu tip işlere elim pek yatkın değil. sökmek kolay elbette ama sonuçta sağına soluna baktığım zaman debriyaj kolu,
pass butonu, far butonu, sinyal butonu, motorun rolantisini ayarlamaya yaradığını düşündüğüm ama tam olarak ne işe
yaradığını bilmediğim ayna ile far butonu arasında üzerinde aşağı ok işareti olan ve yukarı aşağı hareket eden bir parça ile
ön tekere ve motora giden kablolar vs. görüyorum. yani gerek mekanik, gerekse de elektrik aksamı ile ilgili ve hayati önem taşıyan
parçalardan bahsediyoruz. dolayısıyla yapacağım yanlış bir işlem ileride başıma ciddi derecede sorun çıkarabilir. o nedenle
özellikle dikkat etmem gereken bir şey(ler) olabilir diye burada sorma gereği duydum. acaba diyanet işleri fetva hattına filan mı
sormalıydım :) (alınma lütfen, latife yapıyorum)
ayrıca ben bu tip soruları sorarken sadece kendi işimi göreyim düşüncesinde değilim. aynı şeyler yarın bir gün bir başkasına da lazım
olabilir, interneti bilgi kaynağı olarak görüyorsak her konuda her türlü "doğru" bilgi olması gereken yerde ve kolay ulaşılabilir olmalı.
yani her zaman, her konuda sormakta, sorgulamakta, araştırmakta, danışmakta fayda olduğunu düşünüyorum. ancak bu şekilde öğrenebiliriz.
tekrar teşekkürler.
hisvarlar adlı üyeden alıntı
Öncelikle gidon topuzunu sökmen lazım. Yanılmıyorsam 5 alyan ile sökülüyordu. Sonra elciği el becerisi ile sökeceksin, bir çok yöntem var youtubedan bakabilirsin. Kompresör varsa en kolay öyle çıkar. Sonra sol kontrol panelinin altına bakarsan orda 2 tane yıldız başlı vida olucak. Onları gevşet zaten kendini salacaktır. Ayna ise 10 anahtar ile resimde de görülen vidayı gevşeterek çıkar.
Buraya başlık açıp sorana kadar biraz sağına solun baksan kesin çözerdin bence :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------
herkese çok teşekkürler.
sağolun, varolun, eksik olmayın.
bir daha görüşünceye dek kendinize iyi bakın, esen kalın :)
canerol adlı üyeden alıntı
sadece sol tarafsa dikkat edecek bişe yok :)
kütüktan kasıt sinyal farlar uzun kısanın bulunduğu kontrol paneli
vidaları söktünmü zaten kendini salar :)
o asagı yukarı hareket eden parcada soguk havada motoru ısıtan jikle dir
cenkito, tşk.ler.
Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.
-
o asagı yukarı hareket eden parcada soguk havada motoru ısıtan jikle dir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)