Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Acemi motorcunun virajla imtihanı...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Herkese merhabalar..
    Bilenler bilir. İstanbul'un Anadolu yakasının arka bahçesi Şiledir. Yıllardır kah arabayla kah otobüsle yaz-kış demeden kafamı dağıtmak için giderim şileye. Motorumu aldıktan sonrada birkaç kez gittim. Yollarını iyi bilirim. Sonuçta çok şeritli duble yol. Çoğunluğu kaymak asfalt. Geniş geniş gidiyorum. Ömerliden sonra kamyon falanda kalmaz pek. Rahattır yani. Bu seneki iznimde bu aya denk geldiği için günübirlik iki günde bir gidiyorum.
    Ammaaa.... Bunun birde Şile-Ağva arası varmış.. Uzun zamandır motor kullanan bir bayan arkadaşıma dar virajlarda zorlandığımı, nasıl geliştireceğimi falan sorarken bana "Şileyi geçince teke yolundan Ağvaya bi git gel" dedi. "Bak bakalım ne durumdasın?" ona göre gerekirse beraber viraj çalışalım yada biyere başvurup eğitim aldıralım sana dedi. Bende biraz alaylı şekilde "Aslanım o yollar bana vız gelir" falan gibi saçmaladım. Daha doğrusu saçmalamışım.
    Yola çıktım. Öğlen saatleri. Hava güzel. Şileye geldim. Girmeden devam ettim Ağva-Teke ayrımından daldım. Daldım ki... Aman yarabbi...Daha çok acemiyim biliyorum alt tarafı 5000 km tecrübem var ama o virajlar yuttu beni . Zaten asfalt berbat. Neredeyse hiçbir virajın sonu görünmüyor. Her yer orman. Yol çift yönlü ama büyükçe bir jip anca sığıyor bazı yerlerde. Hemen hemen 20 km böyle. Birde lastiklerim stok. Güvenemiyorumda. Sonuçta hiçbir sorun olmadan Ağvaya geldim. Bi çay içip döndüm. Aynı yol tabi.
    Ve anladım ki... Daha çoook pişmem lazım. İstanbul'da motor kullanmak zor diyenler var. Trafik falan diye. Ama bence motoru kullanmak bazen trafikte daha kolay.

    Bugün yaşadığım benim gibi tecrübesi az biri için faydalımı oldu yoksa sadece gereksiz bir heyecanmı bilmiyorum.Yinede kendimi tebrik ettim gün sonunda

    Herkese kazasız sürüşler dilerim...
    diimh, rumelian, blackarca ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Keyifli olmuş, kendine güvensiz hissettiğinde biraz daha öne oturarak ön lastiğin tutuşunu arttırmanı öneririm. Ben supermoto kullandığımdan genelde arkası hep gezinir, ön kısmında dururum hep selenin.

    Virajlarda gaz bırakmaktan kaçın. Baktığın yere gidersin unutma.

    Virajda dönemeyeceğini hissedip gerildiğin anlara kanma, o motor ayaklıkları yere sürtene kadar yatabilir.

    Böyle bir gerilme hissine kapılınca bir derin nefes alıp viraya yattığın taraftaki ayağını ön lastiğin yanına doğru getir ve biraz daha yat. Ön lastiğin kayarsa yere tekme atıp dönüşünü kurtarabilirsin diye

    Virajda vites değiştirmemeye özen göster.

    Gidonu tutan ellerin her zaman gevşek olmalı, kendi ağırlığını depodan destekle. Gerilmiş ellerle girdiğin virajlar senin için kabus olabilir.

    Altındaki hafif bir motor onu bir bisiklet gibi düşün.

    viraja girdiğin taraftaki poponu biraz dışarı çıkar, omurgan yerle paralel olsun herzaman. Sen yana doğru yat ama üst omurgan yukarıya doğru dik baksın.

    Viraya yattığın taraftaki dirseğini biraz kır, otomatik olarak gideceğin yere bakmaya başlarsın.


    Sana tavsiyelerim bu kadar, başına bela alma dikkat et

    Videoda bak ön lastikleri kaymasın diye ayaklarını nerede tutuyolar. Bana hep güven vermiştir, 10-15 kere kurtardığı kesinlikle aşikar.


    http://www.youtube.com/watch?v=vDIK6MP_Lpw
    hissizadam, zerzura, RAMİREZ ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    motorun zevki zaten viraja girip biraz yatırmak

  4. #4
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keyifli olmuş, kendine güvensiz hissettiğinde biraz daha öne oturarak ön lastiğin tutuşunu arttırmanı öneririm. Ben supermoto kullandığımdan genelde arkası hep gezinir, ön kısmında dururum hep selenin.

    Virajlarda gaz bırakmaktan kaçın. Baktığın yere gidersin unutma.

    Virajda dönemeyeceğini hissedip gerildiğin anlara kanma, o motor ayaklıkları yere sürtene kadar yatabilir.

    Böyle bir gerilme hissine kapılınca bir derin nefes alıp viraya yattığın taraftaki ayağını ön lastiğin yanına doğru getir ve biraz daha yat. Ön lastiğin kayarsa yere tekme atıp dönüşünü kurtarabilirsin diye

    Virajda vites değiştirmemeye özen göster.

    Gidonu tutan ellerin her zaman gevşek olmalı, kendi ağırlığını depodan destekle. Gerilmiş ellerle girdiğin virajlar senin için kabus olabilir.

    Altındaki hafif bir motor onu bir bisiklet gibi düşün.

    viraja girdiğin taraftaki poponu biraz dışarı çıkar, omurgan yerle paralel olsun herzaman. Sen yana doğru yat ama üst omurgan yukarıya doğru dik baksın.

    Viraya yattığın taraftaki dirseğini biraz kır, otomatik olarak gideceğin yere bakmaya başlarsın.


    Sana tavsiyelerim bu kadar, başına bela alma dikkat et

    Videoda bak ön lastikleri kaymasın diye ayaklarını nerede tutuyolar. Bana hep güven vermiştir, 10-15 kere kurtardığı kesinlikle aşikar.


    http://www.youtube.com/watch?v=vDIK6MP_Lpw
    Tavsiyelerine teşekkür ederim. Şu baktığın yöne gidersin olayını bugün defalarca bizzat yaşadım. İnşallah zamanla daha iyi olur diye ümit ediyorum.
    kefeeee bunu beğendi.

  5. #5
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    http://www.youtube.com/watch?v=vmOBZ9u0mag . << Şu videoyu biraz izle dostum. . Bende daha motor bile yok Kısmetse 1-2 aya olacak . Video işine yarıcaktır bence . Kısmetse yazın bende şile ağvaya fln gitmek ısterım hem gezinti hem çevre
    RAMİREZ bunu beğendi.

  6. #6
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    Gecen bende gaza geldim biraz cesaret geldi yatirmisim ayakkabı yere surtunce kanim cekildi o an dedim hata yaptik yerdeyiz ama bi sorun olmadan cıktık virajdan .
    RAMİREZ bunu beğendi.
    www.erkakurye.com

  7. #7
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    bu dönemde daha çok okumalı ve daha çok pratik yapmalısın. forumun yazılar bölümünde çok değerli bilgiler var lütfen oku. kefeee nin verdiği taktiklerden bazılarını uygulamak için kontra tekniğinde uzman olman lazım.

    yine söyleyelim. motosiklet kazalarının çoğu 5bin ile 15bin arasında oluyor. çünkü bu arada artık öğrendiğini sanıp motordan ayarı yiyorsun
    RAMİREZ bunu beğendi.

  8. #8
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Alıntı phradrel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu dönemde daha çok okumalı ve daha çok pratik yapmalısın. forumun yazılar bölümünde çok değerli bilgiler var lütfen oku. kefeee nin verdiği taktiklerden bazılarını uygulamak için kontra tekniğinde uzman olman lazım.

    yine söyleyelim. motosiklet kazalarının çoğu 5bin ile 15bin arasında oluyor. çünkü bu arada artık öğrendiğini sanıp motordan ayarı yiyorsun
    Aslında bulabildiğim her dökümanı satırı satırına okuyorum. Ama dediğim gibi olay pratiğe gelince biraz zorlandığımı farkettim. Bu arada uzun yıllar bisiklet kullandım. Hem hobi hem profesyonel olarak. Kontraya zaten yarışlardan aşinayım. iki tekerin belli bir hızdan sonra zaten kontra yapmadan yön bulma şansı yok. O konuda iyi olduğumu düşünüyorum. Tabiki motorla kesinlikle kıyaslamıyorum.Sonuçta motorun tekerlekleri hem daha küçük hem daha hızlı. Ayrıca 5000-15000 arası kaza konusunda haklısın. Gerçi ben hiç "tamam bu iş oldu bitti ben artık bu işi biliyorum" demedim. Acaba içten içe oluşurmu bu güven?? Sonra dalmayalım ormanların içine?

  9. #9
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"


    Bu videoyu baştan sonra dikkatli şekilde izlemeni tavsiye ederim.
    tozluklu, RAMİREZ, redlion999 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=vmOBZ9u0mag

    Bu videoyu baştan sonra dikkatli şekilde izlemeni tavsiye ederim.
    Ders gibi çalışıyorum bende bunu.. Şu forumda gördüğüm en değerli videodur kendisi..
    kani2 bunu beğendi.

  11. #11
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Bende yarin gidecegim o yollara... Tek basima ve yollari hic bilmiyorum. Uyarilariniz varsa makbule gecer.

  12. #12
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Alıntı rumelian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yarin gidecegim o yollara... Tek basima ve yollari hic bilmiyorum. Uyarilariniz varsa makbule gecer.
    Valla uyarı yapacak kadar tecrübeli değilim sanırım. Ama yol özellikle orman içindeki virajlı yol çok bozuk. Asfaltta nerdeyse heryer delik deşik çukur. Tecrübe durumunuzu bilmiyorum ama sakin gitmekte fayda var diye düşünüyorum. Köylerin girişleri nispeten daha düzgün ama maalesef çok az. Yani dikkatli olun yeterli bence.

    ha unutmadan; birde o yolda arkadan gelen arabalar fazla tacizci. Ben hiç muhattab olmadan geçmelerine izin verdim. korna selektör falan çekemem dedim hiç.
    rumelian bunu beğendi.

  13. #13
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ha unutmadan; birde o yolda arkadan gelen arabalar fazla tacizci. Ben hiç muhattab olmadan geçmelerine izin verdim. korna selektör falan çekemem dedim hiç.
    Aynen bende sakin sakin kafami dagitmak icin gidecegim Sile'ye. Aldigimdan beri adam gibi bir yere gitmek kismet olmadi. Halbuki ben motor olayina alip basimi bir yerlere gitmek icin girdim.

  14. #14
    ormankebabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6n
    Teke yolu çok sakat içe kapanan çift apeksli virajlar var virajın ortasındaki çukurlar da cabası :/ Yolu ezbere bilmiyorsan vay haline :( o yoldan ilk geçtiğimde, motordan indiğim an tansiyonum düştü. Kendimi o kadar kasmışım ki bi anda elim ayağım boşaldı. Yolu bilince çok zevkli dar virajlar var ama . Kendini test etmek isteyenle teke yolundan önce anadolu fenerinin yolunu tavsiye ederim. Asfalt yeni ve çok düzgün. Fenerden manzara da müthiş
    RAMİREZ bunu beğendi.

  15. #15
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    şile mevkiinde aman dikkat arkadaşlar.. yerleşim yerleri dışında da hayvanlar gece gündüz yıl boyunca yayılımda..
    yol inanılmaz zevkli fakat hızınızı gece gündüz görüş mesafesine göre ayarlamanız çok önemli - geceleri ise çok daha dikkatli olunmalı.

    bizzat kendim yaklasık bir ay önce o yollarda kaza yaptım. bilinçli ve dikkatli kullanıcı olarak tanımlardım kendimi ki hiçte öyle değilmiş..
    önüme birşey çıkabilir ona göre kullanmam gerekir düşüncesi ile kullanırım fakat karşınıza birşey çıkmadığı sürece bunun hangi anlam taşıdığını kestirmek pek mümkün değilmiş.

    gece düz yolda mandaya çarptım ve çarpmadan 2 saniye önce anca farkedebildim. manda soldan sağa geçiyordu ve o dar yolun tam ortasında idi, ben ise sağ ve sol kenara muhtemel engellere mesafeyi açmak için şeridimin sol kısmında ortaya yakın seyir ediyordum. çarpmaya takriben 2 saniye kala farkettim, bir saniye farketme payı, bir saniye ise reaksiyon payı derken sağa kaçıp sonuca göre sıfır yara ile atlattım..

    yolları ezbere bilseniz bile ne zaman karşınıza bir domuz, tavşan, kablumba, geyik, manda, köpek veya karşıdan gelen bir vasta çıkacağınızı bilemezsiniz. dolayısı ile bu sevdayı uzun yıllara sürdürmebilmek namına bu unsuru göz ardı etmeyip seyir hızınızı, şeridinizi ve sürüş şeklinizi buna göre belirleyin.

    şile yollarında ayrı bir tehlike ise otomobiller, sürekli o yollarda seyir ettiklerinden dolayı bir nevi ezberlemiş durumundadırlar sürücüleri. keskin virajlarda, arkasında ne beklediğini göremedikleri virajlarda ve dar virajlada hiç farketmez - yol birtek onların ve başka kimse kullanmıyormuş, karşıdan aynen kendileri gibi biri gelebileceğini düşünmeden aşırı hızlı giderler. istisnalar kaideyi bozmaz tabii ki.

  16. #16
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Yeni geldim. Tek basima ve sadece sile merkez ve sakligole gittim geldim. 150 cc tvs apachemle. Sadece cekmekoy civarinda, doner kavsaga, elindeki cep telefonuna bakarak giren bir hafriyat kamyonunun alinda kaliyordum ki...
    Bu havalarda pek tadi yoktu sile nin, ama temiz hava almis oldum. fotograf cektim bol bol..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)