Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

2. kadavra Yamaha xt 600

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    senelik iznime ayrıldım,motora biraz bakım yapacağım...Bazı sorularım olacak cevaplarsan çok çok sevinirim

    1.Seleyi nasıl sökeceğim ?
    2.Komple conta takımı satılmakta 70 tl gibi fiyatı var,Uyum açısından sıkıntı çıkarır mı ?
    3.Bazen arka sinyaller yerinden çıkıyor,farın olduğu kısım oynuyor...zannedersem titreşimden dolayı ne önerirsin ? civataların arasına röndela takayım diyorum.
    4.Motorun rengi yeşil ama cırtlak bir yeşil ve soluk duruyor, grenajları boyamayı düşünüyorum yeşil olarak hangi tonda boya kullanayım?
    5.Motoaslanko diye biri var ? ön jant ve arka jant tellerinin 2'sine birden 130 avro diyor...Bu teller tek satılmıyor mu ? Ön janttaki telin 1 tanesinin ucu kırık değiştirmek gerekli, 21'inç tel nerden bulabiliriz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.trans34.com/yp/upload/100...%B1m%C4%B1.jpg

    peki egzantiriki kesmeden böle yarım ay rulman takılsa nasıl olur

    https://www.google.com.tr/search?q=y...w=1440&bih=708
    bu rulman takılı zaten bende bunu egzantrige yatak takmadan takmak egzantirigin alışımıyla ters orantılı oldugu için sıkıntı cıkarabilicegini düşündüm.
    yanlız kaliteli rulman takmak gerekiyo benim rulman ses cıkarıyor şuan üstünde çalışmam lazım 1 günlük işten pek bi karşılık alamadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka malzemelere daha kibar davran
    kanka sen benim varaderonun arka canta demirini düzeltişimi görsen neler düşünürdün kim bilir :D ben nazik davranamam parcaya ayda yılda bi sökmüyorumki xt 600ün en az 20küsür kere üst kafasını söktüm :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senelik iznime ayrıldım,motora biraz bakım yapacağım...Bazı sorularım olacak cevaplarsan çok çok sevinirim

    1.Seleyi nasıl sökeceğim ?
    2.Komple conta takımı satılmakta 70 tl gibi fiyatı var,Uyum açısından sıkıntı çıkarır mı ?
    3.Bazen arka sinyaller yerinden çıkıyor,farın olduğu kısım oynuyor...zannedersem titreşimden dolayı ne önerirsin ? civataların arasına röndela takayım diyorum.
    4.Motorun rengi yeşil ama cırtlak bir yeşil ve soluk duruyor, grenajları boyamayı düşünüyorum yeşil olarak hangi tonda boya kullanayım?
    5.Motoaslanko diye biri var ? ön jant ve arka jant tellerinin 2'sine birden 130 avro diyor...Bu teller tek satılmıyor mu ? Ön janttaki telin 1 tanesinin ucu kırık değiştirmek gerekli, 21'inç tel nerden bulabiliriz ?
    1-selenin altında 2 vida var onları sökmen yeterli arka tekerin üstüne bakıyor.
    2-kore malı conta takımı bende 2 kere almıştım silindir kapak contası haricinde işe yarar.
    3-ben kırıldıkca cin malı led bi sinyal alıp takıyorum önerim bu
    4-kamuflaj yeşili sahibinden de mavi bi xt 600 var beyaz kullanmış bazı noktalarda onu örnek al.
    5-sirkecide bulabilirsin ben tellerin hepsini tek tek değiştirdim 24 adeti 25tl mi ne öyle birşeydi.
    telin ölcüsünü metre ile alıp sirkeciden muadilini temin edebilirsin.
    boşuna sacma rakamlar ödemeyin bence koaly gelsin yapıcagın işlemleri paylaşırsan sevinirim.
    Motosiklet mucidi

  3. #23
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yuksek devir calısan parcaların yatak toleransları hassas olmalı yoksa dediğiniz gibi ses yapar
    bsabora bunu beğendi.

  4. #24
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    bir başka seçenek uzun ömürlü olurmu bilmiyorum ama mili çelik kaynak ile doldurttum.tornada tekrar elden geçirterek orjinal halinden çok az kalınlaştırmak yatakları da bu ölçüde kurtaracağı ölçüde genişletmek olur.ben bu işlemi iyi bi tornacıya yaptırmıştım.2 sene falan sorunsuz gitti.sonra yavaş yavaş aşındı.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    ben ankaradayım sormadığım yer kalmadı 21'2 jant teli bulamadım, burda motosiklet namına bişey yok :(
    bu arada grenajları komple söktüm temizlik yaptım,hava filtresinden karbüratore giden hortumlar yerinden çıkmış onları taktım,
    son 1-2 gündür sabahleyin motor çalışmamaya başladı, marş basıyor tam çalışacak gibi; pof pof diyor ama çalışmıyor bir kaç sefer deneyince hiç almıyor..Mecburen vurduruyorum,çalıştırdıktan sonra yarım saat kadar geziyorum,motoru stop edip tekrar marşa basınca çalışıyor.Ancak 3-4 saat sonra basarsam yine çalışmıyor...Pof pof ediyor çalışmıyor... Akü den sanıyordum bir elektirkçide ölçtürdüm akünün durumu çok iyi,hatta ne olur ne olmaz diye bugün sıfır yeni akü aldım yarın sabah aynı sorun olcak mı bilmiyorum deneyeceğim.

  6. #26
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Alismis kudurmis hesabi hortumlari eski haline getir bence

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    hortumlar 1 hafta önce yerine oturttum,sorun ondan değil sanırım.Çalışmama problemi sadece sabahları olan 2 günlük mevzu...sabah ola hayrola

  8. #28
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ankaradayım sormadığım yer kalmadı 21'2 jant teli bulamadım, burda motosiklet namına bişey yok :(
    bu arada grenajları komple söktüm temizlik yaptım,hava filtresinden karbüratore giden hortumlar yerinden çıkmış onları taktım,
    son 1-2 gündür sabahleyin motor çalışmamaya başladı, marş basıyor tam çalışacak gibi; pof pof diyor ama çalışmıyor bir kaç sefer deneyince hiç almıyor..Mecburen vurduruyorum,çalıştırdıktan sonra yarım saat kadar geziyorum,motoru stop edip tekrar marşa basınca çalışıyor.Ancak 3-4 saat sonra basarsam yine çalışmıyor...Pof pof ediyor çalışmıyor... Akü den sanıyordum bir elektirkçide ölçtürdüm akünün durumu çok iyi,hatta ne olur ne olmaz diye bugün sıfır yeni akü aldım yarın sabah aynı sorun olcak mı bilmiyorum deneyeceğim.
    karbüratör sıkıntı ya bende eskiden çok uğraşırdım mantık yürütemez söktügüm hortumları birdaha yerine takamazdım berbat bişi sapıtıyo sonra motor.
    Herşey manifolttan kaynaklanıyo bi hava alsa ilk marja bastıgımızda igneden alıcagı benzini malesef hava kanalındaki havadan alıyo hortuma dikkat etmen lazım.sirkecideki taraş motorun telini bul netten ara kargolarlar sana telleri sıkıntı degil.kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------

    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir başka seçenek uzun ömürlü olurmu bilmiyorum ama mili çelik kaynak ile doldurttum.tornada tekrar elden geçirterek orjinal halinden çok az kalınlaştırmak yatakları da bu ölçüde kurtaracağı ölçüde genişletmek olur.ben bu işlemi iyi bi tornacıya yaptırmıştım.2 sene falan sorunsuz gitti.sonra yavaş yavaş aşındı.
    o işi bende bi xt ye yapmıştım ve sökünce durumu gördüm delik şeklinde egzantrikte zedelenme ve yuvada sarma oluşmuştu kaynakla doldurmak fiyaskodan öte bişi degil sarıyor.
    Motosiklet mucidi

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Sabah çalışmama sorununu hallettim. Sorun marş motorundaymış; cııyk cııyk diyor tam çeviremiyordu. 2 tane ustaya gittim biri ben sökemem dedi diğeride işi çoktu beklemek istemedim.Birazda canım sıkıldı :( Marş motorunu sökmeye karar verdim ve söktüm.. İç kısımdaki mıknatısların yüzeyi hep kurum ve oksitlenmiş. Bobinin endüvinin etrafı kurum-pas olmuş sadece 1 cm kadar çevresi pas olmamış. Orası sayesinde az bişey marş dönüyor ama çalıştırmaya yetmiyordu sanırsam. Zımparayla tüm pası kurumu temizledim,bakır meydana çıktı.Sonra tekrar kapattım monteledim ve ilk marşta motor çalıştı..Marş o kadar güçlü ki önceki duruma göre, 2 gün sonra sabah tek marşta çalıştı...o kadar mutluyum ki anlatamam tel için teşekkürler yarın ararım artık..
    cenkito bunu beğendi.

  10. #30
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    slm arkadaşlar soguk havalarda motoru söküp toplamak vs. ciddi anlamda sıkıntı.2 xt 600üde lime lime ettim ve 2sinin en güzel parçalarından 1 tane çıkardım.
    Baya aksaklıklar oldu misal 2.vites dişlisinin bir parcasını takmayı unutum motoru topladım sonra 2ye takınca soguk sular başıma döküldü hayda sök bida baştan
    tek bir motoru söküp toplasam kolayda 2sinide aynı anda sökünce ortalık fena karıştı fotodanda belli oluyodur zaten

    bu sadece bir kısmı heryer motor parcası dolu.
    Alttaki foto xt 600ün motor blogu içinde bulunan yağ filtresi buna ulaşmak için motoru yarmanız gerekiyor malesef yaş pompasının hemen bitişiginde.
    Epeycede pisti.




    Selçuk arkadaşım Alalh razı olsun çok yardımı dokuntu, paso sıvı çonta temizledi durdu

    bu alttakilerde yavru kurtlar işin sonları
    http://imageshack.us/a/img5/358/sbl4.jpg


    bu son foto emegin karşılıgının alındığı an olsa gerek bşraz aceke toplanmış mekanigin test edilme aşamasından sonra makyaj yapabilirim.
    1 ay içinde 2 kere aksilikten dolayı şanzumana kadar yarıp tekrar topladım 2 gün öncede manyetoyu yanlış takmamdan dolayı sargı patladı baya bi aksaklık yaşadım 2 motoru yan yana sökmenin yanlış oldugunu anladım ama geç oldu parçalar birbirine çok karıştı şanzumanda zorlandım tek tek incelemek elemek vs. herneyse gene ortaya güzel birşey çıktı bi kaç kafaya alma denememde sonuç çok iyiydi ufak tefek kusurları hariçinde yola çıkmaya hazır.

    Umarım ilham kaynagı olur birilerine xt 600 ü söküp takmak cidden zor iş heryanından bi somun çıkıyo 2. xt nin akıbetini merak ediyorum ya parça olarak kalıcak yada toplanıcak biraz dinlenmem lazım.Tekeriniz düz bassın eli anahtar tutanlara slmlar.
    Carbondioxid, cenkito, fz6_fazer ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Motosiklet mucidi

  11. #31
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    eline sağlık fikir güzel fakat; iğne tipi rulman koymuşsun bu rulmanlar yüksek devir ve yüke karşı dayanıklıdır diğer rulmanlara göre dış çap ölçüleri daha küçüktür ve böyle dar yerlerde kullanılabilir. rulmanların geçme toleransları vardır bu toleranslar mm nin 100 de 1 i veya 100 de 2 si kadardır. misal olarak saçımızın telini mikrometreyle ölçtüğümüz zaman yüzde 7-8 civarı gelir kıyaslama yapabilmeniz açısından belirttim. bu hassasiyetleri torna ve frezede yakalmak ustaya ve makinanın hassasiyetine göre yapılabilir veya yapılamaz ve siz bunu manuel olarak yapmışsınız ki eksenleri nasıl tuturdunuz deliğe ne kadar sıkılıık verdiniz çok önemli, ve rulmanın iç bileziği yok, eksantrik milinin üstünde şırıl şırıl dönüyor bu istenmeyen bir durumdur,iç bileziğin olmaması demek rulmanın mili aşındırması demektir, ha yataklar aşınmış, ha mil aşınmış değişen fazla bir durum yok ve o silindir kapağını işleyecek bir makina rektefiyecilerde yok ben tornacıyım bende de yok, o kapağı 5 eksenli işleme merkezi işler
    ero__ bunu beğendi.

  12. #32
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık fikir güzel fakat; iğne tipi rulman koymuşsun bu rulmanlar yüksek devir ve yüke karşı dayanıklıdır diğer rulmanlara göre dış çap ölçüleri daha küçüktür ve böyle dar yerlerde kullanılabilir. rulmanların geçme toleransları vardır bu toleranslar mm nin 100 de 1 i veya 100 de 2 si kadardır. misal olarak saçımızın telini mikrometreyle ölçtüğümüz zaman yüzde 7-8 civarı gelir kıyaslama yapabilmeniz açısından belirttim. bu hassasiyetleri torna ve frezede yakalmak ustaya ve makinanın hassasiyetine göre yapılabilir veya yapılamaz ve siz bunu manuel olarak yapmışsınız ki eksenleri nasıl tuturdunuz deliğe ne kadar sıkılıık verdiniz çok önemli, ve rulmanın iç bileziği yok, eksantrik milinin üstünde şırıl şırıl dönüyor bu istenmeyen bir durumdur,iç bileziğin olmaması demek rulmanın mili aşındırması demektir, ha yataklar aşınmış, ha mil aşınmış değişen fazla bir durum yok ve o silindir kapağını işleyecek bir makina rektefiyecilerde yok ben tornacıyım bende de yok, o kapağı 5 eksenli işleme merkezi işler
    söylediklerine katılıyorum rulman çalışmam bir deneydi reale geçirmedim 2 tane üst kafa vardı zaten bende biri test için kullandıgımdı şimdi rulmansızı kullanıyorum ama mm töleransı gözardı ediyor üst kafa çalışmada hiçbir problem yaşamadım bahsettigin gibi tornacılar bu işlemleri gerekli alet edevat olmadıgından yapamıyor.bilgilerin için saol

  13. #33

    Üyelik
    25 Şubat 2010
    s.a KARDEŞ Ankara'dan yazıyorum xt 600 le ilgili Parça ve onarım sıkıntım var yardımcı olabilecekler varsa telefon numaralarını atarsa çok memnun olurum ufak tefek sorunlar ama bilen kişiler Lazım lütfen yardımcı olun bana..

  14. #34
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı taymec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a KARDEŞ Ankara'dan yazıyorum xt 600 le ilgili Parça ve onarım sıkıntım var yardımcı olabilecekler varsa telefon numaralarını atarsa çok memnun olurum ufak tefek sorunlar ama bilen kişiler Lazım lütfen yardımcı olun bana..
    forumda paylasırsanız sorunlarınızı emınım yardımcı olan arkadaslar yada bana pm atabilirsin ama pek siteye eskisi gibi giremiyorum.
    Motosiklet mucidi


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)