2004-2007 Model 600cc+ Motor Sorusu
Reklamlar
-
Selamlar öncelikle. Mali durumu eskisine göre düzelttikten sonra motora geri dönmeyi düşünüyorum. Epeydir bakıyorum vs, iyice heveslendim. Önceki motorum CBR 125' di. Hız yapan bir adam değilim, o yüzden RR, R6 vs bakmıyorum. SS almayacağım. Şehir içi kullananacağım çoğunlukla.
250CC daha dinç bir motor da alabilirim, ama biraz büyük bir motor olmasını istiyorum. Boyum 1.83 - 115kilo bir adamım. Hyosung vs düşünmüyorum. 250 alacaksam tek alternatifim CBR zaten. Ha belki Duke 200 olur ama o da pahalı az biraz.
Aklıma neden yıllanmış motor almıyorum sorusu geldi. Hep 2011 ve üstü motorlara baktım. Sonra skalayı aşağıya çekince bir kaç motor ilgimi çekmedi değil.
Neyse çok uzatmadan, sormak istediğim. 2004 ve üstü model motorlar hakkında görüşleriniz nelerdir ? Alınır mı ? Tabi ki sahibi vs önemli ama, kimseyi tanımıyorum, sahibinden.com daki motorlar odağım haliyle.
Düşündüğüm motorlar, CBR 600F, Fazer, Suzuki M800, Shadow, Dragstar, Intruder, ER-6 vs. Az çok fikriniz olmuştur sanırım. Çin malı, kore malı vs düşünmüyorum. Bu tarz makinelerin eski model ikinci elleri ne durumdadır. Alıp binilir mi 5-6 sene daha ?
Reklamlar
-
daldan dala atlamışsın hocam SS, Naked ve Cruiser karışımı. Bunlar içinde değer kaybı en az olanlar Cruiserlar dır, ama yılına göre pahalı gelebilir, ömürlük makinalardır. Listeye enduro eklememişsin onu da cruiser sınıfına sokabilirsin.. Bence ömürlük ve 2. el bakımından şöyle bir sıralama yapılabilir;
Cruiser >> Enduro >> NAked >> SS
-
Evet, daldan dala atlamış gibi olmuşum - ki doğru aslında Şu tarz istiyorum diyebileceğim bir motor yok. Hepsi hakikaten çok hoşuma gidiyor. Asla olmaz diyebileceğim SS, Cross ve Scooter motorlar.
-
Enduro düşünürsen XL 650 Transalp, KLE 500 düşünebilirsin. VFR 800 de var o yıllarda. Temizini bulabilirsen alınıp 5-6 sene daha kullanılabilir.
-
ağırlıklı şehir içi kullanacaksan er6 gayet güzel bi tercih...fazlasıyla memnun eder seni ki uzun yolda da keyif alırsın...ya da fazer ama yoğun şehir içi ve trafiğin varsa çok tercih etmemeni öneririm...
-
Evet biraz karışık bir liste yapmışsınız Şehiriçine en uygunu naked dir.Eğer arasıra uzun yolada giderseniz 600 F işinizi görecektir.Uzun yolda hiç yorulmadım.
-
hocam bende senin gibi kararsızdım bir nc 700 lere gittim bir monsterlara , er 6 aradım ,transalp baktım en son cbf 600sa aldım.eski motorumda cbr 125 ti kısaca sen benim 3 ay önceki halimle aynısın.şuan cbf kullandığım için neden bunu aldığımla ilgili yorum yapayım en azından fikir oluşturur.öncelikle rahat bir motor arıyordum.genelde şehir içi kullandığım için kullanımı ve oturuş tarzı rahat olmalıydı ama uzun yolda da rüzgarla cebelleşmemek için nakedları aradan çıkardım.ss ve scooter hiç bir zaman düşünmedim.endurolarda boyut ve hantallıklarıyla şehir içinde zorluyor.geriye sportouringler kaldı fazer ve cbf 600.temiz bir fazer bulmanın ne kadar zor olduğunu 2 hafta içerisinde anladım ve tertemiz bir cbf bulunca kaçırmadım.
cbf in sürüşü gayet kolay ve zevkli dengeli gidip dengeli duruyor.gazı birden çevirmedikçe sapıtmıyor.ses 4 silindir sesi stok egzoz olmasına rağmen motor üzerinde çok tatlı bir sesi var.çanta koruma demiri navigasyon tur camı gibi ekipmanlar motorda sırıtmıyor.gidonun dönme açısı gayet yeterli sıkışık trafikte aralarda çok rahat manevra yapabiliyorsun.motordan anlamayan adamlar gelip 'abiiiğğ bu gaç basıyor,gaç para bu' tarzı söylemlerde bulunmuyor veya ışıklarda kimse yarışmaya çalışmıyor.kısaca motoru hava atmak için kullanmıyorsan gayet başarılı.ailem bile cbr 125 ten sonra bunu mu aldın eski motorun daha güzeldi' dediler..
artçılı kullanımı motorun çok rahat arka sele ön seleden bile rahat geldi motorun.
parçaları kolay bulunuyor fiyatları diğer 600 lüklerden pek farklı değil.(bir parça lazım olmadı ama bi bakınmıştım)
motorun kötü yanlarına gelirsek;
en büyük eksisi yakıt; uzun yolda 5.5 lt/100km ye düşebildim fakat 7-7.5 lara fırlayabiliyor.şehiriçinde biraz devirli kullanımda 8 lt ye kadar çıkıyor.
göstergede yakıt göstergesinin sadece ışık şeklinde olması yani 2 lt filan benzin kalınca ışık yanıyor,seviye göstergesi yok.
sanırım 2. el piyasasıda çok hareketli değil.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
herkese çok teşekkürler yorumları için. mstfkrfk bilakis sizin yorumunuz çok kritik oldu benim için. en çok ilgimi çeken motor cbf 600 zaten. çok çok teşekkürler. kaç model aldınız acaba bu arada?
-
mstfkrfk adlı üyeden alıntı
hocam bende senin gibi kararsızdım bir nc 700 lere gittim bir monsterlara , er 6 aradım ,transalp baktım en son cbf 600sa aldım.eski motorumda cbr 125 ti kısaca sen benim 3 ay önceki halimle aynısın.şuan cbf kullandığım için neden bunu aldığımla ilgili yorum yapayım en azından fikir oluşturur.öncelikle rahat bir motor arıyordum.genelde şehir içi kullandığım için kullanımı ve oturuş tarzı rahat olmalıydı ama uzun yolda da rüzgarla cebelleşmemek için nakedları aradan çıkardım.ss ve scooter hiç bir zaman düşünmedim.endurolarda boyut ve hantallıklarıyla şehir içinde zorluyor.geriye sportouringler kaldı fazer ve cbf 600.temiz bir fazer bulmanın ne kadar zor olduğunu 2 hafta içerisinde anladım ve tertemiz bir cbf bulunca kaçırmadım.
cbf in sürüşü gayet kolay ve zevkli dengeli gidip dengeli duruyor.gazı birden çevirmedikçe sapıtmıyor.ses 4 silindir sesi stok egzoz olmasına rağmen motor üzerinde çok tatlı bir sesi var.çanta koruma demiri navigasyon tur camı gibi ekipmanlar motorda sırıtmıyor.gidonun dönme açısı gayet yeterli sıkışık trafikte aralarda çok rahat manevra yapabiliyorsun.motordan anlamayan adamlar gelip 'abiiiğğ bu gaç basıyor,gaç para bu' tarzı söylemlerde bulunmuyor veya ışıklarda kimse yarışmaya çalışmıyor.kısaca motoru hava atmak için kullanmıyorsan gayet başarılı.ailem bile cbr 125 ten sonra bunu mu aldın eski motorun daha güzeldi' dediler..
artçılı kullanımı motorun çok rahat arka sele ön seleden bile rahat geldi motorun.
parçaları kolay bulunuyor fiyatları diğer 600 lüklerden pek farklı değil.(bir parça lazım olmadı ama bi bakınmıştım)
motorun kötü yanlarına gelirsek;
en büyük eksisi yakıt; uzun yolda 5.5 lt/100km ye düşebildim fakat 7-7.5 lara fırlayabiliyor.şehiriçinde biraz devirli kullanımda 8 lt ye kadar çıkıyor.
göstergede yakıt göstergesinin sadece ışık şeklinde olması yani 2 lt filan benzin kalınca ışık yanıyor,seviye göstergesi yok.
sanırım 2. el piyasasıda çok hareketli değil.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
söylediğin bi çok şey benim için motosikleti almama sebebi..ben de fazer ile bunun arasında kalmıştım bir zaman...cbf600 ün ayna performansı kötüydü...ama ayna değişimiyle, düzeltilebilir bişey sonuçta
kişisel olarak şekile de önem veriyodum...ki fazer bu konuda üretim yılına göre fersah fersah önde...muadilleri arasında da öyle...ayrıca cbf600 ün fazera göre çok uslu bir motor olması bende biraz negatif etki yaptı...motor yeri geldiğinde yırtıcı olabilmeli...temiz fazer konusunda bir miktar haklısın..ama motor modeli grupları arasına girince, özellikle facebook ya da buraki gruplara bir müddet takılsan temiz motorları ayırt edebilirsin...
fazer şehir içi kullanım için de çok uygun olmasına rağmen er6 nın ağırlık merkezinin daha aşağıda olması fazera oranla şehir içinde daha kolay bir kullanım sağlamakta...
-
sahibinden.com dan alma abi bu forumda binlerce yardımcı olacak arkadaş vardır muhakkak ta guvendikleri adamlar vardır bence sahibindene hiçbulaşma uçak fiyatlar ve yanlış ilanlar çogu ne kazalı oldugunu söylemiyor bile gitcen sen misal adanadan antalyaya motor kazalı veya yakınından birinden al derim şahsi fikrim bu
-
Jeeztro adlı üyeden alıntı
herkese çok teşekkürler yorumları için. mstfkrfk bilakis sizin yorumunuz çok kritik oldu benim için. en çok ilgimi çeken motor cbf 600 zaten. çok çok teşekkürler. kaç model aldınız acaba bu arada?
2008 model hocam ama geçmişini bildiğim bir motor 15 bin kmde aldım..
erroya her türlü katılıyorum aslında ben de fazer arıyordum,2 tane temiz fazer buldum fiyatları çok uçuk geldi 08 model 50-60 binde ki motorlara 16 istiyorlardı.dediğim gibi bu kadar temiz cbf bulunca kaçırmayayım dedim.fazer görüntü olarak çok daha sportif,ayrıca performansta da cbf den iyi.
umarım içine sinecek motoru bulursun.herkese iyi sürüşler.
-
tekrardan teşekkürler yorumlar için.
niyetim buradan birisinden almak tabi ki. ama hemen alamıyorum zaten ne yazık ki. arabanın kredisini halletmem lazım daha. üzerine tekrar kredi çekicem, bir kısmını peşin vereceğim fln durumlar biraz karışık. muhtemelen mart-nisanı bulabilir eğer 2014de alacaksam o da. çok performans arayan biri değilim sağlam olsun yeter. o yüzden japondan şaşmayacağım. duke 390 geliyor asıl istediğim o aslında ama tabi çok uçuk paralar. 18-19 arası. aşar beni bayağı. zamanı geldiğinde buradan kesinlikle görüş alırım.
herkese iyi sürüşler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)