Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosikletlerimizin Ağırlık Dağılımını Yazalım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Ben başlıyorum.

    Mondial 100 mg prince

    ölçüm aracı : bimden alınan dijital terazi.

    Boş halde ağırlık dağılımı

    Ön 45 kg

    Arka 60 kg

    Top 105 kg

    Sürücü ile ağırlık dağılımı (sürücü 65 kg)

    Ön teker 65 kg.

    Arka teker 105 kg.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Motorum yamaha xj6na
    yazıyorum
    önce sürücü ile ağırlık dağılımı:
    terazi çatladı :(

    iyi fikirmiş. bunu kantarda yapmak lazım...
    hatta oturuş pozisyonu, peglerin üstüne yüklenmek gibi durumlarda ne kadar değişim olduğunu da hep merak ediyorum.

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bu kadarda ince ayrıntıya gerek varmı acaba ?
    zaten belli bişe çoğunluk arkaya biner yük...
    önemli olan motordaki ağrılık merkezi ortadamı üsttemi yere yakınmı.

  4. #4
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kadarda ince ayrıntıya gerek varmı acaba ?
    zaten belli bişe çoğunluk arkaya biner yük...
    önemli olan motordaki ağrılık merkezi ortadamı üsttemi yere yakınmı.
    Adam bişey demiş, bulandırmasan olmuyor mu ?? Gerek var diyen olmuş mu?

    Bence güzel bir başlık.
    redlion999 bunu beğendi.
    #sürenadam

  5. #5
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    CBR 250R TOTAL: 140 Kg

  6. #6
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam bişey demiş, bulandırmasan olmuyor mu ?? Gerek var diyen olmuş mu?

    Bence güzel bir başlık.
    1 haftadırda herkes bana çatıyor arkadaş...
    en önemli konular bile ertesi güne kayboluyor...
    madem bu kadar beğendin bana cevap verene kadar yaz arkadaşım sende motorunun bilgilerini. millet işi gücü bıraktı motoru ön arka yüklü artçılı ayrı ayrı not edecek...
    arkadaşın adı merak ederim zaten...egzoza parmak atar arka frene basınca tekeri kitler ve birçok değişik konuları var.

  7. #7
    serdar1547 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2012
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    MONDİAL 150 MR VULTURE
    benim motor için de 140 kg diyorlar ama tam olarak tartıya çıkarıp tartmadım

  8. #8
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    vay anasını :D:d

  9. #9
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 250R TOTAL: 140 Kg
    Bu total neyin toplamı, ön ayrı arka ayrı tartıp mı topladın, kullanıcısızmı tarttın

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam bişey demiş, bulandırmasan olmuyor mu ?? Gerek var diyen olmuş mu?

    Bence güzel bir başlık.



    http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=19

    Bu ölçümü yapma sebebim bu makale okudum ama görmek istedim motor var terazi var helva yapmak kalıyor

    makalede arka %60 ön %40 ideal ağırlık oranı verilmiş durağan motosiklette ise %50 %50 olduğu söyleniyor biz gazı açınca %60 arka %40 ön seviyesine geliyor ama benim motorumda depo boş iken (1 litre benzin ya var ya yok)tam tersi durağa halde ideal ağırlık oranı yakalanmış sanıyorum depoyu fulleyince 11-12 litre benzin ile yüzde 50 oranına yaklaşır belkide hesabı dolu depo ile yapmak gerekir boş depo ile gaz vermediğin sürece dengeli ama gazı açınca sanırım ağırlık %70 arka %30 ön olarak dağılıyor ve bu gerçekten sürüşü etkiliyor dolu depo ile 2 kişi binerken gidon sağa sola gezinmiyor ama şu anda arkaya biri binse gidon geziniyor.

  11. #11
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    ön arkayı nasıl ayrı tartıyorsunuz? metod nedir? fotoğraf paylaşır mısın?

  12. #12

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 haftadırda herkes bana çatıyor arkadaş...
    en önemli konular bile ertesi güne kayboluyor...
    madem bu kadar beğendin bana cevap verene kadar yaz arkadaşım sende motorunun bilgilerini. millet işi gücü bıraktı motoru ön arka yüklü artçılı ayrı ayrı not edecek...
    arkadaşın adı merak ederim zaten...egzoza parmak atar arka frene basınca tekeri kitler ve birçok değişik konuları var.
    Parmak olayını çözdüm hava ayarında hava fazla ise egzosa parmak tıkayınca motor zor stop ediyor benzin çok ise yarısını kapatsan stop ediyor geçen hafta uğraştım buna bağladım ustadan daha iyi hava ayarı yaptım hem yakıtım düştü hemde sabahları ayak marşına tembel tembel basıyorum yarısında çalışıyor gidişide güzel oldu çok hızlı devirleniyor yakıt sakin kullanımda 1.8 seviyesine düştü

    ---------- Post added at 15:47 ---------- Previous post was at 15:44 ----------

    Alıntı phradrel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön arkayı nasıl ayrı tartıyorsunuz? metod nedir? fotoğraf paylaşır mısın?
    Bildiğimiz baskül ile tartıyorum bimden almıştım dijital 200 kg max 100 gr hassasiyet ile çalışıyor.

    baskül kalınlığında sunta buldum ön tekeri ölçmek istersem suntayı arka tekere baskülü ön tekere koyuyorum seviyeleri eşit olunca daha sağlıklı ölçüm oluyor gerçi 500-600 gr falan fark ediyor suntasız.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    220Kg .

  14. #14
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bundan sonraki merak ediceğin konuya parmak basayım . boy/sele boyu/giydiğiniz giysilerin sürtünme katsayısı /taşıdığınız ağırlık gibi.konulara parmak atsan bakalım benzin sarfiyatı için neler öğrenebiliriz merak ederim:D

  15. #15
    OGUZHANKY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VT 750 C Shadow
    250 KiloGram

  16. #16
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Adam ağırlık dağılımını yazalım demiş, millet toplam ağırlığı yazıyor. Yahu okuduğunuzu anlamıyor musunuz? Başlık güzel, doğru cevapları merakla bekliyorum Kendi motorumun(NC700S) ağırlık dağılımını bulamadım. Ama bir yerde okumuştum, ön 105 arka 110 diye hatırlıyorum. Güncel bilgiye ulaşınca yazarım.

  17. #17
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Çalışmanın amaçsız olması bir yana ön ve arka tekeri ayrı ayrı tartarak motosikletin gerçek toplam ağırlığını bulma imkanınız yoktur .

  18. #18
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Yetmedimi bunca saçma konu açarak dalga geçmeye çalıştığın ?

  19. #19
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    merak ederim ------- senin ne bitmez çilen varmış :D

    http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=3828101&pp=

  20. #20

    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul/Beyoğlu
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    Önünü arkasını ayrı ayrı tartabiliyorsan ve toplamında motorun toplam kilosunu yakalayabiliyorsan peygamberliğini ilan etmelisin. İlk müridinde benim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)