Ben başlıyorum.
Mondial 100 mg prince
ölçüm aracı : bimden alınan dijital terazi.
Boş halde ağırlık dağılımı
Ön 45 kg
Arka 60 kg
Top 105 kg
Sürücü ile ağırlık dağılımı (sürücü 65 kg)
Ön teker 65 kg.
Arka teker 105 kg.
Ben başlıyorum.
Mondial 100 mg prince
ölçüm aracı : bimden alınan dijital terazi.
Boş halde ağırlık dağılımı
Ön 45 kg
Arka 60 kg
Top 105 kg
Sürücü ile ağırlık dağılımı (sürücü 65 kg)
Ön teker 65 kg.
Arka teker 105 kg.
Motorum yamaha xj6na
yazıyorum
önce sürücü ile ağırlık dağılımı:
terazi çatladı :(
iyi fikirmiş. bunu kantarda yapmak lazım...
hatta oturuş pozisyonu, peglerin üstüne yüklenmek gibi durumlarda ne kadar değişim olduğunu da hep merak ediyorum.
bu kadarda ince ayrıntıya gerek varmı acaba ?
zaten belli bişe çoğunluk arkaya biner yük...
önemli olan motordaki ağrılık merkezi ortadamı üsttemi yere yakınmı.
CBR 250R TOTAL: 140 Kg
1 haftadırda herkes bana çatıyor arkadaş...
en önemli konular bile ertesi güne kayboluyor...
madem bu kadar beğendin bana cevap verene kadar yaz arkadaşım sende motorunun bilgilerini. millet işi gücü bıraktı motoru ön arka yüklü artçılı ayrı ayrı not edecek...
arkadaşın adı merak ederim zaten...egzoza parmak atar arka frene basınca tekeri kitler ve birçok değişik konuları var.
benim motor için de 140 kg diyorlar ama tam olarak tartıya çıkarıp tartmadım
http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=19
Bu ölçümü yapma sebebim bu makale okudum ama görmek istedim motor var terazi var helva yapmak kalıyor
makalede arka %60 ön %40 ideal ağırlık oranı verilmiş durağan motosiklette ise %50 %50 olduğu söyleniyor biz gazı açınca %60 arka %40 ön seviyesine geliyor ama benim motorumda depo boş iken (1 litre benzin ya var ya yok)tam tersi durağa halde ideal ağırlık oranı yakalanmış sanıyorum depoyu fulleyince 11-12 litre benzin ile yüzde 50 oranına yaklaşır belkide hesabı dolu depo ile yapmak gerekir boş depo ile gaz vermediğin sürece dengeli ama gazı açınca sanırım ağırlık %70 arka %30 ön olarak dağılıyor ve bu gerçekten sürüşü etkiliyor dolu depo ile 2 kişi binerken gidon sağa sola gezinmiyor ama şu anda arkaya biri binse gidon geziniyor.
ön arkayı nasıl ayrı tartıyorsunuz? metod nedir? fotoğraf paylaşır mısın?
Parmak olayını çözdüm hava ayarında hava fazla ise egzosa parmak tıkayınca motor zor stop ediyor benzin çok ise yarısını kapatsan stop ediyor geçen hafta uğraştım buna bağladım ustadan daha iyi hava ayarı yaptım hem yakıtım düştü hemde sabahları ayak marşına tembel tembel basıyorum yarısında çalışıyor gidişide güzel oldu çok hızlı devirleniyor yakıt sakin kullanımda 1.8 seviyesine düştü
---------- Post added at 15:47 ---------- Previous post was at 15:44 ----------
Bildiğimiz baskül ile tartıyorum bimden almıştım dijital 200 kg max 100 gr hassasiyet ile çalışıyor.
baskül kalınlığında sunta buldum ön tekeri ölçmek istersem suntayı arka tekere baskülü ön tekere koyuyorum seviyeleri eşit olunca daha sağlıklı ölçüm oluyor gerçi 500-600 gr falan fark ediyor suntasız.
220Kg .
bundan sonraki merak ediceğin konuya parmak basayım . boy/sele boyu/giydiğiniz giysilerin sürtünme katsayısı /taşıdığınız ağırlık gibi.konulara parmak atsan bakalım benzin sarfiyatı için neler öğrenebiliriz merak ederim:D
Adam ağırlık dağılımını yazalım demiş, millet toplam ağırlığı yazıyor. Yahu okuduğunuzu anlamıyor musunuz? Başlık güzel, doğru cevapları merakla bekliyorum Kendi motorumun(NC700S) ağırlık dağılımını bulamadım. Ama bir yerde okumuştum, ön 105 arka 110 diye hatırlıyorum. Güncel bilgiye ulaşınca yazarım.
Çalışmanın amaçsız olması bir yana ön ve arka tekeri ayrı ayrı tartarak motosikletin gerçek toplam ağırlığını bulma imkanınız yoktur .
Yetmedimi bunca saçma konu açarak dalga geçmeye çalıştığın ?
merak ederim ------- senin ne bitmez çilen varmış :D
http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=3828101&pp=
Önünü arkasını ayrı ayrı tartabiliyorsan ve toplamında motorun toplam kilosunu yakalayabiliyorsan peygamberliğini ilan etmelisin. İlk müridinde benim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)