Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Merak ettim ..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    youtube da takılıyordumda bitane video gördüm . " http://www.youtube.com/watch?v=kN0W3pdk9ro " video bu . Merak ettim sürücü neden vites düşürüp düşürüp gazlamaya başladı mevcut olduğu viteste gazlayamazmıydı ? Vites düşürmesinde ki amac neydi . Tekniğin ismi veyatta .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    adım adım cbr 250..
    Yerimizi Alalım kardeşş. Değerlenebilir

  3. #3
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    can alıcı başlıklar

  4. #4
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Alıntı Serzenish03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerimizi Alalım kardeşş. Değerlenebilir
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    can alıcı başlıklar
    Öncelikle burası (ekşi, inci) sözlük değil bir forum her başlığın altına gereksiz şekilde "yerimizi alalım" geyiği yapıp insanları baymayın

    Soruya gelince özellikle racing makinalar yüksek devir çevirirler alt devirler üst devirlere göre daha cansızdır yüksek devirlere çıkıldıkça motosikletin ivmelenmesi daha kuvvetli olur o yüzden arkadaş vitesi küçültüp yüksek devirlere çıkmış en basit açıklaması bu...
    sinadra, Nomad_41, ogzcngdk ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    videoyu izleyemedimde olayın mantığı
    düşük hızda yüksek vitesle birden hızlanamazsın.
    ama o hızın gerektirdiği vitese inip gazladığında anında fırlarsın
    Nomad_41 ve motorcu48 bunu beğendiler.

  6. #6
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videoyu izleyemedimde olayın mantığı
    düşük hızda yüksek vitesle birden hızlanamazsın.
    ama o hızın gerektirdiği vitese inip gazladığında anında fırlarsın

    Saol hocam birşey daha var aklımda daha once " Motor freni " diye bi konu acmıstım baya konuşulmuştu konu. Bir video koymustum otobanda 180 le giden birisinin önüne aniden cıkan taşıta sürücü son anda duruyordu frenleriyle birlıkte vites mı dusuruyor diye merak etmıstım . örnek olarak 5. viteste giderken 3. vitesemı ınıyor diye sordugumda arkadaşlar o devirlerde 2-3 vites birden düşürürsen motor takla atar öne dogru krank mili kopar vs yorumları gelmıstı fakat sımdı bu vıdeo'da kişi 3 vites birden düşürüyor fakat gittikleri hız farklı oldugundan dolayı sanırım öyle bir sorun olmaz diye düşündüm

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    adım adım cbr 250..
    Alıntı Terapist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle burası (ekşi, inci) sözlük değil bir forum her başlığın altına gereksiz şekilde "yerimizi alalım" geyiği yapıp insanları baymayın

    Soruya gelince özellikle racing makinalar yüksek devir çevirirler alt devirler üst devirlere göre daha cansızdır yüksek devirlere çıkıldıkça motosikletin ivmelenmesi daha kuvvetli olur o yüzden arkadaş vitesi küçültüp yüksek devirlere çıkmış en basit açıklaması bu...

  8. #8
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saol hocam birşey daha var aklımda daha once " Motor freni " diye bi konu acmıstım baya konuşulmuştu konu. Bir video koymustum otobanda 180 le giden birisinin önüne aniden cıkan taşıta sürücü son anda duruyordu frenleriyle birlıkte vites mı dusuruyor diye merak etmıstım . örnek olarak 5. viteste giderken 3. vitesemı ınıyor diye sordugumda arkadaşlar o devirlerde 2-3 vites birden düşürürsen motor takla atar öne dogru krank mili kopar vs yorumları gelmıstı fakat sımdı bu vıdeo'da kişi 3 vites birden düşürüyor fakat gittikleri hız farklı oldugundan dolayı sanırım öyle bir sorun olmaz diye düşündüm
    Hayır, gaz açarak vites küçültürsen kilitlenme olmayacaktır.
    Debriyajı bırakırken, en azından öncekinin yarısı kadar gaz verirsen güvendesin (inanma buna, motoruna göre değişecektir bu. Hatta ayarına göre de. En doğrusunu kendin hissedecek ve bulacaksın). Ama üç vites birden düşünce devir oldukça zıplayacak, dolayısıyla debriyajı daha itinalı salman ve salarken de gazı normalde yapacağına göre daha fazla açman gerekir.
    Bunları motorun sesini / titreşimini hissederek alışkanlığa çevir(ir/meli)sin...
    Hızdan ziyade, motor devri ile ilgili bir durum...
    Bir animasyon izle webde, debriyaj nasıl çeker dişliyi, bırakınca nasıl yakalar. Onları görünce daha iyi oturacaktır.
    Zamanla öyle bir oturacak ki, devir artacak ama vites küçülttüğünde motor öne yığılmayacak aksine birden ivmelendiğin için arkaya kayacaksın...

    Bir de önemli bir konuyu atlamayalım...
    6. viteste 140 ile giderken, 3 vites düşürürsen, motorun dişli oranları gereği (her motorda farklı olmakla beraber), motosiklet atıyorum 25bin devir çevirmek isterse, tabii ki önceki konuda söylenenler yaşanabilir.
    Videoyu izleyemedim; ama adam, motor çok bayılacaksa, sübap vuracaksa, bir alt vitesin istediğini veremeyeceğini hissettiyse, birden fazla indirmiş olabilir.
    Çok yaptığım bir şey, bilhassa virajlardan önce; ama, debriyajı tatlıca bırakmak şart ve çok hızlı iken dikkat. Ardını yanında görebilirsin...
    Nomad_41 bunu beğendi.
    Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
    Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...

  9. #9
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, gaz açarak vites küçültürsen kilitlenme olmayacaktır.
    Debriyajı bırakırken, en azından öncekinin yarısı kadar gaz verirsen güvendesin (inanma buna, motoruna göre değişecektir bu. Hatta ayarına göre de. En doğrusunu kendin hissedecek ve bulacaksın). Ama üç vites birden düşünce devir oldukça zıplayacak, dolayısıyla debriyajı daha itinalı salman ve salarken de gazı normalde yapacağına göre daha fazla açman gerekir.
    Bunları motorun sesini / titreşimini hissederek alışkanlığa çevir(ir/meli)sin...
    Hızdan ziyade, motor devri ile ilgili bir durum...
    Bir animasyon izle webde, debriyaj nasıl çeker dişliyi, bırakınca nasıl yakalar. Onları görünce daha iyi oturacaktır.
    Zamanla öyle bir oturacak ki, devir artacak ama vites küçülttüğünde motor öne yığılmayacak aksine birden ivmelendiğin için arkaya kayacaksın...

    Bir de önemli bir konuyu atlamayalım...
    6. viteste 140 ile giderken, 3 vites düşürürsen, motorun dişli oranları gereği (her motorda farklı olmakla beraber), motosiklet atıyorum 25bin devir çevirmek isterse, tabii ki önceki konuda söylenenler yaşanabilir.
    Videoyu izleyemedim; ama adam, motor çok bayılacaksa, sübap vuracaksa, bir alt vitesin istediğini veremeyeceğini hissettiyse, birden fazla indirmiş olabilir.
    Çok yaptığım bir şey, bilhassa virajlardan önce; ama, debriyajı tatlıca bırakmak şart ve çok hızlı iken dikkat. Ardını yanında görebilirsin...

    Video ya tekrar baktımda sanırım dediğiniz gibi hocam. Sürücü debriajı bırakırken hafif bir gaz veriyor ki motorun sesindende anlasılıyo gaz verdiği motor hiç öne yıgılma olmuyo olduğu gibi gidiyo . Kişi videoda şunu yapıyor ;

    Yan arabadan video cekıyorlar, motor sürücüsü 3 vites düşürüyor ( hızını kestiremıyorum kac KM ile gittiğini ) vites düşürdükden sonra gazı köklüyor ve uzayıp gidiyor . Üst yorumda ki hocamızın dediği gibi de ola bilir;

    " düşük hızda yüksek vitesle birden hızlanamazsın.
    ama o hızın gerektirdiği vitese inip gazladığında anında fırlarsın "

  10. #10
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Video ya tekrar baktımda sanırım dediğiniz gibi hocam. Sürücü debriajı bırakırken hafif bir gaz veriyor ki motorun sesindende anlasılıyo gaz verdiği motor hiç öne yıgılma olmuyo olduğu gibi gidiyo . Kişi videoda şunu yapıyor ;

    Yan arabadan video cekıyorlar, motor sürücüsü 3 vites düşürüyor ( hızını kestiremıyorum kac KM ile gittiğini ) vites düşürdükden sonra gazı köklüyor ve uzayıp gidiyor . Üst yorumda ki hocamızın dediği gibi de ola bilir;

    " düşük hızda yüksek vitesle birden hızlanamazsın.
    ama o hızın gerektirdiği vitese inip gazladığında anında fırlarsın "
    Zaten amaç da tam olarak o. Araba olsun motosiklet olsun bisiklet olsun, farketmez. Vites bunun için var. Ya yoldan kazanacak güçten kaybedeceksin, ya güçten kazanacak yoldan kaybedeceksin (basit makinalar mantığı).
    Bunun dışında, her bir motorun (araç ne olursa olsun, elektrikli motorlar hariç), en iyi tork verdiği ve en yüksek güç ürettiği devir aralıkları vardır. Hani motosiklet spesifikasyonlarında yazar, maksimum güç 120beygir@13000devir gibi...
    Bir de güç-devir ve tork-devir grafikleri çıkartılabilir.
    Neden? Çünkü motor (vitesten bağımsız düşün), farklı devirlerde farklı tork değerleri verir. Tahminim bu da kolay kolay lineer değildir (emin olmadığım bilgi).
    Ve torkun azami olduğu devir (ya da bizim işimize yarayan kısım olan gücün azami olduğu devir), o an bulunduğumuz devir değilse, o noktaya ulaşmak isteriz.
    Motosikletin teker dönüş devrini (geriye doğru düşünürsek) bulunulan vites üzerindeki orandan hesaplarsak motor devrine ulaşırız.
    İşte, vites değiştirince motor devrinin artma nedeni tekerlerin dönüşünün yeni vites oranıyla motoru, yeni hesaplanacak devre zorlamasıdır.
    Motor bu sırada, en iyi güç iletebildiği devir aralığına geldi mi

    Vites oranı yükseldikçe daha düşük motor devrinde aynı teker devrine ulaşırız (vites büyüttük).
    Vites oranı küçülünce, daha yüksek motor devrinde aynı teker devrine ulaşırız (düşük vitese geçtik).

    İçine girdiğimiz yeni devir, maksimum güç iletilen aralıktaysa daha hızlı devirlenebileceğimiz anlamına gelir.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  11. #11
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hmm o zaman bir örnekleme yapayım kendımce ;

    Motorumuz 5. viteste gidiyoruz 80 km hız ile . Normalde bakıldıgında 80 km 3. vites için uygun bir devir diye düşünelim hızlancagımız zaman öncelikle 2 vites küçültüp devrimizi hızımıza getirip öyle hızlanıp vites arttırmamız en ıyı hızlanma yolu olmuş oluyor böylece . Video'da ki sürücününde uyguladığı olay . Doğrumu anlamısım

  12. #12
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmm o zaman bir örnekleme yapayım kendımce ;

    Motorumuz 5. viteste gidiyoruz 80 km hız ile . Normalde bakıldıgında 80 km 3. vites için uygun bir devir diye düşünelim hızlancagımız zaman öncelikle 2 vites küçültüp devrimizi hızımıza getirip öyle hızlanıp vites arttırmamız en ıyı hızlanma yolu olmuş oluyor böylece . Video'da ki sürücününde uyguladığı olay . Doğrumu anlamısım
    Güzel..
    1. Bence en iyi hızlanma yöntemi, çok hafifçe gaz açarak sakin sakin hızlanma. Hafifçe gaz açınca motor sübapları devrin düşükçe olsa bile çarpmayacaklar. Hem yakıt sarfiyatın azalacak, hem motorun daha az yıpranacak, hem de daha güvenli bir hızlanma sağlayacaksın. Genellikle.

    2. Motor devri oldukça düşükse, her ne kadar gazı azar azar açsan da, sübap vuracaktır. Dolayısıyla vites küçültürüz. Bir tane. Ama, kimi zaman hızla giderken bir trafiğe sıkışır ve vites küçültmeyi unutuveririz, sakin sakin yavaşlarken, 2,3,4 tane bile indirebiliriz, gaz açınca motor bayılmasın diye (sübap senini duydun mu, zorluyorsun demektir. şıkır şıkır bir ses).

    3. Eğer gerçekten ivmeye ihtiyacın varsa, senin söylediğin, en iyi hızlanma yolu olmuş olur. Motor bağırır, devirlenir, şahlanır zaman zaman, benzin akmaya başlar :D araba değil motosiklet kullandığını anlarsın.

    4. Sana önerim, motor edinip iyice deneyim sahibi olmadan 2 vites birden değiştirme. Bunu alışkanlık edinmen tehlikeli olabilir. Varsayıyorum, güzel bir viraja hızla yaklaşıyorsun. Pozisyonunu aldın, hızını ayarlayacaksın, vites küçültürken alışkanlıktan 2 tane düşürdün, uuu beybiii ;)
    Ya da kötü asfaltta da pek iyi sonuç vermeyebilir. Hele de uygun miktarda gaz desteği vermezsen, sonu felaket olabilir.

    Bu arada eklemeliyim.

    Ben de motosiklette çok yeniyim. Yazdıklarımda, bildiklerimde ciddi hatalar da olabilir, güvendiğin kişilere bir danış mutlaka...
    Bir kısmı da bunların kişisel alışkanlık / tercih / tarz olarak nitelendirilebilecek konulardır.

    Araba'da zıpır gençlik yıllarımdan sonra, (artık) devirli kullanmayı yorucu, yıpratıcı ve stresli bulduğum için; motorda da -belli durumlar dışında- sakin kullanımı tercih ediyorum. Seni yanlış yönlendirmiş olmayayım yani...

    Öte yandan, sakin iyidir.
    1. Sana; planlayacak, görecek, düşünecek, yeniden planlayacak, bir kere daha düşünecek ve uygulayacak zaman bırakır.
    2. Benzini içmez, masrafını azaltır.
    3. Riskini azaltır, senden kaynaklanabilecek
    3.1 Riskini azaltır, yoldan / iklimden kaynaklanabilecek
    3.2 Riskini azaltır, başkalarından kaynaklanabilecek
    4. Seni yormaz.
    4.1. Artçını yormaz.
    5. Yoldaşlarını yormaz.
    6. Diğer sürücüleri yormaz, taciz etmez.
    7. Motorunu yıpratmaz, amortismanını azaltır (birisi bir motoru 40binde bitirir, birisi 150binde kullanmaya devam eder)
    8. Yağını, debriyaj (motorda da var değil mi ), fren balatalarını, lastiklerini az yıpratır, amortismanını azaltır (sadece benzinle çalışmıyor araçlar. sevginin yanısıra bakım masrafları da var).
    9. Keyfini arttır, etrafı izleme şansını arttırır. Dinlendir...
    10. Ömrünü de uzatabilir
    realbyshadow bunu beğendi.
    Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
    Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...

  13. #13
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmm o zaman bir örnekleme yapayım kendımce ;

    Motorumuz 5. viteste gidiyoruz 80 km hız ile . Normalde bakıldıgında 80 km 3. vites için uygun bir devir diye düşünelim hızlancagımız zaman öncelikle 2 vites küçültüp devrimizi hızımıza getirip öyle hızlanıp vites arttırmamız en ıyı hızlanma yolu olmuş oluyor böylece . Video'da ki sürücününde uyguladığı olay . Doğrumu anlamısım
    Motosiklete bağlı. 125 cc bir motosiklette, 3. viteste en yüksek devirleri çevirerek, 80 km hıza ulaştın diyelim. 2. vitese ya da 1. vitese düşersen, 1. viteste 80 yapabiliyo olman gerekir. her motosiklşet için, uygun değil bu örnek.

    Söyle toplayalım. Aklında soru işareti kalmayacak.
    Motosiklet, 15 bin devir çeviriyor.
    Bu aracın, en fazla güç ürettiği devirler, 9000 den sonra başlar. (araca göre değişiyor tabi bunlar)
    yani, aracın 3000 devirdeki gücüyle, 13000 devirdeki gücü aynı değildir tabiki.
    büyük cc araçlar, düşük devirlerde fazla atak olamazlar.
    Asıl güçleri büyük devirlerde ortaya çıkar.

    Videoda da,
    vatandaş, atıyorum 4000 devir kullanıyor. Ve ani hızlanması için, daha yüksek devir çevirmesi lazım.
    şayet gazı açsa, motor önce hoşlandığı devirlere kadar gidecek, istediği devire gelince yola tutunarak kuvvetli (torklu) gitmeye başlayacak.

    Dolayısıyla vatandaş, vitesi küçülterek, mevcut hızında iken, devirini artırmış oluyor. atıyorum, 8000 devire geliyor.
    Motosikletin tam istediği, hızlanmak için en uygun devir aralığına.

    Anlattım sanırım
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  14. #14
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Yahu ne tekniği adam araçtakilere artislik yapmış gitmiş işte..Ne yani o motor o süratle 6. viteste gazı açtığında ivmelenmeyecekmiydi..Önünde aniden hızlanmasını gerektirecek tehlikeli bi durumda yok tamamen artizzzzlik başka bi açıklaması yok..

  15. #15
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu ne tekniği adam araçtakilere artislik yapmış gitmiş işte..Ne yani o motor o süratle 6. viteste gazı açtığında ivmelenmeyecekmiydi..Önünde aniden hızlanmasını gerektirecek tehlikeli bi durumda yok tamamen artizzzzlik başka bi açıklaması yok..
    yahu her türlü ivmelenecek. konumuz, videodaki adam değil, forumu açan arkadaşın kafasındaki soru işareti ve vites devirleri...
    Nomad_41 bunu beğendi.
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  16. #16
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel..
    1. Bence en iyi hızlanma yöntemi, çok hafifçe gaz açarak sakin sakin hızlanma. Hafifçe gaz açınca motor sübapları devrin düşükçe olsa bile çarpmayacaklar. Hem yakıt sarfiyatın azalacak, hem motorun daha az yıpranacak, hem de daha güvenli bir hızlanma sağlayacaksın. Genellikle.

    2. Motor devri oldukça düşükse, her ne kadar gazı azar azar açsan da, sübap vuracaktır. Dolayısıyla vites küçültürüz. Bir tane. Ama, kimi zaman hızla giderken bir trafiğe sıkışır ve vites küçültmeyi unutuveririz, sakin sakin yavaşlarken, 2,3,4 tane bile indirebiliriz, gaz açınca motor bayılmasın diye (sübap senini duydun mu, zorluyorsun demektir. şıkır şıkır bir ses).

    3. Eğer gerçekten ivmeye ihtiyacın varsa, senin söylediğin, en iyi hızlanma yolu olmuş olur. Motor bağırır, devirlenir, şahlanır zaman zaman, benzin akmaya başlar :D araba değil motosiklet kullandığını anlarsın.

    4. Sana önerim, motor edinip iyice deneyim sahibi olmadan 2 vites birden değiştirme. Bunu alışkanlık edinmen tehlikeli olabilir. Varsayıyorum, güzel bir viraja hızla yaklaşıyorsun. Pozisyonunu aldın, hızını ayarlayacaksın, vites küçültürken alışkanlıktan 2 tane düşürdün, uuu beybiii ;)
    Ya da kötü asfaltta da pek iyi sonuç vermeyebilir. Hele de uygun miktarda gaz desteği vermezsen, sonu felaket olabilir.

    Bu arada eklemeliyim.

    Ben de motosiklette çok yeniyim. Yazdıklarımda, bildiklerimde ciddi hatalar da olabilir, güvendiğin kişilere bir danış mutlaka...
    Bir kısmı da bunların kişisel alışkanlık / tercih / tarz olarak nitelendirilebilecek konulardır.

    Araba'da zıpır gençlik yıllarımdan sonra, (artık) devirli kullanmayı yorucu, yıpratıcı ve stresli bulduğum için; motorda da -belli durumlar dışında- sakin kullanımı tercih ediyorum. Seni yanlış yönlendirmiş olmayayım yani...

    Öte yandan, sakin iyidir.
    1. Sana; planlayacak, görecek, düşünecek, yeniden planlayacak, bir kere daha düşünecek ve uygulayacak zaman bırakır.
    2. Benzini içmez, masrafını azaltır.
    3. Riskini azaltır, senden kaynaklanabilecek
    3.1 Riskini azaltır, yoldan / iklimden kaynaklanabilecek
    3.2 Riskini azaltır, başkalarından kaynaklanabilecek
    4. Seni yormaz.
    4.1. Artçını yormaz.
    5. Yoldaşlarını yormaz.
    6. Diğer sürücüleri yormaz, taciz etmez.
    7. Motorunu yıpratmaz, amortismanını azaltır (birisi bir motoru 40binde bitirir, birisi 150binde kullanmaya devam eder)
    8. Yağını, debriyaj (motorda da var değil mi ), fren balatalarını, lastiklerini az yıpratır, amortismanını azaltır (sadece benzinle çalışmıyor araçlar. sevginin yanısıra bakım masrafları da var).
    9. Keyfini arttır, etrafı izleme şansını arttırır. Dinlendir...
    10. Ömrünü de uzatabilir

    Hocam eline sağlık yorduk senı öğlen vakti 2 ay sonra alıyorum kısmetse motorumu 1-2 kez alacagım motoru kapalı yerlerde sürmüşlüğüm var ama kısmetse bi eğitimde almayı planlıyorum cok saol yardımların ıcın iyice okudum yazılarını aklıma yazdım

  17. #17
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu her türlü ivmelenecek. konumuz, videodaki adam değil, forumu açan arkadaşın kafasındaki soru işareti ve vites devirleri...
    Başlığa göre yorum yaptım APALA arkadaşın kafasından geçenleri bilmiyorum
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  18. #18
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığa göre yorum yaptım APALA arkadaşın kafasından geçenleri bilmiyorum

    Artistlik işin kendisi hocam zaten bide merak ettım neye dayanarak yapmış bu artistliği

  19. #19
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    4 viteste uzardım orda

  20. #20
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığa göre yorum yaptım APALA arkadaşın kafasından geçenleri bilmiyorum
    dersten geldim aga yav Bilgisayarlı istatistiksel analiz ve gaydurugubbak cemilem muhasebesi. az elleşmeyin bana
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)