2012 YBR125'in sorunlarından bıktım. Hani çok sağlamdı bu alet.
Reklamlar
-
Herkese merhabalar.
2011 TVS Apache RTR150 ve 2011 Honda CBF150 kullandıktan sonra 1,5 ay önce 2012 YBR125ESD satın aldım. Herkes Yamaha şöyle sağlam böyle sağlam, öyle dayanıklı dedi bizde inandık neyse… Aldığımda 3480 km de idi. Şu anda 4425km’de ancak motosikletimden hiç memnun değilim. Hiç sevmiyorum. Sadece diğerlerine göre gerçekten az yaktığı için sabrediyorum.
Sebeplerine gelirsek:
1. İlk aldığım zaman, öyle gidiyorum, kullanıyorum falan… Neyse bi ara nedense 80-90 giderken düz yolda ellerimi bıraktım, (öyle gayri ihtiyari yani hani acaba dengesi falan nasıl diye mi düşündüm ne ettim bende bilmiyorum.) baktım sağa doğru çekmesi var. Birkaç kere falan daha denedim. Evet bir çekme var… Neyse götürdüm bulunduğum yerin en meşhur, en iyi, en sağlam, en, en, en, en, en… ustasına. Anlattım problemi. Dedi sökecez ön tarafı bakacaz problem neymiş yalnız motor 1-2 gün kalacak. Tamam. Dedik, bıraktık motoru. Neyse almaya gittik güya yaptı ya… Bindim test ediyorum yapmış, yapmış ama bu seferde motor bariz şekilde sola çekiyor. Dedim ustam bu seferde sola yatıyor, sen bunu fark etmedin mi, yaptıktan sonra hiç üstüne binip bakmadın mı? Kem, küm, hım, kım, mırın, kırın edince neyse dedim eee ne olacak şimdi? Dedi ön göbek bilyasında sorun. Dedim. Durrr. Tamam ben bi ara uğrarım aldım motorumu gittim. Sonra Yamaha’nın servisine giitim. O usta da dedi yaparım ama 75 lira bi masrafı olur. Dedim tamam usta dursun bi şimdilik. Hala öyle kullanıyorum… (Param olunca yaptırcam bakalım. Öğrenci adamız sonuçta... İnşAllah yapabilirlerse tabi… )
2. Yine bir gün gidiyorum, yine nedense debriyaj biraz sert geldi bana, vitesler geçmiyor falan. Dedim bir tuhaflık var, tuttum ustanın yolunu. Bir izzet, bir ikram… Debriyaj balatası, teli vs. vs. (orayla ilgili ne varsa parçaları tek tek bilmiyorum.) hepsi değişti. Çok para tuttu çok… Sinirlerim tepeme çıktı. Hani bu Yamaha çok sağlamdı. Kuryeler, kullanan kim varsa öve öve bitiremiyorlardı. (Honda ve TVS’ye kıyasla söylüyorum) 3500-4000km’de debriyaj böyle arıza mı verir? 4000-5000km de bir debriyaj masrafı yapacaksak ne anladım bu işten?....
3. Sonra yine bir gün Arefe günü akşam uzun yola memlekete giderken ışıklarda durdum km4420. Yeşil yandı tam kalkarken bir tekleme, kerkinme, kırılma, dağılma sesi kaldım yolun ortasında gaz açıyorum motor gitmiyor… Neyse üzerinde ite ite kenara çektim. Lan ne oldu buna bakarken ederken birde baktım ki arka dişlinin bağlı olduğu bir yer var, flanş mı ne diyorlar oraya… Neyse orası komple onu tutan vidalardan kırılıp darmadağın olmuş zincir aşağı sarkıyor… Neyse vardır bir hayır dedim bisiklet gibi yanımda sürerek yakında bulunan bir abimin dükkânının önüne çektim. Yamaha’nın ustası o abimin tanıdığıdır. Aradık adam geldi baktı. Dedim abi bu nasıl iş ne olacak şimdi, annem, babam bekliyor oğlan bayrama gelecek diye... Dedi vidalar falan gevşemiştir, sende fark etmemişsindir, 75lira sıkışmış kırılmış dedi. Bayramın 3.günü açılacak servis gelirsin yaparız. Cık, cık, cık, sinir çıktı tepeme yahu kardeşim 4000 küsür kmde ki motorun nesine bakacam orasının, burasının, çok afedersiniz ebesinin vidasının gevşeyeceği kimin aklına gelir. Hayır birde yola çıkmış olsam ıssız yollarda süratli giderken başıma gelse kaldırıp atacak belki beni öldürecekti motor…
Sonuç olarak sağlam, dayanıklı vs. vs. denilen YBR de bakalım daha ne problemler çıkacak. Motoruma bu son olaydan sonra korkarak biniyorum. Öyle soğudum, öyle nefret ettim ki YBRden, sattığım CBF’yi mumla arıyorum, ilk defa bi dünya malı için pişman oldum diyebilirim. Allah kimseye böyle şeyler yaşatmasın.
Herkese kazasız, belasız, arızasız sürüşler dilerim…
Reklamlar
-
1.senden önceki sahibi motoru bi tarafa çarmış şasede eğrilik olabilir motorun ön lastik ve arka lastik aynı hat üstündemi veya arka lastik ortalı bir şekilde takılmamış olabilir
2.debriyaj sertliğine birşey diyemem göreceli bir kavram,fakat vites geçiişleri sıkıntılı diye debriyaj balatası değiştiğini duymadım ayarlanır debriyaj uygun yağ seçilir mevsim durumuna göre sorun kalmaz
3,sanırım sen veya senden önceki sahibi iyi teker antrenmanı yapmış ki o civataları nasıl kopmuş hayret fabrikasyon gevşekte olabilir.servis hatasıda
bahsetmiş olduğun sorunlardan bence bunun kötü mal olduğuna ben karar veremedim karar verecek varsa buyursun..amacım bu motoru aklamak değildir sadece yazılanlardan kendimce çıkardığım yorumdur.saygılarımla..
-
sorunlar gerçekten şaşırtıcı. zincir dişli orijinal de değil piyasadaki en ucuzunu kullansam da bu sorunu yaşamadım.hatta sökmek istedim sökemedim. hatalı üretim olabilir, ya da alırken gerçek km si de olmayabilir. çünkü motorunun km si daha çok düşük .
debriyaj balatası da bitmemesi lazım o km de keşke debriyaj telini yağlayıp öyle bir daha deneseydin ustaya gitmeden önce. bazı ustalar parça değiştirmeyi çok severler.
-
2011 ybr var. 500-1000km rodaj bakimi dışında sanayiye ugramadi, masallah.. Tum bakimlarini baba ogul yaptik, yagini suyunu eksik etmiyoruz.. İlk sahibi biziz ama fark orda. Ben kendi motoruma kefilim, yukarda Allah var, çok saglam makina.. Ama eklemek isterim, titresim yok dio ya herkes bende onu anlamiyorum, benim motor titriyo..
-
COMTAN adlı üyeden alıntı
1.senden önceki sahibi motoru bi tarafa çarmış şasede eğrilik olabilir motorun ön lastik ve arka lastik aynı hat üstündemi veya arka lastik ortalı bir şekilde takılmamış olabilir
2.debriyaj sertliğine birşey diyemem göreceli bir kavram,fakat vites geçiişleri sıkıntılı diye debriyaj balatası değiştiğini duymadım ayarlanır debriyaj uygun yağ seçilir mevsim durumuna göre sorun kalmaz
3,sanırım sen veya senden önceki sahibi iyi teker antrenmanı yapmış ki o civataları nasıl kopmuş hayret fabrikasyon gevşekte olabilir.servis hatasıda
bahsetmiş olduğun sorunlardan bence bunun kötü mal olduğuna ben karar veremedim karar verecek varsa buyursun..amacım bu motoru aklamak değildir sadece yazılanlardan kendimce çıkardığım yorumdur.saygılarımla..
Motorun herhangi bir kazası yok. Bir yere çarpmışlığı yok. Sadece olduğu yerde sağa devrilmişliği var. Aldığım kişinin daha ilk motoruymuş, doğru düzgün motor sürmeyi bile bilmiyor zaten.Hani yeni başlayan ilk bi kaç metrede sağa sola düşer ya öylesi cinsten. Yani o yüzden çok kullanmamış arada bir binmiş kmsi orjinal, herşeyi orjinaldi. Hadi diyelim bilmediği için debriyaj, baskı-balata yedi ama 3000küsür km de elini debriyajdan hiç mi almadı mübarek.
Debriyaj ile ilgili ne varsa değişti ve ipone yağ konuldu motora hava filtresi falan bile hepsini değiştirttim. O derece titizim, çok bakarım motorlarıma ama işte...
Teker yapmayı hayatımda 1 kere bile nasıl yapılıyor bu deyip denemişliğim yok. Önceki sahibinin olduğunu hiç sanmam kendimden şüpheye düşerim ondan düşmem.
Üretim hatası olması kuvvetle muhtemel o civatalar bana da hiç kopacak bi parça gelmiyor ama oldu işte...
-
Kardeeşş önce motorunun km sinden eski sahibinden emin ol sonra ybr kötüyse hepimiz taşlayalım..Ybr ile gözümü açtım ybr ile devam ediyorum since by 2008 söylediğin her parça garantiye girmiyor yani kullanıcı hatası olabilir
-
Motorun ilk montajını yapan, sıfırken satmış olan servisin hatalı olma olasılığı yüksek diye düşündüm... Baştan savma yapılan montaj, er ya da geç bir sıkıntı çıkarıyor.
Bir de her sıkıntıda gittiğiniz yer biraz kazıklamış gibi de geldi bana. Hani tamiri yapılabilecek şeylere "abi bunun komple değişmesi lazım, bu ölmüş bitmiş!" diyenler vardır ya. Benim de başıma geldi. 5000km'deydim arka fren balatası ötüp duruyor. Servise gittim. Adam dedi bunu değiştirmemiz lazım ömrü bitmiş. Bi şüpheye düştüm. Motor kullanan arkadaşlara sordum, siz kaç binde değiştirdiniz fren balatasını diye. 8bin diyen oldu 10bin-15bin diyen oldu. Başka bir servise gittim adam baktı motora, daha iyi durumda frenler dedi.
Bir de şans faktörü olacak. Marka model renk her şeyi aynı olsun, motordan motora fark oluyor. CBF'lerin hiçbiri birbirini tutmaz mesela. Biri yağ yakar diğeri yakmaz. Biri 12 kuruş yakar diğeri 15 kuruş. Biri 130 basar diğeri 100 anca. Varsan baksan civatasına kadar aynıdır. Küçük silindirli motorlarda çok farklılık oluyor. YBR'lerinden hepsinin bir olduğu söylenemez. O serinin talihsizi sizi bulmuş denebilir.
Tekrar geçmiş olsun.
-
ScaLa adlı üyeden alıntı
Motorun ilk montajını yapan, sıfırken satmış olan servisin hatalı olma olasılığı yüksek diye düşündüm... Baştan savma yapılan montaj, er ya da geç bir sıkıntı çıkarıyor.
Bir de her sıkıntıda gittiğiniz yer biraz kazıklamış gibi de geldi bana. Hani tamiri yapılabilecek şeylere "abi bunun komple değişmesi lazım, bu ölmüş bitmiş!" diyenler vardır ya. Benim de başıma geldi. 5000km'deydim arka fren balatası ötüp duruyor. Servise gittim. Adam dedi bunu değiştirmemiz lazım ömrü bitmiş. Bi şüpheye düştüm. Motor kullanan arkadaşlara sordum, siz kaç binde değiştirdiniz fren balatasını diye. 8bin diyen oldu 10bin-15bin diyen oldu. Başka bir servise gittim adam baktı motora, daha iyi durumda frenler dedi.
Bir de şans faktörü olacak. Marka model renk her şeyi aynı olsun, motordan motora fark oluyor. CBF'lerin hiçbiri birbirini tutmaz mesela. Biri yağ yakar diğeri yakmaz. Biri 12 kuruş yakar diğeri 15 kuruş. Biri 130 basar diğeri 100 anca. Varsan baksan civatasına kadar aynıdır. Küçük silindirli motorlarda çok farklılık oluyor. YBR'lerinden hepsinin bir olduğu söylenemez. O serinin talihsizi sizi bulmuş denebilir.
Tekrar geçmiş olsun.
Seviyorum mantıklı yorum yapanları. Teşekkürler.
Dediğiniz doğru 135 yapan CBF150 gördüm. 110u yukarı geçmeyeni de...
Bir çok ustaya sordum, götürdüm. Bir tanesi bana, sizin de dediğiniz gibi ilk montajı yapanların o, ön göbek bilyasını mı artık neyse ayrıntılı ismini tam bilmiyorum, orayı fazla sıkmış olabileceğini ve oranın dağılmış olabileceğini söylemişti. Belki de o arka dişlide de benzer bir hata olabilir. Mantıklı.
-
motor devrilmiş sağa sola çekiyor ybr kötü diyorsunuz kmnin orjinal olduğundan nasıl emin oldunuz ybr ye bende işkence ettim 4500 km ama hiçbir sorun olmadı bence siz o kmnin orjinal olduğu fikrini tekrar gözden geçirin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)