Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

bir lisan, bir insan

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    merhaba arkadaşlar; Başlıktan da anlaşılacağı üzere sorun ingilizce bilmemem ve motosikletin service manuel i isminden anlaşılacağı gibi ingilizce olması google çeviricinin de çok karışık çevirmesi, sadede gelecek olursak problem metin;
    [IMG][/IMG]
    ingilizce bilen arkadaşlar çevirirse sevinirim saygılarımla

    resim küçük pek okunaklı değil resmi farklı kaydedip zoom laya bilirsiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cemolos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2013
    Şehir
    Görükle/Bursa
    Motosikleti
    apache klanından tvs
    çeviricektim de baktım çok fazla teknik bilgi var :D
    ufukk bunu beğendi.

  3. #3
    jedilight - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul - İzmit
    Motosikleti
    150zc+mcx>Gt250R>954RR
    Vidalari sök kapagı cikar diyo. Sonra ordaki iki silindiri t1 ve t2 en uste gelecek kadar cevir. Bu pistonlari tam en ust konumda oldugu yere getirecek. Sonra ordaki somunlari 0,1mm kalana kadar sikacaksin.

    Bu yaptigin emme sübaplarını ayarliyo, eger gevsek birakirsan vuruntu yapar motoru yakarsin, cok siki olursa motor calismaz
    ufukk bunu beğendi.

  4. #4
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bende dil dile deydirmeden öğrenemiyorum lisan
    ingiliz bulamadık daha olsa tükan senin
    ufukk, Sinan Aksu ve cemolos bunu beğendiler.

  5. #5
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    üç aşağı beş yukarı translate dan ne olduğu belli oluyor fakat hassas bir konu olduğu için riske atmak istemedim t1 dediği ön silindir yani krank milini t1 getirdiğimiz zaman sentil ile subap emme ve egsoz kam boşluklarını 0,1 mm olarak ayarlıyoruz t2 ye gediği zaman aynı işlemi arka silindir olarak ayarlıyoruz yani subap ayarı ile ilgili
    teknik bir sorun yaşıyorum eksantrik zincir grubu ile alakalı, sürekli eksantrik zincir gergisi özelliğini kaybediyor yay sertliği yumuşuyor ve zinciri istenilen gerginlikte tutamıyor ve haliyle ses yapıyor. çözüm olarak zincir gergisini değiştirmem gerekiyor. değiştirirken de kamların subaplara baskı halinde olmaması lazım, baskı halinde olursa subapları kapalı konuma getiren yaylar kamları geri attırmaya çalışıyor ve zincir gergisini sökünce zincir diş atıyor böyle bir olaya meydan vermemek için depoyu karenajları külbütör kapağını söküyorum eğer ki t1 veya t2 konumuna getirdiğim zaman kamlar subaplara baskı yapmıyorsa depoydu karenajdı vs vs sökmeye gerek yok. bu ingilizce metin bununla alakalıdır diye düşünmüştüm tam olmasa da %70 ilgilendiriyor
    yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum

  6. #6

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    valf klerensi (boşluğu)

    valf boşluğu ayarı kontrolu ve ayarlaması motor soğukken yapılır (35°C).
    külbütör kapağının 4 cıvatasını sökün ve kapağı çıkarın.

    ön silindir:

    volanı sıkıştırma zamanında üst ölü noktaya kadar çevirin ve volan üzerindeki
    T1 işaretinin motor gövdesinin sol tarafında bulunan kapaktaki işaretle çakışmasını sağlayın.

    arka silindir :

    volanı saat yönünün tersine, sıkıştırma zamanında üst ölü noktaya gelene kadar
    270° derece çevirin. volan üzerindeki T2 işaretinin motorun sol tarafında bulunan kapaktaki
    işaretle ile çakışmasını sağlayın.

    Ayardan sonra, krankı valf klerensinin doğruluğundan emin olana kadar birkaç tur çevirin.

    kontrol ve ayar klerensi:
    valf klerens: emme : 0,1 mm
    egzost : 0,1 mm

    kontra somunu gevşetin ve ayar cıvatasıyla çevirin.

    valf klerensini tekrar kontrol edin ve kontra cıvatayı sıkın.
    ufukk bunu beğendi.

  7. #7
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı mckayrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valf klerensi (boşluğu)

    valf boşluğu ayarı kontrolu ve ayarlaması motor soğukken yapılır (35°C).
    külbütör kapağının 4 cıvatasını sökün ve kapağı çıkarın.

    ön silindir:

    volanı sıkıştırma zamanında üst ölü noktaya kadar çevirin ve volan üzerindeki
    T1 işaretinin motor gövdesinin sol tarafında bulunan kapaktaki işaretle çakışmasını sağlayın.

    arka silindir :

    volanı saat yönünün tersine, sıkıştırma zamanında üst ölü noktaya gelene kadar
    270° derece çevirin. volan üzerindeki T2 işaretinin motorun sol tarafında bulunan kapaktaki
    işaretle ile çakışmasını sağlayın.

    Ayardan sonra, krankı valf klerensinin doğruluğundan emin olana kadar birkaç tur çevirin.

    kontrol ve ayar klerensi:
    valf klerens: emme : 0,1 mm
    egzost : 0,1 mm

    kontra somunu gevşetin ve ayar cıvatasıyla çevirin.

    valf klerensini tekrar kontrol edin ve kontra cıvatayı sıkın.
    çok teşekkür ederim hocam, tam istediğim çeviri, açık net anlaşılır merkez

  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Rica ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)