Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Kuba XCG150 İle Deneyimlerim.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Dalga geçiyorsun heralde? O motosikletin maksimum yapacağı 120 hadi redline zorladın 130 olsun 1 haftaya eline alırsın krankı o ayrı Birde iki kişi ha? vay be...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MotoGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400 [2024]
    Alıntı Permatiq59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 beygir.. 180 km hız :D yav.. hadi demicem bişey :D
    150'lik olanı 11,28bg'dir.

    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç para yakıyor km de ?
    Sakin kullanımda 5000-6000rpm arası yaklaşık 1,8-2lt/km yakmaktadır.

    Ayrıca hafif motor olduğu için oldukça süratli ama 170-180km/s hayatta ama hayatta çıkmaz
    2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400

  3. #23
    ByR3D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2011
    Şehir
    Samsun/Bafra-Fethiye
    Motosikleti
    Jawa 250 Classic
    beyler herkezz malını çöpe atsın kuba alıyoruz. Adamlar teknojide çok ilerideler
    ybalci ve tahsins bunu beğendiler.

  4. #24
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı MotoGT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sakin kullanımda 5000-6000rpm arası yaklaşık 1,8-2lt/km yakmaktadır.
    Tarık sen denedinmi abicim , eminmisin 1.8 lt /100 km de yaktığından !?
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  5. #25
    soner54100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2013
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Tvs Apachi rtr 150
    zzr 1400 e yeni rakip bulundu beyler
    ybalci bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    ben de cbr 250 ile yokuş aşağı rüzgarsız yolda max 182 görebildim ki cbr göstergesi yaklaşık %8 fazla gösteriyor. yani gerçek hızım aslında 168-169 idi. ben de cbr çöpe atayım en iyisi kuba alayım süpermiş yahu..

  7. #27
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Kesici olayı nasıl
    Düzde en fazla kac bin devri gordun tabelaları saymadan

  8. #28
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    bozcacının şahidi şıracı
    kardeşim sanırım kanuni gibi bir çinliyle ibreyii karşılaştırıp senin ibrenin doğru gösterdiğini düşünüyorsan tamamiyle yanılıyorsun
    o motor yırtsa 120-130 u geçemez gerçek hızda..
    zaferkarizma bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  9. #29

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Sen 146, 170-180i boşverde şanzuman oranlarını yaz bakalım. Cbf600ün 140tan sonra nefesi kesiliyor, 10hp tek silindir makinanın neyine 170km. Araca bağlayıp çeksen 120de şanzuman limitine takılır. Gps ile 90 görebilirseniz şükredin.
    Permatiq59 ve cenkito bunu beğendiler.

  10. #30
    Ahmet_Tascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Cg 200
    Full depo 40 tl ye fulleniyor ve full depo 400 km net gidiyor.arkadaşlar ben çok cidiyim tamam 160 170 180 yapmaya bilir ama 145 gördüm diyorum size.hız ölçer tabela sayesinde arkadaş söyledi.oda arkamızdan geliyordu.tünelde bastık 1107 metre tünelde 146 rahat gördük.şehir içinde bas düz yolda 130 135 geçmiyor.125 cc motor 120 yaptığına göre 150 cc motor da 140 yapar.motor hafif 115 kilo net ağırlığı.ruhsatta hp 8.23 yazıyor ama heryerde 11.23 hp yazıyor bu motor hakkında.
    gerçekten 146 gördük.bir dahakine resim atıcam inşallah da susar bazı arkadaşlar..
    Tutkudur Motosiklet

  11. #31
    yiqit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Yamaha WR / X - MT03
    kubanın sitesine baktım değil senin motor ürettiği hiçbir motorun o hızlara çıkabileceğine ihtimal bile vermiyorum... Bırakın dalavereyi arkadaşım gerçekçi olun... Anlamıyorum zaten nedir bu motorun son hızlarını abartmak, Anlayın artık bunu sen bu motorla 140-150 gördüm diyince kimse "vaaay adam basmış yeaaa" demiyor farkına var bunun.

  12. #32
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    La arkadas ben 1400 cc arabaya 180 gördürücem diye ugrasıom adam 125 cc motora 180 cevirtiyor satıom aga arabayı ... Dalgamı gecion baba sen bizle ?

  13. #33
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen 146, 170-180i boşverde şanzuman oranlarını yaz bakalım. Cbf600ün 140tan sonra nefesi kesiliyor, 10hp tek silindir makinanın neyine 170km. Araca bağlayıp çeksen 120de şanzuman limitine takılır. Gps ile 90 görebilirseniz şükredin.
    sanzıman oranını benim modifiye cinliden vereyim tahmini oda aynıdır.

    debriyaj tası krank oranı 75-18 (benim tas 70-21)

    5. VITES DISLISI (22T), 5. VITES DISLI KARSILIGI (21T)

    ön-arka dişli muhtemelen 16-35 yada 40 (bendeki cross oldugundan 17-50)
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #34
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var

  15. #35
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen 146, 170-180i boşverde şanzuman oranlarını yaz bakalım. Cbf600ün 140tan sonra nefesi kesiliyor, 10hp tek silindir makinanın neyine 170km. Araca bağlayıp çeksen 120de şanzuman limitine takılır. Gps ile 90 görebilirseniz şükredin.
    benim motor düzde 120 yi gecmedi zorlamadımda, gerek yok cross yerden yuksek tehlikeli

    210 cc

    sizce benim motor kac yapar ???
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #36

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanzıman oranını benim modifiye cinliden vereyim tahmini oda aynıdır.

    debriyaj tası krank oranı 75-18 (benim tas 70-21)

    5. VITES DISLISI (22T), 5. VITES DISLI KARSILIGI (21T)

    ön-arka dişli muhtemelen 16-35 yada 40 (bendeki cross oldugundan 17-50)
    Aşağıda belirttiğim oranları bilmeden hesaplama yapılamaz hocam.

    Örneğin:

    1.-3.58
    2-1.93
    3-1.32
    4-0.95
    5-0.76

    Motorun hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor düzde 120 yi gecmedi zorlamadımda, gerek yok cross yerden yuksek tehlikeli

    210 cc

    sizce benim motor kac yapar ???
    Yukarıdaki yöntem ile hesaplayabilirsiniz.
    cenkito bunu beğendi.

  17. #37
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıda belirttiğim oranları bilmeden hesaplama yapılamaz hocam.

    Örneğin:

    1.-3.58
    2-1.93
    3-1.32
    4-0.95
    5-0.76

    Motorun hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h



    Yukarıdaki yöntem ile hesaplayabilirsiniz.
    ustam eline saglık ben bunları biliyorum bilmesine de benim cross da devir saati yok

    eline saglık cok aydınlatıcı bir acıklama olmus.

    benim sorum nacizane olarak 125-150 cc 145 yaparsa bendeki makina tahminen ucar latife olsun diye yazdım.

    ama cvp 10 numara
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  18. #38
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı Ahmet_Tascı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Full depo 40 tl ye fulleniyor ve full depo 400 km net gidiyor.
    gel etme ahmet !!
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  19. #39
    Linwelin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25 / 2016
    İmportant pi=3 alabilirsin


    5tlden 8lt depo=400km hmm.. Kmde 0.02lt.. Carpalim 5le, 10krş yakio.. Allahim bu kuba neler yapio..
    Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    adım adım cbr 250..
    Kanka markası lifan olsaydı inanırdım ama kubadan iş çıkmaz. Benim lifandada 160 ibre var lakin 160 etmiyor ...
    Nası Leeee


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)