KTM Bajaj Husqvarna ve Husaberg
Reklamlar
-
Dün akşam Nudayı biraz karıştırırken bazı el değiştirmeler olduğu bilgisini aldım. Bazıları yeni bazıları ise eski. Yanlışım varsa lütfen düzeltin. Konuyu açma sebebim, BMW ile güzel bir geleceği olacağını düşündüğüm Husky'nin spormotonun eline düşmesi korkusu
-KTM'in yüzde 51 hissesine sahip olan Pierer Industries AG Husqvarnayı BMW'den belli olmayan bir meblağ ile satın aldı.
http://www.mcnews.com.au/NewsArchive...Husky_Sold.htm
-Husqvarna Husaberg ile birleşti.
http://www.cycleworld.com/2013/05/16...berg-reunited/
Yani Stefan Pierer amca Husqvarna/Husaberg'in tamamının ve ktm nin de yarısının sahibi oldu. bu markaların hiçbiri "çok satan" firma değil ama enduro/motocross camiasında hep tepelerde. bir de ktm nin yüzde 40 küsurunun BAJAJ'ın elinde olması durumu var ki bazılarına göre BAJAJ'dan huskye sermaye transferi olabilir diyor.
şimdi züğürt ben neden heyecanlandım onu söyliyim husky bmw ye geçmişti ve nuda gibi çok güzel bir motor çıkmıştı. sonra bmw küçük cc için TVS için anlaşmıştı. oh dedim, BMW küçük cc sınıfına katkı yapabilir. ne var ki hevesimiz kursağımızda kaldı. şimdi ise birbirinin aynısı endurolar gelir diye korkuyorum. 2 zamanlı ya da cross piyasasından çok anlamam ama orta sınıf enduro/touring umutlarımız için sanki kötü oldu be.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
Reklamlar
-
Husqvarnanın BMW'den çıkması çok güzel oldu. 400$ doalra getirdiğim 2000 model motorumun alternatörüne 750€ fiyat vermişlerdi.
Bu enduro cross supermoto sınıflarının bir sahip altında toplanmaya başlaması çok güzel bir şey. Bir marka en üst biri orta ve biri ucuz olan yollara gidip herkesin benzer motorlarda seçenekler sunmasına çok yarayacaktır.
Bir çatı altında toplanması da Audi VW ve Seat'lardaki aynı motor tipini birden fazla markada kullanma olaylarını başlatıp, malzeme kalitesi farkı ile aynı motor seçeneğini başka markalarda bize sunabilir.
-
bazıları da aynı sebepten şikayet ediyorlar: husky'lerin ktm ye benzemesinden korkuyorlar. valla audi > volkswagen > skoda/seat üçlemesinin motorda başarılı olabileceğine pek inanasım gelmiyor. gerçi 2014 modelleri piyasaya çıkmadı daha. eicmaya yetiştirebilirse biz de buradan bakarız.
amaan japonlar düşünsün
ya o değil de nuda üretilmeyecek benim derdim o... başarılı olsaydı belki supermotoya yakın daha fazla naked olurdu...
-
Arge konusunda çalışmaları hızlandırır bu birleşme elbet, ama ortada rekabet kalmayınca zaten yüksek olan fiyatları yükseltebilirler ki nahoş bir ihtimal.
Bir yandan pek az gelmese bile yine aynı rekabet sonucu uygun makineleri yaratma hevesi azalır mı acaba demiyor değilim
-
Şu günüki ekonomik şartlarda birleşmeler daha avantajlı oluyor. Üretim maliyetleri düşüyor. Bu da fiyatlara yansıyor. Rekabetten kaybedilern kısım buradan geri geliyor bence. Ki her bir marka kendi başına motor üretmeye devam etse, el emeği göz nuru fiyatlara satmaya çalışırlar(ki anca maliyetleri karşılasın) sonunda da iflas gerçekleşir.
Şuanda belli gruplarda birleşmeler söz konusun. Yani rekabet durumunu tamamen kaybetmiş değiliz...
Ben hala ve ısrarla 200cc ve 390cc lere uygulanacak olan spor ve endu/SM KTM modellerini bekliyorum...
-
kısa vadede kaybettiklerimize odaklandım ben. husky BMW ile yol motorları çıkarıyordu. sitede hiçbiri yok çünkü hepsi BMW motoru kullanıyordu. hele şu alttaki konseptin de ktm ile havaya uçtuğunu görmek...
http://www.asphaltandrubber.com/bike...-baja-concept/
bu arada yeniden düşündüm de yollarda passat ve octavianın aynı anda var olmasının satışlardan başka hiç kimseye bi faydası yok. mühendis alman olacak aga. gerisi teferruat
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)