Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2. El SS motor alımında dikkat edilecekler.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Honda CBR 600 RR
    Arkadaşlar selamlar

    2. El SS almayı düşünüyorum 600RR veya R6 aklımdakiler daha doğrusu bütçeme uygun olanlar.

    Malesef bütçem en fazla 18.000 TL. Onuda 2 senelik krediyle çekicem.

    Mesela 2006 Honda Movistar 36.000 KM'de 16.000 TL'ye buldum
    2008 model R6 buldum 29.000 KM'De 17.000 TL'ye bırakıyor.

    Sizce alınır mı? çok sorun çıkartır mı bu tip eski motorlar. Motorların kazası belası yok gözüküyor ama bu tip motorların tükenme, iflas etme gibi durumları var mıdır? yoksa al senelerce kullan mıdır?

    2010 modellerde var ama malesef 22.500 TL'den başlıyor 2. elleri. bütçem çok zorluyor.

    Kısacası 2010 yerine 2006 veya 2008 yukarda söylediğim motorları alsam çok pişman olur muyum?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    2 sene kredi çekerek motor almakta mantıklı bir taraf göremiyorum
    BlackJack1 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    18 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Honda CBR 600 RR
    Alıntı yusufozugenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sene kredi çekerek motor almakta mantıklı bir taraf göremiyorum
    Malesef birikmişim yok ama bu krediyi karşılayabilecek garanti bir maaşım var o yüzden krediden başka çarem yok.

    en fazla 1.05 orandan ihtiyaç kredileri var, pek sorun olacağını zannetmiyorum.

  4. #4

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Alıntı yusufozugenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 sene kredi çekerek motor almakta mantıklı bir taraf göremiyorum
    10 sene çekip aldığı kredinin yarısı kadar faiz mi ödesin ?

    @yusufozugenc

    Naked/Sport Touring düşünürseniz bu fiyat aralığında temiz cbf1000,fazer600abs,Vfr800 bulunabilir.

  5. #5
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    alıntıdır...
    ve bütün motosikletler için geçerli...

    Teknik özellikler Kontrolün sakin ve aydınlık bir yerde yapılması için ısrar edilmeli. Bunlar gerçekleştikten sonra aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:

    -Motor yağ kaçırıyor mu?Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.

    -Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu?Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.

    -Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi?Motor, egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.

    -Alınmak istenen motosiklet çalıntı olabilir mi?Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.


    -Arka salıncak yatağında boşluk var mı?Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.

    -Gidon bilyelerinde boşluk var mı?Ön tekerlek yerden kaldırıldığında gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon teleçatalın altından iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.

    -Fren balataları kullanılmaz halde mi?Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.

    -Fren disklerinin durumu nedir?Disklerdeki derin çizikler balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.

    -Motosiklette paslanma belirtileri var mı?Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.

    -Susturucunun içinde paslanma var mı?Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.

    -Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır?Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.

    -Zincirin durumu nasıl?Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.

    -Motorun durumu nasıl?Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.

    - Arka amortisör arızalı mı?Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.

    -Jantlar yamuk mu?Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).


    Kağıtlar
    1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
    2 Motorun kağıtları üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
    3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
    4 Servis defteri tutulmuş mu?
    5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?Deneme sürüşü satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.

    Başka bir forumdan alıntıdır. Hoşuma gitti paylaşmak istedim umarım 2. el düşünen arkadaşlara bir nebzede olsa yardımcı olabilmişimdir
    zaferkarizma ve aloavera bunu beğendiler.

  6. #6
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    SS motorlar daha çok el değiştirdiğinden (mevsimlik kullanılırlar ve çoğu zaman sezon sonlarına el değiştirirler) ve kullanan kitle daha "gazcı" olduğundan, diğer motor tiplerine göre daha çabuk "haşat" olurlar.
    Arkadaşın dediklerine ek olarak şunları göz önünde bulundurabilirsin:



    Noterde satışl yaparken ev adresini VERME. İş adresi olabilir. Satan kişi evini bilmesin. Yedek anahtarı varsa bir sabah motoru bulamayabilirsin yerinde.

    Motor dışında güvenlik ekipmanı diyoruz. Kendi ekipmanın kadar da motora ayır. En az 2 disk kilidi (biri alarmlı) ve GPS tracker. Çalınma riskini azaltacak, bulunma ihtimalini arttıracaktır.
    Bunlara 300 400 lira ayır. Kaliteli al.

    May the force with you
    aloavera bunu beğendi.

  7. #7
    tabuzbreaker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2012
    Motosikleti
    CBR125r 2014
    İzlemediyseniz


  8. #8
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    bu video biraz da olsa işini görür
    http://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

    tüh be 1 dk sonra paylaştım
    Alıntı tabuzbreaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster

  9. #9
    tabuzbreaker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2012
    Motosikleti
    CBR125r 2014
    Sağlık olsun

  10. #10

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Tamamına kredi çekilecek..... bunun benzini var(az yakmaz bu aletler...),bakımı var(en basitinden 3lt yağ-90 lira+y.filtre 40 lira),lastik var(ön-arka=750 liradan başlar),zorunlu sigorta var=ist. için min: 200 lira,hele ki 5-7 yaşında alette, zincir-dişli ister=en-az 400 lira vs.vs kredi taksidin olacak...sana bi abi tavsiyesi kazancın 2.000 lira altında ise sakın bulaşma...
    dockerengin bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  11. #11
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 sene çekip aldığı kredinin yarısı kadar faiz mi ödesin ?

    @yusufozugenc

    Naked/Sport Touring düşünürseniz bu fiyat aralığında temiz cbf1000,fazer600abs,Vfr800 bulunabilir.
    Hayır insanın senelerce çalışmasını motora bağlamasını mantıklı bulmuyorum demek istedim ben. Ulaşım için gerekli bir ihtiyaç falan olsa eyvallah yine bir şey denilmez ama arkadaş ss için kredi çekmekten bahsetmiş. 2 sene de çok. Süreyi kısaltıp hedefi küçültmekten yanadır benim düşüncem. Borç yiğidin kamçısıdır derler ama ben pek inanmıyorum. İnsan geleceğini motor tutkusuna harcamamalı, yarın ne olacağı hiç belli olmaz

  12. #12
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hocam mesela bende kredi cekerek alıcam ama 2 bin tl kadar eksiğim var istediğim motorun fiyatının %80'i birikimimde var. Borçsuz hayatta birşeye sahip olamayız bu bir gerçek. Adam araba isticek 35 milyar mesela ne yapcak 35 milyar para bırıktırıp mı alıcak ? İmkansız öyle bişey . 1-2 milyar değil ki biriktirip alalım . Ama şimdi bu motor. Allah göstermesin bi kaza yapsan 600'lüğün kazası sıkıdır yani hızlı koşan at misali .. Sonra o kredi borcu yıkmasın senı dostum öylede düşün .

  13. #13

    Üyelik
    18 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Honda CBR 600 RR
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamına kredi çekilecek..... bunun benzini var(az yakmaz bu aletler...),bakımı var(en basitinden 3lt yağ-90 lira+y.filtre 40 lira),lastik var(ön-arka=750 liradan başlar),zorunlu sigorta var=ist. için min: 200 lira,hele ki 5-7 yaşında alette, zincir-dişli ister=en-az 400 lira vs.vs kredi taksidin olacak...sana bi abi tavsiyesi kazancın 2.000 lira altında ise sakın bulaşma...
    Valla arkadaşlar bekarım, çoluk çocuk yok, evlenmeyide düşünmüyorum. Evim var kirada değilim. hocam 2000 TL net maaşım var çok güzel tutturdun tebrik derim

    Bulabildiğim en iyi faiz oranı % 0.85 eğer 2010 model 22-23.000 TL civarında motor alırsam aylık yaklaşık 1100 TL'ye geliyor. 900 TL'de bana kalacak. 24 ay boyunca bu şekilde olacak
    ya da
    2006-2008 model 600RR veya R6 17.000 TL civarında, 24 ay ödeyeceğim ayda 800 TL.

    Şimdi sizce aradaki fark yüküne girmeye değer mi? yani 2006-2007 model motor alırsam çok başım ağrır mı, eski model motor aldığımda acısı kat kat maddi olarak çıkar mı yoksa 300 TL fark için değmez eski model motor almaya git 2010 model mi al dersiniz?

    Bu arada motoru alırken yetkili servisinde ekspertiz yaptırmayı düşünüyorum herhalde en sağlam bu şekilde anlaşılır çürüğü çarığı var mı yok mu diye?

    Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  14. #14
    forevermore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150 (2013 Kırmızı)
    Dostum o para ile çok rahat geçiniyor olsaydın şimdiye birikmiş paran olurdu. Eğer birikmiş paran yoksa demek ki halihazırdaki maaşın sana anca yetiyor. E kredi çekince bunun 1 lirası krediye gitti diyelim. Eski hayat standartının yarısına düşeceksin. Motorun rutin masrafları bakımları benzini falan da düşünüldüğünde pek de mantıklı durmuyor bu şekilde sahip olmak...

  15. #15
    Mehmet Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Aldıktan sonrada dikkat etmek gerekli disk kilidini zincir kilidini alarmını eksik etme malum en çok s.s çalıyorlar. Allah kimsenin başına vermesin.

  16. #16
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Oyle bir noktadasin ki asagi tukursen sakal yukari tukursen biyik..

    Bence 7-8 ay kadar sabredip bi 5.000 tl kadar biriktirip,uzerine 18.000 cekip kafani agritmayacak modelli bir ss almalisin. Evet insan hemen yarin sahip olmak istiyor ama malesef Turkiyede 7-8 yasinda evveliyati duzgun ss bulmak samanlikta igne bulmak gibi :(

    Sabretmekte fayda var.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı redmachine adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Valla arkadaşlar bekarım, çoluk çocuk yok, evlenmeyide düşünmüyorum. Evim var kirada değilim. hocam 2000 TL net maaşım var çok güzel tutturdun tebrik derim

    Bulabildiğim en iyi faiz oranı % 0.85 eğer 2010 model 22-23.000 TL civarında motor alırsam aylık yaklaşık 1100 TL'ye geliyor. 900 TL'de bana kalacak. 24 ay boyunca bu şekilde olacak
    ya da
    2006-2008 model 600RR veya R6 17.000 TL civarında, 24 ay ödeyeceğim ayda 800 TL.

    Şimdi sizce aradaki fark yüküne girmeye değer mi? yani 2006-2007 model motor alırsam çok başım ağrır mı, eski model motor aldığımda acısı kat kat maddi olarak çıkar mı yoksa 300 TL fark için değmez eski model motor almaya git 2010 model mi al dersiniz?

    Bu arada motoru alırken yetkili servisinde ekspertiz yaptırmayı düşünüyorum herhalde en sağlam bu şekilde anlaşılır çürüğü çarığı var mı yok mu diye?

    Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
    ben senin yerinde olsam o motorlara yaklaşmazdım en azından,
    gider 10.000-12000 Tl.lık 250 cc bir motoru taşıt kredisi ile alır, sorunsuz bir motor sürerdim,hem az yakar ,hem her yere gider,ha SS keyfi verir mi ya da ne kadar olur.
    o paraya o kadar olur ama kesinlikle başın ağrımaz.
    Yoksa her an büyük arızalar çıkarabilecek,arıza çıkardığında da büyük bir ihtimalle tamirini bile yaptıramayacağım,on para etmez ustaların ağız kokusunu çekeceğim,kazıklanacağım bir motora korka korka binmektense bunu yapardım.

  18. #18

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben senin yerinde olsam o motorlara yaklaşmazdım en azından,
    gider 10.000-12000 Tl.lık 250 cc bir motoru taşıt kredisi ile alır, sorunsuz bir motor sürerdim,hem az yakar ,hem her yere gider,ha SS keyfi verir mi ya da ne kadar olur.
    o paraya o kadar olur ama kesinlikle başın ağrımaz.
    Yoksa her an büyük arızalar çıkarabilecek,arıza çıkardığında da büyük bir ihtimalle tamirini bile yaptıramayacağım,on para etmez ustaların ağız kokusunu çekeceğim,kazıklanacağım bir motora korka korka binmektense bunu yapardım.
    Aynı fikirdeyim. Cbr250,Cbf600abs,Er6f,f650gs alınabilir.

  19. #19
    VOLkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda CB600F Hornet
    İşin maddi boyutu seni ilgilendirir o konuda yorum yapmayacağım. Arkadaşlar dikkat etmen gereken şwyleri tek tek yazmışlar gayet de güzel olmuş. Benim dikkat çekmek istediğim konu alacağın motosikletin sahibi çok önemli. Çünkü memlekette bu tarz motorların kiralanmasından, yedek parçasından vs para kazanan çok ciddi bi zümre var. Km düşürmenin 50 TL olduğu bizim 17-18 vereceğimiz motorlarıı 11-12 ye bulup (emlakçı gibi araştırıp) her türlü suyunu sıkanların olduğu memlekette sahibi çok önemli bence. Giydirirler çin grenajı veya başka makinadan çıkma, düşürürler km yi, tramer kayıtsız kazalarda çıkmıyo zaten bi egsozla boyarlar gözünü iki ay sonra çıkmaya başlayınca kokusu canın sıkılır.

  20. #20
    ilovetrance - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125r
    İnsanlar çok istedikleri şeylere ulaşmak için bazen mantıklı düşünemeyip, gerçekleri göremeyebiliyorlar.Maaşının yarısından fazlasını krediye bağlamak bence hiç mantıklı değil.Ben maaşımın çeyreğini motora bağladım yinede zorlanıyorum ehliyet ,ekipman derken borç içinde kaldım)

    600 cc makinanın sana benzin masrafı aylık 300 TL'yi bulur.Maaştan geriye kaldı 600 TL. Sigara içiyor musun?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)