Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Shell Nitro+ yakıt ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    selam arkadaşlar dün denemek için 4zamanli motoruma shell nitro+ yakıtı aldım yanma oranının yüksek olduğunu düşünüyordum. Sanırım yanılmadim çünkü benzinlikten çıktıktan 200mt sonra bir Fark hissetmeye başladım Sanki delirmeye başladı motorsiklet gaz tepkisi değişti yaklaşık %10 oranında daha hizlandigini ve güçlendiğini düşünuyorum , Belkide benimki psikolojik bi etki bilemiyorum, aranızda kullanan bir arkadaşim Varmı ?sizde benim gibi Arada bir Fark olduğunu düşünüyormusunuz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Bende ayni seyi denedim.Bence hem psikolojik hemde mekanik bir farklilik var.Hakilaten motor sanki dahada canlaniyor ama bunu bir ustaya sordugumda motorlara sadece 95 oktan benzin konmasinin gerektigini diger turlerin motoru seyrelttigini ve zamanla zarar verdigini soyledi

  3. #3
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Ben de denedim ciddii anlamda fark ediyor. Hem dizelde hem benzinde kullandıkları katkılar çok fazla kaliteli!

  4. #4
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    Evet bende sürekli kullanımda 97oktanin zararlı olduğunu düşünuyorum ama öncelikle motorsikletim japon mali olmasına biraz güveniyorum sonrada 2/1 oranda 97oktan kullanmaya özen gösteriyorum Sanırım bunun bir zararı olmaz , olacaksada çok çok uzun vadede minimum bir zarar olur, ben bir motorsiklet tamircisinin yakıt ve özellikleri ve Motora verdiği yarar ve zarar konusunda yeterince bilgi sahibi olduğunu düşünmüyorum, 4ay'dir karbüratörumün avans ayarını bile yapamadılar 6tane tamirci gezdim, bu sebeble Her söylediklerinede inanmiyorum.
    egelim 43 bunu beğendi.

  5. #5
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    gereğinden fazla oktan yakıt ta etksiz eleman vazifesi görür. klasik anlamda klasik sıkıştırma oranları ile çalışan genel motosikletlerde( 9/1 - 10/1 sıkıştırma ) 91 oktanın üstündeki tüm yakıtları huzur ve huşu içinde kullana bilirsiniz. 8 e 1 sıkıştırma oranın altında motosikletiniz varsa gaz yağı da kullana bilirsiniz. ( ateşleme avansını ayarı ile küçük bir kurcalama gereke bilir.)
    motorun nasıl seyreltme - damıtma- sıkılaşma oldugunu telafüz edenler bunun anlatımını yapamadıkları süre boyunca ben yukarıda yazdığımı savunurum.
    not. usta mühendis yada bilir kişi değilim yanlışta olsa bildiğim budur.
    ama yakıt katkıların genel anlamda pozitif etkileri vardır. bura da hazır katılmış. ekstira masrafsız katkı olayı çözülmüş ne güzel. ben bir ara temizleyici katkı kullandım işe yaradı ama benzinim uzun bir süre çok pis koku verdi, arkadaşlar kaçak benzin mi kullanıyorsun diye sormaya başlamıştı.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  6. #6
    barisim1985 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2013
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha nouvo
    aksi ispat edilene kadar en doğru bilgi bildigin bilgidir Haklısin , motorsikletimin 8.8/1 sıkıştırma oranı olduğunu Fark ettim Sanırım 9/1 daha yakın olduğu için 95 oktan güvenli diye düşünuyorum arada da 97oktan ile harmanliyorum. 2.el araç alıyoruz ama Ilk elden alan gamsız arkadaşlar bir kullanım kılavuzunu bile muhafaza edemiyor, oysa ne yazıyosa %90 Dikkat etmek gerek

  7. #7
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı serseric adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ayni seyi denedim.Bence hem psikolojik hemde mekanik bir farklilik var.Hakilaten motor sanki dahada canlaniyor ama bunu bir ustaya sordugumda motorlara sadece 95 oktan benzin konmasinin gerektigini diger turlerin motoru seyrelttigini ve zamanla zarar verdigini soyledi
    Motoru seyreltmek ne demek?
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  8. #8
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Benzin kullanımı ile oluşabilecek farklar insan deneyimi ile saptanamaz.
    telike, One_ Million, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    97 oktan benzin ile 95 oktan benzinin karıştırılması bile doğru değil. Ya 95 olacak yada 97 oktan.

    Birde netten biraz araştırdığınızda 97 oktan benzinin motosikletlerin ( özellikle küçük cc ) vuruntulu çalışmasına neden olduğunu ve kullanılmaması gerektiğini bulabilirsiniz.

  10. #10
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Suan ki kullandigim motosikletime sadece 1 kere 20 tl lik 97 oktan benzin kondu, o da pompacinin sazanligi. Fark eder etmez durdurdum.

    Yuksek oktan yanma isisini da etkileyecegi icin hava sogutmali motorda kullanmiyorum. Hem zaten fındık kadar motor canı ne ki abanalim

    Cok sefer gorduk benzine yuksek yanici madde koyup pistonu ufalanlari gerek yok yakmaya. Bende bir kavanoz dolusu ÷20 nitrojenli yakit var. Kendi motoruma koymadim ama isteyen olursa vereyim dedim kimse yanaşmadi

  11. #11
    ilkadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xtreme Max 210
    Hort.. :D

    Ben 95 nitro'yu önce arabamda denedim hani kayda değer bir fark oldu topspeed yaparak anladım.
    Dün de motoruma aldım ancak pek beklentim yok keyfi oldu, 150CC canı nedir ki.
    bilginozi bunu beğendi.

  12. #12
    alitezz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Monster 696 & XJ6N & WR125R
    gözle görülür bir fark olduğunu zannetmiyorum bende denemiştim açıkcası pek bir fark olmadı

  13. #13
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Bir kere farkında olmadan 95 Nitro aldım. Depoda 30 Km fazla gitti daha sonra 3 kere denedim 3 defadada 30-40 km arası fazla yol yaptım. Motorun gidişinde hiçbir fark göremedim.

  14. #14
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Madem konu hortlamış, ben de yazayım.
    9/1 , 10/1 sıkıştırma oranına sahip bi araç(motosiklet veya otomobil)kullanıpta "ben 95nitro+ kullandım daha hızlı gidiyo" demek tamamen psikolojik bi olay.
    95full save ile 95nitro+ arasında oktan farkı bile yok, nitro+'da motor sağlığına etki ettiği söylenen katkılar var sadece.
    Bu iki yakıt arasında oktan farkı olsa bile, diyelimki 95nitro+ biraz daha yüksek oktanlı olsun, yinede bunun faydasını görebilmeniz için bi 13/1 sıkıştırma oranlı bi araç kullanıyor olmanız lazım. Heleki normal binek araçlarınızla bu farkı mümkün değil göremezsiniz. Yüksek oktanlı yakıt yüksek sıkıştırma oranına sahip araçlarda kullanılır(minimum 11/1), kullanılma sebebi ise yakıtın piston tam sıkışmadan patlamasını engellemektir.Çünkü yüksek oktanlı yakıt sanıldığının aksine daha yanıcı değildir, daha yüksek basınçta patlar.
    Reklamlara aldanıp bu yakıtla standart araçlarınızda performans arttıracağınızı sanmayın.
    planet58 bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    İyi Günler arkadaşlar. Bir Yamaha YBR motorum var bu zamana kadar daha 3 defa benzin aldım. biri ilk alışımda 50 tl'likti diğerinde fulledik en sonuncusnda da ne kadar yaktığını hesap ettik. Şimdi hepsinde shell V-Power nitro+ aldım. motor daha 268 km'de en iyisini bu olarak gördüğüm için kullanıyorum. Çok uzatmıycam sizce 2014 Model yamaha ybr hava soğutmalı 125 cc bir motor için en iyi yakıt bu mu yoksa daha iyisi varmı?

  16. #16
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Our new and improved formulation is designed to start working instantly, from the moment the fuel reaches the engine. We have increased the detergent, which cleans away deposits that can affect engine performance, and also the friction modifier content. This friction modification technology has been tested with Ferrari as part of our longstanding technical partnership and is designed to instantly reduce friction in critical engine areas.This helps the engine to deliver more power to the wheels.
    Shell V-Power Nitro+ Gasohol 95 contains a powerful cleaning technology, developed to help enhance everyday driving performance and responsiveness. Its unique formulation is designed to act instantly, actively cleaning your engine, protecting vital engine parts and helping to deliver a more powerful performance.

    Shell V-Power Nitro+ Gasohol 95 is formulated to prevent the build-up of power-robbing inlet valve deposits and help remove any that have been left behind by other fuels. This turns the engine more freely, helping your engine to breathe easily and aids in the transfer of energy from the fuel to the wheels more efficiently.
    Böyle açıklamışlar. Benim anladığım, performans artışı için yüksek yanma gibi bir şey amaçlanmamış. Motor içerisindeki, enjektörlerdeki yakıt kalınıtlarını temizleyerek ve sürtünme azaltıcı içerik kullanmak suretiyle motor içerisindeki sürtünmeyi azaltarak performans artışı sağladığını anlatıyor burada. Tabii, bu yakıt içerisindeki temizleyiciler aynı zamanda enkjektörleri de temizlediği için enjeksiyonlu araçlar için çok büyük fayda sağlar.

    Yani örneklersek, Shell'in iddiası şu;

    100 birim güç üretebilecek bir motorumuz var, ancak bu motor yakıt kalıntıları ve sürtünmelerden dolayı 95 birim güç üretir. Biz, bu yakıt kalıntısı ve sürtünmeyi azaltarak (atıyorum) 98 birim güç üretmesini sağlıyoruz.

  17. #17
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Benim motorun kıtapçıkta 90 uzeri oktan tercih ediniz yazıyor bir sefer aldım benim motor bile belli ediyor hemen farkı altımdan kaçaçak gibiydi zararı varmıdır acaba ? Yoksa güzel motorun gidişi falan daha seri oluyor çünkü.
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH

  18. #18
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Zararı değil, aksine faydası var. Motorun içini temizliyor, sürtünme önleyici ile aşınmaları azaltıyor.
    MotoNoob bunu beğendi.

  19. #19
    KYorulmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2014
    Şehir
    Essen
    Motosikleti
    CBR 250r 2014(satıldı)
    Shell V Power Nitro+ 95 oktan kullanırım. Memnunum

  20. #20
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    97 oktan koyunca benim motor daha iyi gidiyor - diyen adama helal olsun derim


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)