TP'den ve 95 oktandan şaşmayın. Macera aramaya gerek yok.
TP'den ve 95 oktandan şaşmayın. Macera aramaya gerek yok.
Shell de 97 oktan benzin yok, V-power nitro+ da 95 oktan. Sadece özel katkılı, bence motor için ideal yakıt.
Arkadaşlar shell v-pover 95 oktan değil mi neden 97 diyosunuz ?
Ben shellden normal 95 aliyordum 2ay önce pompaci bundan koyalimmi diye başlıktaki benzini önerdi ne farkı var dedim,temizleyici katkısı var dene istersen dedi.tamam dedim ve hala özellikle bunu kullanıyorum çünkü diğer benzin arada tekleme falan yaptırıyordu aha yine pis benzine denk gelmişiz diyordum bunu kullandigimdan beri böyle bi sıkıntı olmadı.Motorum enjeksiyonlu. Performans arttığını düşünen arkadaşlar diğer benzinin pompasi yeşil renkli bölüme takili, bu ise kırmızı renkli bölümde takılı olduğu için ister istemez beyin size o sinyali gönderiyor :D
Bu arada ikiside 95oktan
İkiside 95 oktan, nitronun 97 adı eskiden kalma
Ben arabada da motorda da yıllardır nitrodan şaşmıyorum. İki araçta da farkını gördüm. Öyle önceden 90la gidiyodum şimdi 110 yapıyorum farkı değil ses ve motorun çalışmasının rahatlığı farkı.
Şimdi bende öyle düşündüm ama diyelimki o iç organları temizliyor peki bu temizlenen pislik nereye gidiyor?? Eğer benzinle beraber yakiliyorsa pistonda kararma yapmazmi yada enjeksiyon daki pislikleri çözücü özelliği varsa çözünce ne oluyor yanan benzine karışmadan tahliye şansıda yok benzin filtresindemi bırakıyor acaba,inşallah bilen biri gelir anlatır çünkü ben bi türlü benzin kullanarak temizliğe anlam veremedim.
aslında enjeksiyon temizleyiciler var 10 liraya satılan şimdi güvenip alınmıyorda hepsi arabalar için üretilmiş 40 litre benzine bütün hepsini koyuyosun
motor zaten 12 litre yakıt alıyo ben onu nasıl bölücemde kararında koyucam..
üstteki arkadaşında dediği gibi muhtemelen oktanı 95 ve içinde enjeksiyon temizleyici var depodaki pisliği ve enjeksiyon sisteminde bulunan pisliği çözüp egzos dan atıyor...
sanırım devamlı kullanmak gerekiyor etkisini görmek için
Daha biraz önce 20 liralık aldım ve ibremi sıfırladım bakalım kac km sonra yedege gec diyicek bana
Plasebo etkisi; kişinin aldığı ilaç (ilaç yerine verilen etkisiz ilaç) hakkında kendini iyileştireceği yönündeki düşüncesi, bu inancına paralel olarak fiziksel veya psikolojik iyileşmesidir. Bir bakıma, bireyin kendini iyileşeceğine inandırmasıdır. Alınan ilacın hiçbir etkisi olmasa bile, kişi inandığı için meydana gelen hem fiziksel hem psikolojik olarak iyileşmesidir.
Sakın ola yanlış anlaşılmasın, kendi düşüncem üzerinden minik bir latife benimki. Standart yakıttan şaşmayınız bence.
Şimdi şöyle bişey oldu, bizimkiler uzun yola gidecek benim işim vardı ben gidemiyorum. Babama dedimki kesinlikle nitro alıyosun. Neyse gitti geldiler arabaya biniyorum ama arabada bi farklılık bi terslik var bakımı yaklaştı ondan heralde diye düşünüyorum böyle bikaç gün geçti, bigün eve dönerken benzin alsammı diye düşünürken jeton düştü benzin almadım babama sordum nitromu aldın diye yol üzerinde geçtiği shelllerin hiç birinde nitro yokmuş en son normal almış ozaman işin ne olduğu açığa çıktı. Depoyu bitmeye yakınken nitroyla doldurdum durum düzeldi. Benim için durum böyle bu tür şeyler yaşadım oyüzden nitro almaya özen gösteriyorum
Bir kaç akaryakıt istasyonunda çalışmış biri olarak, mazotta tamam katkı var tanker gelince farklı tanklara dolum yapıyor.
Maalesef sizin bahsettiğiniz katkılı benzin, normal benzin ile aynı tanka dökülüyordür.. , büyük ihtimal diye soru işareti koyalım, cümlemize, başımız ağrımasın.
performansın arttığını daha fazla sürat yaptığını düşnen arkadaşlar bence en kısa zamanda eski benzin aldığı istasyonu değiştirsinler
dün gece burdan konusunca aklıma takıldı shell e mail atayım dedim az önce aradılar
arayan kişide motorcu çıktı mt 07 kullanıyormuş v power nitro kullandığını söyledi motorlar için bir zararı yok aksine dediğimiz gibi yakıt sistemini temizlioyormuş güvenle kullanabiliriz
bu olaya son noktayı koymuş olduk
benim bildiğim yakıta göre yazılımda da değişiklikler yapılır. ben arabama %20 alkol koyuyorum ve sadece opet den alıyorum yazılımda ona göre bizim pompaların 2-3 oktanı çok birşeyi değiştirmez diye düşünüyorum.
oktan, setan yanma kararlılığını artırır
Kullandığın motosiklet markası ne öneriyorsa oktan olarak o yakıtı kullan, neden macera arıyorsunki? Pistemi çıkıcaksın? Yarışmı kazanacaksın? Sadece motorunun ömrünü kısaltırsın.. Adamlar milyonlarca dolar harcayıp mühendisler tutup testler yapmış doğru oktanı belirlemiş, İcat çıkarmayın Bende denedim 600rr da 1 depo ile normalinden 15-20 km daha az yol yaptım başkada bir etkisini görmedim, belkide makina zaten canavar ondan bişey farketmemiştir..
Artı olarak kesinlikle dental_land arkadaş sonuna kadar haklı cihaza bağlamadan performansta artma olup olmadığını asla hissedemezsin, piskolojik olsa gerek.
Benim de aklımda bu soru vardı. Shell'e girince 20 TL lik yada doldur dediğimde ağırlıklı olarak fuel save koymakla beraber, bazı pompacılar power nitro koyuyor. Acaba aradaki fark kuruş dışında nedir diye düşünmedim değil Ya da 250cc lik motorda bana ne kadar performans kazandıracak ?
Shell in size önüş yapması da oldukça hoş.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)