20 bin km oldu 2 farkli motorumda denedim. Cogunlukla baska yakit kullanmadim. Titresim cok az artiyor ancak biriki defa opet aldim farki o zaman anladim. Nitro guzel yakit
20 bin km oldu 2 farkli motorumda denedim. Cogunlukla baska yakit kullanmadim. Titresim cok az artiyor ancak biriki defa opet aldim farki o zaman anladim. Nitro guzel yakit
Kesin olarak fark ediyor ses devirlenme bariz olarak, eğer bu yakıt normalse bize şimdiye kadar 2. Sınıf benzin veriyorlarmışa çıkar sonuç
Fazla kafaya takmayın 95 oktan ile 97 oktanın arasında veya nitro yok fuel save yok W/Max bilmem ne benzin arasında ki sürüş esnasında ki farkı anlayacak kişinin Türkiye de olduğunu sanmıyorum.
shell nitroyu ducati kullanırken alıyordum ama şuan petrol ofisinden başka almıyorum.
shell den sonra petrol ofisinden benzin alınca 160 km de yanan benzin ışığı 180 km de yanınca o günden sonra petrol ofisinden almaya başladım.
kawasaki vulcan s kullanırken şehir içi 4,5 litreye kadar düşebiliyorum.
şuan versys 650 var ve ortalama tüketimde şuan 4,2 litre gösteriyor ve 175. km de
Bu kadar oktan muhabbeti yerine iridyum buji takıp yaktığımız yakıttan max. verimlilik alsak daha mantıklı değil mi?
sıkıştırma oranı yüksek motorlarda yüksek oktan kullanmak gerekir. yüksek oktan daha çabuk yanar demek değil aksine daha yüksek basınçlara dayanabilir demek. düşük oktanlı yakıt yüksek sıkıştırmalarda buji ateşlemeden kendiliğinden tutuşup motorda vuruntuya sebep olabilir. O yüzden buji değiştirerek düşük oktan yakıttan daha iyi verim alamazsınız. Fakat her motorda farkeder diye birşey yok deneyip görmeniz lazım. Scoter, commuter tarzı motosikletlerde hiç fark bile etmeyebilir.
97oktan değiller bu arada 95+ diye geçerler. pompada 97 oktan benzin yıllardır yok türkiyede. Bp ultimate de çok iyi hatta bence shell nitrodan daha iyi.
gerçekten yüksek oktan yakıt arayanların tek çaresi yakıta katkı atmak. Torco, VPRacing gibi markaların oktan artırıcıları ciddi başarılı ama çok pahalı. Alternatif çözüm toluen, etanol gibi kimyasallar katmak ki onları da hem bulması sorun hem fiyatları benzinden daha pahalı.
Etanol zararlı motosikletlere.
Aracın kitapçığında yazması lazım minimum kaç oktan istediği. Fazlası gereksiz ve israf. Hissedilen fark ise büyük ihtimal psikolojik.
motosiklette hiç denemedim, arabada shell nitro'da bp ultimate'de torco vs yakıt katkısıda hatta toluende kullandım. Fark çok bariz mevcut fakat bu araçlarda ecu'da yakıta göre tekrar yazılıyor. öyleki modiyeli spor araç kullananların kanayan yarası millet kimyager oldu yüksek oktan benzin bulunamadığından. etanol yüksek oranda kullanıldığında yakıt pompası ve benzin hattına zarar veriyor fakat benzinlikten aldığınız benzinlerde de düşük oranda mevcut. saf benzin diye birşey yok zaten hepsinin içinde birçok katkı var.
sonuç olarak türkiyede yakıt kalitesi gerçekten düşük 95 bile gerçek 95 olmayabilir. O yüzden yüksek performanslı motosiklet kullananların nitro gibi ultimate gibi nispeten kaliteli yakıtlara yönelmelerini tavsiye ederim. Onun dışında ecu da vs oynama yoksa yakıt karışımlarına gerek yok tabii.
Ben taze benzin alınca bi canlanıyor gibi oluyor motor 😂 onun harici özel bi yakıtta bişey farkedemedim bir türlü hem arabada hem motorda
Eski kauçuk yakıt hattı ve yakıt sistem bileşenleri kullanan motosikletler için çok zararlı evet. Bununla birlikte yeni motosikletler buna göre üretiliyor, yakıt sistemi içinde etanolden etkilenecek bir bileşen bulunmuyor.
Türkiye'de satılan tüm benzinlerde minimum %3 etanol var zaten, kanunla sabitlenmiş. (Hatta %5'e çıkaracaklardı, yaptılar mı takip etmedim...) Türkiye'de satılan ve yeni olan motosikletler bu durum göz önüne alınarak üretiliyor olmalı.
Etanolün şöyle bir dezavantajı var; motoru uzun süre ve değişken hava sıcaklıklarında yatıracaksanız yakıtın benzin, etanol ve etanol tarafından emilen nem (yani su) kısımları ayrılabilir (phase separation deniyor, Türkçe terim ne bilmiyorum...), dolayısıyla uzun süre yatacak motor için depoyu tamamen boşaltmak veya bu ayırımı engelleyecek katkı ile birlikte depodaki havayı asgariye indirmek için tam fullemek gerekiyor...
shellden aldığım yakıtta kesinlikle fark oluyordu. gaz tepkisi vs herşey daha atikleşiyordu. lakin bi 20 km kadar daha az km yapabiliyordum.
Kesnlikle katılıyorum defalarca bizzat yaşadığım şeydir.. Sheelden alınan yakıt benzinli araçlarda performansı kesinlikle arttırıyor.. Ancak mesafe kısalıyor.. En uzun mesefayi BP nin yakıtı ile alıyorum.. Ancak performans farkedilir seviyede düşüyor.. Atmosferik araba yada motosiklette yaşadığım durum budur..
Ayrıca herşey kagıt üzerindeki verilerden ibaret değildir.. Dünyanın en güçlü akaryakıt markaları tabiki müşterisini elinde tutacak bazı argümanları kullanmak isteyecektir.. Ki bunu yapıyorlar zaten..
Motorumun kitapçığında E10 yakıt kullanılması tavsiye ediliyor ve sıkıştırma oranı 11.5/1
Bu durumda hangi benzini kullanmalıyım?
turkiyede e10 diye bir yakıt satışı benim bildiğim kdarıyla yok e10 demek yüzde 90 benzin yüzde 10 ethanol demek. pompadaki benzinlerde zaten ethanol var ama oran yüzde 10 değil yüzde 5 falandır. ekstradan ethanol bulup eklemenize gerek yok ki zaten bulması zor ve pahalıdır oranı ayarlamakta kolay değil. normal benzin alıp devam edin bir zararı olmaz. nitro/ultimate ya da benzeri performans yakıtları almanız faydanıza olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)