Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Shell Nitro+ yakıt ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    20 bin km oldu 2 farkli motorumda denedim. Cogunlukla baska yakit kullanmadim. Titresim cok az artiyor ancak biriki defa opet aldim farki o zaman anladim. Nitro guzel yakit


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Kesin olarak fark ediyor ses devirlenme bariz olarak, eğer bu yakıt normalse bize şimdiye kadar 2. Sınıf benzin veriyorlarmışa çıkar sonuç

  3. #43
    hguzeldal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2018
    Alıntı cesur509 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    97 oktan benzin ile 95 oktan benzinin karıştırılması bile doğru değil. Ya 95 olacak yada 97 oktan.

    Birde netten biraz araştırdığınızda 97 oktan benzinin motosikletlerin ( özellikle küçük cc ) vuruntulu çalışmasına neden olduğunu ve kullanılmaması gerektiğini bulabilirsiniz.
    Bende de tam tersi. Motorun vuruntusu düzeliyor Shell Nitro’da 🤓

  4. #44

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Fazla kafaya takmayın 95 oktan ile 97 oktanın arasında veya nitro yok fuel save yok W/Max bilmem ne benzin arasında ki sürüş esnasında ki farkı anlayacak kişinin Türkiye de olduğunu sanmıyorum.

  5. #45
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    97'mi kaldı?
    MSMorkan bunu beğendi.

  6. #46
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    shell nitroyu ducati kullanırken alıyordum ama şuan petrol ofisinden başka almıyorum.
    shell den sonra petrol ofisinden benzin alınca 160 km de yanan benzin ışığı 180 km de yanınca o günden sonra petrol ofisinden almaya başladım.
    kawasaki vulcan s kullanırken şehir içi 4,5 litreye kadar düşebiliyorum.
    şuan versys 650 var ve ortalama tüketimde şuan 4,2 litre gösteriyor ve 175. km de

  7. #47
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Bu kadar oktan muhabbeti yerine iridyum buji takıp yaktığımız yakıttan max. verimlilik alsak daha mantıklı değil mi?

  8. #48

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    sıkıştırma oranı yüksek motorlarda yüksek oktan kullanmak gerekir. yüksek oktan daha çabuk yanar demek değil aksine daha yüksek basınçlara dayanabilir demek. düşük oktanlı yakıt yüksek sıkıştırmalarda buji ateşlemeden kendiliğinden tutuşup motorda vuruntuya sebep olabilir. O yüzden buji değiştirerek düşük oktan yakıttan daha iyi verim alamazsınız. Fakat her motorda farkeder diye birşey yok deneyip görmeniz lazım. Scoter, commuter tarzı motosikletlerde hiç fark bile etmeyebilir.

    97oktan değiller bu arada 95+ diye geçerler. pompada 97 oktan benzin yıllardır yok türkiyede. Bp ultimate de çok iyi hatta bence shell nitrodan daha iyi.


    gerçekten yüksek oktan yakıt arayanların tek çaresi yakıta katkı atmak. Torco, VPRacing gibi markaların oktan artırıcıları ciddi başarılı ama çok pahalı. Alternatif çözüm toluen, etanol gibi kimyasallar katmak ki onları da hem bulması sorun hem fiyatları benzinden daha pahalı.
    MSMorkan bunu beğendi.

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Etanol zararlı motosikletlere.

    Aracın kitapçığında yazması lazım minimum kaç oktan istediği. Fazlası gereksiz ve israf. Hissedilen fark ise büyük ihtimal psikolojik.

  10. #50

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    motosiklette hiç denemedim, arabada shell nitro'da bp ultimate'de torco vs yakıt katkısıda hatta toluende kullandım. Fark çok bariz mevcut fakat bu araçlarda ecu'da yakıta göre tekrar yazılıyor. öyleki modiyeli spor araç kullananların kanayan yarası millet kimyager oldu yüksek oktan benzin bulunamadığından. etanol yüksek oranda kullanıldığında yakıt pompası ve benzin hattına zarar veriyor fakat benzinlikten aldığınız benzinlerde de düşük oranda mevcut. saf benzin diye birşey yok zaten hepsinin içinde birçok katkı var.

    sonuç olarak türkiyede yakıt kalitesi gerçekten düşük 95 bile gerçek 95 olmayabilir. O yüzden yüksek performanslı motosiklet kullananların nitro gibi ultimate gibi nispeten kaliteli yakıtlara yönelmelerini tavsiye ederim. Onun dışında ecu da vs oynama yoksa yakıt karışımlarına gerek yok tabii.

  11. #51

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şimdilik bir kundial
    Ben taze benzin alınca bi canlanıyor gibi oluyor motor 😂 onun harici özel bi yakıtta bişey farkedemedim bir türlü hem arabada hem motorda

  12. #52

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etanol zararlı motosikletlere.

    Aracın kitapçığında yazması lazım minimum kaç oktan istediği. Fazlası gereksiz ve israf. Hissedilen fark ise büyük ihtimal psikolojik.
    Eski kauçuk yakıt hattı ve yakıt sistem bileşenleri kullanan motosikletler için çok zararlı evet. Bununla birlikte yeni motosikletler buna göre üretiliyor, yakıt sistemi içinde etanolden etkilenecek bir bileşen bulunmuyor.

    Türkiye'de satılan tüm benzinlerde minimum %3 etanol var zaten, kanunla sabitlenmiş. (Hatta %5'e çıkaracaklardı, yaptılar mı takip etmedim...) Türkiye'de satılan ve yeni olan motosikletler bu durum göz önüne alınarak üretiliyor olmalı.

    Etanolün şöyle bir dezavantajı var; motoru uzun süre ve değişken hava sıcaklıklarında yatıracaksanız yakıtın benzin, etanol ve etanol tarafından emilen nem (yani su) kısımları ayrılabilir (phase separation deniyor, Türkçe terim ne bilmiyorum...), dolayısıyla uzun süre yatacak motor için depoyu tamamen boşaltmak veya bu ayırımı engelleyecek katkı ile birlikte depodaki havayı asgariye indirmek için tam fullemek gerekiyor...

  13. #53
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de satılan tüm benzinlerde minimum %3 etanol var zaten, kanunla sabitlenmiş. (Hatta %5'e çıkaracaklardı, yaptılar mı takip etmedim...) Türkiye'de satılan ve yeni olan motosikletler bu durum göz önüne alınarak üretiliyor olmalı.
    Burada yuzde 10 sanirim. Ama etanolsuz benzin satan yerler de var.

    Bu arada etanol katkili benzin mesafeyi az da olsa azaltiyormus. Etanol molekulun enerjisi benzin icindeki diger bilesiklerden daha azmis. Yani ayni miktarda benzine daha az gidiyoruz.

  14. #54

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot / Django
    shellden aldığım yakıtta kesinlikle fark oluyordu. gaz tepkisi vs herşey daha atikleşiyordu. lakin bi 20 km kadar daha az km yapabiliyordum.

  15. #55

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Kesnlikle katılıyorum defalarca bizzat yaşadığım şeydir.. Sheelden alınan yakıt benzinli araçlarda performansı kesinlikle arttırıyor.. Ancak mesafe kısalıyor.. En uzun mesefayi BP nin yakıtı ile alıyorum.. Ancak performans farkedilir seviyede düşüyor.. Atmosferik araba yada motosiklette yaşadığım durum budur..

    Ayrıca herşey kagıt üzerindeki verilerden ibaret değildir.. Dünyanın en güçlü akaryakıt markaları tabiki müşterisini elinde tutacak bazı argümanları kullanmak isteyecektir.. Ki bunu yapıyorlar zaten..

  16. #56
    tanermavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Motorumun kitapçığında E10 yakıt kullanılması tavsiye ediliyor ve sıkıştırma oranı 11.5/1
    Bu durumda hangi benzini kullanmalıyım?

  17. #57

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    turkiyede e10 diye bir yakıt satışı benim bildiğim kdarıyla yok e10 demek yüzde 90 benzin yüzde 10 ethanol demek. pompadaki benzinlerde zaten ethanol var ama oran yüzde 10 değil yüzde 5 falandır. ekstradan ethanol bulup eklemenize gerek yok ki zaten bulması zor ve pahalıdır oranı ayarlamakta kolay değil. normal benzin alıp devam edin bir zararı olmaz. nitro/ultimate ya da benzeri performans yakıtları almanız faydanıza olur.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)