Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Gozluk kullanimi ve motosiklet

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Konu Superevariders ta acilmisti. Oraya yazdigim yaniti sizlerle de paylasayim istedigim icin buraya da postaliyorum arkadaslar...
    DD

    ---------------
    Gozlukte bugulanma sorununun kaskin acilir ceneli olmasi ile ilgisi yok ... Yani tam kapali kasklarda da aynisi olabilir. Acilir ceneli olanlardan benim kullandigim Schuberth in vizorun yanlardan (sag yada sol yada ikisi birden) 1-2mm one kayma ozelligi var, bugu sorununu cozuyor. Numarali ve cam gozluk kulaniliyorsa tavsiye ederim.

    "maske" diye behsedilen sey "deflector" mudur bilmiyorum, deflector burnu orten ve nefesi asagiya yonlendiren bir aksesuar ve bugu sorununa (ozelikle vizorun bugulanmasi) caredir.

    Alttaki resimde bir deflector goruluyor.



    Balaklava goz altlarindan nemli ve sicak havayi dogrudan gozlugun icine ufluyor ve cok tehlikeli bence.

    Organik camlar daha zor bugulanir cunku isiyi cam a gore daha zor iletir. (soguk havada cam buz gibidir, akrilik daha sicaktir gibi) sicak hava ne kadar soguk yuzeye carparsa bugu o kadar kolay olusur.

    Rauf un bahsettigi polarize gozluk meselesini ben yazmistim forumlarda. Bu gozlukler yatay refleksiyonu ortana kaldirir ve onunuzde siyah buz, hafif buzlanma, su birikintisi, kırağı, çiğ, yag, yakit, cop arabasindan dokulmus su, taze asfalt vs. tehlike gorunmez hale gelir. Ayrica akrilik vizor ve motor on caminda rengarenk hareler ortaya cikar ve gorusunuzu bozar. Motosiklette tavsiye etmem.

    Sari (daha dogrusu "amber") gozukler gorus acinizi genisletmez. (aslinda en genis gorusacisi tabii ki ciplak gozle olandir) ancak ozellikle aksam ustu, geceye girerken alacakaranlikta hatlari keskinlestirir, (sebebi tam bilinmemekle birlikte) gunduz-gece arasinda gorev farkliligi olan isik algilama hucrelerinin (konik ve silindirik hucreler) adaptasyonunu hizlandirir, yardimci olur. Gunduz mavi ve turuncunun kontrastini artirir (bu yuzden trap, skeet gibi sportif aticilar kullanir) Bu saatler disinda (safak ve aksam alacakaranligi) amber gozluk bizim pek isimize yaramaz. (bir de karda yarar ama karda motosiklet kullanmayacaginizi varsayiyorum :wink: )

    Ileri derece miyop motorcular icin en iyisi lasik ameliyat deniyor. Olanlar cok memnun, ve iyi bir gozluk fiyatina yapiliyormus TR de diye duyuyorum. Bir operator Dr. arkadasim oldu Cerrrahpasa dan, bir de Realbiker (diger forumlardan ) her ikisi de son derece memnunlar.


    Motorize
    fakat açılır kask ile seyahat ederken yada normal kaskla vizör açıkken kesinlikle gözlük kullanılmalı diye düşünüyorum
    demis... "acik vizorle motosiklet kullanmak" kitabimda yazmiyor, oyle sey olmaz. Cirilciplak motor kullanilir, yine de goz koruma olmadan kullanilmaz. Ister surucu ister yolcu olsun goz koruma bu isin 001No lu kanunudur. Kisaca, gozlugun yoksa vizoru acma luksun yoktur. Gozune hicbirsey kacmasa bile goz kurulugu yeterince tahrip edicidir. 3/4 tip kask kullananlarda varsa armizda yanlarinda visin vb. damla bulundurup molalarda damlatmalilar. (yakindan Ralli izlemisseniz gormussunuzdur, servis noktasinda birisi muhakkak elinde goz damlasiyla bekler)

    Gunes gozlugu hepimizin kullanmasi gereken bir aksesuar, ve bazen hayati bile olabilir. Ancak istenmeyen yansimalar (gozlugun ic yuzeyinde kendi gozunuzun yansimasi) ve tunel-golge gecislerindeki takma-cikarma islemi zorlugu nedeniyle ben yine Schuberth yada Nolan in kendinden gunes vizorlu kasklarini oneririm. Bir defa kullanan baska tur kaska gecemiyor, o kadar kullanisli...



    Numarali gozluk kullananlar icin bu tip bir kask sanirim zorunlu gibi bir sey. Yada numarali gunes gozlugu kullanacak, hava karardiginda renksizi ile degistirecekler.

    Vizoru filmlenmis (aynali yada fume) kasklar gunduz icin olabilir tabii ama pek cok ulkede illegaldir, cunku suruculer bunlari gece cikartip renksizleriyle degistirmiyorlar. Yani yaninizda bir de renksiz vizor tasiyip karanliktan once bunu degistirmeniz gerek. (kanunla ilgisi yok, guvenlik meselesi tabii ki)

    Renkli vizorun bir baska hendikapi ise yuzunuzun gorunmuyor olmasidir. Oysaki yuzunuzun gorunmesi trafikteki diger araclarla haberlesmede kullandiginiz cok onemli bir "vucut dili" dir. Gorunmuyor olmasi ayrica bizi asiri agresif gorunumlu yapiyor ki bu da sanilanin aksine "cool" olmayip pek hos bir imaj sayilmayan "serseri" sinifina transfer olmamizi kolaylastiriyor. Ayrica ben bir motorcu olarak kaski bu tip olan biriyle beraber surmek istemem dogrusu... dusunsenize bir sey diyeceksiniz karsinizda renkli plastik bir top... Buyrun konusun bakalim... :D

    Colormatik gozlukler UV isinlari ile calistigindan ve kask vizoru UV filter ettiginden ise yaramaz. Yani bu tur gozlukler kaskin icinde kararmaz. Bosuna bunlara ekstra para vermeyin.

    Hard enduro - MX meraklilari icin zaten vizorsuz acik kask ve bir goggle kullanmak sarttir. O efor icinde yazin bile vizor bugulanir cunku.


    Bir diger goggle kullanma sarti tabii ki acik kaskli cruiser suruculer icin var. Gunes gozlugu hem yeterince saglam bir cami olmadigindan hem de goz kurulugu, toz, bocek gibi maddeleri engelleyemediginden goggle muhakkak takilmalidir.



    "Gordugun kadar git" ve "nereye bakarsan oraya gidersin" kanunlarindan dolayi kusursuz gorus bizler icin cok onemli. Numarali gozluk kullaniyorsaniz, bu cok dusuk dereceli bile olsa takin. Lens kullaniyorsaniz vizoru acmayi kesinlikle aklinizdan bile gecirmeyin arkadaslar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    .çok faydalı oldu yazının içine benimde düşündüğüm ve merak ettiğim şeyler vardı.Bizi bu konuda da aydınlattığınız için teşekkürler.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  3. #3
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    kask içine gözluk takmanın bir zararı varmı acaba bunun testleri yapılmıs mı? Kaza anında bi etkisi oluyormu?

  4. #4
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı
    kask içine gözluk takmanın bir zararı varmı acaba bunun testleri yapılmıs mı? Kaza anında bi etkisi oluyormu?
    Yazimi
    kusursuz gorus bizler icin cok onemli. Numarali gozluk kullaniyorsaniz, bu cok dusuk dereceli bile olsa takin
    . seklinde bitirmistim... tabii ki takmaniz lazim. Ideali organik camli ve saplari oldukca ince bir gozluk olmali.

  5. #5

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    ya benim ciddi bi göz bozukluğu problemim var ama daha operasyon için önerilen yaşa ulaşmadığım için yaptırmıyorum, lens kullanıyorum kaskın içinde ben çünkü gözlük takınca gözlük kaskla beraber hareket ediyo(ne kadar olsa kask giderken az biraz titriyo) bu da görüntüyü ciddi bi şekilde bozuyo özellikle caaanım Türkiye'min kaymak gibi pürüzsüz :geek: yollarında
    imza, safrane

  6. #6
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    ilk motor kulanırken ben kask kullanmadan önce güneş gözlüğümü eksik etmezdim çünkü hem rüzgar hemde sinekler gözlerin baş düşmanı (DD abi kızacak gene)
    ama şimdi güneş gözlüğümüde takıyorum kask ile beraber buğulanmaya çare bence vizör açıkken iyi oluyor
    ERASER WİLL COME BACK


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler