Merhaba Arkadaşlar .
Motor Kıyafetleri Ekipmanları Kask Vs Olduktan Sonraa Ne Kadar Güvendeyizz?
Merhaba Arkadaşlar .
Motor Kıyafetleri Ekipmanları Kask Vs Olduktan Sonraa Ne Kadar Güvendeyizz?
Biz önlemimizi doğru ekipmanlar ile alalımda... Takdir Allaha kalsın
her hangi bir önlem almadan motosiklete binip kaza yaptığını düşün
Doğru Ekipman Derken Kalite Konusu Mu ? Benim Kask Var Kafama Büyük Geliyo Motorla Birlikte Verdiler Geriye Dönmeye Gelmiyor Kask Kayıyor Sırf Bu Yüzden 3 Kaza Atlattım Bedava Gelmişti Kask O Kadar Yani :D
Otoritelerin tavsiyelerine göre; Kaza anında kaskın olması bir işine yamaz... Kafandaki kaskın, kafa yapına uyum sağlamaması yüzünden
Benim parasız gezdiğim zamanlar oldu, ama yinede gidip en azından LS2 aldığım zamanlarda oldu...
Bu biraz insanın canını, sağlığını gözetmekle ilgili bir konu gerçi. Canını, sevdiklerini seviyorsan... ÖNLEMİNİ ALIRSIN ARKADAŞ ! Bu kadar basit.
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
Siz Çok Tecrübelisiniz Ben Daha Yeniyim Kasksız Geziyorum Ama Bilmiyorum Yaa Ne Kadar Fiat Biçirlir Kask'a Standart ?
Tecrübenin bir sınırı, haddi yoktur. İnsanoğlu daima yeni şeyler öğrenir...
"Motorcuyum" bu anlayış bambaşkadır. Bir örnek teşkil eder topluma... Yardımlaşma, selamlaşma vs... Bence tabi.
Kask takın, takmayın. Bu insanın canına ne kadar değer verdiğini gösterir.
Fiyat olarak LS2 markası en alt segment bence. 100 liradan başlar kask fiyatları, kullanılabilirlik açısından. 4.000Tl fiyatlara kadar çıkar.
Birde Neden Hep Böyle; "İlk Harf" Daima Büyük Olucak Şekilde TÜRKÇEYİ Katlettiniz, Anlamadım.
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
hayırlı akşamlar... kaska biçilecek rakam senin kesene göre 110-120tl den ls2 ler başlıyor bu markanın 350tl ye kadar ürünleri var ama 300-350tl verdikten sonra ls2 alınmaz... kafana büyük gelen bir kaskı takmaktan yada hiç takmamaktan daha iyidir kafana tam oturan bir kaskı takmak...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:32 ----------
200-300 arasına lazer - airoh gibi markaların ürünlerini bulabilirsin...
ls2 gdr ve birkaç firmanın uygun fiyatlı kaskları var. 100-120 tl den başlıyor. kask takmak özellikle yakın mesafeler için alışmadan sıkıcı olabilir. ama bizzat tecrübe ettim gerçekten işe yarıyor. kask olmasa şu anda çenesi kırık veya yüzü zedelenmiş birisi olabilirdim birkaç sene öncesine kadar. ufak tefek kazalardan bile yüzünde iz kalmaması kalıcı beyin hasarı vs olmaması için kafanıza uygun bir kask alın. yolcu için de ortalama ölçülerde belki daha alt model ama sağlam bir kask gerekli.
Hayabusaya binip ls2 takanıda gördük kaskta ucuza kacma bende ls2 kullanıyorum parasına göre iyi bir kask
wiwi maxem var bunlardan uzak dur
bak sayın kardeşim uzun uzadıya yazacağım için kusura bakma
bu yazdıklarım sadece VAN ilinde yaşadıklarım diğer şehirlerdekini yazmıyorum
ben evden motosikletime binmeye giderken mutlaka
Kask, Ceket, eldiven eğer hava sıcaksa dizlik soğuk ise pantolon + dizlik alırım
neden pantolon artı dizlik dersen pantolonun koruması bir kazamda yetersiz geldiğini gördüm o yüzden
kısa kalıyor
şehir içinde asla hız yapmam
motosiklet teorisi kitabını okuduysan oradaki kurallara neredeyse bire bir uyarım
benimle gezip görenler nasıl sürdüğümü görmüşlerdir.
yıl içinde ortalama 2-3 kazaya karışıyorum genelde yaptığım kaza şekli
kırmızı ışıkta durduğumda sağdan emniyet şeridinden gelen hıyarın bana dokunup motorumu düşürmesi şeklinde olur
ki bundan genelde hiç bir zarar almadan kurtulursun
ikinci kaza şeklim sağda parketmiş hıyarın yola hiç bir sinyal vermeden atlamasıyla olur
ki bu durumda kendimi motordan atarım (sakın tutmaya çalışma arabanın altında kalırsın)
niye hıyar dediğime gelirsen eğer sinyal verse ben tarayarak gittiğimden görüp önlem alacam
bu durumda genelde yerde 1-2 metre sürüklenirsiniz(attığım için öyle çarpsan farklı yaralanma ihtimali var) üzerinizde koruma kıyafeti yoksa sürtüğün yerler çizilir
kıyafet varsa hiç bişey olmaz kalkar gider hıyara bağırıp çağırırsın
3. ve en çok yaşadığım kaza şekli
kavşaktan kontrollü bir şekilde geçerken özellikle karşıdan gelen hıyarın hiç bir sinyal vermeden U dönüşü yapması veya sola kırması
neden dersen kavşaktan kontrollü şekilde geçerken siz sağınıza veya solunuza bakarsınız karşıdakinin düz gideceğini hesapladığınızdan
birkere bakarsınız ve sinyal vermiyor, tamam bu düz gidecek diyip devam edersiniz
ben bu durumda yine motordan atlarım
(durabileceğim mesafede dururum atlamam sakım 50 metre öteden atma kendini yere)
yine korumalı olduğum için hiç bir şey olmaz
ama o kazaların aynısını korumasız yapan birkaç çocuğu ameliyat etmişliğim vardır
3 sene önce ışıklarda full korumalı dururken yanıma gelip dalga geçen apaçiyi 1 saat sonra kafa tası kırıldığı için ameliyat ettik
sadece 50 ile arabaya çarpmıştı o kadar
yani uzun lafın kısası bir yere böcek gibi çarpmadığın sürece 70 altı hızlarda ekipmanlar seni %99 korur
(bu arada 3. kaza şeklini artık 2 senedir yaşamıyorum çünkü karşıdan gelenin dönme ihtimalini de hesaplayıp öyle giriyorum kavşaklara)
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
otopsici kamikaze pilotları gibiymişsin maaşallah :D
Her güzel şey tehlikelidir.Motor Türkiye şartlarında her güzel şeyden daha tehlikelidir.50-60 km ile giderken full korumayla da ölebilirsin,200 ile giderken yara almadan da kurtulabilirsin bu Allah'ın emri.
Ben gidip 1000 liralık kask değilde sürüşüm konforlu düşünce korusun diye 450 liraya exo 500 aldım iyi ki de almışım.montum 600 liralık deri değilde 220 liralık bering aero.eldivenimde 100 liralık bering.2 kere kaza yaşadım,düşme anında ilk önce bacaklar,sonra eller,sonra dirsek omuz,en son kafa darbe alıyor.tabi bu hızına kaza şekline göre değişebilir.benim kazalarımda sıralama böyleydi ama kafadan hiç darbe almadım.montum ve eldivenim olmasaydı parmaklar ve dirseğim kırılırdı(30-40 km hızla)ama aşağı bölgede hiç koruma olmadığından ayak bileğimde vs sıyrılma oldu.
Sen tedbirini al taktir Allah'ın.
Ya kamyonun altına girersek korumalarda kurtarmaz bizi lastiklerin altına girersek
yol motorlarında genelde ölümlü kazalar iki nedenden oluyor. birincisi hızla sabit(ya da başka bir araç gibi hareketli) bir cisme çarpma ikincisi ise sürtünme. yüksek hızlarda üzerinde giydiğin kıyafetin yaralanma ve ölüme yol açmamak için yapabileceği çok az şey var, araba bile yüksek hızlarda başka bir cisme çarptığında içindekileri doğru düzgün koruyamıyor. ancak ikincisi direkt korumayla ilgili. doku kaybına sebep olmaması için mont, dizlik ve eldiven giymeden asla yola çıkmayın. motosiklet pantolonu giymek daha az ölümcül olduğunu düşünebileceğimiz bacaklarınızı kurtarır. çizme ayaklarınızın kırılma ihtimalini azaltır. boyunluk keza hayat kurtarır. mümkün olan her korumayı her zaman giymelisiniz.
kask takmayan adama zulüm gelir bunlar.
benim iki kazam oldu birinde alkollü idim. ne yaptığımı bilmiyordum. tam bir gerizekalılık. affı yok. uyarı aldım yukardan. bir daha da cebimde anahtar varken ağzıma almadım.
diğerinde de bir sene geçmeyen yaralarım oldu. oysa korumam olsaydı sadece tatli bir anı kalacaktı
koruma kullanan adam ile kullanmayan adam arasındaki fark kasap ile kurbanlık koyun arasındaki fark kadardır.
ne kaskmış be arkadaş sizin orada hadi biraz pahalı olsa 150 tl olur ls2
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)