Neden yatıyor bu motosiklet
Reklamlar
-
Öncelikle saygılar sevgiler.
Konuyu yanlış yere açtıysam simdiden özür dilerim.Konusu siler yada taşırsanız sevinirim.Sıkıntıma gelecek olursak aşşağıya yazıyorum varsa hal çaresine bakayım saygılar.
Arkadaşlar öncelikle selamlar,uzun zamandır forumu takip ediyorum.Üye oldum bir kaç sorum olacak cevaplarsanız minnettar kalırım.Motorumu yeni aldım Mondial MCT 250 km düşük temiz çiziksiz sorunsuz.Motosiklet ilk motosikletim oldugundan biraz zorluyor beni.Vites göstergesi olmadığı için hangi vitesdeyim kestiremiyor şu ana kadar 2 kere bindim.Ve ikisindede yan yattım.Birincisi hafif hızla mx 10 km dönerken motoru yatırdım.İkinciside yine 10km hızla ıslak zeminden geçerken kendimi yere yatmış buldum.
Acemi oldugumu kabul ediyorum .Lakin fren sıkmadım yavasca geceyim dedim arka teker kaydı yattım.Korumalara para harcadım eksik hiç birşeyim yok .Botlarımda kullanışlı full korumalı ama hava sıcak diye giymedim sağ ayağımda morluklar oluştu .
Şimdi sizlerden istediğim bu hızlarda düşmemin sebebi acaba lastiklermi?
Bu güneşli havada en ufacık bir su birikintisinde düşersem diye tribe girdim binemiyorum şu an korkumdan ,böyle hız meraklısı bir adam değilim sırf haftasonları gezmek için aldım.
Bana önerebileceğiniz arka lastik varmı hesaplı beni üzmeyecek birşey?
Ön koruma demiri siparişi verdim belki yararı olur diye ,siperlik felanda aldım şu an evde duruyor gidip taktırıcam.Bilginiz dahilince motosikletime uygun lastik modeli yada numarı vs yazarsanız hemen almak taktırmak istiyorum saygılar sevgiler.
Reklamlar
-
viraja çok dar girme hızın az doğal olarak dengede az yatarsın. Arka frene basma direk viraj dışına gidiyor yatıyor ön frenede basma motor yatıkken dikleşmeye çalışır yatarsın vites düşürme arka frene basar gibi davranır yatarsın.
-
slm kardeşim bende bir mct kullanıcısıyım ama uzun seneerdir motor kullanıyorum mct ile ilgili sana sunları söyliye bilirim orijinal lastikleri asfalt kalitesi düzgün olduğunda yol tutuşu güzel virajlarda cok güzel dönüyor kuru havada tabiki bu lakin az bi kum _su _beyaz yol çizgisi gördüğü zaman motor adeta terbiyesizleşmeye başlıyor yerli yersiz kıç kaymalar yokuş yukarı çıkarken uzun patinaj çekmeler inatlaştıkça lastik yakmalara kadar gidiyor bütçen müsaitse yeni başlayan biri olduğun için hemen deiştir derim tavsiyem bu yada yolda giderken gözlerinle asfaltı iyi analiz yap virajları dönerken gaz verme dewirde düşme yani bilinçli ol ayrıca dikkat et mct nin kasası ağırdır düştünde altında kalma sakın ayaklarına ciddi zararlar verir 160 kg ağırlık var motorda eyerki istanbuldaysan buyur gel yanıma her kouda yardım ederim uygulamalı olarak görmüş olursun motor tamir dükkanım yok sadece artık motorculardan bıkkınlık çekmiş biriyim kendi tamirimi kendim yaparım hep benim suan kullandığım mct tem özel yapım yaptım ustunde ön cam -püsküller-yan çantalar-ses sistemi-araç sarjı bile var altın rengi kaplaması mevcut hepsini kendim yaptım bir vida sıkıpta 5 lira isteyen insanlardan uzak dur aman he kardeşim.. her sorunu cevaplarım..
-
Çoğunlukla tecrübesizlikten, biraz da lastikten yatmış. Biraz alıştırma yap.
-
Hızın çok düşük olduğu için motor çok ağırmış gibi gelebilir virajı geniş al gerekirse ayağını yere sürttürerek git
-
motor 160 kg diyorum boşa galiba yeri geldinde ben bile zorlanıyorum artcılı sürüşlerde ..
-
Hiçkimsenin düşmeyeceğinin garantisi yok,motora alışana kadar böyle şeyler başına gelebilir, yan yatırmayı bırak ciddi kaza bile yapabilirsin,
2 sene mz251 kullandım doğu alman malıydı,ondada vites göstergesi yoktu,ama motoru tanıdıktan sonra herşey sıradanmış gibi gelmeye başlar
-
İlginiz için teşekkürler ,benim bu yan yatmalarımın sebebi virajda düşük hız olabilir evet doğrudur.Peki bu ıslak zemin için tavsiyeniz varmı yavaş geçiyorum yine kayıyor.Yağmurlu ıslanmış zemin için lastiğimi değiştireyim saygılar.Önereceğiniz bir lastik çesidi varmıdır?
-
ıslak zeminde örneğin viraj dönerken kendini asla yatırma dik oturuş pozizyonunu mutlaka koru birde aşırı gaz açma altında motor hız bakımından iyi olmıya bilir fakat 1-2-3 viteslerde torku yüksektir arkasıda hafiftir motorblogu ön kısımda olduğu için ve agır olduğu için yağışlı havada yerde su ve kum v.b seyler olduğunda hemn hızı azalt ve motoru mumkun mertepe dik tut birde kardeşim mutlaka o motora önkoruma demiri tak düştüğünde uzulme benden söyleme 45 tl demir fiyatı lastik olarak mischell marka veya metzeller tavsiyem çıkma olarak ben hayla orijinal leri kullanıyorum.
-
Dilersen bu kitabı ve benzerlerini bir güzel oku. Çok yararı olacağı kanısındayım...
Sonra öğrendiklerini, güvenli (az trafikli) iyi asfaltlı bir yerde dene, sonra sıkılmadan tekrar tekrar beyninin kas belleğine işle bunları. Ve mümkünse sana rehber olacak birileri ile arkadaşlık et (yolda hatalarını görüp düzeltebilecek) ya da eğitim al...
Çok temel düzeyde basit ama önemli konular var. Düzeyini bilmediğim için kabaca söylüyorum: Bu temelleri iyi almaya bak...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)