Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Toplu Sürüşlerde Canavarlaşma İçgüdüsü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    2010 yılında araba ile çarşı merkezine yakın bi yerden ilerlerken, mecbur sokakta yapılan bir ev düğününün içinden geçmem icap etti. ben arkadayım önümdede şu geniş olan eski tip chevrolet var. neyse adamın biri mercedesi çift park yaparak yola bırakmış ben geçerim ama chevrolet çok zor geçeceği bir yoldu. derken chevrolet i bi sağ bi sol derken sağ kapı koluyla (krom) mercedesin sol tarafına kasıtlı olmadan sürttü. hemen düğün evi adamın başına toplandı. ordan yeni ergenin biri çıktı ve adama ağıza alınmayacak küfürlerle camdan saldırdı. bu grup psikolojisi ni sadece motorculara bağlamak yanlış olur. düğün konvoylarında dahi ufak bir hatada tüm araç sürücüleri saldırı savunmasına geçiyor. normal durumlarda bize saygı olmadığı için ki atv motor terörü dedikten sonra olacağı varsada olmaz bizde 5-6 motor bir araya geldiğimizde doğal olarak saldırı konumunda gezebiliyoruz.
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BURGMAN UH 200
    Alıntı yiqit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu adam haklı değil. Sağdaki vinç çok net görülüyor, adamın yeri olmadığını sola geçeceğini bilmek için kahin olmaya gerek yok.
    dockerengin ve mete_han bunu beğendiler.

  3. #23
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Bu tip sürücülerle 10 m. yan yana gitmem.

    Sıklıkla toplu sürüş yaparız. 10-20 motor kadar oluruz genelde. Bir hiyerarşi, yelek, ast-üst vs. işlerimiz yok. Herkes birbirini sever sayar arkadaş grubumuzda. Yeni gelen bizi tanımayan adam da, getiren arkadaşından almıştır tüyoları uyar bize. Grupta herkes bilir ki arkadan gelen onu geçmeyecek, çoğu zaman grubun önünden giderken uzun süre dizik aynasına bile bakmadığımı fark ederim. İşte o zaman grup sürüşünün huzuru, güveni ortaya çıkar. Kimse kimsenin teker izinden gitmez, ama aramızda hiç bir zaman da konuşulmamıştır, sürüş kuralları vs. kendiliğinden gelişir hep. Zaten diğerine saygılı, bilinçli adam da bu şekilde sürer. Ara sıra dikiz aynasında bir karışıklık peydahlanır, bir şeyler yanlış gider, düzen bozulur, sinirler gerilir tedirginlik artar. Ne oluyor diye baktığımda ya araya trafikten apaçinin biri girmiş bizim motorlara hava atmaya çalışıyor, ya da tahammülsüz bir otomobil sürücüsü taciz ediyordur. Hemen fark edilir bu durum. Birden bire tüm tadımız kaçar .Bu durumda genelde yol veririz, apaçi de bir iki ısrardan sonra devam eder yoluna.

    Grup sürüşündeki vandalizim pek yaşanmaz dediğim gibi. Ama hiç olmadı desem de yalan olur. Bir kez kavacık, riva arasında sıkışık trafikte beyaz mercedesiyle makas atan bir bey amca uzunlar, sisler ne var ne yoksa yakıp kıçıma 10 cm kalana kadar girip taciz etmişti. Farlarından dikiz aynalarım iptal oldu. İntercom'la arkadaki arkadaşla konuşuyordum. Onun yönlendirmesiyle sağa attım kendimi. Yoksa sağ müsait mi değil mi imkanı yok görmemin. Konuştuğum eleman, yanımda çalışan genç tekniker bir arkadaş. Duruma sinirlendi haliyle. (şaka maka bir kaç kez 5-10 cm arkamda acı fren yapa yapa sıkıştırdı hayvan herif- geberiyordum) başladı herifi kovalamaya. Bir yandan da benimle konuşuyor. Ben de takıldım peşine ama durdurmaya. Bizi gören grup elemanları da fırladı. Mercedese yetiştik haliyle , içine baktım ak saçlı 60 yaşlarında bir herif. Zaten yüzü de saçına dönmüş korkudan. 150 civarı hıza çıktık o ara. Diğer arkadaşlar önde olduklarından hadiseyi tam görmemişlerdi. Ben intercomdan telkin ettim de elemanı, çektik sağa.

    İnsan oğlunun doğasında var elbet. Ama adamın zaten ödü bi yerine kaçmış, panik halinde gazlıyor, önüne motorla geçmek durdurmaya çalışmak, ölüme davetiye...

    Vel hasılı, yine de benim hatam diyorum. Adamın makasla geldiğini farkettiğim halde kendimi güvenli bir yere daha önce atmam gerekirdi.

    Asıl grup konusu açılmışken ben de sıkıntılı bir durumu hatırlatayım. Grup sürüşünde geride kalma psikolojisi. Kendinden daha tecrübeli veya daha yüksek CC de motorlarla sürerken, özellikle grubu yavaşlattığını hissedersen bu fikir gelip yerleşir kafana. Grubu yavaşlatmamak için virajlara onların hızında, peşlerinden girmeye başlarsın. Tek sürüşde almayacağın riskleri alırsın. Kimse şikayet etmez aslında ama sen kendi üstüne vazife alıp hızlanır da hızlanırsın. İşte grup sürüşünde en tehlikeli durumlardan biri bence bu durumdur.

    Özellikle gruptakiler birbirlerini pek tanımazlarsa bu durum daha sık yaşanır. Yavaş süren sürekli risk almaya başlar. Grup sürüşünün keyfi kaçar, tehlikeli olmaya başlar. Bu durumu önlemek için baştan düşük CC ve tecrübesiz arkadaşları ayırıp, grubu 2 ye bölmek en iyisidir. Ne çabuk giden grup yolda sıkılacaktır, ne de arkadakiler boş yere motorlarını ve kendilerini yoracaklardır.

    Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.
    C@LiMeRO, dockerengin, flame ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #24
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bir dolmuş veya halk otobüsü sürücüsüyle takıştınız mı?
    O an dünyanın gelmiş geçmiş en haklı adamı olsanız bile bunu sakın denemeyin.
    Dolmuş yolcularının tamamı, otobüs yolcularının yarısı aşağı iner. (Diğer yarısı kadın ve çocuklardır çünkü)
    Sürü olmak yeter yani, ille motorcu veya şucu bucu olmaya gerek yok
    mete_han bunu beğendi.

  5. #25
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Bizim insanımızda önünde ne varsa, onu geçme isteği olduğu için bu tür olayların yaşanması normal.
    mete_han bunu beğendi.

  6. #26
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    araç sürücülerinin yaşadığı dürtüye de isim koyalım o halde;
    altlarındaki dört tekere güvenerek; iki tekerlilerin üzerinden geçseler bile kendilerini haklı görme dürtüleri,
    kalabalık olmaya falan gerek yok; teke tek bile olsa; ağzını açıp kelam etmekten aciz, kendine güvensiz insanlar,
    altlarındaki dört tekere güvenip aslan kesiliyorlar; aniden önüne kırmalar, dönüşlerde gereksiz yere sıkıştırmalar,
    canları istediğinde keyfe keder frene asılıp hayatını tehlikeye attıkları için sırtarmalar,

    hiç kimse kusura bakmasın..birisi keyfe keder hayatıma garez ediyorsa, ben de onunkine ederim..
    ha motosiklet üzerinde bunu yapmak gülünç olur, ama ışıklarda ya da herhangi bir vesileyle stabil hale geldikten sonra
    ben de dalarım abi..hiç kaçarı yok..ha dayak yermiyim yerim : ) olsun..yine de dalarım..
    mete_han bunu beğendi.

  7. #27
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Sürü psikolojisini nasılda iyi anlatan bir video. Sürü psikolojisine asla girmeyin, çok yanlıştır. Doğru bi yolda olsanız bile sürü pskolojisi yanlış yaptırır gereksiz özgüven getirir egoları ortaya çıkarır. Hayatı pozitif yaşayın, iyi taraflarını görün gülümseyin! Dünyada güzel şeyler varken çirkin şeyleri görmek gereksiz melankoli yapmaktır.
    mete_han bunu beğendi.

  8. #28
    mLh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Henüz yok
    Alıntı yiqit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E.Testere ??? Abi o ne öyle yaaa şaşırdım 1. güldüm 2. değişik bir durum tabii
    mete_han bunu beğendi.

  9. #29
    DEISIS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    KAHİRE
    Motosikleti
    XT 660 R
    bkz: Düğün Konvoyunda İnsanlıktan Çıkma
    dockerengin ve mete_han bunu beğendiler.

  10. #30
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Metehan abi çok güzel bir konuyu hatırlatmış. Biraz durup düşünmemiz lazım. Özellikle 29 Ekim gibi tarihlerde o korteje ne amaçla katıldığımızı unutmayalım. 100% haklı olsak bile herşeyin yeri zamanı var. Grup sürüşü içerisindeysek yaptığımız şeyleri birey olarak değil grup olarak düşünüp hareket etmeliyiz.


    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip sürücülerle 10 m. yan yana gitmem.

    Sıklıkla toplu sürüş yaparız. 10-20 motor kadar oluruz genelde. Bir hiyerarşi, yelek, ast-üst vs. işlerimiz yok. Herkes birbirini sever sayar arkadaş grubumuzda. Yeni gelen bizi tanımayan adam da, getiren arkadaşından almıştır tüyoları uyar bize. Grupta herkes bilir ki arkadan gelen onu geçmeyecek, çoğu zaman grubun önünden giderken uzun süre dizik aynasına bile bakmadığımı fark ederim. İşte o zaman grup sürüşünün huzuru, güveni ortaya çıkar. Kimse kimsenin teker izinden gitmez, ama aramızda hiç bir zaman da konuşulmamıştır, sürüş kuralları vs. kendiliğinden gelişir hep. Zaten diğerine saygılı, bilinçli adam da bu şekilde sürer. Ara sıra dikiz aynasında bir karışıklık peydahlanır, bir şeyler yanlış gider, düzen bozulur, sinirler gerilir tedirginlik artar. Ne oluyor diye baktığımda ya araya trafikten apaçinin biri girmiş bizim motorlara hava atmaya çalışıyor, ya da tahammülsüz bir otomobil sürücüsü taciz ediyordur. Hemen fark edilir bu durum. Birden bire tüm tadımız kaçar .Bu durumda genelde yol veririz, apaçi de bir iki ısrardan sonra devam eder yoluna.

    Grup sürüşündeki vandalizim pek yaşanmaz dediğim gibi. Ama hiç olmadı desem de yalan olur. Bir kez kavacık, riva arasında sıkışık trafikte beyaz mercedesiyle makas atan bir bey amca uzunlar, sisler ne var ne yoksa yakıp kıçıma 10 cm kalana kadar girip taciz etmişti. Farlarından dikiz aynalarım iptal oldu. İntercom'la arkadaki arkadaşla konuşuyordum. Onun yönlendirmesiyle sağa attım kendimi. Yoksa sağ müsait mi değil mi imkanı yok görmemin. Konuştuğum eleman, yanımda çalışan genç tekniker bir arkadaş. Duruma sinirlendi haliyle. (şaka maka bir kaç kez 5-10 cm arkamda acı fren yapa yapa sıkıştırdı hayvan herif- geberiyordum) başladı herifi kovalamaya. Bir yandan da benimle konuşuyor. Ben de takıldım peşine ama durdurmaya. Bizi gören grup elemanları da fırladı. Mercedese yetiştik haliyle , içine baktım ak saçlı 60 yaşlarında bir herif. Zaten yüzü de saçına dönmüş korkudan. 150 civarı hıza çıktık o ara. Diğer arkadaşlar önde olduklarından hadiseyi tam görmemişlerdi. Ben intercomdan telkin ettim de elemanı, çektik sağa.

    İnsan oğlunun doğasında var elbet. Ama adamın zaten ödü bi yerine kaçmış, panik halinde gazlıyor, önüne motorla geçmek durdurmaya çalışmak, ölüme davetiye...

    Vel hasılı, yine de benim hatam diyorum. Adamın makasla geldiğini farkettiğim halde kendimi güvenli bir yere daha önce atmam gerekirdi.

    Asıl grup konusu açılmışken ben de sıkıntılı bir durumu hatırlatayım. Grup sürüşünde geride kalma psikolojisi. Kendinden daha tecrübeli veya daha yüksek CC de motorlarla sürerken, özellikle grubu yavaşlattığını hissedersen bu fikir gelip yerleşir kafana. Grubu yavaşlatmamak için virajlara onların hızında, peşlerinden girmeye başlarsın. Tek sürüşde almayacağın riskleri alırsın. Kimse şikayet etmez aslında ama sen kendi üstüne vazife alıp hızlanır da hızlanırsın. İşte grup sürüşünde en tehlikeli durumlardan biri bence bu durumdur.

    Özellikle gruptakiler birbirlerini pek tanımazlarsa bu durum daha sık yaşanır. Yavaş süren sürekli risk almaya başlar. Grup sürüşünün keyfi kaçar, tehlikeli olmaya başlar. Bu durumu önlemek için baştan düşük CC ve tecrübesiz arkadaşları ayırıp, grubu 2 ye bölmek en iyisidir. Ne çabuk giden grup yolda sıkılacaktır, ne de arkadakiler boş yere motorlarını ve kendilerini yoracaklardır.

    Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.
    Hocam ne güzel yazmışsın, ellerine sağlık.
    mete_han bunu beğendi.

  11. #31
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip sürücülerle 10 m. yan yana gitmem.

    Sıklıkla toplu sürüş yaparız. 10-20 motor kadar oluruz genelde. Bir hiyerarşi, yelek, ast-üst vs. işlerimiz yok. Herkes birbirini sever sayar arkadaş grubumuzda. Yeni gelen bizi tanımayan adam da, getiren arkadaşından almıştır tüyoları uyar bize. Grupta herkes bilir ki arkadan gelen onu geçmeyecek, çoğu zaman grubun önünden giderken uzun süre dizik aynasına bile bakmadığımı fark ederim. İşte o zaman grup sürüşünün huzuru, güveni ortaya çıkar. Kimse kimsenin teker izinden gitmez, ama aramızda hiç bir zaman da konuşulmamıştır, sürüş kuralları vs. kendiliğinden gelişir hep. Zaten diğerine saygılı, bilinçli adam da bu şekilde sürer. Ara sıra dikiz aynasında bir karışıklık peydahlanır, bir şeyler yanlış gider, düzen bozulur, sinirler gerilir tedirginlik artar. Ne oluyor diye baktığımda ya araya trafikten apaçinin biri girmiş bizim motorlara hava atmaya çalışıyor, ya da tahammülsüz bir otomobil sürücüsü taciz ediyordur. Hemen fark edilir bu durum. Birden bire tüm tadımız kaçar .Bu durumda genelde yol veririz, apaçi de bir iki ısrardan sonra devam eder yoluna.

    Grup sürüşündeki vandalizim pek yaşanmaz dediğim gibi. Ama hiç olmadı desem de yalan olur. Bir kez kavacık, riva arasında sıkışık trafikte beyaz mercedesiyle makas atan bir bey amca uzunlar, sisler ne var ne yoksa yakıp kıçıma 10 cm kalana kadar girip taciz etmişti. Farlarından dikiz aynalarım iptal oldu. İntercom'la arkadaki arkadaşla konuşuyordum. Onun yönlendirmesiyle sağa attım kendimi. Yoksa sağ müsait mi değil mi imkanı yok görmemin. Konuştuğum eleman, yanımda çalışan genç tekniker bir arkadaş. Duruma sinirlendi haliyle. (şaka maka bir kaç kez 5-10 cm arkamda acı fren yapa yapa sıkıştırdı hayvan herif- geberiyordum) başladı herifi kovalamaya. Bir yandan da benimle konuşuyor. Ben de takıldım peşine ama durdurmaya. Bizi gören grup elemanları da fırladı. Mercedese yetiştik haliyle , içine baktım ak saçlı 60 yaşlarında bir herif. Zaten yüzü de saçına dönmüş korkudan. 150 civarı hıza çıktık o ara. Diğer arkadaşlar önde olduklarından hadiseyi tam görmemişlerdi. Ben intercomdan telkin ettim de elemanı, çektik sağa.

    İnsan oğlunun doğasında var elbet. Ama adamın zaten ödü bi yerine kaçmış, panik halinde gazlıyor, önüne motorla geçmek durdurmaya çalışmak, ölüme davetiye...

    Vel hasılı, yine de benim hatam diyorum. Adamın makasla geldiğini farkettiğim halde kendimi güvenli bir yere daha önce atmam gerekirdi.

    Asıl grup konusu açılmışken ben de sıkıntılı bir durumu hatırlatayım. Grup sürüşünde geride kalma psikolojisi. Kendinden daha tecrübeli veya daha yüksek CC de motorlarla sürerken, özellikle grubu yavaşlattığını hissedersen bu fikir gelip yerleşir kafana. Grubu yavaşlatmamak için virajlara onların hızında, peşlerinden girmeye başlarsın. Tek sürüşde almayacağın riskleri alırsın. Kimse şikayet etmez aslında ama sen kendi üstüne vazife alıp hızlanır da hızlanırsın. İşte grup sürüşünde en tehlikeli durumlardan biri bence bu durumdur.

    Özellikle gruptakiler birbirlerini pek tanımazlarsa bu durum daha sık yaşanır. Yavaş süren sürekli risk almaya başlar. Grup sürüşünün keyfi kaçar, tehlikeli olmaya başlar. Bu durumu önlemek için baştan düşük CC ve tecrübesiz arkadaşları ayırıp, grubu 2 ye bölmek en iyisidir. Ne çabuk giden grup yolda sıkılacaktır, ne de arkadakiler boş yere motorlarını ve kendilerini yoracaklardır.

    Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.
    İşin tam özeti cidden.Fakat videoda ki olay çok uç nokta.O serseri topluluğu gibi bir grup...Grup ile sürme olayı tecrübeyle gittikçe gelişiyor.Kimi insan bu tip birlikteliklere pek uygun olmuyor...
    mete_han bunu beğendi.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  12. #32
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Asker gönderen gençleri örnek alabiliriz, hepsinin gözlerinden ateş çıkıyor o an , hani gruba sataşsan parçalarlar sanırım. Gönderdikleri askerde nöbet tutup, temizlik yapıp geri gelecek, sanki çok üst düzey operasyona katılacak bunun içinde geçe 12'de uyuyan çocuklar uyandırılıp yaşlı ve hasta insanlar rahatsız edilmezki birader, biliyoruz bağırmana gerek yok geri gelme ihtimali çok yüsek
    mete_han bunu beğendi.

  13. #33
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o da bişey mi her cuma akşamdan kurtlar vadisini izlemiş ergenler siyah takım elbise giyip sokaklara çıkıyorlar
    bi görsen van sokakları aynı böyle oluyor

    http://www.tvchitchat.net/images/ab51.jpg
    vay Supernaturalin bir bölümündeki Azraillerden alıntı...
    mete_han bunu beğendi.
    ANGARAJ

  14. #34
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.

    grup sürüşlerinde vites devir hız herşey üst limitlerde...ve böyle kolay gaza gelen çok arkadaşım var...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  15. #35
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay Supernaturalin bir bölümündeki Azraillerden alıntı...
    hiç sorma zaten en sevdiğim diziler hep nisan da yayınlanacak
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)