Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...
sevmekle alakası yok her gün motora bakım yapıyorum 250 km de yağ değiştirdim hava filitresinin yağını aldım karbüratörü temizledim balataları temizledim somunları sıktım ve bütün somunlara kontra attım plastik boruları gresledim debriyaj ve gaz telini yağladım rolanti ayarı hava ayarı yaptım zinciri gerdim frenleri ayarladım kavrama noktasını aşağıya çektim plastik aksamları güneşe karşı spreyledim şimdi 500 km bakımında birdaha yağ değiştireceğim.
km saati 70 lira. Peki
hepi top 100 liralık masraf var 100 lira ver yenisini al önemli olan sana birşey olmaması.
Normalde 17 yaşında alırdım motorumu ama malesef 3 kuzenim ve 1 dayım motosiklet kazalarında hayatını kaybetti.
En son ölen kuzen 2002 yılında 18 yaşındaydı 40 km hızla giderken denyo araba şöförünün yola pet şişe atması sonucu düştü arkadan gelen kamyonun altında kaldı full korumalıydı normalde o hızda motoru kaldırır devam ederdi.
sen ıslak yolda kaydın hızın düşüktü allah korusun yüksek bir aracın altına girebilirdin giden 100 lira olsun.
depo 500 lira olsa koyar mı koyar şu anki maddi durumum "öğrenci"
ama kalkıp 10 liraya motor alsam 500 lira koymaz zaten parçaları ucuz olsa neden 10 bin olsun alırken parayı verdiysen yedek parçayada vereceksin para.
10 bin liralık motor alıp depo ucuz olsun demek bizim komşunun yaptığı gibi daire parasına 4x4 lüks koca motorlu araba alıp lpg taktırıp garanti dışı bırakmaya benziyor yakıta verecek paran yok git lüx araç alma sorento al.
---------- Post added at 14:48 ---------- Previous post was at 14:35 ----------
yok ya içim gitmedi şimdi ben bu depoyu değiştireceğim ama 2 güne kalmaz çizerim ben bu depoyu köpek var bende patileri iğne gibi bir atlıyor depoya zaartt çiziyor arkaya atlamayı öğretemedim öğretene kadar değiştirmem depoyu o süre zarfında depo çürümesin yeter .
zaten 1 saat önce motoru yine devirdim bahçeye koydum hem orta hemde yan ayak açıktı yağmur yağınca toprak yumuşamış ayaklar batmış eve bir geldim motoru yerde buldum ama koruma demiri kurtardı işi.
Motorum ilk motor olduğu için ucuz zaten 2030 lira 100 mg prince barkın abinin dediği gibi devrilince çizilnce içiniz gitmesin dediği modelden zaten vitesi öğrenene kadar ilk 3 gün şanzımanın canı çıktı.
bugün gittim oje almaya 1 liralık vardı bende kesenin ağzını açtım bastım 50 kuruşu 1.5 liralık golden rose aldım üstüne polisajla cila attım güzel oldu ojenin kokusu çok hoşmuş ne tinere ne solvente nede flux kokusuna benziyor hoşuma gitti.
Bir konu dikkatimi çekti de yakıt deposu çöktü demişşsiniz acaba motoru alırken motor korumalıkları taktırmadınız mı ? Ben A2 ehliyetimi yeni aldım alacağım motora da korumalık düşünüyorum bu gibi durumlarlada karşılaşmamak için bence çok önemli korumalıklar
Motorunu yan ayaklığı olmadığı icin kaldırıma yaslayanını gördüm ben. Daha beteri, ayakta duramicağından emin olduğundada tamamen kaldırıma yatırdı Yer: Balıkesir , Motor : Cup (marka model önemsiz hepsi aynı)
Gençlikte olur öyle şeyler geçen gün bir konu vardı 14 yaşındaki bir çocuk motosiklet kazasında öldü.Facebook adresinde kazalı bir ss motor resmi kask ayakkabı falan altında bizde böyle olacağız emeğim yerlede sürünecek onu üzülürüm gibisinden birşey yazıyordu.
Motosikletinizi
Motor sevgisine karşı cevabım budur motosiklet bir makinedir ona sevginizi bakım yaparak gösterirsiniz kaç kişi 250 km de bu kadar bakım yapar nadirdir bu ülkede motoru alırsın çıkar otobana basarsın motor açılır. 450 km oldu 30-40 km hızı 4.000 deviri geçmedim servisten çıktı çift tırnak buji taktım 500 bakımında onuda değişirim ilk çalıştırmada marş basmıyorum ayak marşına basıyorum ondan sonra normal marşa basıp 10 dk rolantide ısınmasını sonra hafiften gaz verip 3 dk kadar öyle yola çıkıyorum çünkü marş motoru 250 devir civarında dönüyor yağsız ve rodajdaki motora zararlı ayak marşına 2 kere basınca motor birkaç devir dönerek azda olsa yağlanıyor marşta aşınmayacak kadar depoya oldukça ince flitre koydum karbüratöre pislik gitmesin diye çünkü motor araba gibi değil benzin devamlı yatay eksende hareket alında evet bu kadar ince düşünüyorum devir evet seviyorum ama depo göçtü diye moralimi bozacak değilim canı mı yandı hayır kol mu çıktı hayır subab mı kesti hayır oje sürdüm güzelce 1 metreye kadar fark edilmiyor köpeğimi alıştırınca depo değiştiririm mis gibi kafamada takmıyorum motoru öğrenirken biraz debriyaj balatasını üzmüş olabilirim o kadar ki yağ renginde değişiklik yok fazla üzmemişim demekkisevmekle alakası yok her gün motora bakım yapıyorum 250 km de yağ değiştirdim hava filitresinin yağını aldım karbüratörü temizledim balataları temizledim somunları sıktım ve bütün somunlara kontra attım plastik boruları gresledim debriyaj ve gaz telini yağladım rolanti ayarı hava ayarı yaptım zinciri gerdim frenleri ayarladım kavrama noktasını aşağıya çektim plastik aksamları güneşe karşı spreyledim şimdi 500 km bakımında birdaha yağ değiştireceğim.
Bunları yapmadıktan motora iyi bakmadıktan sonra çizikte için gitse ne olur gitmese ne olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)