Rakım yükselmesi sonrası gaz sorunu
Reklamlar
-
Merhabalar. Bir hafta önce Honda CB125 E ile Trabzon'dan Erzurum'a geldim. Yani deniz seviyesinden 1900m'ye çıktım. Yol 300 km idi ve 5 saat sürdü. Erzurum'a geldikten sonra motora bir haller oldu. Düz yolda 100'e rahatlıkla çıkabildiğim motosiklet 80'i geçemez oldu ki Erzurum'un yolları da oldukça düz. Havasına alışamadı diye düşündüm ama bir hafta geçmesine rağmen aynı... Ayrıca 80'e çıktığında da motor sanki takılıyor gibi. Acaba sorun nedir? Gelmeden önce bakımını da yeni yaptırdım. Hava filtresini ve yağını değiştirmiştim. Yardımcı olursanız sevinirim.
Reklamlar
-
Ybr de hiç böyle sorunlar olmuyordu
-
Evet onda böyle sorun olmamıştı. Gelirken 1-2 saat yağmurda sürdüm. Acaba ondan dolayı olabilir mi?
-
yağmurda sürdüğünüzü söylemişsiniz ihtimal vermek istemiyorum ama yine de bir hava filitrenizi ve buji piponuzu kontrol edin derim su almış mı diye.
-
dediğiniz gibi onları kontrol ettim fakat bir sorun göremedim.
-
o zaman karbüratörün hava ayarını yaptırmanızda fayda var. rakım sebebiyle değişen basınç buna neden oluyor olabilir.
-
Hocam bende her yaz Erzincan dan Trabzona gidiyorum. Daha önceki tüm motorlarımda dediğin olayı yaşadım sadece sportcity ile diğerleri kadar fark yaşamadım ( enjeksiyonlu olduğu için sanırım ). Motorunun hava ayarına ihtiyacı var farklı basınç ve rakımdan dolayı. Trabzon daki performansı ne yaparsan yap Erzurumda alamazsın. Tavsiyem bu duruma kafayı takıp motoru kurcalama normal bir durum.
-
ben samsunda erzuruma arabayla gidiyorum çekişten düşüyor araç , normal bir durum
-
Cevabınız için çok teşekkürler. Hava ayarında sorun var gibi. Ben en iyisi Trabzon'a gittiğimde servise göstereyim. Burdaki honda servisi motosikletlere bakmıyor maalesef.
-
hacım servislik bi sıkıntı olucağını sanmıyorum arkadaşların söylediği gibi rakım yükseldikçe hava basıncı düşer tabii motorun emdiği oksijen seviyeside, bunun için orada iken havayı biraz açarsanız sıkıntınızı giderirsiniz diye düşünüyorum, eğer bir ayar yapmazsanız trabzona dönünce zaten motor eski çekişine kavuşacaktır.
ben fethiyeden antalyaya giderken bu durum ile karşılaştım 0 dan 1600 metreye çıktım aynen çekişte bi düşme oldu şaşırdım durdum motoru kontrol ettim bi sıkıntı olmadığını görünce devam ettim ne zman ki antalyaya indim motor tekrar topladı kendini...
-
havasından olamaz çünkü bu insan değil.biz yükseklerde sporculara yüksek irtifa sporu yaptırırız oksijen oranı değişmez havadaki parsiyel basınç değişir buda insan fizyolojisiyle ilgilidir motorda ise oksijen yakıt karışımı e oksijen oranı zaten değişmiyor ki.
-
rakım yukselince hava basıncı ve yogunlugu azalır, birim hacimdeki oksijende haliyle azalır
-
katılıyorum oksijen den kaynaklı bir durum artvinden erzuruma giderken bendede oldu bu sorun ordan antepe indim düzeldi
-
bu konuyla ilgili bakın şunu buldum
Deniz seviyesinde havanın içindeki gazların aşağı yukarı beşte biri oksijendir. 5 bin metre yükseklikte de olsa oksijen oranında önemli bir değişiklik olmaz. Lakin yüksek irtifada da oksijen oranının yüzde 20 olması, akciğerlerimize her solukta giren havada aynı miktarda oksijen olduğu anlamına gelmez. Yükseklere çıktıkça atmosferin basıncı azalır, içindeki oksijen molekülleri seyrekleşir. Aynı miktarda oksijen için çok daha sık ve daha derin solumamız gerekir
http://gundem.milliyet.com.tr/yukseklere-ciktikca-kalbimizin-yuku-artar/gundem/gundemyazardetay/07.03.2011/1360831/default.htm
bir makine için bunun önemli olucağını sanmam
-
valla hocam benim kanaatim benzin hava karışımındaki oksijen miktarının deniz seviyesinden daha yüksekte bi yerde aynı kalamayacağı (çünkü deniz seviyesine göre daha az miktarda oksijen alacaktır. düz mantık kuruyorum) bundan ötürü motorun çekişinde düşme olabilir.. yani bu benim düşüncem
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
havasından olamaz çünkü bu insan değil.biz yükseklerde sporculara yüksek irtifa sporu yaptırırız oksijen oranı değişmez havadaki parsiyel basınç değişir buda insan fizyolojisiyle ilgilidir motorda ise oksijen yakıt karışımı e oksijen oranı zaten değişmiyor ki.
Oksijen oranı değişmese bile senin oksijeni kullanma kapasiten değişir.
O yüzdendir ki dalgıçlar vurgun yediğinde basınç odasında oksijen verilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)