Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rakım yükselmesi sonrası gaz sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Merhabalar. Bir hafta önce Honda CB125 E ile Trabzon'dan Erzurum'a geldim. Yani deniz seviyesinden 1900m'ye çıktım. Yol 300 km idi ve 5 saat sürdü. Erzurum'a geldikten sonra motora bir haller oldu. Düz yolda 100'e rahatlıkla çıkabildiğim motosiklet 80'i geçemez oldu ki Erzurum'un yolları da oldukça düz. Havasına alışamadı diye düşündüm ama bir hafta geçmesine rağmen aynı... Ayrıca 80'e çıktığında da motor sanki takılıyor gibi. Acaba sorun nedir? Gelmeden önce bakımını da yeni yaptırdım. Hava filtresini ve yağını değiştirmiştim. Yardımcı olursanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Ybr de hiç böyle sorunlar olmuyordu

  3. #3
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Evet onda böyle sorun olmamıştı. Gelirken 1-2 saat yağmurda sürdüm. Acaba ondan dolayı olabilir mi?

  4. #4
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    yağmurda sürdüğünüzü söylemişsiniz ihtimal vermek istemiyorum ama yine de bir hava filitrenizi ve buji piponuzu kontrol edin derim su almış mı diye.

  5. #5
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    dediğiniz gibi onları kontrol ettim fakat bir sorun göremedim.

  6. #6
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    o zaman karbüratörün hava ayarını yaptırmanızda fayda var. rakım sebebiyle değişen basınç buna neden oluyor olabilir.
    reverse bunu beğendi.

  7. #7
    waeder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2012
    Şehir
    Erzincan
    Motosikleti
    Aprilia Sportcity 250ie vardı satıldı :( (2009)
    Hocam bende her yaz Erzincan dan Trabzona gidiyorum. Daha önceki tüm motorlarımda dediğin olayı yaşadım sadece sportcity ile diğerleri kadar fark yaşamadım ( enjeksiyonlu olduğu için sanırım ). Motorunun hava ayarına ihtiyacı var farklı basınç ve rakımdan dolayı. Trabzon daki performansı ne yaparsan yap Erzurumda alamazsın. Tavsiyem bu duruma kafayı takıp motoru kurcalama normal bir durum.

  8. #8
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    ben samsunda erzuruma arabayla gidiyorum çekişten düşüyor araç , normal bir durum
    hotrob bunu beğendi.

  9. #9
    aritmik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Cevabınız için çok teşekkürler. Hava ayarında sorun var gibi. Ben en iyisi Trabzon'a gittiğimde servise göstereyim. Burdaki honda servisi motosikletlere bakmıyor maalesef.

  10. #10
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    hacım servislik bi sıkıntı olucağını sanmıyorum arkadaşların söylediği gibi rakım yükseldikçe hava basıncı düşer tabii motorun emdiği oksijen seviyeside, bunun için orada iken havayı biraz açarsanız sıkıntınızı giderirsiniz diye düşünüyorum, eğer bir ayar yapmazsanız trabzona dönünce zaten motor eski çekişine kavuşacaktır.

    ben fethiyeden antalyaya giderken bu durum ile karşılaştım 0 dan 1600 metreye çıktım aynen çekişte bi düşme oldu şaşırdım durdum motoru kontrol ettim bi sıkıntı olmadığını görünce devam ettim ne zman ki antalyaya indim motor tekrar topladı kendini...
    cenkito bunu beğendi.

  11. #11
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    havasından olamaz çünkü bu insan değil.biz yükseklerde sporculara yüksek irtifa sporu yaptırırız oksijen oranı değişmez havadaki parsiyel basınç değişir buda insan fizyolojisiyle ilgilidir motorda ise oksijen yakıt karışımı e oksijen oranı zaten değişmiyor ki.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    rakım yukselince hava basıncı ve yogunlugu azalır, birim hacimdeki oksijende haliyle azalır

  13. #13
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    katılıyorum oksijen den kaynaklı bir durum artvinden erzuruma giderken bendede oldu bu sorun ordan antepe indim düzeldi

  14. #14
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bu konuyla ilgili bakın şunu buldum
    Deniz seviyesinde havanın içindeki gazların aşağı yukarı beşte biri oksijendir. 5 bin metre yükseklikte de olsa oksijen oranında önemli bir değişiklik olmaz. Lakin yüksek irtifada da oksijen oranının yüzde 20 olması, akciğerlerimize her solukta giren havada aynı miktarda oksijen olduğu anlamına gelmez. Yükseklere çıktıkça atmosferin basıncı azalır, içindeki oksijen molekülleri seyrekleşir. Aynı miktarda oksijen için çok daha sık ve daha derin solumamız gerekir
    http://gundem.milliyet.com.tr/yukseklere-ciktikca-kalbimizin-yuku-artar/gundem/gundemyazardetay/07.03.2011/1360831/default.htm
    bir makine için bunun önemli olucağını sanmam

  15. #15
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    valla hocam benim kanaatim benzin hava karışımındaki oksijen miktarının deniz seviyesinden daha yüksekte bi yerde aynı kalamayacağı (çünkü deniz seviyesine göre daha az miktarda oksijen alacaktır. düz mantık kuruyorum) bundan ötürü motorun çekişinde düşme olabilir.. yani bu benim düşüncem

  16. #16
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    havasından olamaz çünkü bu insan değil.biz yükseklerde sporculara yüksek irtifa sporu yaptırırız oksijen oranı değişmez havadaki parsiyel basınç değişir buda insan fizyolojisiyle ilgilidir motorda ise oksijen yakıt karışımı e oksijen oranı zaten değişmiyor ki.
    Oksijen oranı değişmese bile senin oksijeni kullanma kapasiten değişir.
    O yüzdendir ki dalgıçlar vurgun yediğinde basınç odasında oksijen verilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)