250'lik scooter kayış yıpranması en çok uzun yol? şehir içi?
Reklamlar
-
Arkaşlar merhaba
motorum SYM GTS EVO 250i 3 aylık 9.500 km de. bunun %98 i uzun yolda yapıldı.
Kayışı Bazı arkadaşlar 12.000 km bakımda bazı arkadaşlar 15.000 km bakımda değiştirmem gerektiğini söylüyor. Ama tavsiyede bulunan bu arkadaşlar genelde şehir içinde km yapanlar.
Ben uzun yol yaptığım için, acaba kayış daha mı çok yıpranmıştır yoksa daha mı az yıpranır ? uzun yolda da aşırı ısınma meydana geliyor sonuçta. Kayışı açıp baktığımızda bir sorun yok gibi şimdilik. Ama bu sağlamlık konusu kesinlikle gözle belli olmayacak gibi.
ne yapayım bilemedim. yolda kalmak istemem
Öneriniz nedir ?
saygılarımla
Reklamlar
-
Servis ne diyor hocam ? birde dur kalkta malum ısı gaz arasında daha çok yıpranmaz mı uzun yol araçların en sağlıklı yürüdüğü yol biçimi aslında tabi sıkıştırılmadığı sürece...
-
servis kitapçığı varsa veya bulabilirseniz orada en doğrusu yazıyordur. bunu hacme göre söylemek zor ama ama anlamanın bir yolu düz yolda rüzgarsız havada sabit devirde aldığı hızı kontrol etmektir. örneğin yeni kayış ile 7bin sabit devirde 80 km hız yapıyorsa bu kayış ve bagaların yıpranmasına bağlı olarak düşer. kayış yanaklarında meydana gelen aşınma buna sebep olur. o yüzden kitapta yazan değerlere göre bir ölçüm veya değişim yapmak doğru olur.
-
kayış özelikle yokuş yukarı motoru kaldırmalarda az gaz verip motora çıkmasını beklerseniz o zamanlar en çok zorlanır.dur kalkta vs uzun yolda o kadar sıkıntı yaratmasını beklemiyorum birde benim ufacık scooter ps150 22 binde bu güne kadar bana hiç bir motorcu demedi bunun kayışının değişmesi lazım diye
-
kayışı bakımda kontrol edin. kayış üzerinde çatlama, incelme yoksa kullanmaya devam edin. kayış yüksek hızlarda daha çok yıpranır.
-
Yanına yedek kayış ve lokma takımı al koptuğu yere kadar devam et test etmiş olursun hava tabancası olmadan nasıl değişecek dersen kayış onuda ben gösteririm benim kayış 16500 kmde koptu yeni taktık
-
Km olarak değil de kayışı gözlem altında tutarak değişmesi gerektiğine karar vermeliyiz diye düşünenlerdenim. Herkesin kullanma biçimi aynı değildir. 330 lira az ucuz değil. Arka fren sıkılı ara gaz veren yine arka fren sıkılı motoru ısıtma amaçlı gaz verenlerden değilseniz sert kalkış yapmıyorsanız kayışınız uzun ömürlü olur. Tam aksiyse 12.000 bile gideceğine pek ihtimal vermiyorum.
Servisin 12.000 de değiş dediği kayış şu an 26.000 de.
-
Benimde motorum 23.000 km de kayışı yepyeni duruyor. Yalnız bu kayış farkını önceki motorum dylanda görmüştüm eski kayışı sıfır gibiydi ama yenisi 30 tl olunca değiştiriyim demiştim önceden 120 km/h yi geçmeyen motor rahatlıkla 130 km/h yapmaya başlamıştı. Kayış periyodunda kasıt sanırım kopma değilde performans kaybı. Sonuçta kayışın durumu iyiyse 10 km/h hız için ben kayış değiştirmem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler