# motosikletle.blogspot
Beklentileri doğru değerlendirmek gerek. Inazuma kullanıyorum, birlikte çalıştığım 2 arkadaşımda CBR 250 var, 125i konusunda bir fikrim yok. Bilgi sahibi olduğum iki motoru karşılaştırabilirim.
Ekonomi konusunda CBR250 önde, ama Inazuma da gayet az yakıyor. CBR250 önde deme sebebim, ortalama 60-70 km hızlarda kullanıp 16 kuruş yaktıran bir arkadaşım var. Başka bir arkadaşım da 20 kuruşun üzerinde yakıyorCBR250 ile ama o devirli kullanıyor. Ben de Inazuma ile 19-20 kuruş yakıyorum.
Performans noktasında da CBR250yi daha seri gördüm. Sonuçta CBR sport bir motor, daha seri olması normal. Top speedde de CBR250, 170 kmh ile daha hızlı.
Rüzgar konusuna gelirsek o biraz tartışılır. CBR250 grenajla geldiği için rüzgarı kesiyor gibi görünebilir ancak tamamen yatarak kullandığında geçerli. Inazuma bayiden aldığınızda rüzgara tamamen açık ama 150 TL civarı bir harcamayla rüzgarı kesecek çözümler artık mevcut ve çok başarılı. Motora 11000 verdikten sonra rüzgarı kesmek için 150 verilir. Yani rüzgar iki motor için de bir sorun değil, bunu karşılaştırmaya gerek bile yok.
Şehir içinde Inazuma'nın gayet başarılı olduğuna emin olabilirsiniz. Motor, trafikte kendisinden beklenmeyecek kadar rahat. Hatta Inazuma dengesi sayesinde ışıkta durup tekrar kalkma ve aralarda düşük hızla ilerlemelerde çok başarılı, artçıyla bile bu böyle. Işıkta ayağımı yere koymaya gerek duymadan yeşil yanınca 1e takıp yürüdüğüm çok oluyor. CBRın oturuş pozisyonu ile çok şehir içi motoru olabileceğini sanmıyorum.
Gelelim ağırlık konusuna. Evet Inazuma ağır. Ama o ağırlık aleti o kadar stabil bir araç haline getiriyor ki inanamazsınız. İki defa panik fren yaptım ve motor çakılmış gibi hiç denge bozulmadan durdu. Hızınız yüksek olsa da virajlarda hiçbir savrulma olmuyor, çok rahat yatıyorsunuz, çok rahat dönüyorsunuz. Hele hele uzun yolda kamyonlar, otobüsler, tırlar arasında ne rüzgardan ne büyük araç turbulansından etkilenmek var. Düşük hızlarda hatta durduğumda bile bazen ayağımı yere koymam gerekmiyor bu ağırlık sayesinde. İki tekerlek üzerindeyiz arkadaşlar, motorun dengeli olmasından daha önemli birşey var mı sizce. Inazuma ve CBR250yi yan yana parkederseniz kendiniz de göreceksiniz, Inazuma hacim olarak CBR250den çok daha kalıplı. Kalıplı olunca ağır da oluyor doğal olarak.
Inazumada amortisörler çok iyi. Çukura girmedikçe yolu kesinlikle hissetmiyorsunuz. Arabadan farkı yok. Hele titreşim konusunda aynı hacimdeki herhangi bir motorla inazumanın kıyasalanabileceğini bile düşünmüyorum. Belli devirler dışında titreşim sıfır. CBR250ye artçı olarak bindim. Konfor konusunda Inazuma açık ara önde.Hatta artçı ile kullanacaksanız motoru, sınıfında Inazuma'nın alternatifi yok.
Bunların dışındaki konular tamamen kişisel beğeniye dayanır. Yok sesiymiş, yok şekliymiş ben beğenirim diğeri beğenmez, karşılaştırma yapılacak bir ölçüt yok ortada. Bu durumda hız, performans isteyene CBR250 daha iyi gelir, konfor, güvenlik, uzun yol uygunluğu arayana Inazuma.
Bu değerlendirmeye Wolf'u dahil edemedim çünkü hiç binmiş değilim. Wolf kullanıcı forumlarından okuduğum kadarıyla konfor, denge-güvenlik konusunda Inazumadan çok geride olduğu, hız, performans noktasında da CBR250den hızlı olmadığı. Fiyatı da bunlarla aynı. O zaman ne anlamı var Wolf almanın. Duke diyenler için de fiyat etiketine bakmak gerek diyorum. Alet güzel ama o fiyata değer mi? Hem o parayı ver hem de 250cc karşılaştırma videosunda kendi motoru Duke'u yere göre sığdıramayan bayanın bile kabul ettiği Inazuma konforundan mahrum kal. Benim aklıma yatmıyor.
Bu arada hız ve performans bekleyenin 250cc ile işi nedir merak ediyorum. Kapıyı 600 ccden açmanız gerek. Hız isteyen sıfır CBR250 değil ikinci elde 600lük bir makine bakmalıdır. Az yakma olayından bahseden de top speedden bahsetmesin zaten ikisi aynı anda olmuyor. Az yakıcam diyen gaz açmaz, gaz açan da tüketime bakmaz.
Yorumlarınız için teşekkürler. Eğer uygun bir takas seçeneğim olursa CBR250 ve inazuma'yı değerlendireceğim.
Inazuma'nın S modeli fuara yetişirse, sıfır inazuma S alırım (tabii fiyatı çok uçurmazlarsa).
Inazuma takası için 3.5-4 bin, cbr250 takası için 2.5-3 bin fiyat aralığı belirledim kafamda.
Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...
Nietzsche
Inazumam olsa satmazdim seloo
www.erkakurye.com
Söylediklerine tamamen katılıyorum.Sollamaya çıktığı araçla kimse yanyana gitmeyi istemez.Yalnız bu daha çok tork ve güçle ilgili bir durum.Arkadaşın dediği "top speed" olayıydı.Sürekli tam gaz gitmek yani, sollama falan değil...
Şehir içinde ben pek sıkıntı çekmiyorum yav. Yani o ağırlığı pek hissettirmiyor alışınca.
Benzin konusu fena ya. Biraz sıkıştırınca 4 litreyi gördüğüm oldu.
Rüzgar ağzına mıçıyor insanın orası da ayrı. Ama zuma zuma inazuma! diyorum yine de.
---------- Post added at 21:38 ---------- Previous post was at 21:33 ----------
İşte öztü bu inazuma'nın.
Motor viraja kendi yatıyor o kadar dengeli ki. Hatta viraj olayına kendini kaptırırsan motoru kendin kaldırmak zorunda kalıyorsun o kadar güzel yatıyor.
Yalnız hocam lastik olayını sormak istiyorum size. Siz IRC 'den memnun musunuz? Ben memnunum ama beyin olarak memnun değilim. IRC güvenli gelmiyor nedense hep düşününce.
x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
-arcadiril.blogspot.com-
www.erkakurye.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)