Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyaj kullanımı halkında ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    BRKCVS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul Cevizlibağ
    Motosikleti
    honda cbr 250
    Herkeze iyİ akşamlar,Daha tecrübesiz bi motorcu olduğum için aklıma talılan 2 soruyu sizinle paylaşmak istedim.ilk sorum motoru park ettikten sonra vitesi boştamı yoksa 1 demi bırakmalıyım?(geçen hafta bi kurs hocası vitesi boşta bırakmalıson demişti)2. Sorum yokuş aşağı inişlerde(özellikle otopark) sürekli debriyaj kullanıyorum bunun motor debriyaj balatadına ciddi bir zararı olurmu yoksainişlerde debriyajı kullanmamam dahamı doğru olur ? Yorumlarınız için tşkler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    her daim vitesde yani bir de bırakmak iyidir, helede egimli yerlerde motor kayabilir, motoru viteste bırakmak arabadaki el freni cekmeye benzer,

    motoru sabitler.

    yokus inerken sürekli debriyaj sıkmanı anlayamadım, motoru birde yada ikide rolantide dahi bıraksan zaten motor iner, hızlanırsa da az bişey fren destegi yaparsın.

    böyle uzun süreli inişlerde zzaten sürekli frenlede inmek iyi değildir bu seferde fren balatalarına cok yuk biner asırı ısınır (yayla ve dag yolları inişlerinde)

    soruna gelirsek gereksiz yere debriyaj sıkmak gereksiz yere debriyaj balatasını aşındırır ,eskitir
    BRKCVS bunu beğendi.

  3. #3
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Motoru normal düz bir zeminde park ettiğinde boşta bırakmaya çalış tekrar binmek için ayaklıktan indirdiğinde viteste olan motorun hareket etmeyeceği için boşlukta kalabilir ve indirirken elinden düşürebilirsin motoru (satılık motosikletlerin yan ayaklıkta dururken sağa yattı sola yattı öyküleri genelde bu şekilde gerçekleşir ) ancak yokuş aşağı (pek tavsiye edilmediği için ) yönünü çevirip yokuş yukarı park ettiğinde 1.vitese takılı bırakki motor hareket etmesin

    Çok dik bir yokuştan aşağı inmiyeceksen debriyajı sıkmana gerek yok motoru boşa alıp akıntısıyla gerektiğindede fren kullanarak inebilirsin debriyajı basılı tutman zaman içerisinde başta debriyaj bilyasına ve balatasına zarar verecektir lakin çok dik yokuşlarda boşa atman durumunda yeniden vitese takamaman yada vitese takıpta debriyajı bıraktığında arka tekerleğinin kilitlemesi halinde tehlikeli olabilir o yüzden yokuşu çıktığın vitesle motor kompresyonuyla (motor freni ile) inmen önerilir
    BRKCVS bunu beğendi.

  4. #4
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    O kursa bir daha gitme.
    O hocaylada selamı sabahı kes.
    BRKCVS bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)