Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Motor freni

    REKLAM ALANI
  1. #61
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    bu noktada 2 usul var.japon ve avrupa.
    japonlar benim dediğim gibi fren kullanırken avrupalılar sizin dediğiniz gibi fren yapar.
    honda güvenli sürüş eğitmenine kadar sizin dediğiniz gibi fren yapıyordum.bende yeni yeni degistiriyorum ve fikrim japon stilinde motorun daha dengeli güvenilir durduğu. tabiiki diğer teknik ile daha iyi fren yapan da olacaktır. benim tercihim artık bu frenden yana.
    sizde deneyin kendinizi kararınızı verin ama daha önemlisi kendinizi tartın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Geçen gün 60km/h hızla yokuş aşağı iniyorum. Motorum 600f. Vites 6'dayken motor 58,56,55,52 gibi yavaşlamaya çalışıyor. Debriyajı sıktığım zaman 60,62,65, 68 şeklinde hızlanmaya başlıyor.

    Yani vitesin en büyükte olduğu bir durumda bile kompresör motoru yavaşlatıcı bir etkiye sahip. Debriyajı sıktığınız anda arka tekerde güç kesiliyor. Frene sert bastığınız anda da arka teker kilitleniyor. Teker kilitlenip kaymaya başlarsa kısa sürede hiç duramazsınız. Tekeri kilitlemeden yavaşlatabilirsek daha kısa sürede durabiliriz. (ABSnin mantığıda bu şekilde zaten, kızaklamadan.)

    Bence herkes boş bir yerde bunu denesin.
    Boş, güvenli ve zeminin sağlam olduğu bir yolda 60-70 ile giderken debriyajı sıkıp, aynı anda iki frenle durmaya çalışalım. Sonrasında kompresör yaparak iki frenle durmaya çalışalım. Sonra yorumları alalım. Yarın fırsatım olursa deneyip bilgi veririm.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  3. #63
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Çok güzel yazmışssınız gene şimdi okuyup cevap yaza bılme fırsatını buldum Bunları muhakkak denıcem motorumu aldıgımda . Fakat sanırım yorumlar ve önerilere göre bakıldıgında çoğunluk frenlemede debriajı sıkma taraftarı değil gibime gelıyor . Çünkü dediğiniz gibi kitleme ve hızın artması olayı bence olayı bozuyor ve kişiye debriaj sıktıgında frenleri düşünme olasılıgını odağını bozuyor Aksi takdirde aklımızın bir kısmı frenleri ezerek sıkmada bir kısmı kaçış noktasında olucakken debriajıda işin içine sokarsak bi taraftan dikkatımız dagıla bılır kaldı kı bıde debrıajı bırden bıraktık mı o an

  4. #64
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen gün 60km/h hızla yokuş aşağı iniyorum. Motorum 600f. Vites 6'dayken motor 58,56,55,52 gibi yavaşlamaya çalışıyor. Debriyajı sıktığım zaman 60,62,65, 68 şeklinde hızlanmaya başlıyor.

    Yani vitesin en büyükte olduğu bir durumda bile kompresör motoru yavaşlatıcı bir etkiye sahip. Debriyajı sıktığınız anda arka tekerde güç kesiliyor. Frene sert bastığınız anda da arka teker kilitleniyor. Teker kilitlenip kaymaya başlarsa kısa sürede hiç duramazsınız. Tekeri kilitlemeden yavaşlatabilirsek daha kısa sürede durabiliriz. (ABSnin mantığıda bu şekilde zaten, kızaklamadan.)

    Bence herkes boş bir yerde bunu denesin.
    Boş, güvenli ve zeminin sağlam olduğu bir yolda 60-70 ile giderken debriyajı sıkıp, aynı anda iki frenle durmaya çalışalım. Sonrasında kompresör yaparak iki frenle durmaya çalışalım. Sonra yorumları alalım. Yarın fırsatım olursa deneyip bilgi veririm.
    )) Yokuş aşağı, açıkça ifade ettiğim gibi (motor üzerinde kimin hızlandırıcı kimin yavaşlatıcı etkisi olacağı konusu) zaten ayrı bir süreç... Yokuş aşağı boşa takmak diye bir ifade de vardır ki herkesin malumudur.

    60-70 km. denemesine gelince...
    600F'nin 6. viteste 8000 devirde 60-70 ile gitmesi -görüşüme göre- olanak dahilinde olmadığına göre; sanırım, ya yazdıklarıma değil başka yazılara yanıt verilmiş ya da kendimi ifade edememişim.
    Çünkü; zaten, yavaş giderken motor freninin etkili olacağını belirttim. Kendim de bunu kullanıyorum.

    Debriyaj konusunda ifade etmek istediğim şey hızlı giderken motorun panik frene direnmesi.
    Lütfen siz de benim dediğimi deneyiniz. Bahsettiğim yüksek devirlerde...
    Yokuş aşağı denemenizi önermeyeceğim ama

    130'la giderken (6da) gazı bıraksak... Frensiz... Hızımızı zamana göre an an ölçsek ve bir grafik yapsak.
    Aynı hızla giderken debriyaj yapsak, frensiz... Hızımızı yine zamana göre grafiklesek...

    Bir eşik anına kadar grafiği (t=bir şey) ikiye ayırsak. Her iki durumunda eşikten önce ve sonraki gidişleri farklı değişim gösterecek.

    Dahası, grafiği yol - zaman grafiği yaparsak asıl elde etmek istediğimiz sonuca varacağız.
    Bir ara zaman bulursam bunun üzerine çalışırım... Yanlışsam da ortaya çıkar...

    Tek tümceyle ifade etmeye çalışırsam:
    1. süreç: Motor; motosikletin arka tekerine yüksek güçle aktarım yaparken, illa ki bir süreliğine frenaja karşı koyacaktır (kısa bir süre de olsa, varlığı geçerli).
    2. süreç: Motor devri (tekere aktarılan devir) belli bir düzeyin altına indikten sonra da motor da kompresyonuyla frene katkıda bulunacaktır.

    İki tümce oldu
    Ama konu, ilk anda hızla yavaşlamak ise eğer...
    Demek istediğim budur...
    İyi geceler, saygılar...
    sysroot bunu beğendi.
    Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
    Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...

  5. #65
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    )) Yokuş aşağı, açıkça ifade ettiğim gibi (motor üzerinde kimin hızlandırıcı kimin yavaşlatıcı etkisi olacağı konusu) zaten ayrı bir süreç... Yokuş aşağı boşa takmak diye bir ifade de vardır ki herkesin malumudur.

    60-70 km. denemesine gelince...
    600F'nin 6. viteste 8000 devirde 60-70 ile gitmesi -görüşüme göre- olanak dahilinde olmadığına göre; sanırım, ya yazdıklarıma değil başka yazılara yanıt verilmiş ya da kendimi ifade edememişim.
    Çünkü; zaten, yavaş giderken motor freninin etkili olacağını belirttim. Kendim de bunu kullanıyorum.

    Debriyaj konusunda ifade etmek istediğim şey hızlı giderken motorun panik frene direnmesi.
    Lütfen siz de benim dediğimi deneyiniz. Bahsettiğim yüksek devirlerde...
    Yokuş aşağı denemenizi önermeyeceğim ama

    130'la giderken (6da) gazı bıraksak... Frensiz... Hızımızı zamana göre an an ölçsek ve bir grafik yapsak.
    Aynı hızla giderken debriyaj yapsak, frensiz... Hızımızı yine zamana göre grafiklesek...

    Bir eşik anına kadar grafiği (t=bir şey) ikiye ayırsak. Her iki durumunda eşikten önce ve sonraki gidişleri farklı değişim gösterecek.

    Dahası, grafiği yol - zaman grafiği yaparsak asıl elde etmek istediğimiz sonuca varacağız.
    Bir ara zaman bulursam bunun üzerine çalışırım... Yanlışsam da ortaya çıkar...

    Tek tümceyle ifade etmeye çalışırsam:
    1. süreç: Motor; motosikletin arka tekerine yüksek güçle aktarım yaparken, illa ki bir süreliğine frenaja karşı koyacaktır (kısa bir süre de olsa, varlığı geçerli).
    2. süreç: Motor devri (tekere aktarılan devir) belli bir düzeyin altına indikten sonra da motor da kompresyonuyla frene katkıda bulunacaktır.

    İki tümce oldu
    Ama konu, ilk anda hızla yavaşlamak ise eğer...
    Demek istediğim budur...
    İyi geceler, saygılar...
    Birebir aynı görüşteyim sizinle
    sysroot bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  6. #66

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Gerçekten güzel bir konu ve değerli bilgiler,bende alışkanlık sık sık motor frenini kullanırım fakat panik frende debriyaj sıkıyorum ve uygunsa kaçış noktası arıyorum.İşte debriyaj sıkmam doğrumu yanlışmı bu konuda kafam karışıyorki, arkadaşlarında dediği gibi düşük devirde motor freninin işe yarayacağını düşünüyorum ama yüksek süratteki bir panik frende motor freni motoru iter gibi geliyor.

    Birisi bu konuyu toparlarsa iyi olacak, benim bilgimin yeteceği bir durum değil

  7. #67
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Ne konu açmışım beee Gurur duydum kendıme hehehe . Evet abilerimiz herkezin görüşü önerişi benım ıcın cok onemlı sonucta motor bu . Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır fakat bazen tek bir yol çizilir . yuksek hızla giderken en saglıklı frenleme olayı önümüze bizim gittiğimiz hızdan cok düşük hızda bir aracın cıkmasıyla frenleme yapmamız gerekıyorsa Sadece ön ve arka frenı ezerek sıkmamız bizi çarpışmadan kurtarıcak o frenlemeye ulastırır mı yanı

  8. #68
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı sodalimon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    )) Yokuş aşağı, açıkça ifade ettiğim gibi (motor üzerinde kimin hızlandırıcı kimin yavaşlatıcı etkisi olacağı konusu) zaten ayrı bir süreç... Yokuş aşağı boşa takmak diye bir ifade de vardır ki herkesin malumudur.

    60-70 km. denemesine gelince...
    600F'nin 6. viteste 8000 devirde 60-70 ile gitmesi -görüşüme göre- olanak dahilinde olmadığına göre; sanırım, ya yazdıklarıma değil başka yazılara yanıt verilmiş ya da kendimi ifade edememişim.
    Çünkü; zaten, yavaş giderken motor freninin etkili olacağını belirttim. Kendim de bunu kullanıyorum.

    Debriyaj konusunda ifade etmek istediğim şey hızlı giderken motorun panik frene direnmesi.
    Lütfen siz de benim dediğimi deneyiniz. Bahsettiğim yüksek devirlerde...
    Yokuş aşağı denemenizi önermeyeceğim ama

    130'la giderken (6da) gazı bıraksak... Frensiz... Hızımızı zamana göre an an ölçsek ve bir grafik yapsak.
    Aynı hızla giderken debriyaj yapsak, frensiz... Hızımızı yine zamana göre grafiklesek...

    Bir eşik anına kadar grafiği (t=bir şey) ikiye ayırsak. Her iki durumunda eşikten önce ve sonraki gidişleri farklı değişim gösterecek.

    Dahası, grafiği yol - zaman grafiği yaparsak asıl elde etmek istediğimiz sonuca varacağız.
    Bir ara zaman bulursam bunun üzerine çalışırım... Yanlışsam da ortaya çıkar...

    Tek tümceyle ifade etmeye çalışırsam:
    1. süreç: Motor; motosikletin arka tekerine yüksek güçle aktarım yaparken, illa ki bir süreliğine frenaja karşı koyacaktır (kısa bir süre de olsa, varlığı geçerli).
    2. süreç: Motor devri (tekere aktarılan devir) belli bir düzeyin altına indikten sonra da motor da kompresyonuyla frene katkıda bulunacaktır.

    İki tümce oldu
    Ama konu, ilk anda hızla yavaşlamak ise eğer...
    Demek istediğim budur...
    İyi geceler, saygılar...
    bu konuda da yine motor tipi ve motorun verdiği tepki önemli.
    benim motorumla 130 ile giderken gazı bıraktığın gibi ensenden biri tutup çekiyor gibi yavaşlarsın gazı kestiğin anda yavaşlama eğilimine girer. aynı hızda bir süre devam etme.diye birşey yok.
    yokuş aşağı giderken eğimin verdiği kinetik kuvvet aklınızı karıştırıyor.
    motorda gazı bıraktığınız anda devir düşmeye başlar motor kütle ağırlığı ile itme kuvvetini düz bir zeminde motor freninden fazla uygulamaz(dediğim gibi motoruna göre oran değişir fakat yine de böyledir)
    hız düşecek düştükçe devir düşecek yüksek viteste düşen devir ve hız motoru daha da frenleyecektir yaptığınız frende motoru bu döngüde yine hızlı şekilde durdurma eğişimine.sokacaktır
    ver gazı... ver çoşkuyu

  9. #69
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten güzel bir konu ve değerli bilgiler,bende alışkanlık sık sık motor frenini kullanırım fakat panik frende debriyaj sıkıyorum ve uygunsa kaçış noktası arıyorum.İşte debriyaj sıkmam doğrumu yanlışmı bu konuda kafam karışıyorki, arkadaşlarında dediği gibi düşük devirde motor freninin işe yarayacağını düşünüyorum ama yüksek süratteki bir panik frende motor freni motoru iter gibi geliyor.

    Birisi bu konuyu toparlarsa iyi olacak, benim bilgimin yeteceği bir durum değil
    Bende de aynı alışkanlık var çoğu zaman ani fren yaparken debriyajıda sıkıyorum.Bazende debriyajı sıkmıyorum yada frene başladıktan 1-2 sn sonra sıkmaya başlıyorum.Bu konuda ben de kararsızım.Ama debriyajı sıkmadan ani frenaj aktarma ve vites organlarınada zarar verebilir diye düşünüyorum.Motor freninin yavaşlamaya etkisi sanırım şu şekilde ilişkilendirebiliriz ;fren esnasında motosiklet hız kaybedecek,gazı bıraktığımızda da devir kaybedecek eğer bulunduğumuz vitesteki motorun çıkış devri lastik dönüş devrinden daha az olursa motor freni yavaşlamaya etki gösterir,ama fren esnasında motorun çıkış devri lastiklerin dönüş devrinden daha yüksek ise frenaja kötü etki eder.Ben bu şekilde bir mantık geliştirdim ne kadar doğrudur orası tartışılır.Undocab in dediği gibi devir,komprasyon motosikletten motosiklete değiştiği için biraz değişken bir durum.

  10. #70

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    yüksek hız,devir ve viteste iken ön-arka kombine frenleme ile acil bir durumda sıralı ve seri kompresör yaparsanız fren+kompresör ile nasıl dengeli yavaşlanıldığını görürsünüz ama yavaşlamak için diyorum durmak için değil yada panik fren de değil yanlış anlaşılmasın, bu biraz tecrübe ve sürücü tepki ve alışkanlıkları ile alakalı bir durum...kompresör ekstradan yavaşlama sağlar ve bazı durumlarda hayat kurtarır, Kompresör candır!!!

  11. #71

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    YÜKSEK SÜRAT İÇİN VE ANİ FREN İÇİN KONUŞUYORUM(RACING MOTORLAR)
    Debriyaj sıkılıp sıkılmama durumu hala biraz karışık gözüküyor.
    ANİ FREN İÇİN BU MUDUR
    Yüksek süratteyken motor freni ve normal fren kullandık, debriyajıda vites düşürmenin haricinde kullanmadık, iyice yavaşladığında debriyajı sıktık ve durduk.Bu şekilde mantıklı mıdır bilemiyorum.Çünkü düşük hızda debriyajın iteceğini düşünüyorum.

    YOKSA BENİM KULLANDIĞIM ŞEKLİ
    Benim kullanım şeklim ise genelde böyle durumlarda motor freni kullandığımda sadece 1 vites düşürür ardından debriyajı sıkar ve frenler ile durmaya çalışırım(ani durmalar için).Vites düşürmeyi çok fazla vites atarak yapmam , şanzımana ve motor aksamına zarar vermek istemem vede arka teker kaysın istemem.En fazla 1 vites bilemedin 2 vites.

    Hangisi doğru, yoksa ikisidemi yanlış.
    Doğrusu nedir, üstadları konuya bekliyoruz.

    Bir şekilde duruyoruz ama, doğrusu nedir bu işin ilmi nedir.

  12. #72
    ecz.erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    ankara/çankaya
    Motosikleti
    2010 HD crossbones, 2012 HD CVO Roadglide
    bu işin ilmi herkes motorunu tanıyacak ve ona göre optimum frenleme yöntemini bulacak..
    bir çok arkadaşımız doğru şeyler yazmış ancak her motosiklet motor frenine aynı tepkiyi vermeyebilir; normal seyirde 2-3bin devirle giden bir cruiseri motor kompresyonuyla fazla fren kullanmadan yavaşlatabiliriz peki süperspor bir motosikleti?!

  13. #73
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YÜKSEK SÜRAT İÇİN VE ANİ FREN İÇİN KONUŞUYORUM(RACING MOTORLAR)
    Debriyaj sıkılıp sıkılmama durumu hala biraz karışık gözüküyor.
    ANİ FREN İÇİN BU MUDUR
    Yüksek süratteyken motor freni ve normal fren kullandık, debriyajıda vites düşürmenin haricinde kullanmadık, iyice yavaşladığında debriyajı sıktık ve durduk.Bu şekilde mantıklı mıdır bilemiyorum.Çünkü düşük hızda debriyajın iteceğini düşünüyorum.

    YOKSA BENİM KULLANDIĞIM ŞEKLİ
    Benim kullanım şeklim ise genelde böyle durumlarda motor freni kullandığımda sadece 1 vites düşürür ardından debriyajı sıkar ve frenler ile durmaya çalışırım(ani durmalar için).Vites düşürmeyi çok fazla vites atarak yapmam , şanzımana ve motor aksamına zarar vermek istemem vede arka teker kaysın istemem.En fazla 1 vites bilemedin 2 vites.

    Hangisi doğru, yoksa ikisidemi yanlış.
    Doğrusu nedir, üstadları konuya bekliyoruz.

    Bir şekilde duruyoruz ama, doğrusu nedir bu işin ilmi nedir.
    Motorunuzla 3. vites yüksek devir yapıp debriyaja dokunmadan ani fren yapın, daha sonra tekrar 3. vites yüksek devir yapıp bu defada debriyaja basıp ani fren yapın. Aralarındaki duruş süresini karşılaştırdığınızda cevabı bulacaksınız.
    Nomad_41 ve sysroot bunu beğendiler.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  14. #74
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzla 3. vites yüksek devir yapıp debriyaja dokunmadan ani fren yapın, daha sonra tekrar 3. vites yüksek devir yapıp bu defada debriyaja basıp ani fren yapın. Aralarındaki duruş süresini karşılaştırdığınızda cevabı bulacaksınız.

    Bunu kesın denıcem hocam mantıklı hatta kemraya fln çekecek 1 arkadasla gidip boş yolda daha güzel gözlemcı gozuyle bunu anlaya bılırız
    sysroot bunu beğendi.

  15. #75

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu kesın denıcem hocam mantıklı hatta kemraya fln çekecek 1 arkadasla gidip boş yolda daha güzel gözlemcı gozuyle bunu anlaya bılırız
    Katılıyorum böyle şeylerin çok faydalı olacağını düşünüyorum.Bir takım testler gerçekten eğitici olur.

  16. #76
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Yahu kusura bakmayın, fena halde yorgun ve uykluyum. 4 sayfanın tamamını okuyamadığım gibi, okuduğum cevaplardan bazılarında da ne denilmeye çalışılmış anlamadım...

    Şimdi olay: Panik frende (en kısa sürede durmak) debriyajı çekip, kombine fren ile durmak mı? Yoksa, hangi viteste olursan ol debriyajla vitesle hiç oynamadan direkt frenlemeye başlayıp durmak mı? sorusu ise eğer:

    Şunu deneyin ve cevabı kendiniz bulun.
    Dümdüz boş bir yolda hızlanabildiğiniz kadar hızlanın ve debriyaja hiç dokunmadan gazı kesin. Frenlere hiç dokunmak yok. Bakın bakalım motor ne kadar sürede durma noktasına gelecek. Şimdi bazıları diyecek ki, motor durmayacak rölanti devri bile hareket ettirmeye yetecektir. Hayır yetmeyecek çünkü 4. veya 5. vitestesiniz. Bu viteslerde motor hareket etmeye devam etmez stop eder.

    Sonra aynı yolda tekrar aynı vites ve hıza ulaşıp aniden debriyajı çekin ve gazı kesin. Sonra motorun yavaşlamasını bekleyin bakalım.

    Tekrar belirtiyorum, çok yorgun ve uykusuzum bir şey kaçırdıysam affola.

  17. #77
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Çok güzel paylaşımlar var, PANİK FREN konusuna gelirsek; yani motosikleti en kısa sürede tam duruş pozisyonuna getirmeyi.

    Panik fren yapmaya başlanıldığında motosiklet MUTLAKA dik konumda olmalıdır.

    Viraj dönerken panik frene karar verildiğinde motor önce dik konuma getirilir sonra frenaja başlanır.

    Panik fren esnasında kaçış manevrası uygulanamaz ( uygulanmamalı yoksa düşüş kesin).

    Gene panik frende ısrarla debriyaja dokunulmaması taraftarıyım motor isterse stop etsin (durmaya 1 metre kala debriyaj çekiliyor o da sadece motor stop etmesin diye ve ayak yere basmak üzere kaldırılır).

    Bu yazdıklarım honda güvenli sürüş 4.seviye de öğrendiklerimdendir.
    reverse ve Nomad_41 bunu beğendiler.

  18. #78

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    bu konu altından kendi frenaj stilimden bahsedeyim ve sizlerden yorum alayım sağlıklımı yaptığım tam olarak bilmiyorum

    arka freni kompresör şeklinde basıp basıp çekiyorum
    ön freni yavaşça sıkıyorum
    aynı zamanda vitesi 1 kademe küçültüyorum

  19. #79
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    daha önce benzer bir başlıkta şunları yazmıştım ;

    Çok şaşırdım yahu, amma çok kişi viteş düşürerek durabileceğini sanıyor!

    Arkadaşlar motosikletleri ön fren durdurur, arka fren hiç olmasa bile olur

    Aslında tekerlekli tüm araçları ön fren durdurur (el arabası hariç)

    Otomobillerde, kamyonda, otobüsde frene bastığınızda ana fren merkezi fren yağının çoğunu ön tekerleklerin fren merkezlerine göndererek güç uygular, bir kısmınıda arkaya yollar. Hani bizim el ile yapmaya çalıştığımız % 70-30 olayı gibi.

    Yani hareket eden cisimleri arkadan tutarak değil, önden engel olarak durdurabiliriz.

    Fizikde bir karşılığı vardır belki bilen anlatsın ama kabaca budur.

    Vitesi yüksek devirdeyken düşürürseniz arka tekerleğinizin kitlenemsine neden olur, düşük devirdeyken vitesi düşürürseniz devrinizin yükselmesine ve motordaki kompresyonun artmasına neden olur.

    Arka tekerlekte bir güç hissedersiniz ama bu çok az bir yavaşlamaya neden olur, frenlemek için yapmaya asla gerek yoktur.

    Freniniz arızalıdır yada hava mava yapmıştır frene bastığınız halde işe yaramıyordur o zaman az da olsa faydasını alabilmek için yapın ama eğer freninniz varsa fren yapın yahu ne gerek var atraksiyona?

    20 tonluk kamyon mu kullanıyorsunuz? Torkunuz 1000-1100 nm filan mı?

    Kaldı ki günümüz kamyonlarında bile kompresyon yapmaya gerek yok, fren sistemleri çok gelişti.

    Askerde MAN kamyonlarda vardı kompresyon pedalı, sol ayağın topuğuyla basardık

    Sanırım bu vites düşürürüm kompresyon yaparım diyen arkadaşlar ön frene de basmıyorlar, hep arka freni kullanıyorlar herhalde

    Küçükkende bisiklete binmeye başlayınca mahalledeki abileri "aman ön frene sakın basma, düşersin" diye tembihlemişlerdir

    Sakın bu tür yazan arkadaşlar alınmasın yada kızmasınlar şaka yollu takılıp olaya dikkat çekmek istiyorum.

    Konuyuda dağıttık ama bu kadar çok böyle düşünen insan varsa frenleme konusunda zayıfız demek ki.

    Sürüş tekniklerini anlatırken kalemi güzel olan ve konu hakkında bilgili olan bir arkadaş bu konuyu ayrı bir başlıkta açsında altınta tartışılarak doğruyu bulalım.
    Nomad_41 bunu beğendi.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)