Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor freni

    REKLAM ALANI
  1. #41
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Çok acil fren yaptım fakat hiçbirinde o dediğinizi beceremedim. Gözüm kaçıcak yer arıyor , elim ve ayağım frenleri ezerek sıkıyor . Ama aklıma şuana kadar vites küçültme olayı gelmedi, gelemedi. Hızlı gelişiyor herşey. Sanırım bu olayı gerçekleştirmek için çok çok soğuk kanlı ve aynı zamanda da çooooookk tecrubeli olmak gerekiyor...

    Ahanda alın size niçin yüksek cc motorla başlanmaz ,maddelerinden biri...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Aynen beko dogru demıssın zaten yuksek cc ıle kımsenın basladıgı yok videolarda kı 2 adamda sanırım çok tecrubelı kişiler 1. video'da ben vıtes dusuruyor sanıyordum sanırım bazı arkadsların yorumları vıtes dusuyormuyor sadece frenlıyor dedı ben tam emın olmadıgım ıcın yorum yapmıyorum sadece vıdeo'yu gorun dıye koydum . sanırım bızde panik frenlemelerde ön ve arkayı kombine ederek kacış yerını dusunsek daha ıyı olur . 1 Sorum daha olcak frenleri önce sert sonra daha sert ve daha sert sıktıgımızda lastikler kıtlenmedıgınde gidonu oynattıgımız yana gıdıyormuyuz ?

    http://www.youtube.com/watch?v=xiuS_lZ1MQA ---< Mesela bunada baka bılırsınız 44. saniyeye alıp kişinin nasıl frenledıgıne burdakı adamda sadece frenemı basıyor ?

  3. #43
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Devir saatine bakarsan sadece frenleri kullanarak yavaşladığını görürsün. 120 km/h düştüğünde vites küçültüyor sadece.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  4. #44
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen beko dogru demıssın zaten yuksek cc ıle kımsenın basladıgı yok videolarda kı 2 adamda sanırım çok tecrubelı kişiler 1. video'da ben vıtes dusuruyor sanıyordum sanırım bazı arkadsların yorumları vıtes dusuyormuyor sadece frenlıyor dedı ben tam emın olmadıgım ıcın yorum yapmıyorum sadece vıdeo'yu gorun dıye koydum . sanırım bızde panik frenlemelerde ön ve arkayı kombine ederek kacış yerını dusunsek daha ıyı olur . 1 Sorum daha olcak frenleri önce sert sonra daha sert ve daha sert sıktıgımızda lastikler kıtlenmedıgınde gidonu oynattıgımız yana gıdıyormuyuz ?

    http://www.youtube.com/watch?v=xiuS_lZ1MQA ---< Mesela bunada baka bılırsınız 44. saniyeye alıp kişinin nasıl frenledıgıne burdakı adamda sadece frenemı basıyor ?
    http://www.youtube.com/watch?v=-tDjDrdq5gw
    Bu video tam size göre
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  5. #45
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Hepsini izledım hocam zaten motorumu aldıgımda da muhakkak egıtım kursuna yazılcam'da işte şimdiden merak sorgulamak gelıyo ıcımden guzel bısey bence ogrenmek ıcın . Düşünüyorum öyleyse varım

  6. #46
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Şehirlerarası giderken acil bir durum olmadığı sürece hiç frenlere dokunmadığım zamanlar oluyor. Hatta kırmızı ışıklarda falan vites-hız-devir ilişkisini doğru ayarlarsanız, sadece en son durma aşamasında azıcık frene basmanız gerekiyor.

    Fakat trafikte birçok kez şahit oluyorum, motosikletlerin her viraj öncesinde fren lambaları yanıyor. Tamam viraja girmeden hızı düşürmek lazım ama her virajda frene basarsanız olmaz ki.

    Panik fren durumunu ikiye ayırmakta fayda var.

    Birincisi aniden önünüze çıkan birşey.
    İkincisi önünüze birşey çıkabileceğini tahmin ettiğiniz zamanda çıkan birşey.

    Geçen gün şehir içinde arabaların yanında geçerken hop diye biri yola atladı 1 metre önüme. Tamamen anlık birşey. O panikle ön freni kilitledim. Ezerek sıkamıyorsun, çünkü mesafe kısa, freni ezerek sıkmayı denesen zaten çarpmış olacaksın. Neyseki hızım düşüktü, sorun yaşamadım.

    Diğer olay ise 100km civarı bir hızla orta halli bir viraj dönerken yolun üstünde koyun sürüsü olduğunu gördüm. Mesafe ne çok yakın, ne çok uzak. Buradaki durumda panik fren yapmadan, bir vites küçültüp, her iki frenle birlikte stabil bir şekilde durdum.

    Yada anayolda gidiyorsunuz 100km ile. İlerideki kavşakta bir araba burnunu çıkardı. Çıkıp çıkmayacağı meçhul. Aniden çıksa bile panik fren yapmadan durabilirsiniz. Fakat bu arabanın burun çıkardığını görmediyseniz işte o zaman işiniz panik frene kalmış demektir.
    ihakanvardal bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    Sen 180 le giderken vitesi 6 dan 3 e atarsan kendini yerde bulursun. Arka tekeri kitler usta hatta buyuk ihtimalle 3 e girmez

  8. #48
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehirlerarası giderken acil bir durum olmadığı sürece hiç frenlere dokunmadığım zamanlar oluyor. Hatta kırmızı ışıklarda falan vites-hız-devir ilişkisini doğru ayarlarsanız, sadece en son durma aşamasında azıcık frene basmanız gerekiyor.

    Fakat trafikte birçok kez şahit oluyorum, motosikletlerin her viraj öncesinde fren lambaları yanıyor. Tamam viraja girmeden hızı düşürmek lazım ama her virajda frene basarsanız olmaz ki.

    Panik fren durumunu ikiye ayırmakta fayda var.

    Birincisi aniden önünüze çıkan birşey.
    İkincisi önünüze birşey çıkabileceğini tahmin ettiğiniz zamanda çıkan birşey.

    Geçen gün şehir içinde arabaların yanında geçerken hop diye biri yola atladı 1 metre önüme. Tamamen anlık birşey. O panikle ön freni kilitledim. Ezerek sıkamıyorsun, çünkü mesafe kısa, freni ezerek sıkmayı denesen zaten çarpmış olacaksın. Neyseki hızım düşüktü, sorun yaşamadım.

    Diğer olay ise 100km civarı bir hızla orta halli bir viraj dönerken yolun üstünde koyun sürüsü olduğunu gördüm. Mesafe ne çok yakın, ne çok uzak. Buradaki durumda panik fren yapmadan, bir vites küçültüp, her iki frenle birlikte stabil bir şekilde durdum.

    Yada anayolda gidiyorsunuz 100km ile. İlerideki kavşakta bir araba burnunu çıkardı. Çıkıp çıkmayacağı meçhul. Aniden çıksa bile panik fren yapmadan durabilirsiniz. Fakat bu arabanın burun çıkardığını görmediyseniz işte o zaman işiniz panik frene kalmış demektir.

    İşimiz panik frene kalmıs dedıgınızde kısaca özetlermısınız hocam . Ön ve arka freni ezerek yüklenmemız ve vites düşürmemız mı yoksa sadece frenleri ezerek sıkmayımı kast ettınız bir çok yorumdan sonra kafam karıstıda Kafamda ki soru ısaretıne guzel cevap veren bı yazı yazmıssınız

  9. #49
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen beko dogru demıssın zaten yuksek cc ıle kımsenın basladıgı yok videolarda kı 2 adamda sanırım çok tecrubelı kişiler 1. video'da ben vıtes dusuruyor sanıyordum sanırım bazı arkadsların yorumları vıtes dusuyormuyor sadece frenlıyor dedı ben tam emın olmadıgım ıcın yorum yapmıyorum sadece vıdeo'yu gorun dıye koydum . sanırım bızde panik frenlemelerde ön ve arkayı kombine ederek kacış yerını dusunsek daha ıyı olur . 1 Sorum daha olcak frenleri önce sert sonra daha sert ve daha sert sıktıgımızda lastikler kıtlenmedıgınde gidonu oynattıgımız yana gıdıyormuyuz ?

    http://www.youtube.com/watch?v=xiuS_lZ1MQA ---< Mesela bunada baka bılırsınız 44. saniyeye alıp kişinin nasıl frenledıgıne burdakı adamda sadece frenemı basıyor ?
    Şahsen ön fren çok sert sıkılı vaziyette gidodunu hiç bir şekilde oynatmanı tavsiye etmem.Genelde düz bir hat üzerinde sert fren yapmak her zaman daha güvenli.Eğer manevra yaparken yada viraj dönerken fren sıkmak zorunda kalırsan ki inşallah böyle bir duruma düşmezsin tercihen arka freni kullanmak daha mantıklı.Arka lastik kitlendimi toparlaması kolay ama ön lastik kitlendimi direk yerdesin.En başta ilk yayınladığın videoya nerdeyse 10 kere izledim en başta bana da sadece fren yapıyormuş gibi geldi ama motosikletin sesinde küçük oynamalar olduğunu fark ettim sanırım yavaşlarken bir iki kere vites düştü debriyajı çok hafif bırakır gibi oldu sonra frenlere iyicene abandı.Belki de bunu bilinçli yapmamış bile olabilir.Son verdiğin video da yine normal frenaj var.Şu bahsettiğimiz tekniği kullansa devir saati yukarı sıçramalar yapardı.
    Nomad_41 bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  10. #50
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen ön fren çok sert sıkılı vaziyette gidodunu hiç bir şekilde oynatmanı tavsiye etmem.Genelde düz bir hat üzerinde sert fren yapmak her zaman daha güvenli.Eğer manevra yaparken yada viraj dönerken fren sıkmak zorunda kalırsan ki inşallah böyle bir duruma düşmezsin tercihen arka freni kullanmak daha mantıklı.Arka lastik kitlendimi toparlaması kolay ama ön lastik kitlendimi direk yerdesin.En başta ilk yayınladığın videoya nerdeyse 10 kere izledim en başta bana da sadece fren yapıyormuş gibi geldi ama motosikletin sesinde küçük oynamalar olduğunu fark ettim sanırım yavaşlarken bir iki kere vites düştü debriyajı çok hafif bırakır gibi oldu sonra frenlere iyicene abandı.Belki de bunu bilinçli yapmamış bile olabilir.Son verdiğin video da yine normal frenaj var.Şu bahsettiğimiz tekniği kullansa devir saati yukarı sıçramalar yapardı.
    Şimdi eğitim alıcaz fakat genede sormak arastırmak hosuma gıdıyo. Şehirler arasında böyle bir durum yaşarsak ön arka frenı kombine etmemız bızı kazadan kurtarır mı sence dostum izlediğim ve paylastıgım vıdeolarda da goruldugu gıbı hepsı gayet paçayı yırtıyo yavaslama konusunda özellıkle 1. video da kıl payı dıye bılırız ve arabaya çok yakınlastıgındada sağa dogru kaçış yapıyo demın sormak ıstedıgımde oydu gidonu cevırdgımız yere kaçarmıyız derken . Ve evet kaçarsın olursa cevabın ön frenı hafifce bırakıyormuyuz çevirceksekde gidonu ?

  11. #51
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşimiz panik frene kalmıs dedıgınızde kısaca özetlermısınız hocam . Ön ve arka freni ezerek yüklenmemız ve vites düşürmemız mı yoksa sadece frenleri ezerek sıkmayımı kast ettınız bir çok yorumdan sonra kafam karıstıda Kafamda ki soru ısaretıne guzel cevap veren bı yazı yazmıssınız
    http://www.youtube.com/watch?v=xiuS_lZ1MQA buradaki videoda dikkat ederseniz debriyaja basmıyor, kompresör+fren yapıyor. En son devir 4bin civarıyken debriyaja basıyor (devir aniden iniyor dikkat ederseniz.)

    Fren olayı her zaman karışıktır, ne kadar pratik yapılsada, herkes başka şey söylüyor.

    Ben yavaşlarken fren+kompresör kullanıyorum. Çünkü ne zaman debriyaja basarak yavaşlama çalışsam motor kontrolümden çıkıyormuş gibi geliyor.

    İşimiz panik frene kalmışsa, yapılacak çok fazla birşey yok. Önemli olan panik fren yapacak durumları yaşamamaya çalışmak. Mesela bu videoda yok yere kaza olmuş. Öndeki sinyal yakmış, hemen ardından frene basıyor. Fakat arkadaki artık o sırada neyle ilgileniyorsa bunları görmüyor ve ani bir ön frenle yere çakılıyor. Halbuki çok azıcık dikkatli olsa, fren yapmadan sadece kompresörle bile yavaşlayabilirdi yada fren yerine sağa yanaşmayı deneyebilirdi. Ama panikleyince işler değişiyor tabi.

    wolrath bunu beğendi.
    Ducati 1198SP _ RedLove

  12. #52
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    video da birden kendımı gordum

  13. #53
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    video da birden kendımı gordum
    Aman dikkat diyeyim o zaman. Öndekinin sinyal yaktığını görürsen ve sağdaki traktöre dikkat edersen böyle bir olayı yaşamazsın zaten.

    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kompresör ile yavaşlamak dedıgınız neydı attıgınız vıdeoda kendımı gordum bırden . Altın elbıselı adam vıdeodasında biranda on frene asıldınz ve arka taraf kalktı panik yapmayın bırakın iner diyordu sımdı bu vıdeoda ki adamda birden ön frene abandı fakat neden düştü ön fren daima düz tutmazmı motoru
    En son çarpma noktasında direksiyonu çeviriyor gibi geldi bana. O da öndekine çarpmamak için yaptığı bir hareket gibi sanki. Öndekine çarpsa daha kötü sonuçlar olabilirdi.
    Ducati 1198SP _ RedLove

  14. #54
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Evet sanki bende şimdi fark ettım En güzeli pratik yaparak güzel bi fren eğitimi almak

  15. #55
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım debriaja basmak veyatta vitesi düşürmek yerıne panik durumunda ön ve arka frenleri kombineli bi şekilde lastikleri kitlemeden ezerek asılmak daha saglıklı olcak durmamız ıcın
    Hatta Barkın abi şöyle demişti; limon sıkar gibi
    Nomad_41 bunu beğendi.

  16. #56
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi eğitim alıcaz fakat genede sormak arastırmak hosuma gıdıyo. Şehirler arasında böyle bir durum yaşarsak ön arka frenı kombine etmemız bızı kazadan kurtarır mı sence dostum izlediğim ve paylastıgım vıdeolarda da goruldugu gıbı hepsı gayet paçayı yırtıyo yavaslama konusunda özellıkle 1. video da kıl payı dıye bılırız ve arabaya çok yakınlastıgındada sağa dogru kaçış yapıyo demın sormak ıstedıgımde oydu gidonu cevırdgımız yere kaçarmıyız derken . Ve evet kaçarsın olursa cevabın ön frenı hafifce bırakıyormuyuz çevirceksekde gidonu ?
    İzlediğimiz videolarda adamlar motosikletlerinin limitleri iyi biliyorlaritrafiği iyi okuyorlar,dikkatleri ve refleksleri iyi,şanslarıda yerinde.Motosikletinin frenleri ne kadar iyi olursa olsun,lastikler ne kadar iyi olursa olsun,ne kadar deneyim ve eğitim sahibi olursan ol yine de motosikletin duracağı mesafe bellidir.Herşey mükemmel olsa bile kombine olarak fren yapmak bizi her türlü kazadan kurtaracak diye bir şey yok.Videolarda izlediğimiz olaylarda sürücülerin olaya müdahale edip fren sıkmak için kısada olsa bir kaç saniyeleri var.Ama bazen öyle durumlar olur ki mesela kavşaktan önüne araba fırlar,yola bir hayvan fırlar müdahale edecek zamanın olmaz,yada hızın ne kadar fazla ise müdahale edecek zamanın o kadar kısa olur diyebiliriz.Videodaki olaya gelince adam ya komple bıraktı frenleri yada lastikleri kitlemeyecek kadar küçük dozda fren yaptı ama manevra yaparken fren yapmak çok ama çok risikli iş belki düşük hızlarda çok zorda kalınca yapılabilir ama her zaman yere yapışma tehlikesi var.Şimdi burda kim ne yazsa boş daha çok aklın karışacak.Deneyim kazandıkça,kullandığın motosikleti tanıdıkça fren işini öğrenirsin.Önemli olan acemiyken motosikleti durdarabileceğin hızların üstüne çıkma.Fren konusu gerçekten karmaşık ve ayrıntılı bir konu yavaş hızlarda eğitim alırken kendin deneyim kazanman,burda binbir türlü yorum dinlemektense usta bir eğitmen ile motosiklet üstünde uygulamalı olarak öğrenmek en güvenlisi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  17. #57
    inci1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-Kartal // Çanakkale-Gelibolu
    Motosikleti
    Windy S 150 - 12
    motor frenini sırf merakdan denedim bi gün 3. viteste 60 la falan gidiyordum fantezi olsun diye 2 ye attım saldım debriyajı sonuç : motorla beraber öne yıgıldım devir 7binden 11bine falan çıktı bi anda arka teker kitlendi kaymaya başladı.Bunlar 1-2 sn. içinde oldu tekrar debriyaja bastım toparladım bu fantazi hoşuna gittimi dersen yok hoşuma gitmedi

  18. #58
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı inci1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor frenini sırf merakdan denedim bi gün 3. viteste 60 la falan gidiyordum fantezi olsun diye 2 ye attım saldım debriyajı sonuç : motorla beraber öne yıgıldım devir 7binden 11bine falan çıktı bi anda arka teker kitlendi kaymaya başladı.Bunlar 1-2 sn. içinde oldu tekrar debriyaja bastım toparladım bu fantazi hoşuna gittimi dersen yok hoşuma gitmedi
    senin dediğin gibi ve arkadaşımızın anlattığı şekilde vites küçültüp yaparsan sonuç böyle oluyor birde 5 ten 2 ye attığını düşün birden....
    motor freninin en sağlıklısı olduğun viteste gazı bırakıp motoru kompresörde yavaşlaması...
    tek silindir motorda bu biraz güçsüz oluyor mesela 100den yavaş yavaş 60 70 e iniyor
    2 silindirde biraz daha hızlı bi şekilde yavaşlıyorsunuz.
    3 ü bilemem mantıken daha hızlı olması lazım
    4 silindir motorda ise arkadaşımın dediği hiç fren kullanmaya gerek yok dedi

  19. #59
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Arkadaşlar bu noktada 2 durum var
    1 durmaya mı oynayacaksın
    2 kaçmaya mı oynayacaksın
    (Kesinlikle debriyaj yok, vitesle uğraşmak yok. Hız bir alt vitese göre çok fazla gelirse arka tekeri kitler tepe taklak gidersiniz Allah korusun)
    Durum 1: Durmaya oynayacaksanız. Ön-arka fren limon sıkar gibi sıkılır ki ön amortisör biraz içeri girsin(ağırlık transferi) sonra kendini geri çekerek bakışlar asla yere inmeyecek karşıya doğru olacak frenlere asılırsın. Motor ip gibi ilerler ve durur düşmezsin.
    Burada kritik olan limon gibi sıkarak başlamak(ağırlık transferi), bakışlar ileri, kendini geri çekmek. Bunun boş alanda pratiğini yapın bu konuda kendinizi ne kadar geliştirirseniz panik anda o kadar antremanlı olursunuz

    Durum 2: 1. durumdakiler frenlere asılmaya kadar geçerli olup, frenlere asılmayız zaman kazandığımızda resmin tamamına bakıp en uygun noktaya yöneliriz.

    2. durum benim daha çok tercih ettiğim durum.Çok daha etkili olduğunu düşünüyorum. 1. durumu her yolda uygulayamazsınız. Mecbur kalınca kaçacak yer yoksa uygulanır.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  20. #60
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle debriyaj yok
    Yazdıklarınıza katılmakla birlikte; üstte alıntı yaptığım konuya takıldım.

    1. senaryo: en az 8000 v.b. devirle 6. viteste hız yapıyorsunuz. Gazı bırakın, doğrudan, aniden. Motorun en yüksek torku verdiği yerdesiniz. Devir düşmeye başladı. Motor yavaşlıyor... Arka teker, motorun dişli oranının dayatmasıyla motosikleti yavaşlatıyor.

    2. senaryo: en az 8000 v.b. devirle 6. viteste hız yapıyorsunuz. Gazı bırakın, debriyajı da sıkarak. Artık motorun en yüksek torku verdiği yerde değilsiniz. Motor momentumunu (m*V) kullanarak "akıyor", rüzgar ve yol sürtünmesiyle yavaşça yavaşlıyor.

    Boşa alınca yavaşlama daha uzun sürecek değil mi...

    Peki aynı iki senaryoyu da lütfen sert frenajla da deneyin...

    1. senaryo: Gazı bıraktık, frenlere başladık kademe kadema arttırarak sert bir fren yapıyoruz. Motor sanki otomatik vitesli bir araba devir / vites ayarlıyormuş gibi sesini değiştirerek çatışmasını bildiriyor. Motor - aktarma - arka teker şimdi 8000 dd'yı vites oranıyla tekere aktarıyor, teker bunu yola iletmek zorunda ama aynı zamanda fren de onu kesmeye çalışıyor. Motor 7000'e düştü, hala tekeri çevirmeye çalışıyor, biz daha da ağır şekilde tekere fren yapıyoruz ve devir iyice inene kadar bu süreç sürekli olarak yaşanıyor. Çünkü gazı bırakır bırakmaz, motorun devri birden düşmüyor. Biz gazı birden kessek bile; motor, içindeki mekanik hareketin kendi tork ve momentumu ile çalışmaya devam ediyor.

    2. senaryo'da, arka teker boşa düşmüşken yapılan frenajda ise... Frenimiz doğrudan teker üzerindeki (yol sürtünmesi ve dönme kinetiği dışındaki) tek etki. Frenimizi karşı koyan hiçbir unsur yok.

    Sanırım kafa karıştıran konu şu. Motor freni de yavaşlatıcı bir unsur. Ama, o senaryoda frenaja göre yavaşlatma etkisi geri kalıyor ve frene engel oluyor. Ne zaman ki motorun devir düzeyi eşiğin altına iniyor, o zaman motor freni de frene etki ediyor.

    Daha önce de yazdığım gibi, bunu düşük devirlerde değil yüksek devirlerde gözlemliyorum.
    Düşük devirlerde ise olay, arkadaşlarımın ifade ettiği gibi doğrudan yavaşlamaya yönelik bir motor freni durumu kazanıyor.

    Düşününce benim aklıma yatan budur. Yanlış olabilirim, çünkü motor üstünde psikoloji kimi algıları çarpıtabiliyor... Zaten ben de motosiklet konusunda başlangıcında olan birisiyim... Bu nedenle, konuya dahil olarak haddimi aştıysam şimdiden hepinizden af diliyorum.
    Nomad_41 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)