Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor freni

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Herkezin mesajlarını tek tek okudum sabah işe gitmiştim şimdi baktım . 5. vitesden 2. vitese düşme olayını misal olarak yazmıstım. ve attıgım videodaki arkads 180 le giderken kaçıncı viteste gidiyor bılmıyorum o yuzden soyledım yani ani frenleme 5. viteste gidiyorsak bile en fazla 4 hızımız frenlere bastıgımızda düştükce 3. düştükce 2 şeklınde yapıla bılır olarak ders cıkartıyorum kendıme. Ogrenmek ıstedıgım teknik evet sadece çok hızlı gıderken kullanılcak teknık . Hayat kurtarır mı bence video'da oldugu gıbı kurtarır bılınmesı gerek dıye dusunuyorum ama bunun ıcın motorumu aldıgımda hergun fren calısması yapmam gerek once ön arka fren kombinasyonu nedır nasıl kullanılır bunları daha sonra lastikleri kitlememeyi bilmek lazım . Motorumu aldıgımda koaceli-istanbul arası yol yapıcam ortalama 110m 120 km fln olucak Allah korusun basıma böyle birşey gelse nolur gıbıme geldı gerek çok hızlı gıtmesem bıle otobanda 100 den aşşa düşmem dıye dusunuyorum Artık ya fox tv ye haberiz yada memlekette arkadslarla sahilde


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    fren yapmak yerine çarpmamak için kaçacak yer arıyabilirsiniz mesela buda bir fikir

  3. #23
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yeter artık, motor ile birlikte git bir eğitim al.

  4. #24
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Syanur lafları okumadan ve goruslerımı dınlemeden bence yeter artık falan sozlerını kullanmanı onermıyorum. 1. Böyle emır kiplerine kişiliğim olarak cok pis kıl olan bırısıyım 2. benı hıc tanımıyorsun sana a.r.t oto ya attıgım bı maılı ve aldıgım cevabı atayım ıstersen özelden ? Başlık hakkında yorum yapacaksan yorumunu yap cevabını vereyım onerını kulagıma kupe edeyım yapmıcaksanda baska tavsıye vermenı ıstemıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren yapmak yerine çarpmamak için kaçacak yer arıyabilirsiniz mesela buda bir fikir
    Oda ola bılır hocamda ıste her teknıgı her sıstemı bılmek lazım bu videoda ki frenleme çok aklıma takılıyordu nasıl yapılyıor dıye paylasmak ıstedım sımdı normalde vıdeoya bak onune atlayan aracın sol tarafı biraz açık ama o hızda oraya kaçmak çok zordur o hızda dar yere gırmek risk o bariyerlere bi girse Allah korusun mefta . adamın tek bir şansı vardı oda frenlemek

  5. #25
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Dostum son kez tekrar uyarayım bu teknik çoğunlukla yarışlarda kullanılıyor.Genelde yarışlarda frenler sürekli ve sert şekilde kullanıldığı için frenlere binen yükü azaltmak,yumuşak ve sarsıntısız vites geçisi sağlamak,yavaşlama sırasında motorun devir kaybetmesini önlemek viraj dönme sırasında yapılacak frenajda aracın kontrolünü kaybetmemek için kullanılıyor ve aslında bütün bunların toplamı tek amaca hizmet ediyor virajlara giriş çıkış hızlarını maksimuma çıkarmak .Son derece ileri bir sürüş tekniği sakın ama sakın tek başına uygulamaya kalkma illa uygulamayı kafaya koyduysan mutlaka ileri sürüş tekniklerinden anlayan birine danış.Ve daha öncede dediğim gibi panik fren durumunda kullanılacak bir teknik değil.Günlük hayatta sadece fren sonrası aniden hızlanmaya ihtiyaç duyulduğunda uygulanacak bir teknik.Videodaki arkadaş büyük ihtimalle hız denemesi yapıyordu devir kaybetmemek ve yavaşladıktan sonra hemen hızlanmak için bu tekniği uyguladı ama Doblonun sandığından daha yavaş gittiğini anlayınca panik frene geçti.Frenaj konusunda endişelerin varsa kendine güvenmiyorsan bu konuda sürüş eğitimi al.Çünkü yanlış bir harekette motosikletine ciddi zararlar verebilirsin.Ani frende yine daha öncede dediğim gibi doğru lastik ve doğru dozajlama ile kullanıldığında motosikletlerin frenleri durmak için yeterli.Bu tekniğe merakın varsa ve biraz ingilizcen varsa araştırma yapacaksan tekniğin tam adı Rev match olarak geçiyor.
    Benim motosiklette yada arabada günlük hayatta bildiğim kullandığım bir teknik değil bir ara yarış simülasyonlarına,pist yarışlarına ileri sürüş tekniklerine merak salmıştım ordan aklımda kalmış.
    Nomad_41 bunu beğendi.

  6. #26
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Gene güzel yazdın dostum hani şehir içinde ani kaçış için kontra uygulaya bılırız altın elbıselı adam programında frenleme bolumunde mesela limon tabirini anlatıyor 1 yerde örnek verıyo aniden bir cocuk fırladı onunuze o an herşeyi unuttunuz biranda ön frene asıldınız arka kalktı korkmayın bırakın frenı yavasca ıner dıyordu . bu gıbı sıstemler vs kişi kafasında olustura bılır sadece bu denli kısa sürede çok frenleme kafama takıldı bunuda muhakkak tabıkı alacagım egıtımde hocalarımla fln denerım cıkıpta bı otobana gıdıp 150 basayımda bı frenlıyım demem onerıler ıcın tekrar tesekkurler

  7. #27
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    burada ne kadar anlatsanız bos,pratik pratik kullandıkca,ha tamam ben cok iyi kullanıyorum deme,bu işin ustası yok olanlarda suanda mezarlıktalar

  8. #28
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Virajda yapma bu hareketi 5 den 2 ye düşme o hızda 2 vites arkayı dans ettirirsin
    Panik frende bunları düsünemessin

    Yapacagın sey debriyaja basıp ön ve arka frene abanmak olur arka tekeri kitlersen belki kurtarırsın ama ön kitlerse cok zor olur motoru yere yatırmaman

    Bence hafif virajdaysan motoru hafif duzlestirmen sonra önce arka sonra ön frene bas limon sıkar gibi ön amortisörler kapanır gibi olunca gene yüklen frenlere ama yusuf yusuf olma durumları muhtemel :}

  9. #29
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    PANİK FREN esnasında debriyaja dokunulmaz, hele vites hiç küçültülmez-küçültülemez. Vites küçültmeye vaktin varsa panik fren niye yapıyorsun? kaçış manevrası uygula derler adama.

  10. #30
    Eren Amca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Duke 200 ABS
    Alıntı krd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    PANİK FREN esnasında debriyaja dokunulmaz, hele vites hiç küçültülmez-küçültülemez. Vites küçültmeye vaktin varsa panik fren niye yapıyorsun? kaçış manevrası uygula derler adama.
    Ani frende debriyaja dokunulur be krd. Sonuçta motor sürekli iticek aleti debriyaja basmassan bu da fren mesafesini uzatıcak. İkincisi acemilik durumlarında ani frende gazı açık unutmak gibi bir durum yaşanabilir ki debriyaj gazı da etkisiz hale getireceği için önemli değil mi?

    Gerçi sen büyük ihtimalle PANİK durumunda bunlar düşünülmez direk frene odaklanılır diye öyle dedin sanırım.

  11. #31
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    halaa şu 5 den 2 ye düşme olayını mesala olarak algılayamadılar yahu yazmaz olaydım .

    http://www.akilli.tv/video/cilgin-motorsikletli_724601 --< Bir video daha gostereyım sızlere mesela . Ölümle yaşam arasında ki o ince çizgi

  12. #32
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motor freniydi sanırım ısmı yanlıs mı soyluyorum yoksa vitesi düşürüp motoru öne yığma . Aklıma takılan bu sımdı 180(misal ) km ıle gıderken vıtesı dusurup debrıajı yavaş yavaş gevşetiriyoruz ve motor hızının altındakı viteslere dustugu ıcın one dogru yıgılıyo gıtmıyo böylece ani durus oluyor sanırım peki bunu yaparken çok hızlı ve ani olmamız gerek buraya kadar yanlışsam bunuda soylersenız sevınırım . Cunku otobanlarda hızlı gıderken onumuze cıkıcak ani araçlar ıcın bu sıstem sayesınde duruyor ızledıgım butun top speed deneme vıdeolarında kı adamlar 1 tane türk videosuda vardı 190 la gıderken 30 km ıle doblo onune gecıyor ızlemıssınızdır belkı

    http://www.youtube.com/watch?v=SMWrMIIRu2w videonun 1:40. sanıyesınde ızleye bılırsınız . Böyle biran yasarsak şahsi gorusum ben kıtlenır veyatta ön arka butun frenlere abanır %100 yere yuvarlanırım diyen arkadslar ve benım gıbı bu sıstemı nasıl yapacagız dıye aklında soru ısaretı olanlar ıcın tecrube abilerımızden bıraz bilgi istiyorum 5. Vitesde giderken vıtesı 2 ye kadar dusurduk ve ön frenle debriajı bırakmayamı baslıyoruz yani ?
    Videodaki 1000rr vites düşürmüyor, zaten böyle ani bir durumda kimse vites düşürmeyle uğraşmaz kaldı ki motosikletlerde vitesler sırayla değişiyor hadi otomobil olsa 5. vitesi aniden çek 2ye şanzıman dağılsın Ör; 5. vites 90km hız ani freniyle, 2. vites 90km ani fren arasında büyük fark vardır. Motor freninden yararlanmanın en iyi yolu devir düştükçe vites küçültmektir, son vites son gaz giderken 3 vites birden düşürmek vites kutusuna zarar vermekten başka hiçbir işe yaramaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------

    Alıntı Nomad_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    halaa şu 5 den 2 ye düşme olayını mesala olarak algılayamadılar yahu yazmaz olaydım .

    http://www.akilli.tv/video/cilgin-motorsikletli_724601 --< Bir video daha gostereyım sızlere mesela . Ölümle yaşam arasında ki o ince çizgi
    İki videoda da vites düşürme olayı yok sorduğunuz soru doğru gösterdiğiniz örnek yanlış. Verdiğiniz örnekler panik freni, tabi bu frenlerde motordaki yüksek devirin büyük faydası var.
    Nomad_41 bunu beğendi.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  13. #33
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Hazır konu açılmışken bu tekniğin arabalarda nasıl yapıldığını anlatan bir video paylaşayım.Arabalar Rev match yani devirleri viteslere uygun denkleştirme olayı "heel and toe" yani sağ ayağın hem burnunu hem topuğunu kullanarak fren ve gaza aynı anda kontrol etme tekniği ile yapılıyor.;

    Bu da rev-match tekniğinin motosiklette uygulanması;
    Nomad_41 bunu beğendi.

  14. #34
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Eren Amca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani frende debriyaja dokunulur be krd. Sonuçta motor sürekli iticek aleti debriyaja basmassan bu da fren mesafesini uzatıcak. İkincisi acemilik durumlarında ani frende gazı açık unutmak gibi bir durum yaşanabilir ki debriyaj gazı da etkisiz hale getireceği için önemli değil mi?

    Gerçi sen büyük ihtimalle PANİK durumunda bunlar düşünülmez direk frene odaklanılır diye öyle dedin sanırım.
    Ani frende debriyaja dokunulur, ancak araç son vites düşük devirde gidiyorsa bu mantıklı olur. Şayet devir yüksekse, debriyaja dokunmadan devir düşene kadar fren yapmak sizi daha çabuk durdurur.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  15. #35
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani frende debriyaja dokunulur, ancak araç son vites düşük devirde gidiyorsa bu mantıklı olur. Şayet devir yüksekse, debriyaja dokunmadan devir düşene kadar fren yapmak sizi daha çabuk durdurur.
    Ani frenden bahsediyoruz devrin düşmesini mi bekleyeceğiz?
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  16. #36
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani frenden bahsediyoruz devrin düşmesini mi bekleyeceğiz?
    Örneklendirerek anlatıyorum. (Otomobil yada motosiklet fark etmez)
    Saatte 200km ile düz bir yolda ilerliyoruz diyelim. Aracımız son viteste ve devir haliyle yüksek, önümüze bir araç fırladı (videolardaki gibi) şimdi bu sırada debriyaja basıp frene basarsak aracı boşa atmış oluruz 200km de giden bir aracı boşa atmak mantıklımı sizce ? bu şekilde fren yaparsak aracı sadece lastiklerle durdurmaya çalışmış oluruz ki bunlarda bir müddet sonra kilitlenir ve araç kaymaya başlar ve sonucu kötü olur. Ama o hızda lastikler ile motor arasındaki bağlantıyı koparmadan frene basarsak yani debriyaja basmazsak motor freninden de yararlanmış oluruz ve lastikler kilitlenmez ve sağlıklı bir fren yapmış oluruz.
    Devirin düşmesini beklemek şudur, motor belli bir devire düştükten sonra aracı durdurmaktan çok itmeye çalışır. Yani 10.000 rpmde frene bastık devir 2.000e kadar düştü işte bu noktada debriyaja basıp bağlantıyı koparmak lazım çünkü bu devir de kompresör olayı olmaz ve motor aracı durdurmaktan çok itmeye çalışır.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  17. #37
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Eren Amca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani frende debriyaja dokunulur be krd. Sonuçta motor sürekli iticek aleti debriyaja basmassan bu da fren mesafesini uzatıcak. İkincisi acemilik durumlarında ani frende gazı açık unutmak gibi bir durum yaşanabilir ki debriyaj gazı da etkisiz hale getireceği için önemli değil mi?

    Gerçi sen büyük ihtimalle PANİK durumunda bunlar düşünülmez direk frene odaklanılır diye öyle dedin sanırım.

    Eren amca debriyaj çekildiği anda arka teker tabiri caizse başıboş kalır. Debriyajı çekmezsen motor sürekli aleti iticek demişsin ama debriyaj çekilince teker nasıl motoru itmeye devam etmeyecek? Debriyaj çekildince başıboş kalan arka teker motor freni de yaptırmaz hele bide o debriyaj tekrar bırakılırsa!! Bu hareket tek başına kaza sebebi.

  18. #38
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Ben panik fren anlarında refleks olarak debriyaj a basmıyorum ve motor bazen stop ediyor . Bir sorun teşkil etmedi ama arkanın kitlediği bir anda stop ettiğini düşünüyorum . Anlatmak istediğim şu debriyaj a bile basacak vakit olmayabiliyor .

  19. #39
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    gazı bırak ön arka ikisine birden sık

  20. #40
    Nomad_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 250 / Triumph Daytona 675 / Yamaha R1 / Z800
    Sanırım debriaja basmak veyatta vitesi düşürmek yerıne panik durumunda ön ve arka frenleri kombineli bi şekilde lastikleri kitlemeden ezerek asılmak daha saglıklı olcak durmamız ıcın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)