Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor kazası!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    dr.asc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2013
    Şehir
    etlik-ankara
    Motosikleti
    BMW R1200 GS ADVENTURE
    8 senedir kullanıyorum çok şükür kaza yapmadım.eğitim almak çok önemli ders almaya fırsat bulamasan bile sürekli araştırma içinde olup kendini geliştirirsen ve tamam ben kaptım bu işi bas gaza devam mantığına girmezsen kısaca aklını mantıgını heyecanının önüne koyabilirsen kaza yapma ihtimalin çok düşük.sitemizde yüzbinlerce km yapmış ve senelerini bu işe vermiş insanlar var ve o insanlar hala severek binmeye devam ediyorsa bence bu bile riskleri kabul edilmeye değer bir zevktir...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Artık otomobil kazası sonucu " Feci şekilde " ölmek o kadar normal oldu ki motosiklet kazaları daha ender bulunduğundan daha çok rağbet görüyor tabi ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık otomobil kazası sonucu " Feci şekilde " ölmek o kadar normal oldu ki motosiklet kazaları daha ender bulunduğundan daha çok rağbet görüyor tabi ...
    insanlar araba kazası yapıp ezilip parçalanınca hiç kimse " bak görüyo musun çok tehlikeli bu arabalar. binmemek lazım " demiyor... Ama motosiklet eleştirmeye daha açık tabi

    kabul edelim ki, herkes bir araçla bir yerden başka bir yere ulaşmak durumunda. İster kendi kullansın ister otobüsle... otobüslerde yol ile sizi ayıran şey 3 - 5 mm cam ve 0.5 mm bir metal levha.. 0.5 mm metal levhayı sağlam bir maket bıçağı ile yırtabilirsiniz. otobüse birşey çarpsa sadece şans sizi kurtarabilir... normal bir otomobile yandan belli bir kuvvetle çarptığınızda kapı tarafında oturan kişinin çok az şansı var. istediği kadar hava yastığı açılsın, sürücü koltuğu yolcu koltuğuna kadar ezildikten sonra, içindeki hava yastığı ne kadar koruyucu olabilir ...

    Elbette daha riskli. Ancak bu her zaman kaza yapacağınız anlamına gelmez. Bir otomobille kaza yapma riskiniz ne kadar ise, motosikletle de o kadardır.

    Motosikletle kaza yapmanın dez avantajı, otomobil belli bir yüke kadar darbeleri absorbe ederek siz bir miktar koruyabilir. Motosiklet bunu yapamaz.

    Aksi durumda, belli bir şiddetten yüksek darbelerin olduğu kazalarda otomobil sizi koruyamaz. ezilir büzülür ve sizi de ezer. Motosiklet sizi üstünden atar. Şanslıysanız birkaç kırıkla atlatırsınız.

    Çoğu motosiklet kazasını alıp yerlerine otomobiller koyarsanız, otomobildeki insanların pek şansı olamayacağını düşünebiliriz. Tabi bütün bu senaryolarda, koruma ekipmanlarına ve kalitesinde dikkat edildiğini varsayıyoruz

    Uçaklar da tehlikeli. Tonlarca yakıtla yere çarpabilen büyük boyutlu alüminyum içecek kutusu... Hepsini geçtim G kuvveti var. 200km hızla giderken bir yere çarptığınızda hiç bir araç güvenli değildir. Vücudunuz hiç darbe almasa bile beyniniz kafatasının içinde ivme kuvvetleriyle salçaya döner. Şanslıysanız felçli neyim kalırsınız.


    Yani motosiklet alın. Eğitim alın. Kaliteli koruma ekipmanları alın ve paranoyak hale gelmeden dikkatli sürüş yaptığınızdan emin olun. Haklı olmanın değil hayatta kalmanın önemli olduğunu hatırlayıp, kavşaklarda virajlarda ve sollarken veya sollanırken gerekli özeni gösterin... Herhangi bir yerden bir yere ulaşırken, bedeninizin sorumluluğunu hatırlayıp, zevk / risk dengesini koruduğunuz sürece bir otomobilden daha tehlikeli değildir asla.

    Bİr çok insan bu zevk / risk dengesini kolay kaçırır. Aldığı keyif, beyninin yediği dopamin öyle fazla gelir ki, riskleri görmez... Risk almadan keyif alınabilir motosikletle...

    her gün 200 üstüne çıkan bir insan çok uzun yaşamaz. bence böyledir. Ama genelde normal süratlerde sürüp, arada bir uygun koşullar varsa 200 üstünü her insan tatmak isteyebilir. Ancak bu zevk ve risk dengesine bakar. ikisi doğru orantılıdır. İpler ve sınırlar sizin elinizdedir...

    Trafikteki diğer kişiler her zaman bir tehlikedir. Ancak bu tehlikeleri, Eğer kazaya sebebiyet verecek araç sürücüsü kasti olarak sizi öldürmek üzere üzerinize sürmüyorsa, çoğu zaman ön görülüp bertaraf edilebilecek şeyler. Çoğu insan " kaza oldu " der.

    Kaza dışardan bişeydir zaten. hiç suçunuz günahınız yokken şeytan gibi gelip başınıza musallat olur. Bİrşeyleri öngöremezsen kaza olur her zaman o kadar çok ihtimal var ki kaza yapabilmemiz için?

    İnsan vücudu gibi. her an ölebilmemiz için basit bir dengesizlik yeter vücudumuzda. buna rağmen insanlar patır patır ölmüyor değil mi
    bilginozi, akira2012, yasdal ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    !?

  3. #23

    Üyelik
    26 Aralık 2012
    o zaman vazgeçeceksin açık ve net 4 tekere bin bedenini korur

  4. #24

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Motora baslamak isteyen arkadaslara verilen "alma o zaman" gibi anlamsiz sözler soylememek lazim bence.Bu istek böyle başlıyor. Araba kullananlarda evet kaza yapiyor ama bir yerlerinin kirilma olasiligi farkli.Mesela dusmemis bir yerlerini kirip incitmemis motorcu cok cok az.Basit dusmeleri saymiyorum.Fakat adam gibi kendini bilerek motor surende kask dahi takanda cok cok az.Kucuk motorla başlayan surekli bilincli olabilen olgun motorcu da malesef az.

    Bu nedenle evet ufak tefek dusmeler kazalar olabilir.En az arabadaki kadardakaza ihtimaliniz var.Ama bunlarin disinda her arac kullanan dusmez ama motor kullanan illaki duser demek mantikli degil.15 20 sene bisiklets surdum elhamdulillah bir kez dusmedim carpmadim ama hep dikkat ettiettim.Tmm motor daha farkli ama illede dusmeyebilirsiniz.Motoru ulasim araci olarak kullanın. Hayati bilgileri ogrenin.Dikkatli ve full korumali olun.1 mil daha fazla surun ve uzun sure mesea max 2 saatten fazla surmeyin.

  5. #25
    rolly74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2012
    Motosikleti
    triumph scrambler
    If you never crash , you are not riding enough ( eğer kaza yapmamışsan, yeterince motora binmemişsin demektir )
    ormankebabi bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Alıntı rolly74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    If you never crash , you are not riding enough ( eğer kaza yapmamışsan, yeterince motora binmemişsin demektir )
    Tamam kabul ediyorum ufak tefek kazalariniz olur.Bunlarda genelde hız dusukken veya dar manevralarda gerceklesir.Yapacak hicbir seyin olmadigi durumlar kazadir.Ama bunlar durup dururken nadiren olabilirler.Motorla kaza yaparsan buyuk ihtimal ya olursun ya ciddi sekilde yaralanirsin yada sakat kalirsin.Allah cc kimseye kaza bela vermesin.Hedef kaza yapmamak üzerine olmali.Cok cesur olursan çabuk olabilirsin. Akıllı dingin sakin dikkatli bilincli adam isi motosiklet surmek.Yani sorumluluk sahibi olunmali.Elbetteki kaza her yerde her konuda her tasitta her an olabilir birseydir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

    Ha birde kaza yapmaya sebep olacak kadar surersen yaparsin o ayri konu :-)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

    Ha birde kaza yapmaya sebep olacak kadar surersen yaparsin o ayri konu :-)

  7. #27

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Galiba fedon yillardir kullabiyor hic kaza yapmamis

  8. #28
    lovehell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    Balıkesir/Gönen
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    bundan tam 10 ay once motorum ıle kaza yaptım benzınlık onunde yolumda giderkene karsıl seritte bekleyen land rover sport arabaya yaklastıgımda önume kırdı ve kendımı kurtarma payım kalmadı ve sag arka tekere saglam girdm sag dızımde hasar kaldı ne kadar dıkkatlı olsakta karsımzdakı dıkkatlı olmadıgı zaman elımzde yapacak pek bir secenekte kalmıyor ve hastanede pişkin bir suratla pardon demesi ayrı bir şoke ben ınanıyorum ki motorsıklet kazalarının cogu motorsiklet suruculerınde degil

  9. #29
    CanKarsiyaka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    FZ8Naked
    valla motosikleti aldigim 2.gün kazamı yaptım yaklasık 30kmdeydi motosiklet tabi o bilinçle yola cıktıgım için şuanda 420kmde ne yatma ne bısey yapma hiç bişeyim yok 2. günkü kazamdada dizime 3 dikiş atildi dizlik alaydimda atilmayaydi korumalarını yüksek tutarsan yine senin için iyi şimdi full koruma setim var düşünmeden gittim hemen aldim 1 ay motosiklet süremedim cok kötüydü bütün yaz günlerim yalan olmuştu :( ahanda başıma gelen olay

    http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/121010-nazar-degdi.html

  10. #30

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Motosiklette her ogrendim denildiginde ozguven her arttığında kaza ihtimalide artiyor sanirim.Bisey olmazmis gibi gelmesine kanmamak lazim.Her biniste bir durup dusunmek lazım önce. Bildigimiz yollar deyip rahatlamamak.Her km yi bilerek farkindalikla sürmek. ..Durma dinlenme anlarini iyi yakalamak. Ruh halimiz elverişli değilse kullanmamak.

  11. #31
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    kaza yapmadan motoru serseri gibi kullanırsın motoru virajlarda yatırır trafikte araçların sağa sola çıkabiliceğini düşünmeden gazlarsın vs. tehlikesini anlıyamazsın.eğitimlerde ise bunlar verilir ama tıpkı bir hocanın ne kadarda anlatırsa anlatsın karşıdaki almazsa yapacak birşey yoktur lafı kalır.işte geçirdiğin kaza en büyük tecrube en büyük derstir ondan sonra eğitim almaya karar verirsin çünkü hayatta kalmak lazım bilmem anlatabildim mi?
    korkan adamın motorla işi olamaz zaten her açıdan dezavantajlı bir araç düşünsenize motoru bile eski teknoloji otomobiller bile günümüzde motosikletlerden daha az yakmaya başladı :D

  12. #32
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Okadar dikkat etmeme ragmen salak sacma olmayacak yerlerde malesef bir sekilde kaza yapiyorum :/ 10. Yil olacak ama 100. Yil da olsa adi uzerinde "kaza"

  13. #33
    MotojeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Motosikleti
    KTM 125 Duke
    Bi kere çukuru gormedim içine düşmeyek diye cok guzel bir sekilde yere kapaklanmıştım .
    Başka birsey olmadı allahtan.

  14. #34
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Hergün motorla küçük büyük tehlike yaşanıyor, malesef motorculuk bir nevi cambazlık gibi bir şey, en basiti kaldırıma çıktım kenara fazla yaklaşmışım birden durasım geldi ayağımı koyayım dedim , ne göreyim zaten kaldırımın kenarındaymışım ayağım boşa çıktı 3 saniye dengede kaldım nasıl olduysa şans eseri diğer tarafa dengeyi kurabildim ama tersi olsaydı kaldırımdan aşağı yatıverecektim, işte motor böyle bir şey

  15. #35
    orhan899 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R , Suzuki GSX650F
    arkadaş bunun adı "kaza" ! ben yapmadan benim motorumla kaza yapanı gördüm ya... Bankaya gittim gişede işlem yaparken park halindeki aracın geri geri gelerek motora vuduğunu gözümle gördüm. Ne kadar bağırarak bankanın içinide birbirine katsamda fayda etmedi adam geldi göz göre göre vurdu yine motora. yani ben yokken bile motorum kaza yapabiliyor öyle bir potansiyel var dış etkenler çok önemli en çok onlara dikkat edilmesi gerekiyor diye düşünüyorum...

  16. #36
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı lovehell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bundan tam 10 ay once motorum ıle kaza yaptım benzınlık onunde yolumda giderkene karsıl seritte bekleyen land rover sport arabaya yaklastıgımda önume kırdı ve kendımı kurtarma payım kalmadı ve sag arka tekere saglam girdm sag dızımde hasar kaldı ne kadar dıkkatlı olsakta karsımzdakı dıkkatlı olmadıgı zaman elımzde yapacak pek bir secenekte kalmıyor ve hastanede pişkin bir suratla pardon demesi ayrı bir şoke ben ınanıyorum ki motorsıklet kazalarının cogu motorsiklet suruculerınde degil
    Motosiklet kullanmak risklidir. Otomobil ile kıyaslanırsa ölüm ile sonuçlanan kaza istatistiği 19 kat'dı yanlış hatırlamıyorsam. Yani bir motosiklet sürücüsünün yaptığı kazadan fiziksel zarar görme ihtimali, otomobil ile yolculuk yapanlara göre oldukça fazla. Bunu biliyoruz. Ama motosiklet kullanıyoruz. Şimdi arkadaşa sen bunu kullanma dersek muhtemel pek etki yaratmayacak. Sigara içen bir babanın oğluna yaptığı içme telkini ne kadar etkiliyse bizimki de o kadar işte...

    Geçen gün taksim alt geçidinde kaybettiğimiz arkadaşımızı hatırlarsınız. Oldukça bilinçli, iyi korumaları olan eğitimli bir gençti haberlerden ve çevremden takip ettiğim kadarıyla. Aşırı hızlı giremezdi zaten o alt geçide. Muhtemel bir anlık dalgınlıkla toplayamadı ve bariyere çarptı. Boynu kırılmış... Babası cenazede çaresizce, motosikletten vazgeçirmek için elimden geleni yaptım ... keşke daha fazlasını yapsaydım. keşke motorunu sattırabilseydim diyordu. Evet motoru sattırsaydı bu kaza olmayacaktı ama kim bilir belki başka bir kazada yine bu kader onu bekliyor olurdu. Bu yüzden kadere inanıyoruz.

    E şimdi ne yapalım o zaman diyorsunuz. Kazaların %99 u hep aynı şekilde olur. Biraz youtube videosu izleyenleriniz varsa kazanın olacağı anı hemen tahmin ederler. Üstteki alıntıda arkadaşımız benzinciye girmek için karşı şeritten kendi şeridine dalan otomobilden şikayet ediyor. Yanlış anlaşılmasın. Hepimizin yapabileceği bir dalgınlıktır ama eğer riskleri tanırsak bunlardan nasıl kendimizi koruyabileceğimizi de öğreniriz.

    Aşağıdaki videoda Uğur Ertekin'in kazaların oluşma sebebi ile ilgili hazırladığı bir sunum var. Dikkat edin. Nasıl da kazayı çağırıyorlar. Sürüşünüzde yoldaki riskleri tanır ve konumunuzu, hızınızı ayarlarsanız kazanın içinde olmazsınız. Kazaların %99 undan bu şekilde kurtulabilirsiniz. PEki %1 ? Ne demiştik az önce ? Kader...

    Markopaşa ve realbyshadow bunu beğendiler.
    Gökhan YAŞDAL

  17. #37

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Bu baglamda bakarsak net olarak su sonuca ulasiriz; her motorcu kaza yapar ustelik 1 kerede degil cok.kere.Ne yaparsa yapsin her motorcu ya biryerlerini kiracak yada bu aletle olecektir.Cunku motorla kaza sonucu kaporta sizsiniz.Ve kaportasi siz opan bu alete binen herkes gibi sizde kaza yapacak en iyi ihtimalle biryerleriniz kirilacak veya kotu ihtimalle sakat felc olacak yada daha kötüsü oleceksiniz.Malesef motora binenlerin kesin sonudur bu...

    Ben hem katılıyor hemde katilmiyorum.

    Saygilarimla

  18. #38
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Kazaların % 90 ı motorcunun gereksiz hava atma çabaları,nerede ne zaman hız yapmayı bilmedikleri ve gaza gelmeleri sonucudur.Ölümcül kazaların çoğuna bakarsanız ilk söylenen şey aşırı hızdır.

  19. #39

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Alıntı turkish39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazaların % 90 ı motorcunun gereksiz hava atma çabaları,nerede ne zaman hız yapmayı bilmedikleri ve gaza gelmeleri sonucudur.Ölümcül kazaların çoğuna bakarsanız ilk söylenen şey aşırı hızdır.
    Cok güzel cevap +10


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)