Mete abiyle benzer durumdayım
2 sene CBF150 kullandım, sonra Fazer aldım. Fazer kullanırken "ülen düşersem girecek 10 bin lira" diye düşünüyor insan ister istemez, gönül rahatlığıyla gazlayamıyor. 10 bini biriktirmek için 10 ay it gibi çalışıp, bir sürü şeyden kısınca değeri de yüksek oluyor. Kasko yaptırmak buna bir çözüm, ama kaskolar da çooooooook pahalı.
Geçen ay Gökçeada'ya gittim. Dayım 1200GS'ini almamı önerdi, rahat edemeyeceğim için istemeyip CBF150'yle gittim. Adada ufak bir kaza yaptık, CBF'in gidon, koruma demiri, sağ kütüklük, yan ayaklık ve arka fren pedalının komple değişimi işçilik dahil 240 lira tuttu. 1200GS olsaydı aynı kazayı yapacaktım, masraf en az 2 bin lira olacaktı.
Benzin parası da biraz koyuyor, ancak NC700 ve F800GS gibi neredeyse CBF150 kadar yakan motorlar var. Fazera verdiğim benzin parasına üzüldüğüm nadirdir.
Motosiklet olduğu sürece gücü çok da önemli gelmiyor bana. CBF'le virajlı yollarda Fazer'a kıyasla daha çok zevk alıyordum, çünkü motoru limitine kadar yatırıp, viraj çıkışı tam gaz açmayı Fazer'la yapmak çok zordu. Örneğin bir viraja giriyorum, CBF'in limiti 50 ama Fazer 70'le döner. Diğer araçlar yüzünden girebileceğim maksimum hız 60. CBF'le 50'yle limitte dönmek Fazer'la 60'ta limite daha varken dönmekten daha zevkli. Benim zevk sürüşüm viraj odaklı olduğu için CBF daha eğlenceli geliyordu. Elimde para olsa alacağım makine de Duke200/390 veya MT03 olur,tam benim sevdiğim sürüşe uygun aletler
Tutup 100+ beygirlik motor almak bana göre değilmiş.
Ha tabii uzun yolda elinin altında güç olmasının zevki tartışılmaz.