çıkar elbet canını sıkma,
gec olsun,güç olmasın. aceleden sorunlu olmasın, temiz olsun
çıkar elbet canını sıkma,
gec olsun,güç olmasın. aceleden sorunlu olmasın, temiz olsun
agentonur, honlayıp segman filan attırma.sadece masrafın artar.Başına gelecekleri saymıyorum bile. Önce araştır kalbinin terazisini tutacak bir usta bul. Pazarlığı baştan yap.1500 TL çok rakamlar bana göre.Motoru açın sonra.Muhtemelen rektifiye yapacaksınızdır.Son duyduğum İstanbul için tek silindir (MZ için)100 TL idi.Bizim buralarda 50 TL.yeni iki piston set gider vede ustalık.Söylemeden geçemem biyel kollarına (krank kolları) bakın. " hızlandıkça hırıltı yapıyor" dediğine göre bilyalarında aşınma olabilir.Boşluğu normalse gerek yok.Çoksa masrafın artacaktır.Çünkü blok komple dağıtılır bu durumda. Ama en sağlamı da budur .Motor tamamen yenilenmiş olur böylelikle. Ama pazarlığı baştan yapın.Lakin anlayan birinden yardım istesen fena olmayacak gibi duruyor. "Aşırı zorlamadan" gibi bir durum dan bahsetmişsin.En sağlamına baksan iyi olur.Ekonomini iyi hesapla sana göre astarı yüzünü geçecekse "ben burdayım" diyen arkadaşa geri dön. Yoksa üzerler seni.Bu aralar biniyorsanda yağa devamlı bak ve 5-6 bin devri geçme.
rektifiye denilen sey zaten silindirin taşlanıp, honlanıp iç yüzeyinin düzeltilip yeni piston segman atılmasıdır
aynen cem abi geç olsun güç olmasın sınava hazırlanıyorum pek uğraşabiliceğimi sanmıyorum bi kaç saattirde buradayım tekrarları yapmadım
mz781 aklımda birisi var yıllardır racing kullanan bir abi pek tanıdığımda söylenemez, müsait olduğumda ilk işim yardımını istemek olucak.. hır hır ses çıkıyor sanki motor filan parçalanıcakmış gibi hissediyorum dershane ev dershane ev yapıyorum abi harici pek kullandığım yok.. anladım abi dediklerinin hepsini. bir yere not düşücem hepsini.. üzerinde metzeller lastikler var daha 0 sayılabilir 100 km yapılmış.. ona rağmen 6.500 biçildi fiyat. Çok işgirlenmeye başladım bu konuda. hayırlısı olsun ne diyelim. Öyle olmasın abi bilmiyorum kendi biriktirdiğim geleceğimi hiç edip 2 senemi kaybederek kazandığım bir para sonuçta öyleyse büyük sorunlar yaşarız derim kesinlikle ne diyeyim. tamamdır abi geçmem yağınada bakarım güzelce pek sıkıntı olmaz sanırım. bana çok fazla ısınıyor gibi geliyor ondanda korkuyorum gerçi hiç motorum olmadı ki ısısı normal mi değil mi onu bile bilmiyorum
Masrafın düşünüldüğünde aldığın para piyasa fiyatıyla kafa kafaya belki gelebilir ama geçmez pişman olma. Ama eğitiminden feda edip motora verdiğin emeğe acı ona pişman ol. motosiklet fazlasıyla geri gelir ama kaybolan yıllar geri gelmez. Motoru idareten yaptırmayı sil at kafandan, gerekirse bir kaç ay koy depona yatır motoru ama paranı ayarla tam yaptır düzgün olsun. Metzeller lastik demişsin 100km yapmış. Tarihinden bahsetmemişsin? Eğer üretileli 2-3 yılı geçtiyse o lastik çöptür onu kar sayma. 2012 üretimi yarıksız 100km ise öp başına koy. Hyosung durduğu yerde çalışırsa veya çok düşük hızlarda kullanılırsa ısınması normaldir. Hyosung sıvı soğutmalı değil hava/yağ soğutmalıdır. Yani her ne kadar yağını soğutsa da tam soğumayı sağlayabilmesi için hava akımına ihtiyaç duyar
edit:
yagına bakmayı unutma, yag radyatörlü imiş senin motor.
her gördüğün sakallıyı deden, her radyatörüde su sogutma sanmamak lazımmıs
Hyosung yağ soğutmalı, radyatör suyu diye bir şey yok. Aynı şekilde yağ çubuğu da yok boşuna dolum kapağını açma. Sağ tarafta camdan kontrol ediliyor. Motor soğukken dik konuma getireceksin iki çizginin arasında olacak. Motor soğukken kısmını unutma, motor çalışınca yağ seviyesine bakamazsın yanlış gösterir. Çalıştıysa bi 10-15 dk beklemesi lazım. Baktığın zeminin de düz olması gerekli
düzelttim ama gec kalmısım
Edit: Tam yorum yazdım yolladım edit geldi
malesef öyle oldu. buda bi ders neler görücem kimbilir.. hayırlısı olsun diyelim gitsin o zaman. tamam abi dediğin gibi yapıcam oh ısınmada sıkıntı değil ama o ses hiç hoşuma gitmiyor neyse artık öğrenicem en yakında. dediklerinizide harfi harfine yerine getiricem.. çok teşekkür ediyorum yorumlarınız vaktinizi ayırdığınız için çok çok saolun güzel abilerim benim. pardon abi 2012 evet başımın üstüne koyayım bari
alla alla yag yaktıgını kara dumandanmı anladın
ustalara güvenme inanma işin ucunda ekmek parası var adam taştan çıkaracak tabi.
kara duman karbüratör ayarının kaçık oldugunu gösterir motorunun 2008 altı oldugunu var sayıyorum.
motoru gazı açınca şık şık şık eder 5 bin devirde kesilir genelde gazı bırakınca yapar ses.
yüksek devirlerdede duyulmaz ama sanki insan kulagı ayırt eder seste motor sesiyle geliyormuş gibi gelir.
Lifterlerden gelebilir ses bir diger tahminimde egzantirik zinciri.
motor yaptırmak hyosunga her usta yapamaz öyle V motor çift egzantirik dedinmi sente ayarından habersiz ustalar çıkar karşına.
hyosung ustasıda deden babadan kalma bilgilerle degil hyosungun belli başlı motor motor kısımlarını netten incelemli ayarlarınıda ona göre yapmalıdır.
1500tl aşırı fazla 700tlye en fazla yapılması gerekir.
3 kez krank kırma olayına şahit olmuş biri var karşında. 1i bende oldu digeri kuzenımde.
radyatöre taş geliyor sızdırıyor nerden bilebilirdikki.
birde motorunun model yılını göremedim yada gözümden kaçmış olabilir yazarsan sevinirim.
bilgim olmadığımı söylemiştim -.- 700 tl çok iyi bi fiyat diye düşünüyorum varsa ankara'da yüklenip aileye hemen yaptırmanın peşine düşebilirim. ama nerden bulucaz o var. kimsede yok bayağıdır kimse şurayı tavsiye ederim gibi bişey söylemedi. oturduğum yerdende bulmak biraz güç olabilir ama bi bu forumu bilirim yardım edileceğini düşünüyorum elbet. dediğin gibi bi fiyata çözebilirsem olayı herşey çok güzel olabilir 2011 model 10.000 km
tüh. karburatörlü olsaymış keşke diyecektim valla yapıcaz artık bişeyler hayırlısı diyelim ne diyeyim tıkandım kaldım
sdfjg saolsun kardeşimiz yinede ne kadar yorumlarımızı okumasada ..
karbüratörlü için daha büyük yargılarla konuşabilirdim fakat enjeksiyonlu için bu kadar kesin konuşamam çünkü yeni model ile eski model arasında baya bir fark var nerdeyse rolanti melodileri bile degişik.
10bin kmde olduguna göre kmsi düşürülmüş olma ihtimali büyük motorun.
senin dedidigin ses belkide subab sesi ? burdan herkez 100 tane şey sıralar sana böyle büyük problemleri ya motoru görüp kullanarak daha mantıklı konuşabilriz yada video koyucaksın sesini dinlicek herkez.
motoru ilk çalıştırdıgında ses geliyormu ? motor ısındıktan sonrada geliyormu ? rolantideyken geliyormu ? gaz verirkenmi geliyor yoksa gazı verip bıraktıgındamı duyuyorsun ?
nerden baksan inan 12-13tane reflektiye edilmiş motor gördüm hepsindede subab sesine benzer bir şıkırdama vardı .
yok abicim yorumlar öyle gelince ondan oldu. dalgalık bi olay yok yani. sabah dersim var bu saatte burda olmam hata bişeyler öğrenme cabasındayım hepsi bu.. yusuf abi yaş 20 bu arada 21 olucak 2 ayı kaldı kusurum olduysa kusura bakma oğuz abi ama o baabda söylemedim ben onu.. yalnız şimdi uyumam gerek yarın tekrar geleceğim herkese çok teşekkür ediyorum.. cem'in dediklerinide en kısa zamanda halledicem..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)