Honda NX250 için debriyaj balatası araştırırken EBC sitesinden CK serisi 1190 kodlu (CK1190) balata modelinin uygun olduğunu gördüm. Bu CK serisi EBC markasının standart olarak belirttiği bir model. Bir de DRC, DRCF, SRK, Carbon Fiber MX ve Street Racer Clutch gibi daha farklı, performansa yönelik modelleri var.
Nette fiyat araştırması yaparken şu sayfada bir açıklamaya takıldım ; http://www.jpcycles.com/product/ZZ28618
Desc. en son maddesinde "• Not for use with full synthetic oil" diye belirtilmiş
Hemen EBC resmi sayfasına girip CK serisi debrayaj açıklamalarına vs, baktım; http://ebcbrakes.com/product/standard-ck-series/
Burada tam sentetik yağlar hakkında bir uyarı yada bilgi göremedim. Ben de EBC'ye mail attım. "Tam sentetik yağ kullanmanın bir zararı olablir mi, neden böyle bir uyarıda bulunmuşlar?" diye.
İşte gelen cevap:
"We find that fully synthetic oils can cause our clutch plates to slip during use – we only recommend a semi synthetic type oil at the most, Thank you, Jon Wright."
Lihtenşıtayn dilinde çeviri yaptığımız da
"Kullanım sırasında tam sentetik yağların balatarrımızda kaymaya sebep olduğunu gördük - en fazla yarı sentetik yağ öneriyoruz. Teşekkürler, Can Haklı !" dediğini anladım.
İşin garip tarafı ben motoru aldığımdan beri Mobil 15-50 tam sentetik yağ kullanıyorum ve özellikle yokuş yukarı kalkış ve yarım debriyaj olmak üzere kaçırmalar ve saçmalamalar oluyordu. 10.000 km den sonra bu durum daha çok dikkatimi çekti. Ben de çin malı işte, kalitesiz debriyaj flan diye düşünüyordum. Sanırım motoruma ve motorum parçalarına birkez daha haksızlık etmişim
Kaş yapalım derken göz çıkartıyormuşuz biraz biraz. Tam sentetik olsun, motorumuza daha iyi baksın, uzun ömürlü olsun derken debriyaja zarar veriyormuşuz... Paylaşayım dedim. Tabi bu arada bu açıklamayı yapmak zorunda olan ama yapmayan EBC yi de kınamadan geçemiycem.
Bu gelen cevabın CK serisi balatalar için olduğu hatırlatayım. Diğer modeller için bir bilgi yok elimde...