Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Neden racing motor?

    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    13 Nisan 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    suzuki gsx650f, yamaha r6
    motor olsunda ne olduğunun çok bi önemi yok. ss kullanıyorum ama hepsinin gönlümde yeri var hemde bol bol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    insanlar sanıyor ki SS le daha kolay ölünüyor. hayatında SS kullanmamış adam bile bunu düşünebiliyor. ama kimse SS lerin ne kadar dengeli motorlar olduğunu, sürüş rahatlığının buradan geldiğini bilmez. sen küçük motorunla virajda şeritte kalmaya çalışırken, SS neredeyse kendi kendine girer çıkar o virajdan.

    neymiş efendim, çok güçlü motorlarmış. evet öyle ama o güç senin sağ elinin altında. görende motoru çalıştırınca sürekli redline ile gidiyor zanneder.

    ayrıca bilmez ki bindiği 150cc lik motor 100 km. süratle giderken panik frende kaç mt. de duracak, SS kaç mt. de duracak?

    yine bilmez ki acil bir durumda sağ elinin altındaki güç ile tehlikeden kaçısın ne kadar kolay olduğunu?

    daha anlatacak çok şey var ama neyse.....
    initial-D, fz6_fazer, bilginozi ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #83
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insanlar sanıyor ki SS le daha kolay ölünüyor. hayatında SS kullanmamış adam bile bunu düşünebiliyor. ama kimse SS lerin ne kadar dengeli motorlar olduğunu, sürüş rahatlığının buradan geldiğini bilmez. sen küçük motorunla virajda şeritte kalmaya çalışırken, SS neredeyse kendi kendine girer çıkar o virajdan.

    neymiş efendim, çok güçlü motorlarmış. evet öyle ama o güç senin sağ elinin altında. görende motoru çalıştırınca sürekli redline ile gidiyor zanneder.

    ayrıca bilmez ki bindiği 150cc lik motor 100 km. süratle giderken panik frende kaç mt. de duracak, SS kaç mt. de duracak?

    yine bilmez ki acil bir durumda sağ elinin altındaki güç ile tehlikeden kaçısın ne kadar kolay olduğunu?

    daha anlatacak çok şey var ama neyse.....
    hayabusanın 1. vites 100le giderken gazı bıraktığında yaptığı motor freni,150lik motorun 100le giderken fren yapmasına eş neredeyse :D
    shooter1, bilginozi ve SweentLy bunu beğendiler.

  4. #84
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Pörtlemiş başlık.Ne giydirmişim yahu

    Bırakın o yanlış bu doğru işlerini.İş sürücüde biter...Motosiklet ucuz yollu ulaşım aracından çok hobidir zevktir...Gerek yok fazla kurcalamaya.Nasıl seversen öylesine binersin işte...

    50,125,250,600 veya 1000 farketmez hepsi güzel bir tat.İnanın ben motosikletin avantajını değil,motosikletin kendisini seviyorum.Şu an maddi ve bedeni gücüm yetiyor güçlü makinelere biniyorum.Yaşlanınca güçsüz ufak 50ccye binerim ama yinede binerim
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  5. #85

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BURGMAN UH 200
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tercihtir,ss kullanıp caddede gazlayan birine göre enduro ile dağa çıkmak mallık olarak nitelendirildiğinde hoş olmaz
    Sadece kullandığım kelimeye takılmayın, ben mallık kelimesini kullanırken SS motorların tarif ettiğim şekilde kullanımını kastettim. Trafikte yarıştaymışçasına hızlı ve tehlikeli kullanım MALLIKTIR! Yoksa sen SS seversin ben crusier severim bu iş keyif meselesidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------

    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mallık ? Siz böyle anlamsızca konuşma hakkını nasıl edindiniz ? Kimisi gevşek ağızlı olur ama son yıllarda gevşek elli olmakta yayılmaya başladı...

    Şu an Türkiye'de can ve maddi kayıp yaşanan motosiklet kazalarının %70'ini commuter sınıfı motosikletler ile olduğunu bilin...Kaba etlerden uydurma değildir.Honda'nın yayınlamadığı istatistik çalışmasıdır.

    O zaman tüm commuter kullananlar sizin ithamınızla suçlanabilir ??? Böyle saçma şey olur mu ? Naked motosikletlerin gücü hakkında bilginiz varmı ? Hatta onu bunu geçin tüm japonlar asfaltta gidecek off/road üretiyor.Asfalt zeminde nasıl tehlikeli ve dikkat dağıtıcı haberiniz var mı ? Külliyen facia fren ve viraj kabiliyetiyle porrr diye dolaşan cruiserlar ?

    Motosiklet %30'dur.Extrem anlamsız modeller hariç iş sürücüde biter.Tüm motosikletlerin extrası ve eksiği vardır.Çıkın artık bu genelleme zihniyetinden.
    Sadece kullandığım kelimeye takılmayın, ben mallık kelimesini kullanırken SS motorların tarif ettiğim şekilde kullanımını kastettim. Trafikte yarıştaymışçasına hızlı ve tehlikeli kullanım MALLIKTIR! Yoksa sen SS seversin ben crusier severim bu iş keyif meselesidir.

  6. #86
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    sezon başlıyor uplamak lazım
    ozhanhrmann2 bunu beğendi.

  7. #87
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    ne zaman ss kullanıcıları duygu düşünce ve sebeplendirme yapıyor olsa "herhalde makinelerin fren, yol tutuş kabiliyeti iyi olduğundan, az bile ölüyorlar" diye geçiriyorum içimden. 90larda bu kadar yaygın olsaydı hayatta kalabilenine nişan takılırdı herhalde.

    Düşük hacimden yüksek hacime geçene edilmedik laf kalmıyor, 'ölürsün' diye uyarıyorlar. Uyarsınlar da.. Ağızlarına sağlık.

    Sonra Türkiye gibi kendini bilmezlerin trafikte cirit attığı, asfaltının yalama, cam gibi parladığı yollarda ağır kural ihlallerini maharet gibi anlatınca tatsız çelişkiler oluşuyor.

    Aletin tehlikesi mi anlatılıyor, sahip olunan alet mi övülüyor ben anlayamadım. Tam torbacı güzellemesi. 600'lük alacak adama 1000'lik aldırır şurada yazanlar. Biraz daha dikkatli olmalı.

  8. #88
    sebzelicorba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250r / Yamaha R-25
    Ss için rahatsız motorlar denmiş.Bizler zaren kıçımızın rahatına düşkün insanlar olsaydık Motorcu değil araba sürücüsü olurduk.

    Ben motordayken rahat mıyım diye düşünmem, hatta hiçbir şey düşünmem. Anın keyfini çıkarırım.

  9. #89
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    ss sevmem. tarzım değildir hiç bir zaman bir ss motora sahip olmadım 10 kere falan kullanmışımdır ama ı ıh olmadı yani. ama sevenede saygım sonsuzdur zevk - renk meselesi. şuan bazı ss motorlardan kat kat performanslı enduro - naked motorlar var. aslında konunun özeti çok güzel birşey... ister ss kullan ister naked ister enduro ne olursa olsun iki tekerli bir araç kullanıyorsan bu işi öğrenmeden pişmeden eşşekten inip ata binme... atın çiftesi farklı olur...

    ufak bir örnek veriyim.

    arkadaşım yaklaşık olarak 10- 12 bin km cbr250 kullandı. neyse ben motoru buyutucem dedi. dedim dur buyutme 1 sene daha bin yada 10 bin km daha bin buna. iyice alış vs vs yok buyutucem vs gitti cbr 650 f. resmen motor aç gazıda benden çıkan sesi duy diye yalvarıyor. eee hepimizin oturduğu sele aslında tam bir şeytan. şeytan hep dürtüyor. ve sonrasınra bir kaza... neyse ALLAH'tan ufak bir kaza hiç bir vuruk kırık çıkık vs yok. ertesi gün yanımıza gelip bu 650 cc 4 silindir bana göre değilmiş şuanlık ben 250 cbr alıcam yada duke390 alıcam ne dıyorsunuz diye sorunca hepimizin içi bir nebze rahatladı... duke 390 da karar kıldı ve onu aldı çok dogru bır sekılde ara cc olarak iyi bir karar verdi. hala duke390 ı kullanıyor bi 10 bın daha ben buna bınerım dıyo =)

    herkes şanslı olmayabilir daha büyük kazada yapabilirdi ölebilirdi yada sakat kalabilirdi... bir şekilde hatasını anladı ve doğrusunu yaptı. keşke herkes tecrube edınerek dogruya ulasmaya calısmasada tecrube edınmıs bazı ınsanları dınleyerek o tecrubelerden faydalanarak ulaşsalar...

    hiç bir motor şakayı kaldırmaz...
    Ertugyigit ve kahve bunu beğendiler.

  10. #90
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    GAyet güzel bir yazı olmuş: Bence de her sezon açılışında bu konuyu hortlatmalısın.

    SS motor verdiği haz ve çevreden çektiği dikkatle orantılarsanız bedava sayılacak bir ücrette olduğu için birçok kişinin de tercihi oluyor maalesef.

    Düşünün 0 kilometre fiyatları ile SS bir motorla çekeceğiniz dikkati kaç liralık bir araba ile çekebilirsiniz.

    İşte bu birçok avcı hayvanın kurduğu tuzak gibi bir tuzak. İnsanı içine çekiyor ve o alıcılığa kapılıyorsunuz. Ve o güzellik sürekli sizin yapacağınız en ufak hatayı sürekli bekliyor ki sizi avlasın. SS motor koynunuzda beslediğiniz bir yılan gibi.

    Ve maalesef SS kullanıcıların büyük bir çoğunluğu da herşeyi biliyordur, öğrenecek hiçbirşeyleri yoktur. Özgüvenleri tavandır.

    Lafı uzatmadan Sezon başladı lütfen o elinizdeki gazı açmadan önce mutlaka iki kere düşünün. Hepinize kazasız belasız güzel günlerde kullanmanızı diliyorum..
    berkcigdem ve kahve bunu beğendiler.

  11. #91

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Ulke kosullarini ve trafik bilinc seviyesinide konuya dahil etmek lazim diye dusunuyorum.

    Yilda binlerce insani trafik canavarina kurban eden bir millet olarak SS motorlara olan ilgimizin altinda paralel bir cehalet oldugunu soylemek zor degil.

    Bu cehalet motorun gorseliyle satin alinan karizmanin can guvenligini hice sayacak kadar onemli olmasi demek.

    Nihayetinde biri diyorsaki ben hiz tutkunuyum ( bu ne demekse arkadas hiz bagimlilikmi yapiyor) o zaman bebek sahil yolunda neden iki buklum trafigin icinde 1000 lik makinanin uzerindesin??!!! sorusu geliyor aklima..

    Yani burda biz bizeyiz biliriz birbirimizi ulkemizde Ss hava atma tasitidir ve bana gore ulkemiz yollarinda en son tercih edilmesi gereken siniftir.

    Pistte guvenli donanimla kullananlar icin soz meclisten disari..
    CHaTaN ve emrb bunu beğendiler.

  12. #92
    racingss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2015
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Hep sordum kendime bu soruyu, inanın bütün motor türlerini kullandım ve kararımı öyle verdim. Nedenini ise hâla bilmiyorum, sadece sürüyorum. Tekeriniz düz bassın..
    Yürürken başımın yerde oIması sizi rahatsız etmesin. Benim tek derdim; yere düşen edebinize takıImamak.

  13. #93
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Bu konu hakkında herkesin bir fikri var. Benim diyeceğim Supersport ya da Superbike kullanmadan ölmeyin. Yalnız kullandığınız sırada da ölmeyin Kazasız sürüşler

  14. #94
    LifeisBike
    Misafir
    Bir yorum yapmadan geçemeyeceğim,

    Öncelikle Super Sport bir motosiklet gerçekten şehir içinde kullanıma uygun bir model değil. Herşeyi kenara atın dur kalk trafiğe girecek ne kabiliyete sahip ne de motor yapısına. Cünkü dur kalk trafikte ısınıyor, altınızda 100 dereceyi geçmiş ve sürekli fanları çalışan hararet yapmış edası ile ilerlemeye çalışan bir motosiklet,ayrıca gidon açısı 15-20 derece gibi komik bir rakam..Bu durumlar öncelikle kullanıcısına sonra motorun kendisine zulüm bir.

    Diğer yandan egomaniası gerçekten yüksek bir toplum olduğumuz gerçeği var. Bir çoğumuz bu motosikleti görünümünden ve gücünden dolayı farkındalık yaratmak adına kullanır hale gelmişiz. Yine oldukça yüksek oranda bu işi serseriliğe döken tipler mevcut. Çünkü bu tipler motoru amacı dışında kullanarak egolarını yüksek tutuyorlar. Bu durum halk içerisinde de rahatsızlık uyandırdığı için genel kanı Super Sport kullanan insanların tamamını kapsamış ve Serseri motoru olarak nitelendirilmiş durumda. Bende yakın zamanda SuperSport bir motosiklete geçmiş birisi olarak bunları yazıyorum, bu duruma da üzülüyorum açıkçası, ama millet olarak maalesef her konuda olduğu gibi bu konuda da batırmışız, şuan için yapacak bir şey yok (Bilinçlenmeli, bilinçlendirmeliyiz). Bir işin cılkını çıkartmakta üstümüze bir millet tanımıyorum.

    Şimdi okuyan arkadaşlarımın kafasında madem bu kadar bilinçlisin, neden SuperSport aldın? sorusu geçecektir.Öncelikle A'dan Z'ye motosiklet kullandım. Uzun yıllar kullandım hemde, Enduro mobilet ile başladım, kinetic honda da kullandım, 2 zamanlı Mz251 'de Gilera Nexus'da (Scooter'in ferrasi )..Grup sürüşlerine de katıldım, gezilere de gittim, bir çok dost, arkadaş ile tanışıp güzel günler geçirdim.. Ama SuperSport tercih etmek bunların hiçbirisi ile alakalı değil. Gerçekten tercih etmek için hayatınızında normal insanlardan farklı olması gerekir, en azından benim için öyle.. Ben bungee jumping yapan, her sene babadağdan atlayan, nerede bir rollercoaster görsem 3-5 tur atmadan içi soğumayan,dalmayı çok seven, kayak yapmaktan hoşlanan, Model helikopter uçuran (3d) kısacası aksiyonun olduğu herşeyden keyif alan birisiyim. SuperSport'da aslında bunlardan bir tanesi. İnanılmaz bir ivme, inanılmaz bir hız, inanılmaz viraj kabiliyeti,inanılmaz görüntü,bütün inanılmazları sanki bu motosiklete yüklemişler..Şimdi herkes bir beklentisine cevap bulmak için motosiklet kullanıyor, en azından böyle düşünüyorum. Kimi rüzgarin esintisini sever,kimisi etiket olmuş bir tarzın içerisinde olmaktan kendisini statu olarak elit bulur, kimisi gerçek hayatta başaramadığı farkındalığı aldıgı k6 k7 model SuperSuporta çıkma bir akrep takar, kimisi de bunu gerçekten amacına uygun olarak bir araç gibi kullanır, evinden işine gider, hafta sonu gezisine sahiline gider gelir.. Benim motosikletim Pazartesi - Cuma Otoparkta hafta sonunu bekleyerek geçiriyor ömrünü.. İşime gücüme araba ile gidiyorum, hiç şirkete motosiklet ile gideyim gibi bir hevesim olmadı. Ben haftasonu ikitelli gişelerden çıkıp, silivriye kadar ara ara gazlayarak gidip, döndükten sonra tekrar otoparkın yolunu tutma kafasında birisiyim. Genel olarak kullanım tarzım ve düşüncem bu yönde. Motosikletimde özel bir egzoz yok, cünkü gerek yok. Trafik ışıklarında yanımda egzozu olan birisi durduğunda içimden şu ışık yansada uzasa gitse diye sayıyorum. Cünkü rahatsız oluyorum. Tamamen bir kirlilik olduğu kanısındayım. (Otobanda emniyet için farkındalık yaratma konusunda hala kafamda acaba dedirten bir çelişki var, bu kadar sevmiyoriken bazı durumlarda ihtiyaç haline gelebiliyor gibi durumlar görüyorum, ama genel olarak rahatsızlık verici bir durum. vanalı egzoz sistemi olsa ve ben bu durumu kontrol edebiliyor olsam bulunması için yapabilirim, ama dediğim gibi tamamen güvenlik için düşünürüm)

    Uzun lafın kısası.. Neden SuperSport sorusunun birçok cevabını yukarıda yazdım(Kendi fikrimce) olması gereken aslında sizin sahip olduğunuz motosikleti üretim amacına göre doğru şekilde kullanıyor olmak, eğer herkes üretim amacına göre kullanır hale gelir ise Neden SuperSport? diye bir soru da kalmaz diye düşünüyorum. Umarım insanlarımız bu konuda bilinçlenir ve üretilme amacına göre tercihler ile kendi beklentilerinin örtüştüğü motosikletler tercih eder hale gelir.

    Sabır gösterip okuyanlara sonsuz teşekkürler.
    berkcigdem, kahve, enxdesign ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #95
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Kimisi 250cc yi ss olarak gorup onun ustunden birseyler anlatiyor oburu ss pis kaka moduna girmiş :D burda olay ss kotu kaka degil .. Adam burda "ben oldum artik 600-1000cc kullanicam ,osman abide zaten ilk 600le basladi bisey olmadi,yok ben dikkatliyim" deyip badoslama dalanlara soylemiş. ((( hayatta kalin diye))) . Yoksa kimse kimsenin secimine karisamaz zaten motor zevk işi .. adamin motor parasida benzin parasi kendi cebinden cikiyor ,ister belini buker ister baska turlu gider :D
    berkcigdem bunu beğendi.

  16. #96

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Merhaba sürücüler,
    Bildiklerim genelde fazla değildir ama benim kesin dogru saydığım bir sey var
    Siz ne dersiniz merak da ederim acıkcası kendimi geliştirmek adına!
    Mekanik bir aletin teknik bir yöntemi olmalı kullanımı için
    Saydığım bir büyüğüm sayesinde ulaştığım sürüş teknikleri ile alakalı kitabı okuyarak uygulamaya çalışıyorum
    Keske antreman için 250cc değilde 125 cc bir makinam olsaydı dediğim oluyor.
    Okuyorum ama bildiğimi pratiğe dökerken zorlaniyorum
    olsun varsın...
    Bir gün olur elbet.
    Ögreneceklerim çok var

    Bunlari yazmamdaki amacim hangi tür mt kullanırsanız kulannın üzerine sadece `siz` olarak binmenizdir
    скиталец

  17. #97
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı kahve adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba sürücüler,
    Bildiklerim genelde fazla değildir ama benim kesin dogru saydığım bir sey var
    Siz ne dersiniz merak da ederim acıkcası kendimi geliştirmek adına!
    Mekanik bir aletin teknik bir yöntemi olmalı kullanımı için
    Saydığım bir büyüğüm sayesinde ulaştığım sürüş teknikleri ile alakalı kitabı okuyarak uygulamaya çalışıyorum
    Keske antreman için 250cc değilde 125 cc bir makinam olsaydı dediğim oluyor.
    Okuyorum ama bildiğimi pratiğe dökerken zorlaniyorum
    olsun varsın...
    Bir gün olur elbet.
    Ögreneceklerim çok var

    Bunlari yazmamdaki amacim hangi tür mt kullanırsanız kulannın üzerine sadece `siz` olarak binmenizdir

    kitabın adını söyleme şansınız var mı ? merak ettımde bende bir bakıcam.

  18. #98
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    çünkü kopmak garanti

  19. #99

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    çıkarttığı sesi , köpürtmesi , anlayamazsınız
    mithrelios bunu beğendi.

  20. #100
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Bazen heyecanimizi yenmemiz lazım. 3-5 yil Tecrübe olmadan no SS no güven


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)