Ellerinle kavrayıp sevdiğin oynadığın arada seni tırmalayıp canını acıtan 250cc bir minnoş kedi ise, 600RR-R6-GSXR1000 vs.. LEOPARDIR-KAPLANDIR.
Zamanı geldiğinde 10yıldır ona bakan besleyen hiçbir yanlışını görmediği BAKICISINI bile (SENİ!) sebepsiz(!) yere parçalayabilir.
Ki sen daha minik kediyle yeni tanışmışsın.
Bir 600 Hornet kullanıcısı olarak ben de bişeyler yazmak istedim.
Olmayan tecrübemle (ilk vitesli motorum) İstanbul koşullarında 3000-3500 km kadar devirdim yaklaşık 5 ayda. Aşağıda yazacaklarımı YAPTIĞIMI SAVUNDUĞUM İÇİN DEĞİL SADECE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISINI ANLATMAK İÇİN YAZIYORUM.
Eğitime gittim, bir scooter parası korumaya kask-mont-pantolon-eldiven vs. para verdim. 31 yaşındayım, kendi paramı kazanıyorum, evliyim. Yani biraz sorumluluk sahibi bekleyeni olduğunu bilen bir insanım. Şimdi diyeceksiniz yanlış olduğunu bile bile neden 600cc aldın?
1.İstanbul trafiğinde kamyonların bile 110km hızla gittiği, kamyonetlerin 120km ile makas attığı yerde gideceksen dip gaz (tek kişi) 130 km/h hızla giden 125cc motor daha tehlikeli arkadaşlar.
2.Her an şerit değiştirecek sürücülerin, dikkatsiz bayan (ve tabii ki erkek) şoförlerin olduğu memlekette önde tek kaliper çift piston (yanlış yazdıysam affola) motora binmek te daha tehlikeli arkadaşlar. İster limon sıkma tekniği uygulayın isterseniz basın çekin yine de çift kaliper gibi durmaz bu aletler.
1 ve 2. maddelerden çıkan sonuç: Zatenn motora binip maça 1-0 yenik başladığım ortamda yani hayatımı kendimden çok başkalarının hareketlerine bıraktığım trafik ortamında 3 mm gaz tepkisiyle aralardan sıyrıldığım, frenine bastığımda diğerlerine göre zınkkk diye durabilecek bi motora binmek bence daha mantıklı. Ha gaza gelip olmayacak yerde gazlayıp patlarsan da kendin ettin kendin buldun durumudur ki başkalarının bana zarar vermesinde kendi kendime zarar vermeyi tercih ederim.
Şunu da net söyleyeyim zaman zaman olmayacak yerde kebapçı scooterları biile oynaşmaya geliyor sadece gülüyorum. Belki de bundan hayattayım hala gaz açmak yerine güldüğüm için. Ölüm Allahın takdiri yarın ne olur kimse bilemez. Her ss veya motor üzerinde hayatını kaybeden arkadaşımız, abimiz tecrübesiz insanlar değildi.
Benim çıplak motor seçmemdeki neden de rüzgar yiyeyim fazla olmayan tecrübemle gaza gelirsem beni frenlesin idi ki bu konuda da çok başarılı benim eşek arım
Bir çıplak motor kullanıcısı olarak neden ss sorusunun cevabı ise şudur : Zaten aynı yakıtı yakıp, 140 km/h hızdan sonra üzerinde rüzgardan dansöz Asenaya bağladığın, 170km/h ile biraz gidince boynunun ağrıdığı motora binmektense rüzgardan daha az etkilenebileceğin daha havalı (bazıları için çoook önemli benim için o kadar değil) motora binmektir.
4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHU TAŞIR
Bende sodalimon-Emre abi ile tanıştım.Birlikte sürdüm.İlk motosiklet tecrübesi xj6...Gayette iyi kullanıyor.Hata yapmıyor mu ? Yapıyor.Korkmuyormu? korkuyor.Lakin çoğu 5 senelik sürücüden iyi kullanıyor.Tamam bir z bir hornet gibi gitmiyor belki xj6 ama 80 beygire yakın gücü var.Boru değil yani.
Nasıl bu kadar kolay adapte oldu peki ? Hepimizde olmayan (misal bende 25 yaşına kadar olmayan) otokontrol.Gaza gelmiyor.Yaşı ve binlerce kilometre otomobil tecrübesi ile trafiği çoğumuzdan iyi okuyor...Adam mütevazi...Öğreniyor ve ciddiye alıyor.
Çok övdüm Emre abimi ama cidden o İSTİSNA
Sizde öylesiniz demek ki...Lakin istisnalar kaideyi bozmuyor.Bu 40 yaşında olsanızda 19 olsanızda aynı.Biraz tecrübe zaman kaybettirir ama uzuvları ve hayatı korur...
Bu arada eşek arısı iyi gider iyi durur :D Seside pek hoştur :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
Böyle bir soru sormanız beni mahçup etti...Çok usta,çok bilgili yada aşırı tecrübeli değilim.Bir kaç badere atlattım yanında biraz fazla sayıda motosiklet değiştirdim.Çok doğru yönlendiremeyebilirim sizi.Ha derseniz yerimde olsan ne yapardın ? Er6'nın N veya F kasası gider durur az yakar.Kullanıp beğendiğim tek 2 silindir bu...Xj 6 iyidir tabiiki.İyi gider yakmaz ve acayipte dengeli makine...Bandit biraz ağır ama iyidir o da...
4 silindir tepkileri biraz daha sert.Virajlarda gaz açıp kapama yada en basiti ani kompresöre binince kaymak bağlamış dandik asfaltta arka tekerin çok kolay kilitlemesi gibi.
Gerçi herşey kişide bitiyor o ayrı mesele.
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
çıplak motor alicaksam bu kesin yüksek cc olmaz yüksek cc sadece racing içindir gerisi ucuza kaçmak tır 600 rr la cbf 500 farka bakarak anlayın
www.erkakurye.com
kızlı erkekli racing sürüyorlar !!!
Süpersport motosikletler gerçekten insanın içinde bir his uyandırıyor.
ÖZellikle, kısmen ucuz ve eski racing sahiplerine biraz tuhaf bakabiliyorum.
Adam 7 bin lira verip, 1000 cc makine alıyor. 90 küsür model.
SS bende severim ama, alacak olsam da boş muhabbetlere gelmeyecek bi araç olmalı diye düşünüyorum.
vatandaş yanıma gelip " amcam da var, dayımda var 500 yaptı anasını satayım" dememli.
Bir de ss her ihtiyacı karşılamıyor memlekette. orası kesin.
içimde hep bir enduro ve naked yatar.
yol nerde sen orda olmalısın bence. canımın istediği bi yola dönüp gidebilmeliyim.
motosikletimle, bi köy yolunun sapağında, içim oraya gitmek isterken, kaşlarımı kaldırıp, üzgün üzgün bakmak ve mecbur anayoldan ilerlemek benim işim değil.
motosikletin üstünden inmemi gerektirmeyecek bir şey olmalı. inşallah tecrübeyle biz de bi enduro cu oluruz. Enduro candır hocam
Tek sorun, endro motosikletlerin selesinin yüksekliği ve bende olmayan boy
Hocam kız mevzusuna değinmek istiyorum bende
Güzel renkli temiz bi yamaha delight,sym fiddle vb. scooterlarla r6'dan daha fazla kız arkadaş temin ediliyor onu söylüyüm...Aksini iddia etmeyin çoğu hatun kişişi korkuyor bu tarz aletlerden...
Kızlar seviyor diye ss şartlanmamak lazım yani ))))...
Bir çok arkadaşdan duyuyorum yaw bizim 125lik scooterla tek gezmezdim hiç aldık spor makineyi hiç bi yerden ekmek çıkmıyor diye gezen ))...
Kendiniz için binin diyorum bende ss hastasıyım ama endurodan vazgeçmem sanırım izlemeyi daha çok seviyorum...
Gerçi motosiklete binerken bu tarz şeylerin hesabını yapmayın diyeceğim fakat biliyorum hepiniz içten içe bunun hesabını yapıyorsunuz erkeğin doğasında var neticede )))...
Benim masum cbf 150 me bile millet demediğini bırakmıyor racing hiç düşünmedim bile.20.000 kmye geliyorum bu eskiyince aynısının kırmızısından istiyorum.
Ya aslında biraz keyif, birazda nasıl yetiştiysen, ne gördüysen ona göre. Biz 4 arkadaşız ocak gibi motor alıcaz hepimiz, bunlardan ikisi az yaksın çok kaçsın comutter istio, biri tarz olsun choppera bincem dio, ben adamların dediği motorları kullandım zaten keyif almadım bi de şansımı ss'de deneyeyim. Alper'in dediği gibi bence ss tarzı diğer motorlardan çok daha dengeli, gidişi duruşu, kendi dengesi falan
Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..
ss kullanıcısı olarak bende bir iki şey söyleyim güzel bi kafe nin önüne gelip 2 gaz verip sonra foursquare de bi paylaşım yapıp profil resminizide motor resmi yapıp o kafe ye girin bi gelen arkadaşlık isteklerini görün diğer söyleninlere pek inanmayın derim.Bence SS ayrıcalıktır
Çenemle kaldıramadığım kızı, aracımla kaldırmaya uğraşmam. Tüm motorlar için aynı söylediğin şey, al bi chopper ona da atlarlar, olayın ss'lik boyutu yok. hatta büyük hacimli endurolar artık zengin motoru olarak adlandırılıyor, onunla daha çok kaldırırsın.
Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..
4000 kilometre cbr250 tecrübemle fazer aldım 98 lik...6000 km kullandım halen bende...maksiumum 190 a kadar anlık çıkabildim korkudan...şu ana kadarki sürüş stilimle motorun %50 i resmen boşa duruyo...ama fazera geçince 4 silindirin vs biraz abartıldığını anladım (ss ler tamamen kapsam dışı)...zaman zaman gaza geldiğim oldu, napıyorum lan ben dedim kendi kendime...kısacası insanın kendini bilme meselesi...
aynen arkadaşlar istisnalar hariç bazı SS kullanıcıları maalesef sadece hava civa için alıyorlar bu makineyi, bende çok şahit oldum bi kaç aylık mobilet tecrübesi var gitmiş alcam abi alcam anasını satayım bi cbr repsol nolursa olsun hep bu laf hatta alıp evine zar zor su gibi ter içinde getirdiği halde adam hala o cesaret kımıldatip trafiğe çıkıyor hadi kardeşim kendi canını geçtin milletin canını düşün yahu. bende arkadaşlara katılıyorum eğer kendini tutamayacaksan tecrübelenmeden alma kardeşim bu makinaları. ayrıca kız tavlama mevzuuna gelince benim görüşüm zaten sadece belirli bir kesim var onların kizları ilgili bu makinelere önemli olan cafeye girdiğinde sana gelen arkadaşlık teklifleri değil, gelen teklifleri nasıl devam ettirebileceğin örneğin benim tarzım çenemle kızı tavlardım (tabi bekarken ) sonra uzun bir süre sonra topluca arkadaşlarla orman gezisine falan pikniğe vs. giderken herkes otobüse binerken ben parlatmış olduğum kan kırmızısı çapırımla bir teşrif ederdim deri montum ve havalı gözlüğümle brad pitt gibi sonra vav sesleri ve artçı bineceğine adı gibi emin kızın şaşkın bakışları
Hava atmak için motosiklet sürmek mantıksız bence.
Motosiklet yaşam tarzı,aşk gibi birşey.
Ben ss seviyorum ama motosikleti hız yapmak için düşünmüyorum uzun mesafeler gezmek için düşünüyorum.Şöyle yüklü bir touring mesela.
SS sürmeyen, o gücü hissetmeyen bir çok şeyi anlayamaz.
Hava sıcakta olsa, soğukta olsa her zaman soldakini tercih etmek mantıkla açıklanamaz herhalde.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)