neden mizah gibi bir soru olmuş. neden racing. neden racing sorusunun tek mantıklı açıklaması şu olabilir :
çünkü yarışa katılacam pistin tozunu atıcam en birinci ben olucam.
gerisi hikaye efendim.
Racingler bana hiç çekici gelmemiştir.
Bence racing seçilmesinin tek sebebi otobandayken buranın kralı benim psikolojisine sahip olmayı istemek. Bütün racingler 240 km hızla sınırlandırılsın ben eminim ki racing sayısı %90 azalır. Racingi insanlar yukarıdada belirttiğim gibi enlerde olmak için istiyor. Yoksa kimse racingin rahatsızlığını seçmez racingin o hızı, ivmelenmesi aynı matematikteki 0 gibi diğer özlliklerle çarpıldığı zaman hepsini götürüyor.
35 yıl kadar önce ilk tanıştığım mobylette de dahil, motor benim için her zaman bir kaçış ve keşif aracı olmuştur. Trafikten, kalabalıktan, ağır kokulu toplu taşım araçlarından kaçış... Hiç gitmediğim yerleri keşif... Bu yüzden SS/Racing bize ters! Gerekmedikçe caddeye/otobana çıkmam.
Hiç ama hiç ilgimi çekmeyen bir sınıf racing. Bana göre tek amacı sadece daha hızlı gidebilmek olan bir makinayı alıp bunu yurdum trafiğinde yarıştaymışcasına kullanmak kadar büyük mallık yoktur. Kendi canını riske atıyorsun geçtim, milletinde canını yakacaksın.
Tourer, Cruiser, Naked hatta Offroad bile candır ama racing saçma geliyor.
ss demek bence tutku heyecan andrenalin vs vs bu daha uzarrr gider.Ha bak bende severim ss i ama ne yaoıyorum rotada ilerliyorum inşallah önce cbr 125 sonra cbr 250 daha sonra cbr 600 sırayla bu işler pişe pile olacak.illaki gaza gelecen ama dikkatli ve emin olacaksın.daha uzun yazardımda neyse......
Mallık ? Siz böyle anlamsızca konuşma hakkını nasıl edindiniz ? Kimisi gevşek ağızlı olur ama son yıllarda gevşek elli olmakta yayılmaya başladı...
Şu an Türkiye'de can ve maddi kayıp yaşanan motosiklet kazalarının %70'ini commuter sınıfı motosikletler ile olduğunu bilin...Kaba etlerden uydurma değildir.Honda'nın yayınlamadığı istatistik çalışmasıdır.
O zaman tüm commuter kullananlar sizin ithamınızla suçlanabilir ??? Böyle saçma şey olur mu ? Naked motosikletlerin gücü hakkında bilginiz varmı ? Hatta onu bunu geçin tüm japonlar asfaltta gidecek off/road üretiyor.Asfalt zeminde nasıl tehlikeli ve dikkat dağıtıcı haberiniz var mı ? Külliyen facia fren ve viraj kabiliyetiyle porrr diye dolaşan cruiserlar ?
Motosiklet %30'dur.Extrem anlamsız modeller hariç iş sürücüde biter.Tüm motosikletlerin extrası ve eksiği vardır.Çıkın artık bu genelleme zihniyetinden.
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Bu ülkede Barkın Abi ( AEA ) gibi bilgili ve tecrübeli biri SS motor kullanıyor ise insan mutlaka bir mantık arar.Kaç kere racing motora binip sliders erittiniz.SS için illa pist mi lazım.Hadi giyin reflektörlü yeleklerinizi çıkan boş dağ yollarına.Size iyi eğlenceler aman haa mıcırdan gitmeyi unutmayın enduro bak her yerde gider olayı falan )))
Motora binen zevk için biner. Arabada yapmadığını motorda yapmak zevk işidir. Ben bugaddi veyron alamam ama aynı hıza çıkacak aracı alabilirim. Bu yüzden SS
ENDURO motora binip dimdik oturup nasıl rüzgar ala ala giderler hiç anlamam.Rüzgarı delmek varken
Ben 13 yıldır motosiklete biniyorum ister şans diyin ister tecrübe,ister dikkat.Çok şükür bugüne kadar kaza yapmadım.Ben uzun yol sevdalısı biri olarak,asla racing'e binmem..Şuanki motosikletim Ybr 125,max hızım 70-80 arası gider gelirim uzun yola..Yolda tırların kamyonların arkasına takılır eksoz dumanlarına maruz kalıyorum..Kamyon ve tırların sıkıştırmalarına maruz kalıyorum ama akşam aileme çocuklarıma tek parça halinde geliyorum..Racingci arkadaş ErknOzyurt demişya yorumunda Enduro motora binip dimdik oturup nasıl rüzgar ala ala giderler hiç anlamam.Rüzgarı delmek varken diye..) Anlamamanız çok doğal,sizin zevkiniz değil çünkü.Bazen uzun yoldayken dinlenmek v.s ihtiyaçlar için yoldaki tesislere girerim..Bakarım 20-30 kişilik bir racingci motorcu grubu,ben giriş yapınca tesise.Bana bakar hepsi ve alaycı alaycı gülerler..Güldükleri benim motorum,herkes zaten yeterince bizi dışladıkları yetmiyor gibi biz motosiklet camiasıda kendi içinde birbirimizi dışlar olduk..Kimisi der alamadığınızdan kedi uzanamadığı ciğere pis hesabı derler..Ben memurum 2 çocuğum var,çok şükür ev aldım,araba aldım taksitleri devam etmekte..Racing alamazmıyım alırım,hemde en kralından..Ama sevmediğim rahat edemediğim bir makinaya binmem,Ybr'mi değişmem o rüzgarı delen makinalara..Varsın dalga geçilsin,ben sadece gülüyorum artık..Ödenmeyen bir borç karşılığı aldığım bir ninja 250 var elimde.Garajda öylece duruyor,satılacağı günü bekliyor..Allah kısmet ederse onu satıp yazın bir inazuma alıcam...Racingci abilerime,kardeşlerime saygılar.Herkesin zevki tarzı farklıdır,bu fark başkasının zevkine tarzına ukalalık edip dalga geçme hakkıda vermez..Bana gülenlere ben gülmüyorum,sadece üzülüyorum hallerine..))
Bende bu motor dünyasının içine bir SS tutkunu olarak girdim ve görüp okuyup yaşadıkça tırsmadım desem yalan olur...Çoğu insanda benim gibi tırsıp başka tarzlara kayıyor ama benim kalbim hala SS den yana Şunu söyleyeyim başlangıç olarak %99 SS alıcam ama ilerde cc büyüteceğim zaman naked almayı düşünüyorum. Rüzgarının beni engelleyip çok yüksek hızlara çıkmamı zorlaştıracağından ve oturuşunun rahat olmasıyla kontrolünün SS e göre daha kolay olması ama aynı performansı sergilemesi beni cezbediyor (haaa bir de o kasları yok mu )
Şunuda söyliyim insan ne kadar tehlikeli olduğunu bilsede SS den vazgeçemiyor. Aynı bi yamaç paraşütçüsü gibi tehlikesi yüksek ama o haz herşeye değiyor.
en kral enduro fanatiğinin bile bir sezon hızlı bir makineye bindikten sonra endurodan aynı tadı alacağını sanmıyorum ben.1200lük enduroların 100-200kmh hızlanma süresinde 1000-1300lük racingler 200den 300kmh hıza çıkıyor.
gs,tenere,transalp gibi makine kullananlar bir sezon şöyle bir xx,hayabusa tarzı motora binseler(1000lik ss demiyorum sert kaçmasın diye) bir daha o gs o tenere hep bir yanı eksik hissettirecek.çünkü fren,yoltutuş,viraj,hızlanma gibi her konuda geri kalacak bindiği motor.
SS de güzeldir Enduro da güzeldir.Ne biliyim birinde virajlar daha keyiflidir daha agresiftir daha heyecanlıdır, diğeri daha özgürdür daha sakindir daha rahattır.İlla takım tutar gibi birini tutup diğerine sürekli b*k atmanın ne anlamı var.Ha bu arada ben de tercihimi hep supersport motosikletten yana kullanırım ama bu enduro ya devamlı b*k atanlar şu an çoğu yol endurosu mudur nedir he işte onların ss e yakın viraj döndüğünü ve 600 ss lerden daha hızlı gittiğini hatırlatırım(SS aşığıyım).Bırakalım artık bu taraf tutma işlerini...
Her zamanki klasik tutumu sergiliyoruz maalesef. insanları ve davranışları kendi kalıplarımıza sokarak yargılıyoruz.
ben hızı sevmem hatta korkarım. kalkış yapmaktan da zevk almıyorum. neden racing? benim için sadece görüntü ve oturuş pozisyonu olmuştu eskiden. şimdi bir akım çıktı, motorun üstünde baston gibi ne kadar dikilirsek o kadar doğru ve makbul oturma pozisyonu olarak algılıyoruz. bana göre bu çok yanlış. ideal pozisyon hafif yatık, motorun bacaklar arasında hissedilerek kontrol edildiği pozisyondur. bkz 600f, z750 hatta birazcık fazer.
ama dediğim gibi kime göre, neye göre.
SS candır, kandır. lakin nerede gazlayıp, nerede tın tın gitmen gerektiğini bildiğin zaman. altımda makina var kardeşim, ne tın tın gidecem diyenlerin sonları kötü oluyor, çok örnek var. ikinci önemli konu SS alacaksan bayılmayı ölmekten ayırabileceğin yaşlarda alacaksın. yirmili yaşlarda SS almak ölüme davetiye çıkarmak ile eşdeğer. o yaşlarda istersen milyon km tecrüben olsun, kan damarda delicesine aktığı için SS e binmek çok sakıncalı. hele ki bizim ülke şartlarında iki kere sakıncalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
SS sevmeyebilirsin, ancak kullanana mal dersen bu senin kendi mallığını gösterir. ağır ol molla sansınlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
SS motor kime göre neye göre rahatsız? sana rahatsız olan bana rahat olamaz mı? kaç tane SS kullandında böylesi saçma bir yoruma imza attın merak ediyorum?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)