Arkadaşlar bi el atında şu sorunun cevabını alak yaw...
Diğer iki modelde Hindistan ve Türkiyedeki fiyatları arasında 1000 TL fark varken Pulsarda neden 4000TL fiyat farkı var acaba?
https://www.facebook.com/bajajturkiye?fref=ts
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:15 ----------
Link budur pardon
https://www.facebook.com/bajajpulsarturkiye
fark dediğine iki motor alınıyor. hani ekonomi segmentiydi bunlar
Sonunda bir cevap geldi.Birşey anlayanlar bana da anlatsın...
Pulsar Türkiye Eymen bey merhaba, piyasa durumu ve rekabet analizi sonucu pulsar 200 ns nin perakende satış fiyatı pazarlama ve planlama departmanlarımız tarafından belirlenmiştir. Fiyatlar ülkeler arası karşılaştırıldığında vergilendirme sistemleri, demografik yapı gibi bir çok etken değiştiğinden farklılık gösterebilmekte. Hindistan'da bile eyaletler arası vergilendirme sistemi ve rekabet koşulları sebebiyle fiyatlar farklılık göstermektedir. Umarız sorunuzu cevaplayabilmişizdir. Güzel bir gün geçirmeniz dileğiyle
Türkiye Cumhuriyeti vergilendirme sistemi 250cc'ye kadar eşit olmasına RAĞMEN,
firmamız bu modeli ederine değil, muadil fiyatlarına bakarak en yüksek karı getirecek fiyata satmayı uygun buluyor.
Net bir şekilde algılayamamak için Türkiye satış fiyatları ile hiç alakası olmasada,
"demografik, sistemler, eyalet, rekabet, hindistan... ..." gibi kelimeleri de cümle içinde kullanarak okuyunuz lütfen...
Denilmek istenmiş gibi geldi bana, yanlış anlamışta olabilirim tabi saat geç oldu
Doğru anlamışım ozaman.Demekki sorun ben de değil onlarda.Bende bu soruyu sordum bakalım ne olacak.
Bildiğim kadarıyla ülkemizdeki vergilendirme sistemi 100-249 cc arası aynı.Yani gelecek üç modelede aynı vergi uygulanması gerekiyor.Forum sitelerinde bayi olacak kişilerin birinden fiyatının diğer markalarla kıyaslanarak onlara yakın bir fiyat belirlendiğini öğrendim.Yani filanca marka şu kadarsa bizimkide bu kadar diye bir mantık çıkıyor ortaya.2007 yılından beri Pulsarın takipçisiyim.Ülkemize geleceğini duyduğumda çok sevindim fakat bu fiyat malesef canımı sıktı.Eminimki bu satışlarınıza da yansıyacaktır.Çünkü bu motosikleti bekleyen arkadaşlarımın çoğu bu fiyatı gerçekten çok fazla buldu.En azından ilk etapta daha düşük bir fiyatla piyasaya girmenizi bekliyorduk.Saygılar...
Ya gidin fuara, motoru alıcı gözüyle inceleyin, çok beğendiğinizi söyleyin, sonra da fiyatını sorun. 7 bin TL'iyi duyunca da çok pahalı, onu alacağıma 2 daha koyar şunu alırım deyin. 20 - 30 kişi yapsa oturur düşünürler.
Şunlarda zerre mantik yok motoru piyasaya 5.500 den soksalar satis rekorlari kiracaklar yok rekabetmis suymus buymus diyerek 7000 den piyasaya suruyorlar. 100 motor satmak varken 10 motor satmayi tercih ediyorlar.
onların piyasa koşulları dedikleri ''biz bu milleti rahat rahat düdükleriz'' demek oluyor...bilmiyormuydunuz...
Buna ben Türk Ticareti Mantığı diyorum. Öngörülerin gerçeklerden daha önemli olduğunu düşünen tek milletiz. İşin kötüsü, yanlış yaptığımızı anlayıp geri dönmek yerine batmayı tercih ederiz. Sonra da kendimizi her ülkeden daha akıllı görürüz. Herkes insanların alabileceği fiyattan sattığı için aptaldır, bir biz akıllıyızdır.
Eğer kronik bir sorunu çıkmazsa, rahatsızlık veren bir durumu olmazsa Pulsar 200 NS 7 değil 9 bin TL olmalı.
Sen SYM ye hondaya 11500 Tl ver sonra gel aynı motor kapasitesine sahip, sağlamlığı kanıtlanmış ( Kuralkan faktörünü yok sayıyoruz :D) bir motor için 7 bin çok diyeceksin. CBR 250 peynir ekmek gibi sattı kimse .ıkıp 249 cc motor bu fiyata olur mu arkadas diye ağlamadı. Kusura bakmasınlar eğer bajajda herhangi bir sıkıntı cıkmazsa babalar gibi hakediyor parasını.
Müşteri hizmetlerinin mailinde adam zaten demografik faktörler demiş, karıştırmayın işte. Bu millete bu ayar demek. Dilimizde tüy bitti Apache 5500 yağ yakan CBF 5000 tl diye
kötü senaryo
bu motoru alınca sorunu varsa megelli gibi kanuni sahip cıkmayacak.
alanlar 1 ay sonra rodajı bitmeden yarı fiyatına zararına satmak zorunda kalacaklar.
iyi senaryo
motoru almak için 7 8 bin lira gözünü karartıp gözden cıkaranlar. sahip olacak kullanacak. yedek parcada kanuni yine geçirecek. bu seferde hyosundaki gibi yedek parca yok. yedek parcaları pahalı servisler anlamıyor bu 3 bujili diyecekler.
sonuç
bu motosikleti kanuni haricinde hangi marka getirirse getirsin başarılı olur.
baktıgınızda daha piyasaya girmeyen bir motor fiyat bazında + kanuni satış sonrası hizmetleri sayesinde 2-0 yenik piyasaya giriyor.
Megelli gibi sorun çıkartacak motor değil, o açıdan endişeye gerek yok. Fiyatı da anormal değil ama bizim ülkeye göre ayar çekmek buysa, ayarı tuttramamışlar demektir.
Motosikletin kralı olsun yedek parça ve servis istekleri karşılayamazsa hiç bir kıymeti yok, parça gelicekte usta yapıcakta bir de usta deneme yanılma yoluyla arıza bulmaya çalışırsa :D işe bak
kediye ciğer emanet ettin bajaj..
Barkin abi, programlarinda soyluyor zaten. Distributorler motor satmak istemiyor.
Kuralkana, a- Bajaj gelip talip olmustur, b- sektorden birileri talip olmayi dusunmustur Kuralkan duyunca buyuk firma imaji ile onceden almistir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)