Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fren yaparken motor çırpınıyor !?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Memolale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Falcon- Active 1200
    Arkadaşlar 75cc'lik scooter'ım var. Daha alalı 2ay oldu. Yokuş aşağı giderken ön fren'e bastığımda (2pistonlu disk) motorun ön tarafı çirpiyor, sanki amörtisörler hızlı ve sert bir şekilde yaylanıyormuş gibi oluyor. Bundan 1ay öncesi motoru bakım'a götürmüştüm. Bakım sonrası usta "amörtisörlere yağ koydum" dedi. Yani amörtisörlerden kaynaklanmadığını düşünüyorum... Sizce problem nedir?
    Ön frenimle ilgili bazı şeyler daha yazıyım belki yardımcı olabilir :

    1. Ön fren levyesi tam çekilemiyor,1- 2cm çekiliyor ondan sonra baskı altındaymış gibi duruyor.

    2. Bazen giderken ön fren (heralde balatadan) gıcırtı sesi geliyor

    3. Hidrolik yağ dolu.

    Bu kadar arkadaşlar , lütfen sorunu bulabilen varsa yazsın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------

    Bundan anlayan yokmuuu??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Ön freni kullanma

  3. #3
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Muhtemelen gidon bağlantılarında boşluk var. orta sehpa varsa motoru orta sehpaya al. ön teker havada iken gidonu ileri geri sallamayı dene. bir boşluk hissediyorsan sorun muhtemelen budur.

    Değilse, fren kaliperin veya fren diskin gevşek olabilir. yani sanki gevşek birşeyler var.

  4. #4

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    diskin eğilmiş olabilir

  5. #5
    Memolale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Falcon- Active 1200
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen gidon bağlantılarında boşluk var. orta sehpa varsa motoru orta sehpaya al. ön teker havada iken gidonu ileri geri sallamayı dene. bir boşluk hissediyorsan sorun muhtemelen budur.

    Değilse, fren kaliperin veya fren diskin gevşek olabilir. yani sanki gevşek birşeyler var.
    Bunu kendim çözebilirmiyim??

  6. #6
    Amelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2013
    Şehir
    Erzincan
    evet bencede diskin eğilmiş olabilir.

  7. #7
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Disk yamulmuş gibi geldi bana da.

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ön amortisörlere fazla yağ doldurulmuş ise amostisörler yaylanmaz ve motor titrer... sen amortisörleri tekrar kontrol et...

  9. #9
    mustang256 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Pulsar
    ön firene hafif bastığında (motor öne yığılmıcak şekilde) direksiyonun çırpınması, vurması filan ön takımda boşluk olduğundan. Bendede aynı sıkıntı var iki kez servis düzeltti ama 50 km sonra yine sıkıntı cıkarttı 3. ye gidicem bakalım.

  10. #10
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön amortisörlere fazla yağ doldurulmuş ise amostisörler yaylanmaz ve motor titrer... sen amortisörleri tekrar kontrol et...
    Abi tam bağlantıyı bilgi eksikliğim olduğundan kuramadım.

    Nasıl bir etki tepkiden dolayı titremeye sebep olabiliyor ve bu titreme nerede, hangi koşullarda (ne yaparken, kalkıştamı, frenlemedemi normal seyrederken mi...) kendini belli ediyor.

    Hakkaten çok merak ettim
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön amortisörlere fazla yağ doldurulmuş ise amostisörler yaylanmaz ve motor titrer... sen amortisörleri tekrar kontrol et...
    tamamen katılıyorum. Fazla yağ konulmuşsa amarsitörler çok sertleşmiştir. Esneme payı minimumdur. Frene asılınca kütürtt.

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Diskin eğri...
    Değişmesi ya da tornacıda düzeltilmesi gerek...

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yag fazla olsa ön taraf ziplar.
    Ben kendimden biliyorum havada 7 takla atmisim.
    Ben saymadim beni hastaneye götüren adam söyledi.
    Muhtemelen abartmistir.
    Ama hastaneye götürürken söylemedi.
    Yani söylesede ben duymadim çünkü 3 gün ben yokum bu dünyada.
    Sonra söyledi.
    Ben tesekkur için gittigimde;
    Yani mevzu titrememi ziplamami sen hele bir karar ver,
    sonrasi kolay.

  14. #14
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Başlığı okuyunca aklıma ilk disk geldi Direksiyon boşluğu öyle bir şey yapmaz. Adı üstünde boşluk....

  15. #15
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    malum motor yok ama arabamdaki disk eğildiğinde ön frenden dolayı, direksiyonda titreme ve fren tutmada biraz zayıflık yapıyordu.. Diskin eğriliğini fren tutma şeklinde anlayabiliyordum..resmen doğal abs olmuştu.. bir tutup bir bırakıyordu...

    diskin eğri olabileceğini düşünüyorum..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  16. #16
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi tam bağlantıyı bilgi eksikliğim olduğundan kuramadım.

    Nasıl bir etki tepkiden dolayı titremeye sebep olabiliyor ve bu titreme nerede, hangi koşullarda (ne yaparken, kalkıştamı, frenlemedemi normal seyrederken mi...) kendini belli ediyor.

    Hakkaten çok merak ettim
    motorun amortisörü yaylandıgı zaman yoldaki çukurlarda felan motor zıplar ama amortisör yaylandıgı için sen bunu fark edemezsin...
    kısaca konforlu yolculuk yani... cross motorların amortisörler daha yumusak olur daha cok engebelı arazıde dolastıgı ıcın sürücüyü rahatsız etmez...
    yada baska bır örnek vereyim.... amortisörsüz bisiklete binmişsindir... zıplaya zıplaya insanın kıçı ağrır... çünkü yoldaki darbeyi emecek bir şey yok...
    kendi motorumdan biliyorum, amortisöre çok yağ doldurmuştuk ve amortisörler hiç yaylanmıyordu... seke seke gidiyordu motor...
    buda haliyle aşırı derece titreşim yapar...
    bu arkadaşda usta amortisöre yağ doldurdu diyince aklıma bu geldi...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  17. #17
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Arkadaşlar ısrarla disk'in yamuk olduğunu söylemiş.
    Fakat söylediklerinize bakılırsa ben disk'in yamuk olduğunu düşünmüyorum.

  18. #18
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ısrarla disk'in yamuk olduğunu söylemiş.
    Fakat söylediklerinize bakılırsa ben disk'in yamuk olduğunu düşünmüyorum.
    Motorunda ABS yoksa kesinlikle disk yamuk....
    Israrla söylüyorum...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #19
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    eğer disk yamuksa, ön teker yere basmıyorken çevir. zaten diskin yamukluğundan kaynaklanan bir sürtme sesi duyarsın.

    Fakat lakin, herkesin kendine göre bir fikri olsa da, direksiyon milinde boşluk olması kuvvetle muhtemel, burda o muydu bu muydu diye yorumlarla gece karanlıında yol bulmaya çalışmak yerine, kaldır motorun önünü, tekeri bi çevir. gidonu ileri geri sağa sola ( döndürmeden ) salla. Gidonun hiç bir boşluk yapmaması sıkı sıkıya motoru sağa sola ve ileri geriye doğru tutması gerekir. eğer itip çekerken, bir boşluk oluşuyorsa, fren yaptığında tak tuk öne arkaya bu boşluğu hissedersin. boşluğun miktarı büyük olamayacağından gidonda en fazla 2 - 3 cm'lik ileri geri yada yukarı aşağı gibi sarsındı hissedersin.

    disk yamuksa tekeri çevirdiğinde anlarsın zaten. eğer ilk çevirmende birşey hissedemiyorsan çok yumuşak fren yapıp dene. teker bi zorlanıyor bir rahat dönüyorsa disk de yamuktur.

    karanlıktan çık 5 dakkanı almaz bunları denemek. denemezsen burda 30 kişi daha dil dökecek. sonra sen götürüp bir ustaya vereceksin. kimse de tam olarak ne olduğunu anlamayacağı gibi başlık da bir işe yaramayıp gürültü kirliliğinden öteye geçmeyecek

  20. #20
    Memolale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Falcon- Active 1200
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer disk yamuksa, ön teker yere basmıyorken çevir. zaten diskin yamukluğundan kaynaklanan bir sürtme sesi duyarsın.

    Fakat lakin, herkesin kendine göre bir fikri olsa da, direksiyon milinde boşluk olması kuvvetle muhtemel, burda o muydu bu muydu diye yorumlarla gece karanlıında yol bulmaya çalışmak yerine, kaldır motorun önünü, tekeri bi çevir. gidonu ileri geri sağa sola ( döndürmeden ) salla. Gidonun hiç bir boşluk yapmaması sıkı sıkıya motoru sağa sola ve ileri geriye doğru tutması gerekir. eğer itip çekerken, bir boşluk oluşuyorsa, fren yaptığında tak tuk öne arkaya bu boşluğu hissedersin. boşluğun miktarı büyük olamayacağından gidonda en fazla 2 - 3 cm'lik ileri geri yada yukarı aşağı gibi sarsındı hissedersin.

    disk yamuksa tekeri çevirdiğinde anlarsın zaten. eğer ilk çevirmende birşey hissedemiyorsan çok yumuşak fren yapıp dene. teker bi zorlanıyor bir rahat dönüyorsa disk de yamuktur.

    karanlıktan çık 5 dakkanı almaz bunları denemek. denemezsen burda 30 kişi daha dil dökecek. sonra sen götürüp bir ustaya vereceksin. kimse de tam olarak ne olduğunu anlamayacağı gibi başlık da bir işe yaramayıp gürültü kirliliğinden öteye geçmeyecek
    Disk'de bir yamukluk göreniyorum? Bazi yerlderde çok küçük kahverengimsi paslanmalar var, ama onlar zaten balataların deymediği yerde..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)