Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CC azaltma surat sinirlandirilmas?!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Merhabalar.forumda yeniyim bu konuyu aradim ve bulamadim. Sorum su. 600 cc lik racer motor adlik diyelim. Bunu chiple bilgisayarla motor gucunu azaltmak mumkunmudur? Yani arabalarda var max. Surat 110 km/s ayarliyorsunuz ve araba 110km den yukari cikmiyor. Motorlardada boyle bir sistem varmi? 2ci sorum ise lastiklerle ilgili 250 cc lik motorlarin lastikleri 600 luklere 800cc liklere gore daha ince. Onu degistirip daha kalin lastik koymak mumkunmudur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    selim995 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Adana/Seyhan
    Motosikleti
    2005 Honda CBR 600RR
    Chip dediğin benim bildiklerim bazzaz power commander tipi beyin veya chip denilen performans arttırıcı ürünlerdir. Bunların üretim amacı motorun performansını arttırmak zaten ayarlarıyla oynanıp motorun gücünü düşüreceğinden pek emin değilim.Hem 600cc alıp neden gücünü düşürmek istiyorsun ki ? . Eline hakim ol gazı olur olmadık yerde açma sorun olmaz bence
    Esrarengiz03 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Cunki kendimi taniyorum. motor bu adrenalinide seviyorum. Bir anlik hissle gazlarim gibime geliyor. Yeni basladigimda yamaha 125le bile gazi basmaya basliyodum hemen. 600 cc almak istememin sebebi tamamen gorsel.250 cc lik motorlarin durushu bana bir garip geliyor.lastikler ince falan.o yuzden merak ettim. Yani arabalarda o sistem var acaba motordada varmidir diye merak ettim.

  4. #4
    selim995 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Adana/Seyhan
    Motosikleti
    2005 Honda CBR 600RR
    Alıntı Reulvo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cunki kendimi taniyorum. motor bu adrenalinide seviyorum. Bir anlik hissle gazlarim gibime geliyor. Yeni basladigimda yamaha 125le bile gazi basmaya basliyodum hemen. 600 cc almak istememin sebebi tamamen gorsel.250 cc lik motorlarin durushu bana bir garip geliyor.lastikler ince falan.o yuzden merak ettim. Yani arabalarda o sistem var acaba motordada varmidir diye merak ettim.
    İstediğin sistemi Ankara'da BRN Motor var Google'dan BRN Motor diye araştır ve numarasını ara. Türkiye Bazzaz distribütörü bildiğim kadarıyla ve o dediğin bilgisayarlı ayar sistemide orda mevcut. Ara bu yazdıklarını sor sana gerekli bilgiyi verecektir.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Tesekkurler Selim!

  6. #6
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    eger basıyorsan kendine hakim olamıyorsan almıcaksın kardeş bu kadar basit. motosiklet hataları araba gibi affetmez.

    Bazı modellerde örnegin aprillada devir sınırlandırılması var. motoru kendiniz belli bir deviri geçmemesi için ayarlayabiliyorsunuz. mesela 5bin devire ayarladıgınızda motosiklet 5bin deviri geçmiyor.

    Fakat mantıgın köküne inilmeli böyle durumlarda zaten asıl sorun saçma. kendime hakim olamıyorum :S olamıyorsan binmemelisin sakat kalmandan yada sevdiklerini ölüm haberiyle üzmenden daha iyidir.

    Gelelim lastik olayına 250llik makinaya 600lük lastigi takılırmı diye bi soru olmaz zaten.

    lastik boyutu veririsin bende sana bu takılır şu takılamaz derim. 600 ss bir motorun arka lastigi 180 ebatlarında olurken başka bir 600lük motorun lastigi 160 ebatlarında olabilir.

    lastigi kalınlaştırmak görsel olarak gözüne güzel gözükebilir fakat mühendisler motosiklet için en uygun lastikleri defelarca test ettikten sonra kalınlıgını ona göre belirliyorlar.

    kalın lastik takman maddde halinde sıralanıcak olursa.

    1- yakıtı fazlalaştırır.

    2- yer ile sürtünme arttıgı için motorun çekişinde bile çok hafif düşme hissedilebilir.

    3- orjinalinden 10 ebat takmak belki çok birşey degiştirmez dengede fakat 130luk bi motora 160lık lastik takmayı becerirseniz denge konusunda eksilerinide görürsünüz.

    asıl soruna gelirsek 250llik makınanın arka lastigi genelde piyasadakilere bakılırsa 150 130 oranlarında .

    ninja 250 = 130

    hyosung 250 =150

    cbr 250 = 150

    şimdi bunlara 180 takarsan illaki problemler olacaktır eksi yönde hatta takılmayabilirde .

    fakat 10 ebat fazla takman çok birşey degiştirmez. örnek hyosung 150 iken 160 arka lastik takılabilir.
    cemolos bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Tesekkurler Cem. Cevabin baya detayli oldu.saolasin.

  8. #8
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Cbr 250 orj boyutu 140


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)