olayı ters anlamışsınız hemde çok ters.
şimdi türkiye her ne kadar siyasi olarak avrupa ülkesi konumunda ise coğrafi olarak alım gücü yüksek olmayan vergi ile idare edilen bir zamanlar seyyar motor üreten sonra kapanan(pancar motor a.ş veya ici motor a.ş) ortadoğu ülkesidir bunu önce bir düşünelim. türkiyenin konumunu tartışmak istemiyorum burada link var
https://www.cia.gov/library/publicat...egion_mde.html
Şimdi bir ülke düşünelim milli geliri 10.000 dolar evet bu ülke türkiye. güney afrikanın geliri 8.500 dolar.
türkiyede bir avrupalaşma olayı var üretmiyoruz ama çok tüketiyoruz türkiyedeki araçlara bakın hiç 10.000 dolarlık ülke gibi durmuyor tamamen borç ekonomisi paralı adam gelir yeni gelişen bir ülkeye araçları verir devlette bunu görür deli gibi vergi alır.
Rusya büyük bir ülke ama ekonomik olarak halkı pek zengin değildir bize yakın bir alım güçleri var rusyada araçlara ve motosikletlere bakın eskidir yeni olanlarda genelde lada gibi yerli markalar.
Japon Japon Japon bütün mesele bu.
Honda küçük motorlarını çinde üretiyor neden ucuz işgücü ve ucuz işçilik çinde japon kalitesi ile üretim yapıyorlar demeyin günlük birkaç dolar alarak köle gibi çalışan gariban bir çinli ile güzel maaşlı sendikalı sosyal hakları olan bir japon işçinin işçiliği bir olmaz ben elektronikçiyim japon ve çin ayrımını işçilik kalitesini herşeyini buradaki çoğu insandan çok daha iyi biliyorum.
Honda cbf 150 modelinde yıllardır yağ eksiltme sorununu çözemedi soruyorsun adama yağ ekle diyor bunu bir çinli motosiklet yapsa uzun yola giderken motor elinde kalır patlar yanar derler ama honda olunca yağ ekle devam et.
Bir firma Japonda olsa çinde olsa paraya göre motosiklet üretimi yapar bu fanboy olayı türkiyede çok yaygın bu fanboy olayı malesef az gelişmiş bir diğer deyimle sonradan görmüş ülkelerde çok yaygın o firma sana para vermiyor ülkende iş olanağı sağlamıyor sıcak para sağlamıyor hiçbir kazancın yok ama savunuluyor neden ? mesela şimdi bir motosiklet firması çoksa motoru vs herşeyini kendi üretse 2.000 insan çalıştırsa ben gider ülkenin yararına olan o markayı alır her türlüde savunurum.
vay efendim ben konuda japonları kötülemişim
yo hayır kötülemedim honda yamaha suzuki bunlar her bütçeye motosiklet üreticisi honda 40.000 liraya motosiklet üretiyor 1300 liraya motosiklet üretiyor. Çünkü japonlar akıllı adamlar saplantılı olup ben elitim demiyor hindistana 3 paralık motosiklet üretiyor japonyada 100 paralık
iç savaşın yoğun olduğu fakir ülkelerde bile genelde japon araçları kullanılır hatta altta link var zaytung haberi neden böyle tek anlayıştan dolayı böyle her bütçeye uygun.
http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=198395
peki ya bmw- ducati - harley işte bu markalar farklı 40.000 liraya bmw bulabilirsiniz ama bmw 1300 liraya motosiklet üretmez neden çünkü bmw.
konu başlığı ile konu gayet uyumlu ama biraz üzerinde düşünmek gerekiyor honda ve yamaha çinlilerle kıran kırana bir rakabete girse her türlü piyasaya girer honda bunun ilk adımını attı bilinen bir model
125 cb ace
döküm jantlı benzin göstergesiz devir göstergesiz ön arka kampana frenli.
fiyatı 3000 tl civarında .
ama piyasada bu motosikletten çok az neden ?
motosikletin ana konusuna girerseniz anlıyorsunuz neden böyle önü kampana arka kampana sadece hız göstergesi var plastik kalitesi yüksek değil buna 3000 vereceğime gider 0 çinli alırım en azından ön disk göstergeleri yerinde olur diyor
Çinliler piyasada olmasaydı ben sanmıyorum ki japon motosiklet fiyatları bu seviyede olsun zamanında çinlilerden pahalı satılan ortadan bölünen mobiletler çok mu kaliteli motosikletti de
çinliler kalitesiz oldu
sözün özü
türkiye istanbuldan ve lüks yaşamdan ibaret değil türkiyenin yarısını gezen bir insan olarak söylüyorum bunu Alım gücü düşük bir ülkede çinli motosikletler her zaman satacaklar taa ki japon motosiklet firmaları ülkenin maddi durumuna uygun motosiklet getirene kadar var mı var resimleri yukarıda. 1300 liraya yapma 2.5 liraya yap honda alsın.