Çinli Çinli Diye Hor Görülen Motosikletler Olmasaydı Türkiyede Motosiklet Kültürü
Reklamlar
-
coq adlı üyeden alıntı
Ben yillarca Türkiye'de motosikletlerin çogalmasini savundum.
Hatta bu görüsümü de içeren, motosiklet kullaniminda devlete düsen görevler basligi da açtim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-gorevler.html
Yanilmisim!
Bu yaz rezilligi gözlerimle gördüm.
Maalesef motosikletlerin çogalmasi kültürümüze bir kurus katki saglamamis.
Aksine pespaye bir görünüm arz ediyorlar.
Keske olmasaydi ama olmus bitmis bile.
Yazik.
Bu milletin canina da parasina da yazik.
Böyle olmamaliydi.
Benim görüsüme katki saglayan sevindirici bir yani var tabi.
Motosiklet çogaldikça, fark edilme olayi da ayni oranda artiyor.
Tek tesellim de bu zaten.
Pek katılmıyorum. İstanbul özelinde gözlemim, motosiklet bilincinin giderek arttığı yönünde. "Motorlu bisiklet" fikri yavaşça da olsa yerini "motosiklet" algısına bırakıyor. Motosiklet çok marjinal değil artık, "motorcuyum" dediğimde beş sene evveline göre daha az "serseri bu" bakışı yiyorum. Tabii hala önyargı var, ama ilerleme de var.
Reklamlar
-
Çinliler bu fiyata motosiklet üretmeseydi hala işe yürüyerek gidiyor olacaktım. Her sabah her akşam birer saat yürümekten canım çıkardı. 1500 liraya 10.000 km'de 150 cc disk frenli vs bir Japon alabilir miydim? Sanmıyorum. Japon motosikletleri iyidir evet. Ama Çinliler sağolsun çok kişinin derdine derman olmuştur. Dağılır, zıngırdar. O kullanıcının problemi; eli "biraz" alet tutan adam için dert değil zevktir yerine göre.
-
ben şahsen merak ederim arkadaşımıza katılıyorum çinlileri aşağılamak çok saçma onlar geldi herkes motosiklet sahibi olabilr hale geldi aynı cc deki fahiş fiyatlara satılan japonlardan kurtardılar dar gelirli motosiklet sevdalılarını bir arkadaşta yukarıda demişki işte otoyolda bilinçsizce motosiklet sürüyormuş çinli sahipleri 1000 lik makinanın üzerinde gözünde güneş gözlüğü kask dirseğinde takılı yada hiç yok onlarca taş kafalı ( taş kafalı diyorum çünkü düştüklerinde kafalarına bişey olmuyor onlarınki mermerden yapılma) bahçeli caddelerinde cirit atıyor yada trafikte gazlıyor.Bu bilinçsizliğin japonu çinlisi yok arkadaşlar. nekadar para okadar köfte bırakın insanlar çinliyede binsi ne olmuş neden bazılarının bukadar zoruna gidiyor yollar sadece pahalı motorlaramı ait paran yoksa yaya kal mantığımı anlamadımki.
yaklaşık 20 yıl oldu ilk motorun gidonunu tuttuğum günden beri.hiç 1000 lik makinelere merakım olmadı almamda ben motora zevk için biniyorum 50cc de olsa çinlide olsa zevk için.hali hazırda çoğu arkadaşımızın demode olarak gördüğü 250cc iki zamanlı motor kullanıyorum ben hayatımdan memnunum çinli olmuş japon olmuş ne farkeder amaç motor tutkusunu bastırmak değilmi.
-
Motosiklet Eğitmeni
Khutuck adlı üyeden alıntı
Pek katılmıyorum. İstanbul özelinde gözlemim, motosiklet bilincinin giderek arttığı yönünde. "Motorlu bisiklet" fikri yavaşça da olsa yerini "motosiklet" algısına bırakıyor. Motosiklet çok marjinal değil artık, "motorcuyum" dediğimde beş sene evveline göre daha az "serseri bu" bakışı yiyorum. Tabii hala önyargı var, ama ilerleme de var.
Ben de Türkiye'ye gelmemin ilk haftasinda Istanbul'daydim ve aynen senin gibi düsünüyordum.
Sonra ait oldugum yere tasraya geçtik.
Zaten rezilligin farkina da o zaman vardim.
Istanbul hakikaten motosiklet konusunda çag atlamis.
Daha dogrusu, büyük sehirler çag atlamis.
Geri kalan ise pespaye bir rezillige gömülmüs durumda.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
coq adlı üyeden alıntı
Ben de Türkiye'ye gelmemin ilk haftasinda Istanbul'daydim ve aynen senin gibi düsünüyordum.
Sonra ait oldugum yere tasraya geçtik.
Zaten rezilligin farkina da o zaman vardim.
Istanbul hakikaten motosiklet konusunda çag atlamis.
Daha dogrusu, büyük sehirler çag atlamis.
Geri kalan ise pespaye bir rezillige gömülmüs durumda.
Haklısın abi, hatta taşrada motosiklet eşeğin yerini almış durumda, İstanbul ile kıyaslanamaz. İstanbul'da olmaktan memnunum. 3 hafta evvel Gökçeada'ya tatile gittik, motorun umursanmama derecesini (ve tam da bu sebepten asfaltın Mohs ölçeğinde bulunduğu yeri) yakından gördük.
-
adam çinliyi alıyor 150 cc 200 cc yapıyor nasıl olsa herşey ucuz hadi ybr ye yapsın aynısını ne kadar patlıyor. korumasız yarışlara katılıyor haklısın baya bir kültür gelişti Motorları satalımda çinli alalım
-
RruDeBoyY adlı üyeden alıntı
adam çinliyi alıyor 150 cc 200 cc yapıyor nasıl olsa herşey ucuz hadi ybr ye yapsın aynısını ne kadar patlıyor. korumasız yarışlara katılıyor haklısın baya bir kültür gelişti Motorları satalımda çinli alalım
Bunun sebebi çinli motosikletler mi yoksa bunu yapan kişilerin eğitimsiz oluşu mu? Kabahat nerede?
-
tinerci adlı üyeden alıntı
Bunun sebebi çinli motosikletler mi yoksa bunu yapan kişilerin eğitimsiz oluşu mu? Kabahat nerede?
tabikide kabahat çinlide demiyorum ama japon malı alsa o kadar oynayamaz hatta hiç oynamayaz hiç olmassa biraz bilinçlenir
-
Tabi bir bakıma doğru ama o tipler oynayacak bir şey illa ki bulur. Elimizden de bir şey gelmiyor maalesef..
-
Olay kanpana veya disk frende değil arkadaşım. Olay tamamen sağlamlıkta. Fiyattı, bakım masrafıydı dersin şimdi. Bir japon motorsikletli 1000 bakımına girene kadar, çinli 3 sefer yağ değişimine alınıyor. Durup dururken masraf çıkarıyor. Yani arkadaşım ucuz'a Çinli motor alabiliyorsun ancak olay şu şekilde devam ediyor: Senin o çinli motora harcadığın 1. bakım, 2.benzin masrafları' nı hesaplarsan sana bir japon motorsiklet fiyatına geldiğini anlarsın.
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Kardeş dur bakalım daha cicim aylarda'sınız manitan'la
.....hele bir 30.000'li km'leri devir de....(gerçi motor inmeden bu km'leri gören safkan çin'li görmedim-duymadım)varsa düzeltin lütfen eski xt 660r'mla 2 defa yurt dışı yaptım 41.000'de sattim(lastik patlaması hariç yolda hiç bırakmadı) yamaha minarelli 660cc'lik blok ömrü yaklaşık 250.000-300.000 km motor indirilmeden........sen 5.000 km'den sorunsuz bahs....nezaman ki ÇİN'li bunu başarır o zaman bir gün belki ben de alırım....
---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:56 ----------
Gözum iyi-güzel diyon da ----
Neden İstanbul kuryelerin % 85'nde cbf 150 var, % 13 nde ybr 125 ve çok az bir kısmı tvs ?
Hiç safkan çin'li ile bu işi yapanı görmedim!!!
Bunlar çok mu Saf yada paraları mı çok???
sizin yaptıgınız mercedes le yerli üretim rono toros kıyaslaması yapmaya benzedi,
dediğiniz motorların motor silindir yenileme ücreti ne kadar ?
neredeyse bir çinli fiyatı.
çinlisinin ki ise silindir piston 65 TL.
modifiye edilen motorler hemen dökülüyor diye bir kanı oldugu için böyle örnek verdim,
ve emin olun ki bende satana kadar 100.000 km leri görme hedefindeyim
bu süre zarfında bircok kere 65 TL ler de veririm gözüme batmaz
taki 30bg lik wr250R alana kadar umrumdada olmaz.
kuryeler japon kullanıyor evet daha öncede dediğim gibi dayanıklı,
ama pahalıda
bunlar gercekler
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
mhmtesk adlı üyeden alıntı
Olay kanpana veya disk frende değil arkadaşım. Olay tamamen sağlamlıkta. Fiyattı, bakım masrafıydı dersin şimdi. Bir japon motorsikletli 1000 bakımına girene kadar, çinli 3 sefer yağ değişimine alınıyor. Durup dururken masraf çıkarıyor. Yani arkadaşım ucuz'a Çinli motor alabiliyorsun ancak olay şu şekilde devam ediyor: Senin o çinli motora harcadığın 1. bakım, 2.benzin masrafları' nı hesaplarsan sana bir japon motorsiklet fiyatına geldiğini anlarsın.
Katılıyorum hocam çinliler durduk yere sorun çıkartıyor mesela benim cup debriyaj balatası değişecek 100 tl civarı masrafı var sonra çok titrediği için civataları gevşiyor uzun yol yapmak biraz zor oluyor ama yinede işimi görüyor mu görüyor o olmasa sürekli minibüs peşinde koşacağım.
Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.
-
-
Konu sidik yarışına döndü her zamanki gibi. Ben kaveden adam toplamaya gidiyorum.
-
çinli olmasaydı motosiklet kullanımı artmazdı ancak gene çinli olmasaydı kalitede düşmezdi.(özellikle düşük cc de rakabet için çinlilerden daha kötü motorları getirmeye başladılar)
-
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
çinli olmasaydı motosiklet kullanımı artmazdı ancak gene çinli olmasaydı kalitede düşmezdi.(özellikle düşük cc de rakabet için çinlilerden daha kötü motorları getirmeye başladılar)
Sen de araştırıp kalitelisini alırsın.
-
Ön kampana olmasının sebebi ithal edilen ülkenin hız ve yol koşullarının buna müsait olması olmasın sakın?
-
Kullanici kalitesi artmadiktan sonra kullanan sayi si artsa ne olurki.
Ayrica genel olarak cin mallarina karsi degil cin malini gereginden fazla yuceltenlere karsi bir tepki oluyor.
Adamin butcesi japon almaya yetiyorsa ona cinli onermek akilli isi degil.
Ama cin mali alanda zaten imkan yakaladigi ilk anda ne alacagini uygulamali olar ak ogrenmis oluyor.
İstanbul disinda eline 3 kurus gcirip breton vb motor alan cahil cuhelanin halide ortada.
Antalya ve cevresinde cevirme yapan polisi gorenlerin yaridan fazlasi kacamayacagini anladiginda motoru birakip kaciyor. 100 motorludan 10 u sorunsuz ya cikiyor ya cikmiyor . Neden acaba . Bu adamlar motora bindide motor kulturumu gelisti.
-
2008'de motoru aldığımda CBF150'den 1000 lira ucuza hemen hemen aynı özelliklerde Çin malı motorlar vardı.
CBF'im şu an 43 bin km'de; bakım ve kaza dışında servise verdiğim para pek yok. Lastik patlaması dışında hiç yolda kalmadım. Çin malı alsaydım sanırım daha çok harcardım, arada yolda da kalırdım.
Tabii Çin malı motorlar sayesinde fiyatlar düşüktü, Çinlilerle rekabet edip pazar kaptırmamak için CBF150 Türkiye'ye geliyordu; bu bambaşka bir mesele.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)