Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Çinli Çinli Diye Hor Görülen Motosikletler Olmasaydı Türkiyede Motosiklet Kültürü

    REKLAM ALANI
  1. #41
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ben 15000 km çinli cub kullandım ve ilahlah ettirdi çıkardığı sıkıntılar
    sattım ybr aldım gene çin de üretilmiş ti ama katır gibi her yere soktum karda kışta kıyamette kullandım yağını 5000 de değiştiğim de oldu bir kere yolda bırakmadı 20000 km kullandım
    sattım cbf aldım onun gibi sağlam değildir ama buda beni yolda bırakmaz ama harbiden konfor var yaw
    demem o ki japon motor aldıktan sonra motora bindiğimi anladım hem keyif veriyor hemde bozulmuyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    honda cbr 125(2012) aranıyor öm atabilrsiniz
    bire şurdan bakmak lazım çinlilerle rekabet etmek için japonlar fiyatları düşürüp kaliteyide fiyattan daha az düşürdüler , çinlilerde bu pazarı zorlamak için kalitelerini arttırdılar ve fiyatta eski fiyattan az yukarı oynadı, yani şu anda çinli motorlarının içinde kaliteliler varsa buda japonlar sayesinde
    kısacası her arz kendi talebini yaratır arkadaşlar.
    egelim 43 bunu beğendi.

  3. #43
    Güzel Şale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Adana
    Bu ve benzeri konular açıldığında hep yazdım yine yazacağım. Televizyonda yayınlanan bir röportajda Asya Motor müdürlerinden birisi "Türkiye'de yerli adı altında satılan motosikletlerin hepsi aynıdır. Çin'de üretilip burada montajı yapılmaktadır. Kalite olarak aralarında uçurum yoktur. Bu nedenle hangi firma ürünün arkasında daha çok duruyorsa o firmanın motosikletini almalı." Nokta...

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Ne japon sevdalısıymışız arkadaş Bende japon sevgili istiyorum ama olmayınca olmuyor

  5. #45
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen de araştırıp kalitelisini alırsın.
    yok hocam 11 bin tlnın altı tüm motorlar illahlah getiriyor.iyi bir motor almak için asgari tutar bu
    Uway bunu beğendi.
    Mustafa Kemal Atatürk

  6. #46
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı merak ederim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı ters anlamışsınız hemde çok ters.

    şimdi türkiye her ne kadar siyasi olarak avrupa ülkesi konumunda ise coğrafi olarak alım gücü yüksek olmayan vergi ile idare edilen bir zamanlar seyyar motor üreten sonra kapanan(pancar motor a.ş veya ici motor a.ş) ortadoğu ülkesidir bunu önce bir düşünelim. türkiyenin konumunu tartışmak istemiyorum burada link varhttps://www.cia.gov/library/publicat...egion_mde.html

    Şimdi bir ülke düşünelim milli geliri 10.000 dolar evet bu ülke türkiye. güney afrikanın geliri 8.500 dolar.

    türkiyede bir avrupalaşma olayı var üretmiyoruz ama çok tüketiyoruz türkiyedeki araçlara bakın hiç 10.000 dolarlık ülke gibi durmuyor tamamen borç ekonomisi paralı adam gelir yeni gelişen bir ülkeye araçları verir devlette bunu görür deli gibi vergi alır.

    Rusya büyük bir ülke ama ekonomik olarak halkı pek zengin değildir bize yakın bir alım güçleri var rusyada araçlara ve motosikletlere bakın eskidir yeni olanlarda genelde lada gibi yerli markalar.

    Japon Japon Japon bütün mesele bu.

    Honda küçük motorlarını çinde üretiyor neden ucuz işgücü ve ucuz işçilik çinde japon kalitesi ile üretim yapıyorlar demeyin günlük birkaç dolar alarak köle gibi çalışan gariban bir çinli ile güzel maaşlı sendikalı sosyal hakları olan bir japon işçinin işçiliği bir olmaz ben elektronikçiyim japon ve çin ayrımını işçilik kalitesini herşeyini buradaki çoğu insandan çok daha iyi biliyorum.

    Honda cbf 150 modelinde yıllardır yağ eksiltme sorununu çözemedi soruyorsun adama yağ ekle diyor bunu bir çinli motosiklet yapsa uzun yola giderken motor elinde kalır patlar yanar derler ama honda olunca yağ ekle devam et.

    Bir firma Japonda olsa çinde olsa paraya göre motosiklet üretimi yapar bu fanboy olayı türkiyede çok yaygın bu fanboy olayı malesef az gelişmiş bir diğer deyimle sonradan görmüş ülkelerde çok yaygın o firma sana para vermiyor ülkende iş olanağı sağlamıyor sıcak para sağlamıyor hiçbir kazancın yok ama savunuluyor neden ? mesela şimdi bir motosiklet firması çoksa motoru vs herşeyini kendi üretse 2.000 insan çalıştırsa ben gider ülkenin yararına olan o markayı alır her türlüde savunurum.

    vay efendim ben konuda japonları kötülemişim

    yo hayır kötülemedim honda yamaha suzuki bunlar her bütçeye motosiklet üreticisi honda 40.000 liraya motosiklet üretiyor 1300 liraya motosiklet üretiyor. Çünkü japonlar akıllı adamlar saplantılı olup ben elitim demiyor hindistana 3 paralık motosiklet üretiyor japonyada 100 paralık

    iç savaşın yoğun olduğu fakir ülkelerde bile genelde japon araçları kullanılır hatta altta link var zaytung haberi neden böyle tek anlayıştan dolayı böyle her bütçeye uygun.
    http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=198395

    peki ya bmw- ducati - harley işte bu markalar farklı 40.000 liraya bmw bulabilirsiniz ama bmw 1300 liraya motosiklet üretmez neden çünkü bmw.

    konu başlığı ile konu gayet uyumlu ama biraz üzerinde düşünmek gerekiyor honda ve yamaha çinlilerle kıran kırana bir rakabete girse her türlü piyasaya girer honda bunun ilk adımını attı bilinen bir model

    125 cb ace

    döküm jantlı benzin göstergesiz devir göstergesiz ön arka kampana frenli.

    fiyatı 3000 tl civarında .

    ama piyasada bu motosikletten çok az neden ?

    motosikletin ana konusuna girerseniz anlıyorsunuz neden böyle önü kampana arka kampana sadece hız göstergesi var plastik kalitesi yüksek değil buna 3000 vereceğime gider 0 çinli alırım en azından ön disk göstergeleri yerinde olur diyor

    Çinliler piyasada olmasaydı ben sanmıyorum ki japon motosiklet fiyatları bu seviyede olsun zamanında çinlilerden pahalı satılan ortadan bölünen mobiletler çok mu kaliteli motosikletti de
    çinliler kalitesiz oldu



    sözün özü

    türkiye istanbuldan ve lüks yaşamdan ibaret değil türkiyenin yarısını gezen bir insan olarak söylüyorum bunu Alım gücü düşük bir ülkede çinli motosikletler her zaman satacaklar taa ki japon motosiklet firmaları ülkenin maddi durumuna uygun motosiklet getirene kadar var mı var resimleri yukarıda. 1300 liraya yapma 2.5 liraya yap honda alsın.

    E bu açıklamayla açtığınız başlık ve altına yazdığınızla çelişiyorsunuz??? Söylediğimden farklı ne söylüyorsunuz ki ?

    Bu olanlar 4 japonun suçu değil.Bizim ülkemizde ki anlamsız euro 3 4 5 6 7 8 9 ...... sonu gelmeyecek kısıtlamalar.Sırf bu kısıtlamalar sebebiyle neler gelmiyor buraya.Sanki çok beğenilen çinliler uygun o emisyonlara...

    Hangi firma sahibi görürse birilerini vurgunu yapıp kayboluyor...
    egelim 43 bunu beğendi.
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  7. #47
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Gerçi kedi köpek börtü böcek yiyen pis bi millet ama Allah razı olsun çinlilerden sayelerinde milet motor bindi.Eğer çin malı ülkemiz piyasasına girmeyeydi şu an motor kullancısı sayısı en az % 50 az olurdu.2-3 bin liraya mobilet biniyoduk vitesliyi rüyamızda görürdük.

  8. #48
    salcano_7946 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    KARACABEY
    Motosikleti
    cbf 150
    çinli motor dagılır parcalanır gıder...sabıt fıkır komsunun oglunun motordan gorulme kulaktan dolma laf bence.100 luk cup kullandım 15 ay.sattıgımda sıfır gıbıydı.sonra gıttım ıne bı cınlı aldım.salcano wolf.ybr ayarı.13 bın km yaptım 8 ayda uzun yol gıttım tık demedı.1200 km de yagını degıstım.400km de zıncırını yagladım temızledım kısaca baktım.sattım alanda memnundu.sımdı cınlı olmayan apache aldım 2013 yenıkasa.gene memnunum.ama kullandıgım tum motorlarda dılı olsa onlarda memnunıyetını anlatırlardı.ya ben tıtızım yda mıllet dagınık.yakın bı arkadasımın dedıgıyse...seona gırerken yagını degıstırıyom valla dıyo.mınımum 15 bın km yapıo o yag ıle.bılem anlatabıldımmı.
    KISMETTE NE VARSA;KAŞIKTA O ÇIKAR

  9. #49
    Wazaa.35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2012
    Şehir
    Bornova
    Motosikleti
    İnnova 125 (7.000km) 07
    İyi olduda piyasaya girdi motorcu olduk motoru bildik sayesinde.Elimiz anahtar tuttu orası bozulur burası bozulur demeden heryerini tartakladık acımadık.Servis yüzü göstermedi toplam 20bin km kullandım tepe tepede kullandım,japon olaydı aman surası bozulmasın masraf açmasın servise gidelim,kaça yapar acaba diye düşünür dururduk.
    Parasına göre iyi motorlardı hepsi.Scooterım vardı yamaha cygnus çakması atıyodum hatunu arkaya doğru denize plaja 700 liraya almıştım sıfır gibi.Hadi bulun madem bana o bütçeyle güzel bi japon.Bana tattırsın o paraya o keyfi,imkansız demi? Neyin kafası yaşanıyorsa anlam veremedik bugun 5bin liraya cbf alan insan var,eşşek o lan araba sollamaya yelkenirken dua ediyon inşallah geçerde arkadan sıkıştıran olmaz diye.Adam kaliteyi düşürüyor üstüne az işçilikle çinde yaptırıyor ama hala fahiş fiyat.Tamam gidin alın ozaman dünyaya motoru sadece japon yapıyor gibi.Farklı altarnatifleride görelim italyanı var çini var avusturyası var macarı var koresi tayvanı var yav get bi incele ne yapmışlar bi gör önce. Bizim millete 4 silindirden başka sesi sevdiremessin ama ducati dedinmi saygı duruşuna geçerler neden?ama o ducati kalitenin işçiliğin dibi dibiii

  10. #50
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Japon mallarını Protesto edeyim dedim,Baktım evde malzeme kalmıyor.

    Adamlar yapmıs abi...

    Aynı motordada böyle bırakın CAN CİN CONLARI

  11. #51
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    bu kadar adam yazmış bizim yazdığımızı okuyan olurmu bilmem ama..

    şimdi çinli diye kimse kimsenin malını yeremez! herkes ekonomisi kadar biner. parası olup da binmeyen adam zaten zevksizdir.

    benim tav olduğum tek bir konu var insan hangi markaya binerse binsin şu iki şeyi iyi belliyecek.

    1. çinlide olsa köy de olsa kent de olsa hakç cc olursa olsun. kaskımı takıcam!!!
    2. motosiklet ekonomik zevkli pratik bir ulaşım aracıdır.

    kıscası garibanlık edebiyatına yatmaycaksın!!


    gelirsek örnek verdiğin mommuterlere

    cd70 geçmişi çok eski honda cub ailesini temel almış, c70 cub motorlu çok sağlam deposu büyütülmüş uzun ömürlü pratik ve basit bir motosiklettir. çiniler onun taklidinin taklidinden para kazanıyor diyim sen beni anla.

    diğer verdiğin örnekler ise bizim bildiğimiz bazı commuterlerein (cg125-ybr125) bir takım özellikleri kısıtlanarak maliyeti düşürümüş alımı kolaylaştırılmış modellerdir. (örneğin honda ace gibi)


    ayrıca japon motosiklet markaları bu işleri artık (küçük hacimli motorları) kendi memleketlerinde üretmeyi bıraktı. sana şöyle bir örnek vereyim alayı çin taiwan hindistan brazilya gibi ülkelere fabrikalar açtı. yıllaarr evel..

    çok iyi bir yerde çok iyi iş yapan bir dükkanın var. fakat dükkanın dar ve küçük!

    padaha hafif çok yer kaplayan ürünlerini mi satıp dükkana doldurursun

    yoksa hem pahada ağır hemde kapladığı yere ve malyete değen ürünlerimi ?

    yada şubeler açıp küçük ve tercih edilen ürünlerini o dükkanlarında satarsın ..
    flame bunu beğendi.

  12. #52
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    konu konusundan uzaklaşmış...

    çinli motorlar Türkiye'deki motosiklet kültürüne birşey katmamıştır. Ama çok kişiyi motosiklet sürücüsü yapmıştır. Çinli alanların çoğu ya hevesini almış bırakmış, ya da az bütçeyle girdiği bu işe daha üst kalite bir motorla devam etmeye karar vermiş.
    Kültür derseniz,

    Büyükşehirler de motosikletlere yönelik şerit vb ayrıcalık, park yerleri vs hala yok. AVM'lerden bazıları, işyerleri hala bisiklet gözüyle bakıyor aletlere. Tavuk kovalar gibi motosiklet kovalayan güvenlikçi gördüm. Motosiklet ehliyeti hala 5 dubanın arasından, ve şimdi büyük gelişme, bir tane çelik rayın üzerinden geçmeyle alınıyor. Adam motor alıyor sırf elcik, manet ve topuzlara 500 TL den fazla para harcıyor ama 100 liralık kask takıyor. ülkede hala motosiklete özel tv programı yok. Tv dizilerinde doğru düzgün şekilde motosiklet kullanan karakter (iyi) yok. Eh hani kültür?

    Niye yok? çünkü devlet hala motosikleti görmezden gelebiliyor (bakınız HGS). Motosiklete özel yasal düzenlemeler yok denebilir (bazı ülkelerde kask standartı ve hatta renkli vizör yasağı bile var). Motosiklet programı yapmaya çalışan ve kemik izleyicisi olan bir yapımcıya (Barkın Bayoğlu) sponsor olacak bir motosiklet sektörü firması bile çıkmıyor. Dernekler, federasyonlar yeni motorcuları doğru eğitebilecek, doğruya özendirebilecek bir adım atmıyor.
    Motosiklet satan onlarca firma var, ama adam gibi yetkili servisi olan marka 1 tane var. gerisi bisiklet tamircilerine yalvar yakar bayilik veriyor. Yedek parça yok. Satış sonrası destek yok. Niye çünkü adam gibi ithalat yasası yok. konteyner dolduran motosiklet getirip. bir kaç ilde bisiklet tamircisine bayilik verince tamam... 2 sene sonra ortadan kaybolabilirsin.
    Jinlun faciasını hatırlayanlar bilir. güzelim motorlar geldi. 1-2 sene gibi satıldı. şimdi ne ortada distribütör var ne de parça... Hyosung (Global Motor olayı) direkten döndü. Daha niceleri... Sonra adam bir heves girdiği olaya hayal kırıklığı yüzünden düşman olup çıkıyor.
    Hala kaldırımda motor süren, altında motorla yaya şeridinden karşıdan karşıya geçen, 6 tane damacana su taşıyan motosikletliler var. Ama başına bir iş gelince "yav bizi trafikte adamdan saymıyorlar" diye başlar zırlamaya

    Yani kültür oluşmadı hatta geriledi bile denebilir. Ama motorcu sayısı arttı. Çinliler sadece az bütçeli adamı, motosiklet camiasına soktu.
    satoyama, Güzel Şale ve egelim 43 bunu beğendiler.

  13. #53
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    motor kültürüne gelince mart ayı gibiydi trafik denetimler tabi sıkı degil ama güvenlik ben kask takıyorum millet tuhaf tuhaf bakıyordu kask takılır mı diyenlerde oldu


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)