Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet oturuş pozisyonu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız 50 km/h'yle gitsek bile, söylediğim makalede 200 ms fark çıkıyordu ortalamada. Bu 2.77 metre eder düşük hızda bile bir araba boyu önce duruyorsun.

    Bilmiyorum, frenleme konusunda artık iyi bir durumdayım, dediğim gibi sadece panik anındaki refleks geriye kalıyor, o da manet üzerinde veya değil fark etmiyor, limon gibi sıkma falan uçup gidiyor . Neyse o ekstrem senaryoyu da abs'ye devrettim, kafam rahat etti. Motor da ciddi fark ediyormuş, 250r'dan sonra 600fa'nın c-abs sistemi apayrı bir seviyede.
    Panik anında doğru fren yapamıyorsan işin zor...

    Motorun ABS li bile olsa limon sıkma tekniği , refleks ile frenlere asılmaya göre motorunu daha erken durdurur
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Samimi bir soru sorayım o zaman, motosiklet eğitmeni olduğunuz için. Yolun durumu ne olursa olsun, diğer araçların hamlesi ne olursa, tepki süresi ne kadar kısa olursa olsun panik frende kilitlemeden durabilirim diyebiliyor musunuz?

    Benim çekincem de bu noktada, yoksa binde 999 durumda doğru frenlemeyi yaparım, kalan 1 durumda yanlış frenleme ölmeye yetecekse bir anlamı olmaz.

  3. #23
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Panik anında doğru fren yapamıyorsan işin zor...

    Motorun ABS li bile olsa limon sıkma tekniği , refleks ile frenlere asılmaya göre motorunu daha erken durdurur
    Eklemek istiyorum izninizle:
    Ayrıca, ABS hiç öyle devreye girer de illa ki kurtarır diyecek kadar mucize ötesi bir şey değil. Evet yararını çok gördüm, iyi ki de var; ama, asfaltın bayağı fazla kaygan olduğu bir yerde önünüzdeki otobüsün tamponunda üreticisinin logosunu görmeye de yarayabiliyor, durana kadar :D Haa, kuyruk yanınıza gelmediyse iyi bir şey evet Ama, "ABS olmasaydı yerdeydik arkadaş." diyen motor, aslında, "frenin yanlış arkadaş" demiş oluyor...

    Kısacası oocan'a -haddim olmadan- fena halde katılıyorum...

    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samimi bir soru sorayım o zaman, motosiklet eğitmeni olduğunuz için. Yolun durumu ne olursa olsun, diğer araçların hamlesi ne olursa, tepki süresi ne kadar kısa olursa olsun panik frende kilitlemeden durabilirim diyebiliyor musunuz?

    Benim çekincem de bu noktada, yoksa binde 999 durumda doğru frenlemeyi yaparım, kalan 1 durumda yanlış frenleme yüzünden yetecekse bir anlamı olmaz.
    Bence bunu söylemek o kadar da güç olamaz. Yol ve diğer koşullar farklı bile olsalar, kendi arabam ile o kaymadan önceki noktayı oldukça fazla panik frende hep bulabilirdim... 100'de 90 diyelim. Motorda ise :( genellikle ABS'yi hissediyorum şimdilik

    Ooops yine bana sorulmamış soruya yanıt verdim, özür dilerim...
    Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
    Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...

  4. #24
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Manet üzerinde parmaklarını tutma alışkanlığının ciddi sakıncaları vardır. Yapmamanı tavsiye ederim.

    Forumumuzu incelersen konu ile ilgili pekçok detaylı başlık bulabilirsin

    Sevgilerimle
    gecenlerde çok ani bir aya önüme çıktı işte bu oturuş poziyonunu o yüzden sordum elim magnette olduğu için dengesizce bir anda ön firene asıldım reflex olarak arkaya falan basamadım birşey oldu ön teker kaydı az daha düşüyordum ki hızım 20 falan .Eğer ayağım frende olsa sanki daha dengeli basarmışım gibi geldi .

  5. #25
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Hem oturuş hemde frenleme konusunda kısa da olsa Rahmi Barutçu' da güzel anlatıyor. İzlemeni öneririm
    nietzsche bunu beğendi.

  6. #26
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bende panik fren yapma yeteneği var içten geliyor şanslıyım

    çoğu kez aniden durma ihtiyacım oldu hepsindede durdum şükür; aynı portakal sıkar gibi yavaş yavaş sıkıyorum ama bununda bir sonu var elbet, şimdiye kadar istediğim yerde durmaya fırsatım oldu ya olmazsa mecburen sonuna kadar sıkmam gerekicek ve tekerlek kitlenicek motoru yatırıcaz artık oda şans işi..

  7. #27
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    göbekli olmak burada işe yarıyor işte motora bindiğimde o 1 yumrukluk boşluğu otomatikmen göbeğimin sayesinde sağlıyorum

  8. #28
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı egelim 43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    göbekli olmak burada işe yarıyor işte motora bindiğimde o 1 yumrukluk boşluğu otomatikmen göbeğimin sayesinde sağlıyorum
    Airbag görevide görür göbek

  9. #29
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    (Allah göstermesin) ama evet

  10. #30
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Ama şunu unutmamak lazım ss makinalarda özellikle rampa çıkmak inmek viraj vs derken bir süre sonra o oturuş pozisyonu kalmıyor şekil şemal kayıyor adamın

  11. #31
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    bu yumruk olayı bana cok ters gelıyor.motorla bırlesık olmak daha 1 guven verıyor.
    suana kadar gordugum en buyuk yan etkısı motordan ındıkten sonra pıston tıtremeye devam edıyor bazen :D

  12. #32
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende panik fren yapma yeteneği var içten geliyor şanslıyım

    çoğu kez aniden durma ihtiyacım oldu hepsindede durdum şükür; aynı portakal sıkar gibi yavaş yavaş sıkıyorum ama bununda bir sonu var elbet, şimdiye kadar istediğim yerde durmaya fırsatım oldu ya olmazsa mecburen sonuna kadar sıkmam gerekicek ve tekerlek kitlenicek motoru yatırıcaz artık oda şans işi..
    sorun degil, kitlerse birak sonra limonu sıkmaya devam
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  13. #33
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama şunu unutmamak lazım ss makinalarda özellikle rampa çıkmak inmek viraj vs derken bir süre sonra o oturuş pozisyonu kalmıyor şekil şemal kayıyor adamın
    özellikle artçılı iken resmen kaynaşıyor insan bir süre sonra

    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yumruk olayı bana cok ters gelıyor.motorla bırlesık olmak daha 1 guven verıyor.
    suana kadar gordugum en buyuk yan etkısı motordan ındıkten sonra pıston tıtremeye devam edıyor bazen :D
    mesafe koymamaktan kaynaklanıyo bence o
    wolrath bunu beğendi.
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  14. #34
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yumruk olayı bana cok ters gelıyor.motorla bırlesık olmak daha 1 guven verıyor.
    suana kadar gordugum en buyuk yan etkısı motordan ındıkten sonra pıston tıtremeye devam edıyor bazen :D
    Motor a şiddete hayır .
    wolrath bunu beğendi.

  15. #35
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yumruk olayı bana cok ters gelıyor.motorla bırlesık olmak daha 1 guven verıyor.
    suana kadar gordugum en buyuk yan etkısı motordan ındıkten sonra pıston tıtremeye devam edıyor bazen :D
    Deponun bir faydası daha
    wolrath bunu beğendi.

  16. #36
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem oturuş hemde frenleme konusunda kısa da olsa Rahmi Barutçu' da güzel anlatıyor. İzlemeni öneririm
    http://www.youtube.com/watch?v=KQKCYYeyWUg
    Kısa ama çok açıklayıcı olmuş doğrusu paylaşım için çok teşekkürler .

  17. #37
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samimi bir soru sorayım o zaman, motosiklet eğitmeni olduğunuz için. Yolun durumu ne olursa olsun, diğer araçların hamlesi ne olursa, tepki süresi ne kadar kısa olursa olsun panik frende kilitlemeden durabilirim diyebiliyor musunuz?

    Benim çekincem de bu noktada, yoksa binde 999 durumda doğru frenlemeyi yaparım, kalan 1 durumda yanlış frenleme ölmeye yetecekse bir anlamı olmaz.
    Motor eğitimlerinde frenleme tekniğini bizzat göstermek zorundayım bu nedenle yüzlerce defa bu freni yaptım , henüz düşmedim

    Aslında yüzlerce defa tekrarladığım için düşmüyorum , sizlerde bu çalışmayı ihtiyacınız olmadan önce defalarca tekrarlarsanız , ihtiyaç duyduğunuzda güvenli panik fren yapabildiğinizi göreceksiniz.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #38
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Hemen hemen bütün yazıları okudum bu başlıktaki, şimdi doğru olan el ve ayaklı devamlı frenlerde ve debriyajlarda olmayacak sadece gerekli durumlarda gidip sonra geri gelecek, bu söylenilenlerin hepsi uzun yolculuklarda ve şehirler arası yollarda uygulanabilir ve mantıklı, ancak istanbul trafiğinde elini o fren manetine veya arka fren pedalına götürmeye çalıştığın milisaniye bile bence çok değerli ve elim kolum ağrıcak, illa dogru oturucam ben motorun herşeyini bilirim doğru oturum demek için alınmayacak kadar büyük bir risk. Diğer şehirler nasıl bilmem ama istanbul bence buna uygun değil şahsi fikrim dir.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  19. #39

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yumruk olayı bana cok ters gelıyor.motorla bırlesık olmak daha 1 guven verıyor.
    suana kadar gordugum en buyuk yan etkısı motordan ındıkten sonra pıston tıtremeye devam edıyor bazen :D
    Direkt boyla alakalı, Barkın uzun olduğu için bir yumruk onun için iyi. Boyu biraz daha kısa birisi için öyle olmuyor, geride oturmuş oluyor. Dizler iyi tutunamıyor. Honda eğitiminde ideal konumu bulmak için bir yöntem vardı mesela. Anlatması biraz güç, hiç girmiyorum .

    Ama direkt depoya dayamak yanlış tabi :D.

  20. #40
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Köküne kadar doğru.Dünyanın neresine giderseniz gidin doğru oturuş pozisyonu diye bunu öğretirler.Panik freninde ön ve arka aynı anda kullanılır.Şehir içinde arka fren panik anında arka tekerin kolay kilitlenmesine sebebiyet verir.Bunu ben değil eğitmenler söylüyor.Ki tecrübe ile kanıtlanmıştır

    Onun harici bu oturuş viraj pozisyonlarına geçiş için en kolay yöntem...Sürekli söylüyorum sadece kontra tekniği kullanılmaz virajlarda.Ki kontra dozajı kaçık kuvvet ile uygulanınca başı fena derde sokar.Diğer viraj teknikleri için bu oturuş pozisyonu şarttır...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)