Samimi bir soru sorayım o zaman, motosiklet eğitmeni olduğunuz için. Yolun durumu ne olursa olsun, diğer araçların hamlesi ne olursa, tepki süresi ne kadar kısa olursa olsun panik frende kilitlemeden durabilirim diyebiliyor musunuz?
Benim çekincem de bu noktada, yoksa binde 999 durumda doğru frenlemeyi yaparım, kalan 1 durumda yanlış frenleme ölmeye yetecekse bir anlamı olmaz.
Eklemek istiyorum izninizle:
Ayrıca, ABS hiç öyle devreye girer de illa ki kurtarır diyecek kadar mucize ötesi bir şey değil. Evet yararını çok gördüm, iyi ki de var; ama, asfaltın bayağı fazla kaygan olduğu bir yerde önünüzdeki otobüsün tamponunda üreticisinin logosunu görmeye de yarayabiliyor, durana kadar :D Haa, kuyruk yanınıza gelmediyse iyi bir şey evet Ama, "ABS olmasaydı yerdeydik arkadaş." diyen motor, aslında, "frenin yanlış arkadaş" demiş oluyor...
Kısacası oocan'a -haddim olmadan- fena halde katılıyorum...
Bence bunu söylemek o kadar da güç olamaz. Yol ve diğer koşullar farklı bile olsalar, kendi arabam ile o kaymadan önceki noktayı oldukça fazla panik frende hep bulabilirdim... 100'de 90 diyelim. Motorda ise :( genellikle ABS'yi hissediyorum şimdilik
Ooops yine bana sorulmamış soruya yanıt verdim, özür dilerim...
Motosikleti; biraz da, geri gitmeyen bir yoldaş olduğu için seviyorum. Hep ileri; ama, hep ileri gidiyor... Geçmişle hesabınız kalmamışsa, tam size göre motosiklet.
Size göre de; daha keşfedilecek, yaşanacak çok şey varsa, haydi atlayın motosikletinize...
gecenlerde çok ani bir aya önüme çıktı işte bu oturuş poziyonunu o yüzden sordum elim magnette olduğu için dengesizce bir anda ön firene asıldım reflex olarak arkaya falan basamadım birşey oldu ön teker kaydı az daha düşüyordum ki hızım 20 falan .Eğer ayağım frende olsa sanki daha dengeli basarmışım gibi geldi .
Hem oturuş hemde frenleme konusunda kısa da olsa Rahmi Barutçu' da güzel anlatıyor. İzlemeni öneririm
bende panik fren yapma yeteneği var içten geliyor şanslıyım
çoğu kez aniden durma ihtiyacım oldu hepsindede durdum şükür; aynı portakal sıkar gibi yavaş yavaş sıkıyorum ama bununda bir sonu var elbet, şimdiye kadar istediğim yerde durmaya fırsatım oldu ya olmazsa mecburen sonuna kadar sıkmam gerekicek ve tekerlek kitlenicek motoru yatırıcaz artık oda şans işi..
göbekli olmak burada işe yarıyor işte motora bindiğimde o 1 yumrukluk boşluğu otomatikmen göbeğimin sayesinde sağlıyorum
(Allah göstermesin) ama evet
Ama şunu unutmamak lazım ss makinalarda özellikle rampa çıkmak inmek viraj vs derken bir süre sonra o oturuş pozisyonu kalmıyor şekil şemal kayıyor adamın
bu yumruk olayı bana cok ters gelıyor.motorla bırlesık olmak daha 1 guven verıyor.
suana kadar gordugum en buyuk yan etkısı motordan ındıkten sonra pıston tıtremeye devam edıyor bazen :D
Motor eğitimlerinde frenleme tekniğini bizzat göstermek zorundayım bu nedenle yüzlerce defa bu freni yaptım , henüz düşmedim
Aslında yüzlerce defa tekrarladığım için düşmüyorum , sizlerde bu çalışmayı ihtiyacınız olmadan önce defalarca tekrarlarsanız , ihtiyaç duyduğunuzda güvenli panik fren yapabildiğinizi göreceksiniz.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Hemen hemen bütün yazıları okudum bu başlıktaki, şimdi doğru olan el ve ayaklı devamlı frenlerde ve debriyajlarda olmayacak sadece gerekli durumlarda gidip sonra geri gelecek, bu söylenilenlerin hepsi uzun yolculuklarda ve şehirler arası yollarda uygulanabilir ve mantıklı, ancak istanbul trafiğinde elini o fren manetine veya arka fren pedalına götürmeye çalıştığın milisaniye bile bence çok değerli ve elim kolum ağrıcak, illa dogru oturucam ben motorun herşeyini bilirim doğru oturum demek için alınmayacak kadar büyük bir risk. Diğer şehirler nasıl bilmem ama istanbul bence buna uygun değil şahsi fikrim dir.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
Direkt boyla alakalı, Barkın uzun olduğu için bir yumruk onun için iyi. Boyu biraz daha kısa birisi için öyle olmuyor, geride oturmuş oluyor. Dizler iyi tutunamıyor. Honda eğitiminde ideal konumu bulmak için bir yöntem vardı mesela. Anlatması biraz güç, hiç girmiyorum .
Ama direkt depoya dayamak yanlış tabi :D.
Köküne kadar doğru.Dünyanın neresine giderseniz gidin doğru oturuş pozisyonu diye bunu öğretirler.Panik freninde ön ve arka aynı anda kullanılır.Şehir içinde arka fren panik anında arka tekerin kolay kilitlenmesine sebebiyet verir.Bunu ben değil eğitmenler söylüyor.Ki tecrübe ile kanıtlanmıştır
Onun harici bu oturuş viraj pozisyonlarına geçiş için en kolay yöntem...Sürekli söylüyorum sadece kontra tekniği kullanılmaz virajlarda.Ki kontra dozajı kaçık kuvvet ile uygulanınca başı fena derde sokar.Diğer viraj teknikleri için bu oturuş pozisyonu şarttır...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)