Motosikletimin makinasını değiştireceğim
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba. Motosikletimin motorunu değiştirmeye karar verdim.
Motosikletim Arora Zorro 150-70 modeli orjinal motoru zongshen in 150cc tek silindirli hava soğutmalı balansorlü bir motorudur. Bu motoru ben üstünden alıp kawasaki nin ninja250r motoru ile değiştirmeye karar verdim büyük bi risk oldugunun farkındayım. Elimde her türlü imkanım var kesip biçme kaynak cnc freze makinası Pc üstünde 3 boyutlu makina model tasarımıda yapabliyorm.
1 bucuk aydır düşünüyorum geceleri rüyalarıma girmeye başladı
SİZLERDEN TEK İSTEDİĞİM YORUM ALMAK NASIL OLUR, NE KADAR İYİ OLUR BOYLE BİŞEYİ DAHA ONCEDEN YAPAN VEYA DENEYEN VARMI ?
Yaşadığımı Bazen Devir Saatinden Anlıyorum
Reklamlar
-
Valla arkadasim bence o kadar emek ve para atacagina bunu sat uzerine ekle direk bi kawasaki al.Sonucta adamlar en ince noktasina kadar hesaplayip en ufak parcalari bile birbiri ile orantili sekilde ayarliyorlar.Olmaz demiyorum ama bir kawasaki gibi de olmayacaktir.Herseyin orjinali guzeldir.Hem ruhsat vs islemlerinde de ugrastirir.
-
Buralar değerlenir.
Şasi, sanzıman, kavrama sistemi, jantlar, frenler vs.. geliştirildiği taktirde sonuç elde edilebilir ancak sorun çıkmayacağının garantisi yok.
-
Astarı yüzünden pahalıya gelir, dengeli ve sağlam da olmaz.
-
McWarnaly adlı üyeden alıntı
Valla arkadasim bence o kadar emek ve para atacagina bunu sat uzerine ekle direk bi kawasaki al.Sonucta adamlar en ince noktasina kadar hesaplayip en ufak parcalari bile birbiri ile orantili sekilde ayarliyorlar.Olmaz demiyorum ama bir kawasaki gibi de olmayacaktir.Herseyin orjinali guzeldir.Hem ruhsat vs islemlerinde de ugrastirir.
abi çok iyi dedinde binlerce euro kesinlikle ninja ya benzetme gibi bi hayalimde yok sadece o 250 cc ve çift silindir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
İmportant adlı üyeden alıntı
Buralar değerlenir.
Şasi, sanzıman, kavrama sistemi, jantlar, frenler vs.. geliştirildiği taktirde sonuç elde edilebilir ancak sorun çıkmayacağının garantisi yok.
şanzmanla beraber otortucam zaten fren işine gelincede arkayı 110 mm çift kaliperli disk yapıcam onun projesi tamam
Yaşadığımı Bazen Devir Saatinden Anlıyorum
-
Ghostrider91 adlı üyeden alıntı
abi çok iyi dedinde binlerce euro
kesinlikle ninja ya benzetme gibi bi hayalimde yok sadece o 250 cc ve çift silindir.
Kardesim simdi Turkiye deki fiyatlar hakkinda cok fazla bir fikrim yok ama,is sadece motoru yerine koyup kaynak yapmakla bitmiyor biliyorsun.Bir suru ivir zivir parcalar gerekicektir.Bunlar hep paradir.Her parca yerine orjinal sekilde oturmayacaktir.Yani o kadar basit degil.Ayrica sadece motoru degistirmekle de is bitmiyor.Jantlar,fren sistemi ve daha bir cok parcayi elden gecirmen gerekicektir.Eminim Butun bunlara verecegin parayla ve su anki motoru satarsan ikinci el temiz bir kawasaki alabilirsin.Ve niyetin kawasaki ye benzetmek olsa o daha kolay ama dedigin gibi motoru degistirmek daha zor bir is.Benim eski fzr1000 in debriyaj kolu kirilmisti,orjinali bayagi bi paraydi hep kendim uydurma yapmaya calistim ama asla orjinali gibi olmadi.Hatta bir kac kez debriyaj calismayip kaza yapmama sebep oluyordu.
RIDE or DIE
-
Daha once mondial 151 rs nin silindirni degistrmistm basit bi turbo sistem uydurduk 130 la rampa cikarken piston kolu silindirden disari cikmisti. Motosiklet tamircisi deilim ama motosikletlerle cok fazla vakit gecirdim. Motoru oturtmakta bi skntm olmayacgni biliyorm maddi konuyda dusunmuyorm motosikletm ozel olsun istyorm. Baslamadan once sadece sizlerden benim aklma gelmeyn seyleri duymak niyetim. 1 elin nesi var 2 elin sesi var demisler
-
ben olsam riske girmezdim silindir büyütme olabilir ama çifte komple değiştirme masraf işi ben orjinal 125cc çelik silindiriyle değiştirdim gayet iyi oldu garantiden de çıkmıyordu garantiden çıkacak olsa yaptırmazdım istersen aroranın 200ccleri de var onların silindiriyle değiştirmeni öneririm illa ki bir şeyler yapacağım dersen
-
Benim garantiyle isim olmaz motorumu sifir aldigmda bi sorunu cikti servise biraktm daha 500 km bile yoktu 2 gun sonra yapilmadan artan bi civatasiyla elime verdiler sanzmanda bi fark olmadktan sonra hizi en babasndan 10 km artar. Bunada gerek yok yapmissken biseye benzesin. Krankada %90 buyuk bi zarar verecktir kisa bi zamanda. Bunlari cok kez bi kac arkadasmla 3-4 motorda
denedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Arka tekerin baglandigi salincaga bi zarar verirmi radyotor icin alan cok kisitli daha kucuk bi radyotor is gormezmi ?
-
-
cgleri 200lük yaptıktan sonra yerle illişkisi kesilip kaza yapan çok oluyor bence yaptır dostum süper olur 250kawa motoru gaza bastınmı uzaya çıkarsın
-
Ose adlı üyeden alıntı
cgleri 200lük yaptıktan sonra yerle illişkisi kesilip kaza yapan çok oluyor bence yaptır dostum süper olur 250kawa motoru gaza bastınmı uzaya çıkarsın
bretoncu takimndan degilm dostum alet cg tipide deil bas agritma bosuna.
-
Adam koymuş kafasına aklına gelmeyen fikirleri bekliyor; siz yapma boşver diyorsunuz. Arkadaşın istediği motorunun daha hızlı gitmesi değil ki. Bir kere de destek versek (uyarılarımızı ve işin olumsuz yanlarını da belirterek); beraber oturup fikir aramaya çalışsak ne olur ki? Ara eleman yetiştirmeye dayalı eğitim sistemiyle ortak fikir içerisinde herkes sanki.. Boşver, yapma, yapanın bir bildiği vardır vs.vs.. Yapanın bildiği neymiş biz de öğrensek fena olmaz mı? Arkadaşın istediği teknik anlamda deneysel işler yapmak ve üretken ruhunu tatmin ederek çıkardığı güzel buluşlarla da çevresine örnek olmak.
Arkadaşım sen yap. Yaparsan olur. Ama yaparken de yapılan değişikliğin beraberinde ne getireceğini de iyi hesaplamaya çalış. Benim de aklıma şimdilik herkesin söylediği şeyler geliyor (lastikler,frenler amortisörler gibi) ama oturup etraflıca kafa yormak lazım.
-
speed_dream adlı üyeden alıntı
bence de fantezi yapmaya hiç gerek yok
illa bişeyler yapacaksan motorun dış donanımı ile ilgili bişeler yapabilirsin.aksesuar-modifiye anlamında ama yürüyen aksam sıkıntı
yine de illa ben bunu yapacam diyarsan da saygı duyarım ALLAH kolaylık versin
amin kardesim tesekkur ederim
-
hocam bu işe girişmek biraz deli cesareti olur sonu gelmez yani, maddi imkanın varsa al bi kawa 250 bak keyfine ;)
-
tinerci adlı üyeden alıntı
Adam koymuş kafasına aklına gelmeyen fikirleri bekliyor; siz yapma boşver diyorsunuz. Arkadaşın istediği motorunun daha hızlı gitmesi değil ki. Bir kere de destek versek (uyarılarımızı ve işin olumsuz yanlarını da belirterek); beraber oturup fikir aramaya çalışsak ne olur ki? Ara eleman yetiştirmeye dayalı eğitim sistemiyle ortak fikir içerisinde herkes sanki.. Boşver, yapma, yapanın bir bildiği vardır vs.vs.. Yapanın bildiği neymiş biz de öğrensek fena olmaz mı? Arkadaşın istediği teknik anlamda deneysel işler yapmak ve üretken ruhunu tatmin ederek çıkardığı güzel buluşlarla da çevresine örnek olmak.
Arkadaşım sen yap. Yaparsan olur. Ama yaparken de yapılan değişikliğin beraberinde ne getireceğini de iyi hesaplamaya çalış. Benim de aklıma şimdilik herkesin söylediği şeyler geliyor (lastikler,frenler amortisörler. gibi) ama oturup etraflıca kafa yormak lazım.
İyi niyetiniz icin cok tesekkur ederim. Amortisorler neden? 170-180 yapmam zaten arkaya olabilgnce buyuk bi disli takicam guclu bi makina surat on planda deil bana ozel
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
c3nk adlı üyeden alıntı
hocam bu girişmek biraz deli cesareti olur sonu gelmez yani, maddi imkanın varsa al bi kawa 250 bak keyfine ;)
Ninja 250r hastasi filan degilim kendi ozel motorumu yapma pesindeyim.. Bu motoru sonradan satip paraya cevirme gibi bi niyetimde yok bi hayalin pesindeyim
Cesaret gerektireck biseyde yok sanirm
-
Eğer keyifli zaman geçirmek ve eğlenmek için yapıyorsan ve imkanında varsa , hele elinde motorda varsa hiç durma kendine güzel bir gokart yap.
O motorla çok keyifli bi kart yapılabilir. emin ol motosikletten daha fazla zevk alırsın. Yoksa elindeki motordan da olucaksın. ,plakası ruhsatı dert olucak.
-
kardeş bence vazgeç gerçekten herşeyin orjinali güzel bende cup motorunu önce bisiklet sonrada mobilete takmak istetim ama en sonunda orjinalini aldım boşuna zaman kaybetme orjinal motorunu bozma derim ama olmuyacak işte değil zamanın bolsa ve elin yatkınsa yap
-
Şahinin olursa da bmw motoru takacak mısın?
-
Başınıza gelecekleri yazayım, bunlara rağmen yapmayı düşünüyorsanız durmayın yapın.
Diyelimki bir şekilde Ninja 250 R motoru buldunuz ve mekanik olarak kendi şasenize sorunuzca oturttunuz.
Tespit muayeneyenesine girseniz motor bloğunun faturası gerekiyor , ( ki motorun parasına yakındır ) Makine mühendisi restarasyon uyumluluk çizimi gerekiyor , bunları yapmazsanız muayene yaptıramıyorsunuz , Muayene yoksa sigorta da yaptıramıyorsunuz ki külliyen kaçak vaziyette sürmeniz ve uygulamaya girmemeniz lazım.
Diyelimki bununda yaptınız, bu sefer ciddi bir fren modifikasyonu gerekiyor. 150 Cc için tasarlanmış fren sistemi ile 250 R gibi bir motorun gücünü zaptedip , durdurmaya çalışacaksınız.
Diyelimki motor bloğunu sıfır aldınız , ancak kawasaki haricinde bir şasiye taktığınız tajdirde garanti durumunun ne olacağıda ayrı bir muamma ( aslında değil , hiç bir arzıa garanti kapsamına sokulmayacak)
Bu durumda yapacağınız masraf ile alacağınız verimi kıyaslayacaksınız. Yaptığınız ürünün son kullanıcısı olmayı göze alacaksınız .Sırf yapıp yapamayacağınızı meraktan yapmayı düşünüyorsanız harcayacağınız rakama deyip değmeyeceğinede siz karar verin. Olmaz diye bir şey yok...
Hatta işi abartıp jet türbinli motoru bile koyabilirsiniz. şaka yaptığımı zannettiniz değilmi. ? hayır yapmadım.
https://thkmodelucak.com/store/category/91/list
Bu deneyi yaptıktan sonra eğer memnun kalmazsanız , kullandığınız motoru , model uçakcılara maliyetine satabilirsiniz. veya piyanist irfan kardeşimize hibe edebilirsiniz. O illaki bunu takacak bir şey icat eder.
Her ne yapacaksanız yapın , eğer resmi ve legal belgeli bir sonuç olmasını siterseniz Ninja 250 r bedelini rahatlıkla geçecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)