Merhaba, yeni aldığım Dl1000 de sorun yaşıyorum ve usta bile sorunu tespit edemiyor. V-strom kullanıcılarına ve ustalardan yardım istiyorum!!!!
Merhaba, yeni aldığım Dl1000 de sorun yaşıyorum ve usta bile sorunu tespit edemiyor. V-strom kullanıcılarına ve ustalardan yardım istiyorum!!!!
Yardımcı olmak için girdim konuya fakat sorunla ilgili bir şey yazmamışsınız. Açtığın konu aynen şuna benzemiş;
neden sadece dl1000 ci olacak başka bişe kullanan olmazmı
cemaatmisiniz olm siz içeri başka birini almıyormusunuz
Yaşadığım sorunu baştan anlatıyorum; motoru iki hafta önce samsundan aldım ve orada bir ustaya gösterdim(usta sorunsuz makine diyerek beni yola koydu ) problemsiz diye aldım. Alır almaz daha hareket etmeden motoru çalışır vaziyetteyken sola düşürdüm sonra birilerinin yardımıyla kaldırıp yola çıktım 20-30 km sonra bir kırmızı ışıkta durmak için gazı bırakıp debriyaja bastığında motor stop etti tekrar marşa bastım sanki kitle atarsınız gibi motor gaz vermeden çalışmıyordu, yolun devamında her debriyaja bastığında bi yandan gaz verdim birde motor viteste olsa bile devir 3000 'nin altına düştüğünde yine motor stop ediyordu bende hiç devri düşürmeden 150 km o şekilde motoru taşıyacağım araca kadar gittim ve motoru kasaya koyup memlekete getirdim. Fakat bu arada kasaya indirip bildirirken motorda stop etme olayı olmadı bende motoru aldığımda düşündüğüm için geçici bişey olduğunu düşündüm. yaşadığım Yer RİZE'nin bir ilçesi, motoru burda iki hafta sorunsuz kullandım tabi sürekli kısa geziler en fazlası 5 km şehir içi yani. iki gün önce bakımlarını yapmak için trabzona topladıktan ve 30 km sonra ilk kırmızı ışıkta aynı sorun başladı yine 100 km boyunca gazı bırakmadan ustanın yanına gittim. Motorun bujilerini, yağ,hava filtresini değiştirdik, zincir ve dişli takımını, yağını, antrifirizini, hidrolik sıvısını değiştirdik yakıt fitresini de temizledikten sonra motoru topladık ve ekranda herhangibi arıza lambası olmadan işi bitirdik. Dönüşe geçtim yine 20-30 km ilk kırmızı ışıkta durdum aynı sorun yine gaz kesmeden giderken bu sefer 5000-7000 devir arasında bile tekleme devir düşmesi yapmaya başladı durmak zorunda kaldım stop ettim 5 dakikadan sonra çalıştırdım bişey olmamış gibi çalıştı devam ettim, 3-5 km sonra aynı olay oldu ve gaz kesmeden eve gelebildim. önce ustam problemin buji problemi olduğunu sanmıştı ama değiştirdikten sonrada aynı hatayı yapınca başka bir açıklama getiremedi. Acil yardım bekliyorum, kafama takıldı motoru yakabilirim
Acemilik oldu arkadan sorunu yazdım ne olursan gel derler ya;) yeterki akıl verin bu arada motorum 2005 model enjeksiyonlu ve km si ile oynanmış 28 bin yazıyor ama önceki sahibi araç muayenesi kayıtlarından yola çıkarak 50 bin km olabileceğini söyledi.
---------- Post added at 21:38 ---------- Previous post was at 21:28 ----------
Hocam benim çok tecrübem yok fakat anladığım motor ilk çalışmasında bir problem çıkarmıyor taki iyice ısınınca sanki likle ayarını düşürmüştür gibi bayılıyor. Hatta yolda rastladığım bir motorcuya dert yanınca o çok basit diye düşünerek bayılma durumunda jikleden rolantiyi 1200 devre getirdi ve stop etmeyi bıraktı ama birkaç ssaniye içinde motor normallerişince devir saati 3000 devri gördü o zaman problemin o kadar kolay olmadığını anladı bende onun ayarladığı gibi devam ettim devir saati rölantide bir 1200 lere indi bir 3000 lere çıktı öyle eve geldim.
Hocam TPS olabilir arkadaş yazmış,
şimdi 2 ane olay var başınıza gelen
ben 1.sinin(Kırmızı olan) çözümünü yazacağım size,
zira 2.si başıma gelmedi,
öncelikle muhtemelen siz 6. viteste 4000dk/devirin altında seyir ettiğiniz için başınıza geldi bu olay,
bunu bizzat defalarca test ederek gördüm ben,
ve eğerki 6. viteste 4000 devirin üzerinde motoru kullanmazsanız bu hata ile sürekli karşılacaksınız malumunuz yakıt ekonomisi için öyle gittiniz(ben gibi) ama motor o devirdezaten 120-130 gibi hızda gidiyor ve sizde muhtemelen 100-110 gibi bir hızda seyrettiniz dolayısiyle devir 4000'in altında gittiniz buda motordafarkında olmasanızda silkme ve vuruntu gibi şeylere sebep oluyor bu yüzden dir kibenim tahminim debriyajı çektiğiniz an motor 3000 devirin altına indiğinde stop ediyor debriyajı çektiğinizde
şehiriçinde 3-5km kullanımda başınıza gelmemesinin sebebide 5-6.vitesi kullanmamanızdan kaynaklı,
yani uzun yolda da otobanda kullanmıyorsanız 6.vitesde(yüksek hızda seyretmiyorsanız bu vitesi kullanmayacaksınız heleki 4000 devirin altında) kullanmayacaksınız.5.vites 4000-civarında motor zaten 110km gibi gitmesi lazım kibu da fazlasıyla yeterli.
mavi ile belirttiğim hata ile karşılaşmadım,
ama çözüm olarak ya yazılımsal olarak overdrive iptali ettireceksiniz yada TPS'i değiştirip(yahut kendiniz sökerek temizleyerek)deneyeceksiniz.Ama bence TPS değil overdrive ile alakalı bir durum bu...
ANGARAJ
Gaccal hocam tam olarak ikinci sorununa parmak bastın. Benim önceki motorum yamaha 250 viragoydu ve istediğim hızda devir aralığında ve viteste gidiyordum tabi olmayan devir saati'nden dolayı hangi devirde kullandığımı bikmiyorum;) ama ne olursa olsun onda 12000 devir yoktu ya ben bu aleti en az kaç bin devirde kullanacağı bilmiyorum ki;) hocam tam senin dediğin gibi yüksek vites düşük devir kullanmışımdır ve bundan dolayında tps yi bozmuş olabilirim. ya ben bu aleti hangi devir aralıklarında kullanmam gerekiyor???
---------- Post added at 22:14 ---------- Previous post was at 22:05 ----------
Gaccap hocam yazında "çözüm olarak ya yazılımsal olarak overdrive iptali ettireceksiniz" demişsin, yani nasıl iptal edecem yazılımsal olarak??
Yok yanlışanlaşılmak istemem,
Benim araştırdığımda da TPS sensörü diye bulmuştum ama madem TPS sensörü neden her daim yahut başka zaman yapmıyorda sadece 6.vitesde düşük devirde gidince bu sorunu çıkartıyor,
buna anlam verememiştim
ve ufacık bir malzemeye 200$ a yakın bir para vermek istemedim açıkcası daha ucuzunu bulan varsa burayada yazarsa iyi olur.
hani 50-100 liralık birmalzeme olsa sırf denemek için alır denerdim ama göstergede O/D yazdıktan sonra bu olayların meydana gelmesi insanı düşündürüyor,
aynı hatayı farklı şekillerde GS serisi motorlar da vermiş ama hiçbirisi sadece şu viteste kullanınca böyle bir hata veriyor diye yazmamış
hakeza Vstormlarda da sadece bu vitese bu devire özgü yazan da olmamış sadece motorda ani durmalar ışıklarda stop etmeler vs. yazılmış..
ha unutmadan mevzubahis olan TPS de şu olmakta..
Anlamadığımbir noktada bu sensör birsürü arabada kullanılmakta fakar normal arabalar için olanı 10-20$ iken iş motosiklete gelince neden fiyat 10 katına çıkıyor?
arklı bir mühendislik yahut altın kaplama değilde direk altından mı yani bu malzeme?
For example;
ANGARAJ
Hocam bu huseyin kahraman kim? Birde benim bu sitede az önce okuduklarım nasıl siliniyor onuda anlamadım? Sanırım benim yaşadığım problemin iki kaynağı olabilir ve ben bu durumda ne yapmam gerekiyor hocam??
Buda Servis Manuali
http://www.theotherstyle.info/manuals/bikes&atv/Suzuki/Suzuki%20DL1000-K2.pdf
Kullanıcı Manuelide şu Ali hocam
http://www.v-strom.co.uk/downloads/DL1000K9OwnersManual.pdf
http://www.v-strom.co.uk/downloads.htm
Bu linktede Diğer dosyalar falan var faydası olabilir
Önceki sahibinin götürdüğü servisle görüşün.
Önceki sahibi bu sorundan dolayı satmış olabilir.
Önceki sahibiyle görüştüm kesinlikle öyle birşey bende olmadı diyor, motoru almadan önce gösterdiğim ustaya motorun bakımlarının yapan usta çıkmıştı oda böyle bireyden bahsetmişti. dün akşam gaccal la konuştuk ve muhtemelen 6. Viteste düşük devirde kaynaklanıyor konuşunca olayın gidişatı tam uydu. Bundan sonra deneyim test edip sonucunu paylaşacam arkadaşlar.
Arkadaşlar sabah motoru çalıştırdım hiç bir sorun yok ve akşama kadarda aralıklı olarak motoru kullandım zorlamama rağmen hiçbir problem yaşatmadı. Sanırım olan 6. Vitesde 4000 altı devirlerde gidildiğinde başlıyor. Zamanla test edip sonuçları paylaşacam.
Merhabalar, arkadaşlar sanırım sorunum tps sensörüymüş ve ben bu sorundan kurtulduğuma inanıyorum, deney sürecini ve nasıl çözdüğümü anlatmak istiyorum. Birincisi bu tps sensörü aslında bir direnç aleti gaz kelebeği açılışına göre direnç değişiyor ve beyne gönderiyor. Önceden üst kısımda yazdığım gibi 6. Vites sorunu zannettim ve testler başladı fakat birkaç denemeden sonra sorun devam etti, yani problem tps gibi görünüyordu. tps sensöRünü söktüm ve elektronik ustasına (şinasi usta) tps nin direncini sanki gaz verdiğin gibi çevirerek direncini ölçtü ve tps doğru çalışıyordu bir sıkıntı yoktu fakat ustaya tps yi ısıtalım o şekilde ölçüm yapalımdediğimde tps ısınınca saçmalamaya başladı direnç salınım yapıyordu bir ileri bir geri bu durumda usta aç içini dedim) ve açtık çok karmaşık olmayan bir direnç ama kaliteli malzeme kullanılmış. Usta lehim yerinde bir zayıhlama göndü ve bir daha üzerine lehim yaptık ve kapattık(bu açıp kapama kısmı en zor olan işti) direnci ölçtük doğru çalıştı, ısıttık yine doğru çalıştı. Motora taktım tahminen bir haftadır kullandım ve sorun yok. Daha önce aynı mesafelerde hata vermeye başlayan makine şu ana kadar hatasız bir şekilde gidiyor. Haaaa problemim bitmedi tabi
Bu arada motor 4000 devre kadar sabit gaz vermiş durumda sanki zincir bitmiş gibi (daha hafif) öne arkaya salınım yapıyor ben önce elim titriyor ondan dolayı yapıyor zannettim ama dikkatli bir şekilde gaz kolono tutuyorum yine sallıyo hafif acaba neden olabilir? Motorun bakımlarını yeni yaptım. Zincir ve dişli seti, hidrolik, antifiriz,hava filtresi, yağ filtresi, yağ yeni değişti, yakıt filtreside söküldü ve temizlendi yani şuan kız gibi olmasılazım) bir fikri olan var mı acaba??
Sola düşmeden ise, bence debriuaj sensöründen olabilir.
bahsettiğiniz düşük devirdeki salınımlar senkron ayarının bozulduğuna işaret ediyor , bu motorlarda her silindir için iki adet gaz kelebeği vardır , senkron ayarı hassastır , ayrıca eski kasa dl1000 lerin son vitesi çok uzundur , 5. vitesde 120-130 görmeden 6 ya atarsanız devir düşük kalır tork üretmekte çok zorlanır zira 100 bg lik makina ekonomi amaçlı son vitesde 60 bg üretecek şekilde sınırlandırılmıştır..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)