Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

arka disli kücültmek

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    beyler kendi toparladm 65.5 silindirli 200lük motor var elmde suanki ayari ön 17 arka 41 benim aklımdaki ön 17 arka 32 yaparsam vites arasi ne kadar uzar 17 41 ile 1. viteste 20 anca görüyor cok zorlarsam 35 civari 17 -32 de ortalama ne kadarlk bi sürat artar bilgisi olan varsa yorumlarınızı bekliyorm. bide 150 küba motorlar bizm burdaki arkadslarda adamları kalkışta geciyorm ama uzun yolda farkı koyuyorlar mantık olarak 200 lük motorun 150 cc lik motoru gecmesi gerekmezmi bunun nedeni ne dr sizce?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    valla koray arkadaşım bende inazuma için dişlilerle oynamayı düşünüyorum ama şimdiye kadar yapana takan yok
    hangi motorun dişllileri uyar hangisi olur bilmiyorum

    benim orijinal 14-46 ben ya 15-46 yada 15-45 düşünüyorum

    dişlilerle alakalı bilgisi olan varsa aydınlatsın bizi.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla koray arkadaşım bende inazuma için dişlilerle oynamayı düşünüyorum ama şimdiye kadar yapana takan yok
    hangi motorun dişllileri uyar hangisi olur bilmiyorum

    benim orijinal 14-46 ben ya 15-46 yada 15-45 düşünüyorum

    dişlilerle alakalı bilgisi olan varsa aydınlatsın bizi.
    kardesim bende 17 41 var 3 de bile motor debrajsiz teke kalkıyor tork fazla sanırım ama motor 120 yi gecmiyor
    arka disli 15 lira yarın alcam 32 alcam bitane bide 46 alcam bide ön dişli 15-16-18 alıp denicem bakalm hangi iyi olrsa en iyisi deneyip görmek ben ön disliyi 1 büyülttm gözle görülen bi fark göremedm motorcuda deiştirtme al ön disli 3 lira kendn tak motorcular kityolar 30-40 tl

  4. #4
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    merhabalar basit bi hesapla ; 41 diş 32 dişe çevrilecekse yani bir dişli 41 diş atladığı zaman 1 tam tur yapıyorsa 32 dişte kaç tam tur atar 41/32=1,28 tur atar
    41 dişlide 20km hızla gidiyorsa 32 dişlide ne kadar gider; 20km x 1,28 tur = 25,6 km yapar amma ve lakin 41 dişlide 20 km ye atıyorum 5 saniyede çıkıyorsa 32 dişlide 6.4 saniyede çıkar
    düz yolda son hıza etki eder ama yokuşlarda kalkışlarda veya yolcu ile giderken çekişte düşme olur
    egelim 43 bunu beğendi.

  5. #5
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    32 yapınca zincir janta sürtmesin...almadan önce iyice bir bak...
    benim 250 cc çapırında ön 14 arka 42 di...
    şuanda ön 17 arka 38...
    gecen hafta 32 dişli aldım...önü de 15 e düşürecektim...
    ama zincir janta değiyor... bugunde tekrardan 36 dişli aldım... oda kargoda haftaya gelir...
    fazla da dişliyi küçültüp motorun canını cıkarma...
    36 yada 38 iyidir...
    18 ön dişli motor bloğuna değebilir... uygun boşluk var mı yok mu bir bak almadan önce...

  6. #6
    isuzuki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2012
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    suzuki DR-Z400S
    Değiştirirsin hızında artar fakat; artçı ile giderken sollamaya çıktığında risk almış olursun ve bu riski küçük görme. Son hız yükselmiş olur belki ama, hızlanma süren uzar gider...

  7. #7
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    ben birazda yakıttan tasarruf etmek için düşünüyorum

    14-46 orijinal dişlileri

    bu dişliler stantartmıdır her motorun ki birbirlerine uyarmı dır?

  8. #8
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Yaklaşık %28 hızlanır motosikletin



    Yaklaşık %28 de ağırlaşır kalkışların, ağırlaşan kalkışlar epey yakıt sarfiyatını arttırır ! En çok yakıt sarfiyatı kalkışlarda olur...

    Yokuşlarda fena bayılabilir, bu tür durumlar da birsürü riski beraberinde getirir... ...

    Yani motosikletin diğer araçlara oranla en önemli özelliği olan atikliğini kaybeder, bence birdaha düşün
    cenkito, egelim 43, ferhatkars ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    hoca ben cok arastirdim bu isleri...on disli buyutme,arka kucultme,cc yukseltme flan...ortak kanaaat orjinali bozmican..cunku genelde millet disli kucultunce guc dustugunden o son hizi pek goremiyolarmis yine

  10. #10
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı burak33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoca ben cok arastirdim bu isleri...on disli buyutme,arka kucultme,cc yukseltme flan...ortak kanaaat orjinali bozmican..cunku genelde millet disli kucultunce guc dustugunden o son hizi pek goremiyolarmis yine


    ya aslında niyetim son hıza 10-20 km artırmak değil

    yakıttan tasarruf etmek

    hem 17t 32t dişli çok düşük
    zaten orjinali 14t 46 t
    ben 15-46 veya 15-45 yapmayı düşünüyorum fazla öldürmeye gerek yok

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    15-46 da fark saglarsın. 15 45 le ugrasacagına 16 46 dene. arka dişli cok daha pahalı değişmesi mesakkati

    sadece ön dişli bir boy buyut, olmadı iki boy.

    her marka modelin dişlisi aynı değildir, ön dişliyi söküp parcayıya gider bakarsın.

    birde iki diş büyütünce yada bir diş ön zincir kapagının altına sıgacak mı onu da kontrol etmen gerekir

  12. #12

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    tamamda diyorum ya max hiz artacak cekis dusecek...normalde ulastigin hiza ulasman daha uzun surecek e o ara yine gaza abancan ..ne bilim yaa bence oynama...3-5 km fazla hiz icin degmez bence..tas patlasa gidecegin yere 2 dakka gec varirsin...hayvani üzdüğüne değmez bence

  13. #13
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    şimdi 200lük cg normalde mantıken geçerde bazı ustalar bi 150lik yapıyor harbiden 200lükleri geçiyor ama senın arka dişli büyükmüş arkadaşlarında kaç dişli war benim bildigin arka 36 filan takıyolar bazen o bile yetmıyor 32 bile takıolar

  14. #14
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15-46 da fark saglarsın. 15 45 le ugrasacagına 16 46 dene. arka dişli cok daha pahalı değişmesi mesakkati

    sadece ön dişli bir boy buyut, olmadı iki boy.

    her marka modelin dişlisi aynı değildir, ön dişliyi söküp parcayıya gider bakarsın.

    birde iki diş büyütünce yada bir diş ön zincir kapagının altına sıgacak mı onu da kontrol etmen gerekir
    yani sadece ön dişli ile işimiz hallolur diyorsun
    ama bi abimiz ön tarafata büyük ön dişli için yer yok diyor

    ön aynı kalsın arkayı 39 yap diyor

  15. #15
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    şimdi konyada 200lük cgsi olan biarkadaşa sordum motoru gerçekten performanslı kendisi antalyada ama konyalı neyse dişliler 17-30muş tabi senın motorun performansıda dişliyi etkiler yanı 30u kaldırmayabilir onu diyorum...

  16. #16
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    tamamda adam 100 cc çinliden bahsetmiyor 24 bg lik suzuki inazumadan bahsediyor

    o motor zorlanmaz.

    ben 150 lilik motoru modifiye edip 210 cc yaptıktan sonra ön dişliyi 16 dan 18 e

    aynı zamandada 18-74 olan debriyaj tas oranını 21-70 e cevirdim hızlanması arttı zaman kısaldı.

    inazuma da ki motor cok güçlü extrem kullanılmadıktan sonra

    ---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:19 ----------

    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani sadece ön dişli ile işimiz hallolur diyorsun
    ama bi abimiz ön tarafata büyük ön dişli için yer yok diyor

    ön aynı kalsın arkayı 39 yap diyor
    ön zincir kapagını acıp bakman lazım.

    arkayıda küçültsen olur ama masrafın fazla olur, hemde o göbege uygun dişli bulman lazım kanaatımce öne daha rahat bulursun
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #17
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamda adam 100 cc çinliden bahsetmiyor 24 bg lik suzuki inazumadan bahsediyor

    o motor zorlanmaz.

    ben 150 lilik motoru modifiye edip 210 cc yaptıktan sonra ön dişliyi 16 dan 18 e

    aynı zamandada 18-74 olan debriyaj tas oranını 21-70 e cevirdim hızlanması arttı zaman kısaldı.

    inazuma da ki motor cok güçlü extrem kullanılmadıktan sonra

    ---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:19 ----------



    ön zincir kapagını acıp bakman lazım.

    arkayıda küçültsen olur ama masrafın fazla olur, hemde o göbege uygun dişli bulman lazım kanaatımce öne daha rahat bulursun

    abi bu debriyaj tas oranı yükselirse motor daha serimi oluyor yoksa son hızmı artıyor baya bir etkisi warmı

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    direk ön arka dişli gibi hesapla tamamen aynı mantık

    tork düşer hız artar

  19. #19
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamda adam 100 cc çinliden bahsetmiyor 24 bg lik suzuki inazumadan bahsediyor

    o motor zorlanmaz.

    ben 150 lilik motoru modifiye edip 210 cc yaptıktan sonra ön dişliyi 16 dan 18 e

    aynı zamandada 18-74 olan debriyaj tas oranını 21-70 e cevirdim hızlanması arttı zaman kısaldı.

    inazuma da ki motor cok güçlü extrem kullanılmadıktan sonra

    ---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:19 ----------



    ön zincir kapagını acıp bakman lazım.

    arkayıda küçültsen olur ama masrafın fazla olur, hemde o göbege uygun dişli bulman lazım kanaatımce öne daha rahat bulursun

    yani ön dişliyi söküp ele alıp dolaşıp bulmak lazım diyorsun
    cenkito bunu beğendi.

  20. #20
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı selo9115 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani sadece ön dişli ile işimiz hallolur diyorsun
    ama bi abimiz ön tarafata büyük ön dişli için yer yok diyor

    ön aynı kalsın arkayı 39 yap diyor
    inazuma shoc motor. tek egzantirik dişlisi bulunan bir motor. tek koldan gücü aktarıyor
    benim mantıgım önü büyütmeni söyler.
    arkada cok fark edecegini zannetmiyorum
    gt250-bora bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)