Motoru yatırmak için bir çaba harcamana gerek yok. Kendini rahat bırakıyorsun, sağa döneceksen sağ elçiği ileri itiyorsun ve hooop motor yatmaya başlıyor (kontra tekniği).
Başlangıçta çok saçma gelecek. Sağ elçiği ileri itince direksiyon sola döner, e nasıl motor sağa doğru yatıp sağa doğru viraja girecek? Çok anlamsız ama aynen öyle oluyor.
Aslında 30 km ve üzerindeki hızlarda bunu bilinçsizce zaten herkes yapıyormuş, eğitimde bunu bilinçli bir şekilde yapmayı öğreniyorsun. Biraz da antrenmanla üstesinden gelebilirsin.
Aynı motoru ben de kullanıyorum. GİS akademinin eğitimine katıldım. Manevra sırasında ayağım
debriyaj pedalının altındaydı, motor o kadar yatmış ki ayakkabımın ucu asfalta sürttü.
Eğitimi kesinlikle tavsiye ederim.
Eğitimden önce kafamda çok soru işareti vardı. O kadar paraya değer mi mesela? Ben motomax'ten 1.000 TL alışveriş yaptım ve bu eğitim hediye geldi. Ama o paraya değer. Yol eğitimine de ücretini ödeyerek katılacağım mutlaka.
Oturuş pozisyonumuz dahi hatalıymış, bu yüzden hem motoru rahat kontrol edemiyor, hem de kendimi gereksiz yere yoruyormuşum.
Viraj ile ilgili küçük bir ipucu daha: Örneğin viraj sağa doğru olsun. Viraja soldan yaklaşıyorsunuz, virajın bitişini gördüğünüzde sağa doğru yolu kapatıyorsunuz. Düzlüğe çıkarken elçiği ileri itmeyi bıraktığınızda motor düzeliyor ve devam ediyorsunuz. Burada kafanızı çevirmeniz çok önemli. Virajın mümkün olduğunca sonuna doğru gözünüzle değil çenenizle bakıyorsunuz. Kafa tam çevrilecek ve yukarı doğru kalkacak.
Süratinizi viraja girmeden ayarlamalısınız. Viraja girdiğinizde gaz açıp kapatmak çok tehlikeli olabiliyor. Sabit hızla viraja girip, düzlüğü gördüğünüzde gazı açıyorsunuz.
Video da güzel bir açıklama da mevcut:
http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E