Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Viraj korkusu...

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı madlive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşürmekten korkmayacağın bir motor ve de koruma ekipmanları ile köküne köküne yatırırsın bu korkuyu yenecek olan sensin.
    Hocam sağlam bir noktaya bastın, virajdan değilde motoru düşürmek hayali bütün motor kullanıcılarını daha çok üzecektir
    Espri bir yana , mutlaka bir eğitim almalısın, viraj korkun tehlikeli geldi bana, ve korku beraberinde panik getirir, sonunda da kaza yaparsın.Bunu ancak antremanlar ile yenebilirsin.Vızır vızır akan trafikte denemeler yapma, berbat asfaltlı yollarda da viraj yapmaya çalışma.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı nietzsche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru yatırmak için bir çaba harcamana gerek yok. Kendini rahat bırakıyorsun, sağa döneceksen sağ elçiği ileri itiyorsun ve hooop motor yatmaya başlıyor (kontra tekniği).
    Başlangıçta çok saçma gelecek. Sağ elçiği ileri itince direksiyon sola döner, e nasıl motor sağa doğru yatıp sağa doğru viraja girecek? Çok anlamsız ama aynen öyle oluyor.

    Aslında 30 km ve üzerindeki hızlarda bunu bilinçsizce zaten herkes yapıyormuş, eğitimde bunu bilinçli bir şekilde yapmayı öğreniyorsun. Biraz da antrenmanla üstesinden gelebilirsin.

    Aynı motoru ben de kullanıyorum. GİS akademinin eğitimine katıldım. Manevra sırasında ayağım debriyaj pedalının altındaydı, motor o kadar yatmış ki ayakkabımın ucu asfalta sürttü.

    Eğitimi kesinlikle tavsiye ederim.
    Eğitimden önce kafamda çok soru işareti vardı. O kadar paraya değer mi mesela? Ben motomax'ten 1.000 TL alışveriş yaptım ve bu eğitim hediye geldi. Ama o paraya değer. Yol eğitimine de ücretini ödeyerek katılacağım mutlaka.
    Oturuş pozisyonumuz dahi hatalıymış, bu yüzden hem motoru rahat kontrol edemiyor, hem de kendimi gereksiz yere yoruyormuşum.

    Viraj ile ilgili küçük bir ipucu daha: Örneğin viraj sağa doğru olsun. Viraja soldan yaklaşıyorsunuz, virajın bitişini gördüğünüzde sağa doğru yolu kapatıyorsunuz. Düzlüğe çıkarken elçiği ileri itmeyi bıraktığınızda motor düzeliyor ve devam ediyorsunuz. Burada kafanızı çevirmeniz çok önemli. Virajın mümkün olduğunca sonuna doğru gözünüzle değil çenenizle bakıyorsunuz. Kafa tam çevrilecek ve yukarı doğru kalkacak.
    Süratinizi viraja girmeden ayarlamalısınız. Viraja girdiğinizde gaz açıp kapatmak çok tehlikeli olabiliyor. Sabit hızla viraja girip, düzlüğü gördüğünüzde gazı açıyorsunuz.

    Video da güzel bir açıklama da mevcut: http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E
    cahilliğime verin, hangi motosiklette debriyaj pedal formunda?

    @Buraxx bu korkunu 2 şekilde yenebilirsin, bunlar yazılmış zaten.

    -Kendine yeterince güveniyosan tecrübe ederek (üzücü sonuçları olabilir)

    -Eğitimini alarak (külfetli olabilir)

    Seçim senin...

    Burda kim ne yazarsa yazsın faydası olmaz... Bu sen, motosikletin ve viraj arasındaki iğrenç bi üçlü ilişki... kolay gele...
    nietzsche bunu beğendi.
    image is nothing without power, power is nothing without control.

  3. #23

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cahilliğime verin, hangi motosiklette debriyaj pedal formunda?

    @Buraxx bu korkunu 2 şekilde yenebilirsin, bunlar yazılmış zaten.

    -Kendine yeterince güveniyosan tecrübe ederek (üzücü sonuçları olabilir)

    -Eğitimini alarak (külfetli olabilir)

    Seçim senin...

    Burda kim ne yazarsa yazsın faydası olmaz... Bu sen, motosikletin ve viraj arasındaki iğrenç bi üçlü ilişki... kolay gele...
    Pardon yaa
    Sol ayağım sürttü. Vites pedalı.

    Gözden hiçbirşey kaçmıyor. Tebrikler.
    Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...

    Nietzsche

  4. #24
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    Saçma gelebilir ama viraja girerken görüşünüzü nereye odaklıyorsunuz? virajın bitim noktasına odaklanırsanız daha rahatlayabilirsiniz, bu kadar gerilmenizin sebebi belki de virajın içine odaklanmanız olabilir mi? Hızınızın bu denli düşmesi ve bariyerlere bu kadar yakınlaşmanız da baktığın yere gidersin teorisiyle açıklanabilir..virajın içine odaklandığınız için o tarafa meyilleniyorsunuz diye düşünmekten kendimi alamadım..

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Buna motosiklet jargonunda " Fobiyus Virajyus" derler
    Zamanla geçer, sürmeye devam et.

  6. #26
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    http://donald.hypermart.net/Teori/15SOLA.htm
    http://donald.hypermart.net/Teori/16SAGA.htm

    Yukarıdaki sayfaları dikkatlice 2-3 kez okuyun daha sonra deneme yapın. Zamanla alışırsınız viraj almaya kendinizi zorlamayın. Kendinizi güvende hissetiğiniz hızlarda seyredin. Zamanla virajlara giriş hızınız artar.

    Geniş girin virajlara kafanızı cevirin virajın cıkısına dogru. Yere bakmayın göstergelere bakmayın önünüze bakın görebildiğiniz kadar alanı gözlerinizle tarayın.

  7. #27
    primavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    Suzuki Intruder VS 600
    Bende bir iki anımı paylaşmak istedim ders niyetine
    Yeni lastiklerimle tın tın 300km yaptıktan sonra biraz yol yapayım dedim ve garipçeye gittim. virajı bilirsiniz neredeyse 90derece sağa kıvrılıyor güveniyorum ya lastiklere yatırdım motoru o sırada yerçekimi bana -huop kardeşim yeni lastikle neyin artistliği bu- dedi ve ben yerdeyim. bu olaydan sonra viraj korkum başladı. eğitimci abilerimle biraz yol yaparak tekrar güven kazandım. viraja girmeden frenleyip debriyajı sıkıyorum. bazen bacağımı dönüşe açarak bazen de elciği iterek virajı dönüyorum. debriyajı sıkınca motor bir yumuşuyor kontrolu kolaylaşıyor böylece istediğim hızda dönebiliyorum.

  8. #28
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    bu korkuyu deneyerek rahatça yenebilirsin bir kere yatırıp düşmediğini görürsen sonraa korkmazsın

  9. #29
    VOLkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda CB600F Hornet
    Abi herkes yazmış eğitim eğitim kesinlikle katılıyorum.
    Ama en önemli şeyi atlamışız VİRAJ DÖNMEK KAFADA GÖZDE BAŞLAR . Önce gideceğin yere bakacak, çenen ile gösterecek sonra motorunu dizlerinle sıkıp omuzunu gideceğin tarafa dirsek kırıp düşürüp rahat bi şekilde hatta sırıtarak döneceksin.
    C@LiMeRO bunu beğendi.

  10. #30
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Bir sürü kişi yazmış ama 1 2 kelamda ben edeyim.

    Çoğu kişi kontra tekniğini anlatıp tavsiyede bulunmuş.Kontra iyidir güzeldirde her an kullanılmaz...

    Bundan 5 sene önce eğitim almadan kendimi motosiklet kullanmayı biliyor sanıyordum...O gün farkettim ki külliyen hata...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  11. #31

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sürü kişi yazmış ama 1 2 kelamda ben edeyim.

    Çoğu kişi kontra tekniğini anlatıp tavsiyede bulunmuş.Kontra iyidir güzeldirde her an kullanılmaz...

    Bundan 5 sene önce eğitim almadan kendimi motosiklet kullanmayı biliyor sanıyordum...O gün farkettim ki külliyen hata...
    Biraz daha açar mısınız?

    30 km/h üzerinde istemli yada istemsiz virajlarda kullandığımızı düşünüyorum.

    Ayrıca karşımıza aniden çıkan engellerde de en güvenli yolun kontra tekniği olduğunu öğrettiler bize eğitimde.

    Hangi durumlarda kullanılmadığını merak ettim.
    Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...

    Nietzsche

  12. #32
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    1. Eğitim al.
    2. 15-20 km altında motosikletler ayakta durma kabiliyetleri çok zayıflar altından gider anlamazsın.
    3. Burada anlatılanların bir kısmı doğru olsada tecrübeli bir eğitmen gözetiminde yapman daha evladır.
    4. MUTLAKA ve MUTLAKA EĞİTİM AL.

    Son bir püf noktada, bunu söylemek istemesemde eğitime gitmeni istediğimden bunu yaptığında sorunu çözülecek. Virjanı çıkışına bak. Ama gözünle değil kafanla. Asfaltla ilgilenme kafanı dik tut ve virajın çıkışına doğru bak ve viraja döndüğü noktanın tersinden gir. Yani sağa viraja şeridin solunda kalarak, sola viraja şeridin sağında kalarak gir. Bunları yaparsan şimdilik sorunun çözülür.

    Ama burada okudukların ve dinlediklerin geçmiş yaşanmış tecrübeler ve alınan eğitimlerin aktarılması. Tek başına sadece okuyarak asla öğrenemezsin. MuTlaka eğitim.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"

  13. #33
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    Cbr 125 virajda gercekten korkutuyor sebebi lastikler kontra felan ise yaramaz fazla hizli girme sakin lastikleri degisene kadar tavsiyem dir

  14. #34

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı primavera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir iki anımı paylaşmak istedim ders niyetine
    Yeni lastiklerimle tın tın 300km yaptıktan sonra biraz yol yapayım dedim ve garipçeye gittim. virajı bilirsiniz neredeyse 90derece sağa kıvrılıyor güveniyorum ya lastiklere yatırdım motoru o sırada yerçekimi bana -huop kardeşim yeni lastikle neyin artistliği bu- dedi ve ben yerdeyim. bu olaydan sonra viraj korkum başladı. eğitimci abilerimle biraz yol yaparak tekrar güven kazandım. viraja girmeden frenleyip debriyajı sıkıyorum. bazen bacağımı dönüşe açarak bazen de elciği iterek virajı dönüyorum. debriyajı sıkınca motor bir yumuşuyor kontrolu kolaylaşıyor böylece istediğim hızda dönebiliyorum.
    debriyajı sıkarak mı virajı dönüyorsunuz boş vitesle gider gibi, yani arka tekerde güç olmadan?

  15. #35
    c00lrelax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı madlive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşürmekten korkmayacağın bir motor ve de koruma ekipmanları ile köküne köküne yatırırsın bu korkuyu yenecek olan sensin.
    aynen katılıyorum sana ve düşme korkusu ile motora binersen düşersin o korkuyu kafandan atmalısın bence. Kontra tekniği 40-50km üzeri hızlarda dikkat gerektiriyor. Bende zamanında öyle korkularla viraja giriyordum internetten bakarak kontra tekniğini çözmüştüm.

  16. #36
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı C@LiMeRO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızınızın bu denli düşmesi ve bariyerlere bu kadar yakınlaşmanız da baktığın yere gidersin teorisiyle açıklanabilir..
    Yada çok hızlıyım algısıyla farkında olmadan frenleme yapıyor olabilir.. Eğitim şart!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

    Alıntı primavera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir iki anımı paylaşmak istedim ders niyetine
    Yeni lastiklerimle tın tın 300km yaptıktan sonra biraz yol yapayım dedim ve garipçeye gittim. virajı bilirsiniz neredeyse 90derece sağa kıvrılıyor güveniyorum ya lastiklere yatırdım motoru o sırada yerçekimi bana -huop kardeşim yeni lastikle neyin artistliği bu- dedi ve ben yerdeyim. bu olaydan sonra viraj korkum başladı. eğitimci abilerimle biraz yol yaparak tekrar güven kazandım. viraja girmeden frenleyip debriyajı sıkıyorum. bazen bacağımı dönüşe açarak bazen de elciği iterek virajı dönüyorum. debriyajı sıkınca motor bir yumuşuyor kontrolu kolaylaşıyor böylece istediğim hızda dönebiliyorum.

    Birincisi - Lastiğin üzerindeki koruyucu maddenin rodajı en fazla 150 -200 km arasında biter.. Siz muhtemelen lastiğin rodajından dolayı düşmemişsinizdir..

    İkincisi - Debriyajla viraja girmek? Bakın hocam motorumuzun virajları sağlıklı bir şekilde alabilmesi için en gerekli şey lastiklerimizin yere tutunabilmesidir.. Bunu viraj içerisinde hafif hafif açtığımız gazla yaparız ki arka süspansiyon ve dolayısı ile lastik yere daha sıkı sıkı tutunabilsin. Bu sayede öne yığılmanın ve dolayısı ile kaymanın önüne geçmiş oluruz. Bence sürüş tekniğinizi bir gözden geçirmekte fayda var..

    Not : Saygısızlık olarak yazmıyorum bunları yanlış anlamanızı istemem.. Sadece bilgi paylaşımında bulunmak istedim...
    ERROR88 ve pistolpitt bunu beğendiler.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  17. #37
    primavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    Suzuki Intruder VS 600
    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajı sıkarak mı virajı dönüyorsunuz boş vitesle gider gibi, yani arka tekerde güç olmadan?
    evet yeterli hızı yakalayıp sıkıyorum debriyajı yatırıyorum. viraj çıkışı motoru kaldırıp yavaşça açıyorum tekrar gazı. her virajda olmuyor tabii bu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yada çok hızlıyım algısıyla farkında olmadan frenleme yapıyor olabilir.. Eğitim şart!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------




    Birincisi - Lastiğin üzerindeki koruyucu maddenin rodajı en fazla 150 -200 km arasında biter.. Siz muhtemelen lastiğin rodajından dolayı düşmemişsinizdir..

    İkincisi - Debriyajla viraja girmek? Bakın hocam motorumuzun virajları sağlıklı bir şekilde alabilmesi için en gerekli şey lastiklerimizin yere tutunabilmesidir.. Bunu viraj içerisinde hafif hafif açtığımız gazla yaparız ki arka süspansiyon ve dolayısı ile lastik yere daha sıkı sıkı tutunabilsin. Bu sayede öne yığılmanın ve dolayısı ile kaymanın önüne geçmiş oluruz. Bence sürüş tekniğinizi bir gözden geçirmekte fayda var..

    Not : Saygısızlık olarak yazmıyorum bunları yanlış anlamanızı istemem.. Sadece bilgi paylaşımında bulunmak istedim...

    bende 300km olunca geçmiştir diye yatırmıştım ztn ama düşünce baktık başka hiçbir sebep yoktu ortada. debriyaj olayı bence denenmeden bilinmeyen bir şey. hep hata diyorlar ama iki senedir bu şekilde kullanıyorum hiçbir sorunum yok(şimdilik).
    What would you do?

  18. #38
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    bilinç altına böyle bir sorun yerleştiyse ... pisikolog bu işi çözer. bilinç altında siler geçer.sonra tek tekerde dönersin virajlarııı

  19. #39

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı primavera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet yeterli hızı yakalayıp sıkıyorum debriyajı yatırıyorum. viraj çıkışı motoru kaldırıp yavaşça açıyorum tekrar gazı. her virajda olmuyor tabii bu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------




    bende 300km olunca geçmiştir diye yatırmıştım ztn ama düşünce baktık başka hiçbir sebep yoktu ortada. debriyaj olayı bence denenmeden bilinmeyen bir şey. hep hata diyorlar ama iki senedir bu şekilde kullanıyorum hiçbir sorunum yok(şimdilik).
    sabit gazla, arka teker yola daha güçlü tutunmuş bir şekilde dönmek varken, debriyajı neden sıkma gereği duyuyorsunuz ben onu merak ediyorum. Debriyajı sıktığınızda tekerleklerin insafına bırakıyorsunuz kendinizi. Belki de fazla zorlamadığınız için 2 senedir henüz sorun yaşamadınız.

  20. #40
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    debriyajla dönmek kontrolü tamamen lastiğe/yol/şansa bırakmak bence.o an arkası kaysa çevirecek bir gaz kolun yok çünkü


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)