Bence de debriyajla dönmek çok tehlikeli. Viraja girmeden hızı ayarlayıp, sabit hızla virajı alıp, virajdan çıkarken gazı açarak motoru doğrultmak gerekiyor diye düşünüyorum.
Bence de debriyajla dönmek çok tehlikeli. Viraja girmeden hızı ayarlayıp, sabit hızla virajı alıp, virajdan çıkarken gazı açarak motoru doğrultmak gerekiyor diye düşünüyorum.
motorun ağırlığının yukarıda olmasından mıdır yoksa bana ağır gelmesinden midir nedense artık debriyajı sıkmak işimi çok kolaylaştırıyor. ben yapayım siz yapmayın diyerek konuyu kapatayım o zaman
Bence sizde yapmayın. motor sabit hızda dengededir zaten. ağırlığı yukarıda falan değildir. belki sizin de eğitime ihtiyacınız olabilir. Birkaç arkadaş yol eğitimi almayı düşünüyoruz aslında.
kontra tekniği ve göz olayını çözdünmü iş tamamdır bu kadar yazmaya gerek yok.
kontra tekniğini okuduğumda bu ne lan böyle şeymi olur dedim.deneyeyim dedim lan zaten biz bunu biliyomuşuzda ismini bilmiyormuşuz burda en önemlisi baktığın yer
eğer motorla beraber önüne bakıyorsan viraj çizginden çıkıp karşı şeride bankete artık orda ne varsa ona doğru gidiyorsun.
gözün virajın görebildiğin son noktasında olmalı...eğer genede çıkıyorsan daha ileri bakmalısın...
böylece ne kadar hızlı girersen gir kontrollü bir şekilde virajdan çıkıyorsun ve virajlar artık korku değil motora binme amacın bile oluyor
geçen gün motorun bakımını yaptıktan sonra bi gazlayayım dedim gittim dönüşte tamircinin önünden 120 ile viraja girdim.ertesi gün sen ne yaptın yav öle dedi
biz ne kadar dersek diyelim sen deneyerek öğreneceksin.
Yazarak değil video ile anlatayım dedim şansıma Honda'nın Türkçe anlatımı çıktı Gayet iyi anlatıyor...
https://www.youtube.com/watch?v=Q00L82XIeYU
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
* Lastiklerin sorunluysa değiştirmeni tavsiye ederim.
* Viraja girdiğinde kaldırıma değil, virajın çıkışına (gitmek istediğin yere) bak, her şeyin kendiliğinden düzeldiğini göreceksin.
* Eğitim almak iyidir.
Debriyaj sıkarak viraja girmek. Bence bu felsefesi olan bir uğraş. Olmak yada olmamak, çıkmak yada çıkamamak deyip sıkıyor debriyajı kapıyor gözlerini. Sonra çıkınca virajdan iyiki sıkmışım diyor. Sizde sıkın debriyaj denilen o maneti , çıkın virajlardan =)
ilk başlarda korkuyla birlikte debriyaj sıkılıyor evet
bunu herkes mutlaka yapmıştır
bildiğim kadarıyla işin mantığı motorla motorun ilişkisini kesiyorsunuz iş sadece lastiklerin hızına kalıyor
kontrol tam anlamıyla sizde olmuyor
dediğim gibi kontra tekniğini öğrenene kadar ki burdaki arkadaşların hiçbiri bir kerede öğrenmediler, onlar da korktu, onlar da düştü, onlar da tedirgin oldu vs.
önemli olan sizin kararlı olmanız
motora alışmanız, sürmeniz, "oturduğunuz yerde kontra tekniğini de öğrenemezsiniz haliyle"
ve çok tedirginseniz eğitiminizi almanız
ben de de aynı korku oluşuyor. ister istemez kasılmama neden oluyor. ben de haftaya egitime başlıycam.
Virajda hızını sabitle dönerken tüm dönüş anında hızın sabit virajın keskinliğine göre az çok vs olsun tabi viraja 150 ile gir demıyorum gözünün kestiği hızda sabitleyerek kontra tekniğini uygularsın düşmezsin korkma demek gelıyor ıcımden ama ya düşersen ? o yüzden dostum ne video ne anlatım ne bizlere sordugun aldıgın cevaplar yeterlı kalır Motoru altına alıp bismillah diyip sürmedıkden sonra nasıl ogrene bılırsın kı ? yemek yemeden doymaya benzer bu .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)