Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bilinmesi gerektigini dusundugum teknik bir soru ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Farzedelimki motorumuzda hic elektrik tesisati yok. Kablolari biz kendimiz manuel olarak cekecegiz. Motorun sadece calismasi icin ( farlarin, stoplarin, marsin, kornanin vs. calismasini saymiyorum ) kablolari cekmeye ilk nerden baslamak gerekir ve adim adim nerelere cekmek gerekir. Cevap olarak ornegin motorun statorundan cikan bi kabloyu ilk motorun beynine baglamak gerekir beyinden atesleme bobinine falan gibi bir cevap bekliyorum. Saygilar..
    Syanur bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fatboyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suziki GW250 Inazuma
    Genel olarak elektrikte önce bağlantılar yapılır en son güçe(burada akü oluyor) ona bağlanırdı. Hangisi nereye kısmına gelince internette devre şemaları olur motosikletlerle alakalı en azından işine yarayan bir şeyler bulabilirsin diye düşünüyorum.

    En olmadı bazı motosikletlerin kullanım kılavuzlarında da yazıyor onlardan da faydalanabilirsin.

  3. #3
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Güzel soru, ben de bekliyorum...

  4. #4
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Alternatörden gelen akımın bi kablosunu beyine iletiyoruz, arasında bir voltaj düzenleyeici olacak sanırım, beyin zaten gerekli kablo çıkışlarını + - olarak spesifik yerlere dağıtıyor. Alternatörden çıkan diğer ucu ise aküye bağlayacağız, ardından beyinden çıkan diğer ucu temsil eden kabloyuda akünün öbür kutup başına bağlıyor olmalıyız. muhtemelen yanılıyorum ama düzgün bir devre bu şekilde olmalı. FİKİR, büyük ihtimalle yanılıyorum.

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kesinlikle Aküden baslamiyoruz.
    Ben oraya kadar okudum.
    Gerisi benim boyumu asiyor.

  6. #6
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    çoğu motosikletin servis kitapçığında elektrik tesisatına ilişkin şemalar bulunuyor.

    Başlangıç şu şekildedir "statör > regülatör +>ana sigorta -> akü +". buna ilave olarak regülatörle ile akü arasında ayrı bir bağlantı daha vardır. pek çok noktada paralel bağlantılar bulunur. bu nedenle akış ve sıralamayı sözle izah etmek zor. şemaları incelemenizi öneririm.

  7. #7
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatörden gelen akımın bi kablosunu beyine iletiyoruz, arasında bir voltaj düzenleyeici olacak sanırım, beyin zaten gerekli kablo çıkışlarını + - olarak spesifik yerlere dağıtıyor. Alternatörden çıkan diğer ucu ise aküye bağlayacağız, ardından beyinden çıkan diğer ucu temsil eden kabloyuda akünün öbür kutup başına bağlıyor olmalıyız. muhtemelen yanılıyorum ama düzgün bir devre bu şekilde olmalı. FİKİR, büyük ihtimalle yanılıyorum.
    Alternatorden gelen gerilimi direk akuye baglayamazsin. Aku dc alternatir ac

  8. #8
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Uygulayacağın motosiklet modeline en yakın en az birkaç yıldır piyasada olan bir modelin (bulunabiliyorsa direk kendi) "Service Manual" ini netten çek,

    muhtemelen en son sayfalarda kablo kablo izleyeceğin yol, son derece detaylı bir şekilde yazıyordur

    Kolay gelsin

  9. #9
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    aynen..
    elektrik tesisatı motordan motora fark eder
    her motorun statoru,cdi ateşleme sistemi,enjeksiyon tesisatı,yada karburator jiklesi aynımı?
    önemli olan nereden başlayacağın değildir, kazak örmüyoruzki önce kollardan başlayalım?

    o motora benzer-yakın başka bir motorun elektrik tesisat şemasını bulun ve ona bakarak devam edin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)