Bilinmesi gerektigini dusundugum teknik bir soru ?
Reklamlar
-
Farzedelimki motorumuzda hic elektrik tesisati yok. Kablolari biz kendimiz manuel olarak cekecegiz. Motorun sadece calismasi icin ( farlarin, stoplarin, marsin, kornanin vs. calismasini saymiyorum ) kablolari cekmeye ilk nerden baslamak gerekir ve adim adim nerelere cekmek gerekir. Cevap olarak ornegin motorun statorundan cikan bi kabloyu ilk motorun beynine baglamak gerekir beyinden atesleme bobinine falan gibi bir cevap bekliyorum. Saygilar..
Reklamlar
-
Genel olarak elektrikte önce bağlantılar yapılır en son güçe(burada akü oluyor) ona bağlanırdı. Hangisi nereye kısmına gelince internette devre şemaları olur motosikletlerle alakalı en azından işine yarayan bir şeyler bulabilirsin diye düşünüyorum.
En olmadı bazı motosikletlerin kullanım kılavuzlarında da yazıyor onlardan da faydalanabilirsin.
-
Güzel soru, ben de bekliyorum...
-
Alternatörden gelen akımın bi kablosunu beyine iletiyoruz, arasında bir voltaj düzenleyeici olacak sanırım, beyin zaten gerekli kablo çıkışlarını + - olarak spesifik yerlere dağıtıyor. Alternatörden çıkan diğer ucu ise aküye bağlayacağız, ardından beyinden çıkan diğer ucu temsil eden kabloyuda akünün öbür kutup başına bağlıyor olmalıyız. muhtemelen yanılıyorum ama düzgün bir devre bu şekilde olmalı. FİKİR, büyük ihtimalle yanılıyorum.
-
Motosiklet Eğitmeni
Kesinlikle Aküden baslamiyoruz.
Ben oraya kadar okudum.
Gerisi benim boyumu asiyor.
-
çoğu motosikletin servis kitapçığında elektrik tesisatına ilişkin şemalar bulunuyor.
Başlangıç şu şekildedir "statör > regülatör +>ana sigorta -> akü +". buna ilave olarak regülatörle ile akü arasında ayrı bir bağlantı daha vardır. pek çok noktada paralel bağlantılar bulunur. bu nedenle akış ve sıralamayı sözle izah etmek zor. şemaları incelemenizi öneririm.
-
kefeeee adlı üyeden alıntı
Alternatörden gelen akımın bi kablosunu beyine iletiyoruz, arasında bir voltaj düzenleyeici olacak sanırım, beyin zaten gerekli kablo çıkışlarını + - olarak spesifik yerlere dağıtıyor. Alternatörden çıkan diğer ucu ise aküye bağlayacağız, ardından beyinden çıkan diğer ucu temsil eden kabloyuda akünün öbür kutup başına bağlıyor olmalıyız. muhtemelen yanılıyorum ama düzgün bir devre bu şekilde olmalı. FİKİR, büyük ihtimalle yanılıyorum.
Alternatorden gelen gerilimi direk akuye baglayamazsin. Aku dc alternatir ac
-
Uygulayacağın motosiklet modeline en yakın en az birkaç yıldır piyasada olan bir modelin (bulunabiliyorsa direk kendi) "Service Manual" ini netten çek,
muhtemelen en son sayfalarda kablo kablo izleyeceğin yol, son derece detaylı bir şekilde yazıyordur
Kolay gelsin
-
aynen..
elektrik tesisatı motordan motora fark eder
her motorun statoru,cdi ateşleme sistemi,enjeksiyon tesisatı,yada karburator jiklesi aynımı?
önemli olan nereden başlayacağın değildir, kazak örmüyoruzki önce kollardan başlayalım?
o motora benzer-yakın başka bir motorun elektrik tesisat şemasını bulun ve ona bakarak devam edin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)