Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Şehir İçi Hız Sınırı 90 Km ye Çıkıyor!

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro
    radarı gor yavasla sonra hızlan herkes boyle yapıyor zaten bursa otobanı harıcarkadas bıktım bu radarlardan be ya gozum hep uzakta bır gozum kadranda gectımmı sınırı gecıcemmı altımda 800cc motor cok sıkılıyorum bu durumdan bana kızıcaksınız ama polıs mılletındende bıktım hepsı artıst tayıbın ordusu olmus turkceden bır haber konusmaktan sıfır sacma sapan seyler off kraldan cok kralcı hepsı benden uzak allaha yakın olsunlar.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    bunlarla uğraşacaklarına şöyle adam gibi eğitim verilse. ceza yazmak en kolay iş ama sonuç getirmez. denetimin olmadığı yerde basar gider yine. şehir içinde bu vatandaş nasıl arabalarla gidiyor anlayamıyorum. ben motosikletle kafayı sıyıracağım. şehir trafiğinde eğitimsiz, çok acemi sürücü var ve trafiğin akışını engelleyen en büyük nedenlerden biriside bu eğitimsiz sürücüler.

  3. #23
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Anlayamıyorum...
    Bir aracın, türüne ve niteliklerine göre, belirli bir yol ve hava koşulunda, her hız aralığında duracağı asgari mesafeler bellidir.
    Dahası; bir sürücünün, içinde bulunduğu araç ve koşullara göre, acil durumda fren müdahalesi yapana kadar kaybedeceği süre de kabaca belirli aralıklardadır.

    Tüm bunlar somut bir şekilde ortada iken, her an önünüze bir topun çıkacağı (bkz. "Her topun arkasında bir çocuk vardır." kuralı ), bir teyzenin "Ay afedersin çocuğum dalmışım" diyerek caddeye atlayacağı sokak aralarında...
    Kaldırımda gezen insanların, yaya geçidinde bekleyenlerin, her an önünüze atlayabileceği bir sahil bulvarında...
    Ve örnekler sınırsızcasına çoğaltılabilir...
    Kim savunabilir ki hız sınırlarının yükseltilmesini?
    Şehir içi, sadece oluk oluk araçların aktığı bulvarlardan ibaret değil ki!
    Aklı olan, zaten hız sınırlarının altında kalacağı yeri de bilir.
    Evet trafik deli gibi akıyor, ne gereği var radarın, sınırlandırmanın derseniz, eski zamanlardaki 100(?) arabalık zincirleme "şehir içi" kazalarını anımsatırım. Çocukluğumda İzmir'de Altınyol'da bir kaza oldu mu yarım saat kırkbeş dakika felçti.
    Buna karşı çıkmak çok kolay.
    Artık araçlar daha güçlü, fren sistemleri daha iyi, araçlar daha güvenli v.s.
    Ama insan hala aynı insan, kafa hala aynı kafa, asfalt hala aynı kaymak
    Ve motosiklet hala kaportasız ;)

    Kimi zaman düşününce deli oluyorum, 90'la 110'la akıyor insanlar trafikte. Allah göstermesin, bir an motorundan düşse ya da yalpalasa sürücü, ardından kabaca 3000000 mikrometre mesafeden takip eden araba ne yapacak o motorcuya?

    Barış Bey'in de dediği gibi, eğitim öyle çat diye etkili olmuyor.

    Ve Einstein'ın dediği gibi, insanoğlu her ne kadar uzaya çıkmış ve atomu parçalamış olsa da, bu sadece içindeki az sayıda parlak beyin nedeniyle olmuştur. Toplumların çoğunluğu hala ortaçağ seviyesinde gerçekten de...

    Bence tasmayı biraz gevşetirseniz (Türkçesi'yle sopayı eksik edersiniz), kaos hepimizi boğar...
    Sistem bütünüyle doğrudur, demiyorum. Ama, şehir içi hız sınırı 90 demek, bakkaldan çıkan çocuk caddeden geçerken, son kemirdiği ekmeği kemiriyor olabilir, demek... Bence...
    cool113 bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    11 Ağustos 2013
    ama hocu insanlar sisteme adapte oluyor..mesela eskiden araba yokken millet koyun gibi caddenin ortasinda yururdu,simdi varmi caddenin ortasinda yuruyen?...hiz siniri bu olursa insanlarda buna gore davranir..haaa cocuk olayini diyosan 90 la veya 70 le arabalarin gectigi bi yerde cocuklarini oynatan aileler varsa buda onlarin tedbirsizligi...cozumu hizi dusuk tutmak degil yani 60 la carparsanda adam ölür..benim nacizane fikrim bu
    hakkimizda hayirlisi

  5. #25
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    90 bence fazla bi hız.. aracını trafik kurallarına uygun kullanan sürücü sayısı o kadarda çok değil... Kaza ve ölüm oranını arttıracağını düşünüyorum..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  6. #26
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Alıntı burak33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama hocu insanlar sisteme adapte oluyor..mesela eskiden araba yokken millet koyun gibi caddenin ortasinda yururdu,simdi varmi caddenin ortasinda yuruyen?...hiz siniri bu olursa insanlarda buna gore davranir..haaa cocuk olayini diyosan 90 la veya 70 le arabalarin gectigi bi yerde cocuklarini oynatan aileler varsa buda onlarin tedbirsizligi...cozumu hizi dusuk tutmak degil yani 60 la carparsanda adam ölür..benim nacizane fikrim bu
    Kastettiğim, çarpınca ölmesi değil ki.
    Çarpmamak ya da bizim ölmememiz.
    90'la da 60'la da çarpınca ölür, doğru olabilir.
    Ama 90'la çarpmamak için daha riskli frenaj yaşarız.
    Ya da, 60'la çarpma olasılığımız daha düşüktür.
    Ya da 60'la, çarpmayayım diye kaza yaşama olasılığımız daha düşüktür...
    Bir de etrafımızdakilerinin hızının bize karşı olan tehdidi arttırması konusu var.
    Neyse, uzatmaya gerek yok, konu ortada bence...

  7. #27
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    kimsenin ölmesini istemiyorum
    fakat, trafikte 100le gider iken yanyana bir otomobille, otomobil hız sınırının yüksek oldugu için radara girmezken
    motosiklet girebiliyor. radar cezası yiyor, bu tarz sacmalıkların belki düzelecegini düşünüyorum.

  8. #28
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Sabit radarların (tüneller hariç ) arkada bakan kamerası yok en azından çevre yolunda yok şuana kadar da görmedim , hız limitinin şehir içinde motor sürücülerini ilgilendirdiğini sanmıyorum. Yanılıyor olabilirim ama ben şuana kadar hiç ceza yemedim e-5 ve çevre yollarında 130 un altına düşmüyorum pek.

  9. #29

    Üyelik
    26 Aralık 2012
    hiz sınırı 82 olması için karar almışlar 90 değil

  10. #30
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Trafik kazalarının nedeni HIZ değil; cahillik, hayvanlık, dikkatsizlik, umursamazlık, şeridini takip etmeme, sinyal vermeme.. Bi de mallık. Yetkililer bunu bi anlasa.
    cool113 bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yerleşim yerlerindeki hız limitlerinin 50 kilometre olarak belirlendiği hatırlatılan açıklamada, "Bu hız limitleri, illerdeki Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) veya İl Trafik Komisyonlarının kararıyla otomobiller için 20 kilometreye kadar (50+20=70) arttırabilmektedir" bilgisine yer verildi.

    Mevcut düzenlemede UKOME ve İl Trafik Komisyonlarının şehir içi yerleşim yerlerindeki tüm yollarda hız limitlerini artırma yetkisinin bulunduğuna dikkat çekilen açıklamada, "İçişleri Bakanlığınca hazırlanan yeni düzenlemede, yerleşim yerlerindeki hız limiti 50 kilometre olarak devam ettirilmekle birlikte UKOME ve İl Trafik Komisyonlarına verilen 20 kilometre hız limiti artırma yetkisinin, bazı yollarda 32 kilometreye kadar arttırılması (50+32=82) öngörülmektedir" ifadesi yer aldı.

    http://gundem.bugun.com.tr/emniyet-o-rakami-acikladi-haberi/783747


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)