kac tane ss 299 goruyor? 299 takılmıs gıtmıssınız. 299 yapanlar da oyle hadı duzyol 299 gorelım dıyemez kı sap dıye
bu denlı bır hasar ıcın 150-200 ıle yavaslamadan orta sutuna gırmek lazım.e bu suratlerı de ss olmayan bınlerce motor ıle yapabılırız.
en son kavsakta kafasını kamyonda bırakan nakedlı abımız ne olacak?
yahu sadece ss ler surat yapmıyor sayın kardeslerım.
bu tur kazaları ss lere yıkma ıstegınız nedır?
tamam ss cıler apacı.sadece sscıler surat yapıyor ve ölüyor.
tamam kabul ettım,lakın tek ıstegım ; buradakı fıkırlerınızı trafıkte kaybetmeyın.
okancım hersey karsılıklı.dun de sen benı ıyı guldurmustun
*de-da ları ayrı yazarsan sevınırım.
Git 250 cc ye bin madem neden dünyanın parasını verip 1000 lik aldın yol yok yol olsa pist değil pist olmasa diğer araçlar var uğraş dur ondan sonra
Motosiklet kazalarının yüzde kaçında motosiklet sürücüsünün kendisi dışında onun yüzünden ölen oluyor? Bir milyonda bir mi?
300le 100kmh hızda giden bir arabaya arkadan çarpsa araçtakiler sadece maddi hasar alır.Motosiklet sürücüsü ise ölür.Bu adamın kendi seçimi,bence bazı şeylerde hep kanunculuğu oynamaya gerek yok.
Edit:Araca göbekten girmiş motor resimlerini paylaşmanın bi anlamı yok.Motor yerine araba olsaydı ne olurdu? 300km hıza ulaşılabilecek bir yolda karşıdan karşıya kontrolsüz geçen adamı kimse bana haklı göstermesin
kozlarınızı pistlerde paylaşın, öyle klavye başından atıp tutarak olmaz,
motosiklet tarzından, sürüş kabiliyetine oradan gramere kadar uzanmış konu,
nedir bu üstünlük kavgası, hiç anlamıyorum,
herşeyi de bilemezsin ki canım...
2 Hafta önce bunu söyleseydin mümkün olmadığı için ağlıyor olacaktım fakat geçtiğimiz hafta tarihinde ilk kez İstanbul Park motosikletler için track day e açıldı. Slider eriten arkadaşları enduro ile SS lerin içinden geçen arkadaşları pistlerde görmek isterim
Geçen hafta giremedim fakat uygun bir tulum ayarlayıp birdahaki trackdayde olacağım
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Bunu Seversin,
http://www.motoron.com.tr/HaberDetay.aspx?ID=138
Herşeyi bırakında .
Hızlı gitmenin bir tane faydasını söylesin birisi.
Hepimiz susalım.
Be kendi adıma çok merak ediyorum.
Neymiş faydası.
Adrenalin mi ?
Bunda iki kere heyecan yaparsın. Ondan sonra hız seni heyecanlandırmaz sadece hayatını tehlikeye atmak heyecanlandırır. Buda aptallığın daniskasıdır . Benim gözümde.
Yavvv nereden girdim bu başlığa ortalık toz duman olmuş....
Benim aklımda kalan SS profili ise Riva'da motorlar park halindeyken insanlar aileleri ile gelmiş çay içip sohbet ediyorken arkadan devir kesiciye kadar bağırtıp bundan zevk alan ama aynı zamanda da insanları rahatsz eden hanzolar aklıma geliyor ama hepsi böyle mi elbette ki Hayır. Ancak genelde SS'cilere karşı bir önyargı var buna bende dahilim.
Arkadaş 299 km yapmış birde resimini koymuş. Buna destek verenler lütfen AYE MURAT'ın kaza sonrasında beraber gazladığı arkadaşlarının polis sorgusunu youtube'dan bulup izlesinler. Polis'in sorusuna karşılık diğer sağ kalan motorcunun cevabı "Hızımız 160 bile değildi". Demem o ki, fizik kuralları var had bunu bilmiyoruz,arkadaş trafik kuralları var hadi bunu da es geçtin dyelim. Hiç mi vicdanın yok arkadaşım?
Allah korusun o süratle bir yere vursan fukara sümüğü gibi dağılır beynin. Bu konuşmalar uzar gider ancak biz haberlerden kasksız ve aşırı hızdan ölenleri okuruz.
Sezon başında riva girişinde beni jandarma çevirdi. Evraklarımda eksiğim vardı herneyse cezayı paşa paşa yedim itiraz bile etmedim ki kanun var belli ki uymamışım. Her neyse bana karşı gelmediğim ve zorluk çıkartmadığım için teşekkür ettikten sonra sohbet başladı jandarma komutanı ile,geçen sene motosiklet kazası oluyor gidiyorlar motor yolda param parça ama sürücüyü bulamıyorlar.Sürücüyü aşağı yukarı 20-25 dk. aradktan sonra buluyorlar en sonunda ve sonrası malum.
Bu tarz durumlar dünyanın her yerinde var,299+ gidenler 349+ gidenler. Hız bana zevk veriyor mu? Asla hayır.
Motosiklete binmek benim için bir terapi. Rüzgarı elbette hisedeceğim ancak sürat yapmadan hissetmek önceliğim ama aynı zamanda etrafımıda seyredebilmeliyim kafama estiğinde sağa çekip durup manzarayı seyredebilmeliyim sigara mı yakıp o anı özgürlüğümü hissetmek gibisi yok benim için. Burada sadece enduro olacak diye bir kaide yok oocan bey.
Burada itişip kakışmanın da hiç bir anlamı yok. Ben Wolrath(Barış) ile hem tanıştım ve aynı yollarda sürüş yaptım ve inanın çoğu kullanıcıdan çok daha dikkatli ve çok daha motorcu gibi motosiklet sürenlerdendir. Bazen ben bile kendi kendime bu motor sahip olduğu kullanıcı kitlesinden ötürü Barış'a uygun değil diye sıkça düşünüyorum.
Kendi gözlemi mi söylemek isterim. Bu benim kişisel görüşümdür şimdi söyleyeceklerim incitmek vede yaralamak için değil kesinlikle. Oocan bey bildiğim kadarı ile motosiklet eğitmensiniz ve başkentimiz de eğitmenlik yapıyorsunuz diye biliyorum. Ancak benim bir insan olarak hoşuma gitmeyen eğitmenlerin sahip olduu bir tarzınız var. Ben bunu honda'nın güvenli sürüşüne gittiğimde Tayfun hocanın suratına bakıp söyledim,egolarınız ve kibiriniz yada bu işi ne kadar iyi bilirseniz bilin bazı insanları Cahil yada ne bilim başka sıfatlar ile anmak dışarıdan gözlemleyen birisi olarak gerçekten itici bir durum.
Mesela siz ve Tayfun hocanın duruşunu Murat hoca'da göremedim ve çok daha iyi iletişim kurabildik. Belki burada yazının da etkisi olabilir netice de karşı karşıya oturup konuşsak beden dilinizden çok daha farklı anlamlar çıkartarak daha sıcak bir konuşam ortamı olabilirdi. Demek istediğim hepimizin ortak paydası motosiklet ise biraz daha sağ duyu.
Dediğim gibi amacım incitmek değil kesinlikle
Madem ilkokul seviyesine indik..
parmaginla kapat de baglacini...anlam bozulmuyorsa de ayri yazilir...
zaten burada seni de yani seni dahi guldursun demek istiyorsun...
umarim motor egitmenligin turkcenle dogru orantili degildir okancm...
---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------
Ne iyi oldu canim kardesim?
---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:02 ----------
Ben de kacirdim ilkini. 2.sinde gorusurz insallah ;)
Sevgili Emre ,
Tarzımın hoşuna gitmemesi doğaldır . Evet ben bazen çok "kıl , ukala , çok bilmiş , antipatik " davranıyor olabilirim . Emin ol bunu yerine ve adamına göre isteyerek yapıyorum.
Murat hoca benim ilk eğitmenimdir , sinirleri alınmış şeker gibi bir adamdır onun gibi olabilmek için en az onun kadar pişmek gerekiyor. Bizler o adamın yanında daha çok tazeyiz. Ayrıca karakterlerimiz de oldukça farklı.
Benim Barış ve onun gibi davranan SS sürücülerinde en çok kızdığım konu ,karşısındakini SS hakkında birşey bilmeyen bir adam kabul ederek ve birazda üstten bakarak SAÇMALAMALARIDIR...
Son birkaç mesaja bakarsan iş geldi pistte kozları paylaşmayı ima eder mesajlara dayandı , durmadan dokundurmalar geliyor.
Ben arkadaşlara şöyle bir cevap da verebilirdim.
Yahu gençler , pistte boyunun ölçüsünü göstermeyi düşündüğünüz adam 24 yıllık motosiklet hayatının sadece son 2 (yazı ile 2 ) senesinde Enduroya biniyor kalan 22 sene boyunca kısa bir Aprilia Pegaso 655 deneyimi dışında bütün zamanını SS ve Sport Touring motorlar üzerinde geçirdi. Sizler rüyanızda görseniz kabus gördüğünüzü zannedip ter içinde uyanacağınız sürüşlerin içinde bulundu . Fazla kaşınmayın yaşım 44 ama gönlüm hala 18 yaşında ....
Der , gidip track day lerde çoluk çocuğu peşime takıp pistte ego tatmini yapardım.
Hayır , artık yaşım 44 ve sorumluluklarım çok ağır , kimseye kötü örnek olmamak gibi bir misyonum var bu nedenle duymazdan geliyor kendilerini Allaha havale ediyorum ...
Maalesef İstanbulda yaşamıyorum , bir gün kısmet olurda bir sohbet ortamında bir araya gelirsek beni çok daha iyi tanıyıp söylediklerimi daha iyi değerlendirebileceksiniz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
İnsan her yaptığı hataya, her kötü davranışa kılıf bulur. Davranışının yolaçabileceği dramı düşünse, zaten kendisini frenler. Biz burda yırtınsak, yine çıkıp insan hayatını riske atmaya devam eder.
Bence fark, motordan ne anladığımız konusunda oluşuyor. Kendimi bildim bileli motor tutkunuyumdur ama supersport denilen makinaları tutkumla bağdaştıramamışımdır. Bir arkadaş çok güzel özetlemiş aslında. O hızlara ulaşacak arabaların çok pahalı olmasından, aileye uygun olmamasından bahsetmiş. Uzun yola kahve içerek rahat rahat arabayla çıkmayı tercih edeceğini ifade etmiş. Yani mesele motor değil hız, adrenalin, güç, vb... Bir arkadaş yola fazlaca konsantre olduğundan, viraja giriş pozisyonundan, selam veremediğini söylemiş. Benim için ise sürüş pozisyonu, çevrenin tadına varmak, rüzgarı hissetmek vazgeçilmezdir. Hız, adrenalin, ego, beğeni toplama gibi unsurlar için bunlardan ödün vermem. Verirsem benim için öncelik motor değil sonra saydıklarım olur ki bunların hiçbiri benim için tutku değildir.
Kendi anlayışım doğrultusuna, endurocu arkadaşları çok iyi anlıyorum. Trafik kurallarına uyulmasının önemine vurgu yapıyorum ve trafik kazalarında ölen insan sayısının bizlere birşeyler ifade etmesi gerektiğini düşünüyorum.
hosuma gıtmeyen bısey yapıyorsun.aptalsın.
ne guzel ıs ya.ıcınde surat olan tum sporları kendınce icra edenler aptal gercekten.
karsındakıne bır sekılde laf sokmaktan zıyade soyledıgının-dusundugunun yanlıs oldugunu ona anlatmayı denesenız ne guzel oluRR...
forumdan alacagınız cezayı gectım,bu kadar topluma acık bır alanda karsınınzdakının yazdıgınızı dusundugunu bıle bıle ona aptal ya da baska bır sekılde kotu soz soylemek neyın kafasıdır? bır de hafıften kucukten gorgu kuralıdır en basıtınden. yahu adam-cocuk kırılır der ınsan.burada bız bılmıyor muyuz bu sekılde ınsanlara soylenmeyı,kı forumda en bılırkısılerın bıle ne halde oldugunu gordukce kolay yol da sayılır aslında. lutfen kolaya kacmayın.ADAM statusunde davranın.karsınızdakını adam yerıne koyun,koyun kı onlar da sızı koysun...
Hehheh Bir gece bakmadık başlığa, iyice ısınmış ortalık...
Aradaki muhabbetlere hiç karışmak istemedim okurken; ama, dayanamayacağım bir konu geçti, o yüzden kendimi tutamıyorum.
Hem de konu dışı bir ayrıntı.
Ama; beni, oldum olası rahatsız eden bu olguyu, böylesi yüksek eğitim ve tartışma kalitesi düzeyi olan bir ortamda paylaşmak istedim arkadaşlarımla...
Soru:
Şasisi ve kaportası trafikteki -neredeyse- tüm araçlardan daha güçlü - üstün,
Ağırlığı ve yüksekliği -neredeyse- trafikteki tüm araçlardan daha fazla,
Trafikteki -neredeyse- tüm araçlarla arasında tampon - kapı - şok koruma - görüş - momentum (dolayısıyla itki) düzeylerinde uyumsuzluk olan,
Dağ arabası bozmasına ne denir?
Bunu şehirde kullanan neden kullanır? Ona ne denir (Arkadaşlarım üzerlerine alınmasınlar lütfen, sözüm meclisten dışarı)
Ben anlayabilmiş değilim.
Deniyor ya, eğitim şart: N'olur eğitin beni...
4 boyutuyla (yaya olarak, bisikletle, araba ile ve motosikletle) kullandığım trafikte; hayatımı, bunlar kadar tehdit eden ve bu kadar yoğun bulunan bir araç türü daha var mı? (bi de şu doblolar moblolar filan işte, onlar da ayrı bi şahin ekolü )
Ve kullanıcı kitlesinde bu kadar çok yüksek eğitimli(?) olgun(!) insan(???) barındıran...
Şahsen SS'lerden daha çok (çok çok daha çok), bunlar rahatsız ediyor trafikte -varlıklarıyla bile- beni...
Tamam neyse, çenem düştü yine... Konuyla ilgisiz nasılsa, boşverin...
İnsan 299u karşısına bir nesnenin çıkacağı yolda yapmaz,yapıyorsa bir sorunu hastalığı vardır.Yapıyorsa eğer buna bütün şartlar uygundur uygun olmasa ölür.Onlarda düşünebiliyor salak değil.Sizin mantığınızla izmir çeşme yoluna çıkalım madem 150-160km hızla kamyon sizi nasıl solluyor bi görün.hız felaket değildir,9 araç hızlı gidiyor fakat 1 tanesi düzeni bozuyorsa bu felakettir.Herkesin canı kıymetli 300yapılan bir yolda o arabanın 100le gitmesine ben inanmam olan motorcuya olur
Hız yapmayı seven kardeşlerime ithaf olunur ....
İzmir'in Karabağlar İlçesi'nde gece yarısı ölümüne yarışan iki motosiklet bariyerlere çarptı, başlarında kask bulunmasına karşın 3 kişi parçalanarak öldü.
Kaza, saat 01.30 sıralarında, çevreyolu Limontepe girişi yakınlarına meydana geldi. Balçova'dan Gaziemir yönüne giden, görgü tanıklarının ifadesine göre, yarış yapan 09 BD 518 plakalı ve 35 EB 0791 plakalı motosikletlerin sürücüleri kontrolü yitirdi. Yolun solundaki bariyerlere çarpan motosiklet motosikletlerden düşen İzmir Büyükşehir Belediyesi ulaşım kurumu ESHOT'ta çalışan evli ve bir çocuk babası 37 yaşındaki Serkan Biter ile 27 yaşındaki Cafer Salarvan ve 40 yaşındaki Tezcan Kırım savrularak bariyerlere çarptı. Başlarında kask bulunmasına rağmen 3 kişi de birbirinden 50 metreyle 150 metre uzaklıklarda parçalanarak öldü. Arkadan gelen araç sürücülerinden bazıları yerdeki cesetleri fark etmeyerek üzerlerinden geçti. Motosikletlerden biri kaza yerine 100, diğeri 500 metre uzaklıkta durabildi.
Kazayı görenlerin ihbarıyla gelen trafik ekipleri yolu ulaşıma kaparak cesetleri topladı. Parçalanan cesetlerin birleştirilmesiyle kazada 3 kişinin öldüğü ancak belirlenebildi. Cesetler cenaze araçlarıyla İzmir Büyükşehir Mezarlıklar Müdürlüğü'ne kaldırılırken yol yaklaşık 4 saat sonra trafiğe açıldı.
Ölenlerden Serkan Biter'in üzerinden 2009 yılına ait Türkiye Motosiklet Federasyonu'na bağlı profesyonel yarışçı lisans kartı çıktı.
Kontagi actiktan snra her hareketi 2 defa dusunmek lazim.
ss veya digerleri.bu tutkuya kaybedilen canlara yazik gunah.
egitimlerde sadece fizik kurallari degil zihniyet de asilanmasi gerekli bence...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)